Visi komentāri - Autovadītājiem jāgatavojas salam – laiks mainīt riepas

Autovadītājiem jāgatavojas salam – laiks mainīt riepas 5

 

Foto: iAuto

Ergo | 19.oktobris 2014 10:03

Lielākā daļa jeb 46% autovadītāju brīdī, kad pienācis laiks nomainīt iepriekšējās ziemas riepas, mēdz iegādāties gan jaunas, gan lietotas riepas, un viņu izvēle atkarīga no konkrētā piedāvājuma, – atklāj apdrošināšanas sabiedrības ERGO veiktā aptauja internetā. Savukārt 40% vienmēr iegādājas jaunas ziemas riepas brīžos, kad pienāk laiks iepriekšējās nomainīt. Tajā pašā laikā 14% ERGO aptaujas dalībnieku atzinuši, ka pērk lietotas ziemas riepas savam automobilim.

“Tas, ka autovadītāji nopietni uztver jautājumu par ziemas riepu kvalitāti, ir pozitīvi. Tajā pašā laikā daudzi joprojām iegādājas lietotas riepas, tāpēc to kvalitātei būtu jāpievērš īpaša vērība. Sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm, kā to nosaka likumdošana. Jāņem vērā, ka, līdz ar temperatūras pazemināšanos, pirmo salu un kritušajām lapām nolietotas riepas var nenodrošināt nepieciešamo saķeri, un aug negadījumu risks,” norāda ERGO Risku parakstīšanas nodaļas vadītājs Ritvars Heniņš.

Tomēr, neskatoties uz to, ka lielākā daļa autovadītāju labprātāk izvēlas iegādāties jaunas riepas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistika liecina, ka daudzi joprojām nepietiekami novērtē jautājumu par automašīnas riepām. No 2013. gada pavasara līdz 2014. gada pavasarim gandrīz 25 000 transportlīdzekļu izbrāķēti tehniskajā apskatē neatbilstošu riepu dēļ, turklāt puse no tiem negatīvu vērtējumu saņem satiksmei potenciāli bīstamajā ziemas periodā – no decembra līdz martam. 

“Jāatceras, ka ceļu satiksmes negadījumos, kur autovadītājs nav ievērojis visus drošības apsvērumus un prasības, tostarp atbilstošu riepu izvēli, OCTA izmaksātā atlīdzība par nodarītiem zaudējumiem regresa kārtībā tiek piedzīta no avāriju izraisījušā auto vadītāja,” uzsver Ritvars Heniņš.

Daudzi autovadītāji vasaras riepas pret ziemas riepām nomaina vien pēc tam, kad parādījies pirmais sniegs. Tomēr, lai izvairītos no iespējamām avārijām, ERGO aicina aprīkot auto ar ziemas riepām, negaidot pirmo sniegu vai likumā noteikto 1. decembri, jau laicīgi sagatavojoties ziemīgiem laika apstākļiem, kas nereti mēdz pārsteigt negaidīti.

17. oktobrī jau fiksēts pirmais sniegs Latvijā, un Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs informē, ka arī šajā nedēļas nogalē un jaunnedēļ varētu tikt novērots slapjš sniegs, īslaicīgi var veidoties pat apledojums. Vislielākā sniega varbūtība ir Vidzemē un Latgalē. Tas gaidāms gan svētdien, gan arī nākamo otrdien, un, iespējams, – arī nedēļas izskaņā 24. un 25. oktobrī. Tāpēc ERGO speciālisti atgādina un iesaka:

-        Pāreju uz ziemas riepām vēlams veikt, vidējai āra gaisa temperatūrai sasniedzot jau +7 grādus.

-        Minimālais atļautais protektora dziļums ziemas riepām ir 4 mm.

-        Lietotām riepām ir svarīgi veikt kritisku vizuālu novērtējumu – vai to nodilums ir vienmērīgs, vai protektors riepas abās pusēs ir vienāds, vai nav redzamas kādas plaisas, pumpas, iedūrušies priekšmeti.

-        Lietotas riepas gadu gaitā kļūst cietākas, kas nozīmē sliktāku saķeri, vilkmi un vadāmību.

-        Iegādājoties lietotas riepas, nav ieteicams pirkt vecākas par 3 – 4 gadiem.

-        Viens riepu komplekts vidēji kalpo divas sezonas vai 60 000 km, taču, ja tās pareizi glabā un ekspluatē, tās var būt derīgas arī trīs vai pat četras sezonas. To ietekmē arī ceļu kvalitāte un braukšanas stils.

-        Ekonomēt uz ziemas riepām, nozīmē riskēt ar savu, pasažieru un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību!

 
Visi komentāri
 
LMT 19.oktobris 2014 13:18
2 3 Atbildēt

Kamēr nebūs kārtīgs sniegs nemainīšu, tak jāmaina ir atbilstoši laikaapstākļiem nevis datumiem!!!

Crankshaft 20.oktobris 2014 8:08
0 0 Atbildēt

>LMT Njā, tā daudzi mēdz teikt, bet tikai līdz brīdim, kad ir BAHHHHH! :-) Redz, pat neņemot vērā gumijas sastāvu un riepas vecumu, "tīrās" vasaras riepas ir pilnīgi bezpalīdzīgas uz apledojuša (atkala) ceļa vai sniegā. Pirmoreiz ar to sadūrāmies jau padomjlaikos, kad visas vieglo auto riepas ilgus gadus bija vairāk vai mazāk "universālas" (izņēmums bija pirmās ziemas riepas, t.s. "Sņežinkas" uz 13" un 14"), bet tad parādījās t.s. "padomju

Mišlēni", riepa MI-166/16 uz 13"... Vasarā "turēja" izcili, bet ziemā bija pilnīga avārija, šķīlās pat atzīti meistari, jo bija reizes, kad vadītājs pie stūres bija tikai "bezmaksas pielikums", bet strādāja plika fizika ... :-(

LMT 20.oktobris 2014 10:52
0 0 Atbildēt

=====================

Brāl, es jau arī esmu tas atzītais meistars un man nav padomju vasarenes! Kurā gadsimtā Tu dzīvo?

Crankshaft 21.oktobris 2014 8:19
0 1 Atbildēt

LMT

=====================

Brāl, es jau arī esmu tas atzītais meistars un man nav padomju vasarenes! Kurā gadsimtā Tu dzīvo?

----------------------------

Rietumu "vasarenes" diemžēl ir vēl draņķīgākas par, kā tu

atļaujies nicīgi teikt, padomju vasarenēm, ar vēl izteiktākām tīri "vasaras" īpašībām :-) Starp citu, izstrādājot

MI-166, par "atskaites" riepu kalpoja viena no "krutākajām"

tolaiku masveida riepām Michelin ZX, un rezultāts bija praktiski 1:1 :-))))))))))

Sandis 27.oktobris 2014 8:04
0 0 Atbildēt

Te daudzi neizprot ziemas riepu vajadzību un maiņu,,,ne jau sniegs jāgaida vai attiecīgi datumi un tad tik jāmaina,,vasaras riepas efektivitāti zaudē apm.jau pie +5 grādiem.

Drošība tak pirmajā vietā :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izmēģina konceptam, sola sērijveidā - Peugeot ieviesīs Hypersquare stūres sistēmu (+ FOTO) 7

Peugeot prezentējis Polygon Concept – kompaktu un dinamisku konceptauto, kurā viens no svarīgākajiem un interesantākajiem jaunievedumiem ir Hypersquare stūres sistēma, kas jau no 2027. gada iegūs sērijveida pielietojumu kādā no jaunākajiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Salacgrīvā atklāts jaunais tilts pār Salacu (+ VIDEO) 2

Pēc pusotra gada ilgas gaidīšanas un neērtībām remonta laikā, šodien atklāts jaunais Salacgrīvas tilts. Būvniecībā pirmo reizi Latvijas vēsturē izmantota tā dēvētā uzbīdīšanas metode. Tilts ne tikai ir nozīmīgs dažādu kravu pārvadājumiem starp Baltijas un Skandināvijas valstīm, bet ir arī stratēģiski svarīgs objekts militārā ziņā. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 24

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā Lasīt vairāk

 

Porsche izlaiž brīvībā ocelotu – jauns īpašais modelis vienā eksemplārā 3

Atzīmējot Porsche Latin America 25. gadadienu, vācu autoražotājs izstrādājis jaunu īpašo modeli Ocelot, kas radīts uz 911 GT3 bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti