Visi komentāri - LVC: Par velosipēdistu grupu drošību uz ceļiem jādomā ne mazāk, kā par gājēju drošību

LVC: Par velosipēdistu grupu drošību uz ceļiem jādomā ne mazāk, kā par gājēju drošību 10

 

Foto: Ekrānšāviņš

Latvijas Valsts Ceļi | 29.oktobris 2015 13:28

Jo labāk gājējs vai velobraucējs ir pamanāms uz ceļa, jo drošāka ir viņa pārvietošanās pa to. Par to tiek runāts katrā drošības kampaņā, piemēram, aicinot gājējus lietot atstarotājus un atstarojošās vestes. Un velosportistu grupu pavadošajam transportam ir tieši tāda pati nozīme, kā gājēju atstarotājiem un vestēm. Tam ir jābūt savlaicīgi pamanāmam un jābrīdina pārējie satiksmes dalībnieki. Īpaši svarīgi tas ir bērnu grupu velobraucienu gadījumos.

Valsts galvenie autoceļi ir intensīvākie un ātrākie Latvijā. Mums nav autobāņu, mūsu lielākie ceļi ir galvenās nozīmes valsts autoceļi, kur maksimālais atļautais ātrums ir līdz 100 km/stundā, bet satiksmes intensitāte vietām ir lielāka par 20 000 automašīnu diennaktī. Un tieši pa galvenajiem valsts ceļiem notiek visintensīvākā tranzīta satiksme. Būt labi saredzamam uz šāda ceļa nav pārspīlējums, tā ir nepieciešamība.

Uzlabot velosipēdistu pavadošā transporta pamanāmību ir solis pretī drošībai, tas ir nepieciešams neatkarīgi no Garkalnē notikušā - lai labotu trūkumus Ceļu satiksmes noteikumos. Jāuzsver, ka autobraucēju atbildība par drošību uz autoceļiem tamdēļ nekādā gadījumā nesamazinās! Droši uz ceļa ir tad, kad par to rūpējas pilnīgi visi ceļu satiksmes dalībnieki.

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) satiksmes drošības speciālisti gatavo priekšlikumus par to, kādam būtu jābūt velosportistu grupas pavadošā transporta aprīkojumam. Šāda definīcija noteikumos ir nepieciešama, lai izvairītos no dažādajiem traktējumiem un interpretācijām, un lai pavadošās automašīnas būtu patiešām pamanāmas pie jebkuriem laika apstākļiem.

Ceļu satiksmes noteikumu 225.punktā teikts, ka “Velosipēdu vadītāji treniņ nodarbību laikā vai organizētu sacensību laikā, ja tos noteiktā kārtībā pavada speciāli aprīkoti automobiļi, drīkst neievērot šo noteikumu 224.punktā, kā arī 219., 221. un 223.punktā minētās prasības, ja tiek nodrošināta ceļu satiksmes drošība” - šādas ir pašlaik prasības pret transportu, kas pavada velosportistu kolonnas uz autoceļiem. Ko nozīmē “speciāli aprīkotas” nav noteikts, un katrs to var traktēt pēc savas izpratnes.

Diemžēl ceļu satiksmes negadījumu statistika joprojām liecina, ka nekas, no tā, ko uz ceļiem varam izdarīt drošības labad, nebūs par daudz. Pērn Latvijā notikuši 3728 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājuši 212 un ievainoti 4603 cilvēki. Šā gada deviņos mēnešos uz autoceļiem jau ir bijuši 134 bojāgājušie, no tiem 51 bojāgājušais - mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki, tai skaitā velosipēdisti. Salīdzinājumā ar 2013. gadu, ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits 2014. gadā bija pieaudzis par 18,4%. Latvijā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits uz vienu miljonu iedzīvotāju ir viens no lielākajiem Eiropas Savienībā. Vairāk bojāgājušo uz ceļiem ir tikai Rumānijā.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 29.oktobris 2015 14:56
1 0 Atbildēt

droši vien fotoradaru skaits uz vienu ceļa kilometru mums būs mazākais ES. Kā reiz apgriezti proporcionāli bojāgājušo skaitam.

Kanibaals 29.oktobris 2015 21:43
2 8 Atbildēt

Ja nekas netiks mainīts varam vien gaidīt nākošo avāriju ar velo skolas dalību.

stavbremze 30.oktobris 2015 10:51
1 0 Atbildēt

Naktī sapnī biju Kalifornijā. Gāju pa ceļa nomali pretēji braukšanas virzienam apģērbā ar rūpnieciski iestrādātiem gaismu atstarojošiem elementiem. Kā saproti, pie mums ir nakts, pie viņiem diennakts gaišas laiks un es teleportējies ar laika mašīnu. Gāju, gāju, skatos - tuvojas skolas autobuss. SKOLAS - tas nozīmē, ka pa ceļu tiek vesti BĒRNI. Transportlīdzekļa vadītājs aptur busu brauktuves malā, no busa sāna uz statīva izbīdās STOP zīme, angliski saukts "stop arm". Līdz ko buss tikai sāka bremzēties, tā apkārtējo transportlīdzekļu vadītāji aptur savus spēkratus, vēl nesagaidījuši STOP zīmi, bet tā, savukārt, nāca kā pateicība - Paldies, ka apturēji! Jo pretējā gadījumā tu apdraudi mūsu bērnu veselību, dzīvību un drošību uz ceļiem un par to pienākas 1000$ sods un tr- līdzekļa vadītāja tiesības uz gadu nodosi policijas iecirkņa priekšniekam. Tā viņi brauc, galvenais, tas noteikums darbojas uz abām brauktuves pusēm, ne tikai tajā, kur SKOLAS buss ar BĒRNIEM apturēts, un arī uz ceļiem ar dubulto nepārtraukto un "sadaleni". Vēl kas, fascinēja tas, ka SKOLAS busi ir aprīkoti ar novērošanas kamerām un tās fiksē jebkuru transportlīdzekli un vadītāju, kurš neizpildījis prasību - NEAPSTĀJOTIES TĀLĀK BRAUKT AIZLIEGTS! Šī sapņa epizode paskrēja vienā acumirklī...tad sākās murgi, jo atgriezos pie atvērtiem CSN, respektīvi, 26. nodaļa Transportlīdzekļu pazīšanas zīmes, brīdināšanas ierīces un apzīmējumi.

CSN 255. - kas aizliegts,

CSN 257. - kam jābūt, pārvadājot BĒRNU grupas. Manuprāt, pārvadāt juridiski tulkojas arī kā pārvietot, ne?!

CSN 269. - lēngaitnieki līdz 30kmh.

Te arī sākās murgi, jo visu nakti domāju, kā sakombinēt BĒRNU velo treniņgrupas mašīnai pazīšanas zīmi.

Pirmo atdūros un visu iniciatīvu nobremzēja vārdu salikums "mehāniskajiem transportlīdzekļiem", velo ir nemehānisks jeb transportlīdzeklis. Jā, bet pavadošā mašīna ir mehāniskais. Tātad tomēr, manuprāt, vajadzētu kā minimums trenera vāģim aizmugurēBērnu grupas pazīšanās zīmi, lēngaitnieku apcirsto trijstūri tik liela izmēra, lai vismaz 1200m attālumā tas rada kontrastu uz apkārtējā fona un horizontālie ceļa apzīmējumi ieviestu režīmu, NEAPDRAUDOT BĒRNU GRUPU, apsteidziet mūs pa kreiso pusi. Var iztikt bez mirgojoša dzeltena pavisam noteikti, nevajg ne vienu, ne divas, ne četras. Tiklīdz RD piešķirs papildus finansējumu, tad gan, jā, pasaulē labākās, spožākās un dārgākās, kā pie mums ierasts...

p.s. polim taču sastāvs bija ar pazīšanās zīmi, ka viņš ir gan smags, gan garš.

Jaukas brīvdienas visiem!

Kur notiks tas P.Timrota sanāciens ar velosipēdistiem?

stavbremze 30.oktobris 2015 11:07
1 0 Atbildēt

Vēl piebilde, ko aizmirsu.

1. Kā Jūs domājiet, kādi ir Jūsu varianti, kā ar spēkā esošās CSN redakcijas zīmēm, apzīmējumiem, standartiem sakombinēt ceļa zīmju grupu, lai pasargātu bērnus jau nākošajā treniņā??

Iztēlojos, ka savstarpēji Bērnu grupu un Lēngaitnieks varētu izvietot mājas formā, respektīvi, uz bērniem uzsēdināt sarkano apcirsto trijstūri, kas kopumā izskatītos kā māja. Galvenais, par cik zīmju sniegtā informācija jālasa no augšas uz leju, no kreisās uz labo, tad viss sakrīt - primāri - LĒNS un turklāt BĒRNI!!!

Transportlīdzekļu vadītājus ātri pieradinātu pie šādām BĒRNU mājiņām, bet darbs jāiegulda - vajadzīgs politisks lēmums, citādi tukša muldēšana. Čau!

stavbremze 30.oktobris 2015 11:11
1 0 Atbildēt

Siguldas zelta rudens mirgojošu dzeltenu vai oranžu "apēd kā konču". Krāsām un izmēram šajā kontekstā ir nozīme!!!

Raimis 30.oktobris 2015 11:49
1 0 Atbildēt

Saprotams ka vaig trenēties atbalstāmi ,bet pavērojiet to kā tas notiek Turaidas kalnā kāda drošība tur tai paša laikā traģēdijas gaidāmas,tur brīziem izskats ka uz ceļa velõ ģikari..

Vernons 30.oktobris 2015 11:53
0 22 Atbildēt

Kurš izsniedza atļauju trenēt bērnus uz šāda tipa ceļa?

Kurš izsniedza atļauju pavadošā auto aprīkošanai ar lukturiem?

Kāpēc šis auto neatbilst pavadošā auto prasībām?

Tad, kad parvadā liela gabarīta kravas un lēnām, tad "pavadonis" priekšā un aizmugurē!

Kravas auto vadītājs te "ņe pričom"! Visi grib "nomazgāties balti" uz poļa rēķina! Vai tad policija neredzēja, kad tiek čakarēta satiksme, CSN 118.3. punkta izpratnē?

Kā lai kāds ierauga šķērsli CSN 113. punkta izpratnē, ja pašos pamatos viss ir garām, nav radīti apstākļi šo šķēršļu grupu ieraudzīt pa kilometru! Un ceļa garenprofils ir tieši labvēlīgs katram šajā posmā, lai ieraudzītu savlaicīgi, ja ir radīti apstākļi!Izlasam CSN 10. punktu! Tur rakstīts katram! Kāpēc CSDD un policija teic katram otram?

CRDI 30.oktobris 2015 13:41
13 0 Atbildēt

Kurš izsniedza atļauju trenēt bērnus uz šāda tipa ceļa? Ir CSN punkts 225. Un noteikti ir MK u.c. noteikumi, kas atļauj bērniem- sportistiem trenēties. Cik zinu, ka jebkura sporta veida treneriem ik pa laikam ir jāiziet sertifikācija. Un nekādas īpašas atļaujas, izņemot kā vecāku nav. Ja domā savādāk pamato ar atbilstošo normatīvo aktu punktiem un/ vai pantiem.

Kurš izsniedza atļauju pavadošā auto aprīkošanai ar lukturiem? Kurš CSN punkts vai cita normatīvā akta punkts nosaka, ka vajag īpašu atļauju oranžajai bākugunij?

Kāpēc šis auto neatbilst pavadošā auto prasībām? Kurā normatīvajā aktā ir minētās šādas prasības velosportistu pavadošajam auto....

Atkal neko citu, kā šķidro iršanu neesi spējīgs sacerēt...

Pieņem to faktu- profesionālis izrādījās neprofesionālā.

CRDI 30.oktobris 2015 14:01
7 1 Atbildēt

Un kādas īpašas pilnvaras bija poļu "profesionālim" neizpildīt Latvijas CSN 4. un 10. punktu, un no tajos teiktā izrietoši 112.; 116.; 119. un 120.? Viņam bija īpaša atļauja neievērot ceļa zīmi 323? Ja jā, kurš nervon vernons izsniedza šādu atļauju?

:-) 30.oktobris 2015 13:46
2 1 Atbildēt

Pavadošais auto atbilda prasībām.

118.3, ja velosipēdisti spētu braukt, konkrētajā cēlu posmā, ar 70 km/h, tad būtu labi, bet 40-50 km/h ir viņu standarta ātrums un tas nav uzskatāms par nepamatoti lēnu.

113. nostājies pie Setras pēcpuses un pasaki kas tai ir priekšā, un tad atkārto to pašu tik atkāpies no Setras pēcpuses kaut metrus 20. Paplašināsies redzes lauks, pastudē fiziku, konkrēti nodaļu par gaismas stariem. Un kas galvenais, kustībā esošam būs daudz vairāk laika pieņemt vienīgo, pareizo lēmumu un attiecīgi reaģēt.

Šajā gadījumā KATRS bija visi, izņemot poli.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izmēģina konceptam, sola sērijveidā - Peugeot ieviesīs Hypersquare stūres sistēmu (+ FOTO) 2

Peugeot prezentējis Polygon Concept – kompaktu un dinamisku konceptauto, kurā viens no svarīgākajiem un interesantākajiem jaunievedumiem ir Hypersquare stūres sistēma, kas jau no 2027. gada iegūs sērijveida pielietojumu kādā no jaunākajiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Salacgrīvā atklāts jaunais tilts pār Salacu (+ VIDEO) 2

Pēc pusotra gada ilgas gaidīšanas un neērtībām remonta laikā, šodien atklāts jaunais Salacgrīvas tilts. Būvniecībā pirmo reizi Latvijas vēsturē izmantota tā dēvētā uzbīdīšanas metode. Tilts ne tikai ir nozīmīgs dažādu kravu pārvadājumiem starp Baltijas un Skandināvijas valstīm, bet ir arī stratēģiski svarīgs objekts militārā ziņā. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 24

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā Lasīt vairāk

 

Porsche izlaiž brīvībā ocelotu – jauns īpašais modelis vienā eksemplārā 3

Atzīmējot Porsche Latin America 25. gadadienu, vācu autoražotājs izstrādājis jaunu īpašo modeli Ocelot, kas radīts uz 911 GT3 bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti