Visi komentāri - Trīs lietas, kas ziemā jāatceras moderno auto īpašniekiem

Trīs lietas, kas ziemā jāatceras moderno auto īpašniekiem 5

 

Foto: iAuto.lv

Baltie | 11.novembris 2016 10:44

Ziema ir gada tumšākais, slidenākais un visādi citādi bīstamākais laiks autobraucējiem. Lai atvieglotu braukšanu ziemā, mūsdienu automašīnas ir aprīkotas ar modernām tehnoloģijām, kas ievērojami palīdz autovadītājam savaldīt savu spēkratu un izkulties no sarežģītām situācijām. Ja vien mākam šīs iespējas pareizi pielietot.

Dažādās auto ietvertās tehnoloģijas ikdienā strādā pavisam nemanāmi, rūpējoties par braukšanas komfortu un drošību. Tomēr, nonākot sarežģītākos braukšanas apstākļos, autovadītājam var nākties pārņemt vadību pār dažām ikdienā automatizētām funkcijām. Autosalona "BALTIE" eksperts Kārlis Eidis ar ilggadēju pieredzi jaunu un mazlietotu auto tirgū skaidro būtiskākās moderno auto funkcijas, kas autovadītājiem būtu jāpārzina, lai atvieglotu braukšanu ziemā.

Kā saprasties ar elektroniskajiem palīgiem

Elektroniskās stabilizācijas un saķeres kontroles sistēmas, kas slēpjas zem saīsinājuma ESP, ESC vai DSC, ir ļoti efektīvas slidena ceļa apstākļos. Šīs sistēmas, samazinot jaudu vai iedarbinot bremzes, gādā par to, lai velkošie riteņi lieki nespolētu un apturētu sānslīdes, noturot auto taisnā virzienā. Tomēr ir brīži, kad šos elektroniskos palīgus nepieciešams īslaicīgi atslēgt. Piemēram, ja esat iestrēdzis dubļos vai sniegā. Šādā situācijā auto centieni apturēt riteņu izslīdēšanu, samazinot jaudu, traucēs uzsākt kustību. Līdzīgi būs ar braukšanu kalnā pa slidenu ceļu. Īslaicīgi atslēdziet elektronisko palīgu ar atbilstošu pogu uz auto paneļa un pēc šķēršļa pārvarēšanas atkal to aktivizējiet.

Automātiskās ātrumkārbas noslēpumi

Tas taču ir "automāts" - ieslēdz ātrumkārbu D režīmā un aizmirsti par to. Tā ir ierastā autovadītāju attieksme. Bet reti kurš pārzina, ko nozīmē cipari 2, 3 vai burti L un W pie ātrumu [R2] pārslēdzēja. Tie ir dažādi pārnesumu režīmi, kas noder smagākos braukšanas apstākļos vai ziemā. 2 vai 3 un L burts apzīmē zemāku pārnesumu, kas noderēs braucot kalnā vai caur dziļāku sniegu. Savukārt W jeb ziemas režīms paredz, ka auto sāks kustību ar augstāku pārnesumu - otro vai trešo ātrumu, arī izvairoties no spolēšanas. Ja ātrumkārbai nav šo režīmu, tad parasti ir paredzēta iespēja pārslēgt ātrumus arī manuāli (simboli +/- vai burti M un S). Tomēr jāatceras, ka ilgstoša spolēšana pazeminātā pārnesumā, ja esat pamatīgi "iesēdies", nenāk par labu automātiskajai ātrumkārbai. Tādos gadījumos labāk lūgt palīdzību auto izstumšanā vai izvilkšanā.

Savs laiks komfortam un savs sportam

Savas nianses ir arī automašīnās, kuru uzvedību uz ceļa iespējams regulēt, izvēloties dažādus braukšanas režīmus, kā piemēram, Sport, Comfort vai Economy un tamlīdzīgi. Tostarp jaunākajām automašīnām tieši šie režīmi ietekmē ātrumkārbas darbību un savā ziņā aizstāj iepriekš pieminētos īpašo pārnesumu izvēli. Der atcerēties, ka braukšanai ziemā piemērotāki būs komfortam un ekonomijai paredzētie režīmi. Tie, atkarībā no konkrētā auto modeļa, pielāgo dzinēja, ātrumkārbas un balstiekārtas darbību tā, lai braukšana būtu pēc iespējas vienmērīgāka un elektronika kompensētu dažādas pēkšņas svārstības. Tas palīdzēs izvairīties no pārlieku straujiem manevriem, kas var izraisīt saslīdēšanu. Tomēr sportiskos režīmus nav jāaizmirst pavisam, jo tie var noderēt brīdī, kad jāpārvar aizsnidzis ceļš vai esat iebuksējis kupenā. Šajos brīžos lieti noderēs papildus jauda un auto pielaidīgāka attieksme pret izslīdošiem riteņiem.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 11.novembris 2016 17:31
2 13 Atbildēt

Debilizācijas plāns rit pilnā sparā!

Tiaki debīliķiem ir domātas šīs "extras", t.i. tierm kam smadzeņu nemaz nav!

Experc 12.novembris 2016 5:01
9 4 Atbildēt

Rakstīts: "moderno auto..." bet raksta par kaut kādiem padsmit gadus c\veciem lūžņiem.

Moderno auto īpašniekiem tikai viens ieteikums - "Atcerēties, ka ziemā akumulators ātrāk izlādējas, tāpēc nebraukt ar neuzlādētu batereju. Lai būtu vismaz 50 %.

Kanibaals 12.novembris 2016 15:21
0 2 Atbildēt

Ko tu muldi. Akumulators ātrāk neizlādējas ziemā, jo visu nepieciešmo strāvu ir jānodrošina ģeneratoram, akumulators ir auto piestartēšanai un strāvas filtrs nevis avots. Ja akumulators nelādējas, tad problēma ir lādēšanā. Cita lieta, ka brauc ziemā tik īsus gabalus, ka akumulators netiek pielādēts tik cik startējot iztērēts dēļ dibena apsildēm un citām fīčām. Reāli tādiem cilvēkiem auto nav vajadzīgs.

Haha 12.novembris 2016 15:58
1 0 Atbildēt

Baltie tak neko nezin.

Chankaishi 13.novembris 2016 14:00
0 0 Atbildēt

Rakstā viss pateikts pareizi, vajadzētu gan uzsvērt, ka visas tās tracking kontroles nenozīmē, ka ziemā var vālēt kā vasarā. Tās labi darbojās uz taisna, līdzena ceļa. Asākos līkumos elektronika var novest tieši aizā. Un, pats galvenais - lai elektronika tiešām palīdzētu, vajaga labas ziemas riepas!!! Pat ar žiguli neesmu piedzīvojis tādus brīnumus kā ar 4-gadīgu bembi , ja kas, ar ziemas riepām, kuru protektors vēl bija normā, bet vairs ne ideāls.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

4096 tonnas 12 stundās: Claas Jaguar uzstāda pasaules rekordu (+ FOTO)

ASV uzstādīts Ginesa rekords lauksaimniecības mašīnu ražīguma jomā, tikai 12 stundu laikā sagatavojot 4096 tonnas zaļās masas skābbarībai. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autobūve ar jaunu eksporta rekordu 9

2025. gada pirmajos desmit mēnešos Ķīnas autobūves eksports sasniedzis jaunu rekordu – gandrīz 800 miljardus juaņu, kas ir nepilni 100 miljardi eiro. Lasīt vairāk

 

Ar hibrīdu vai bez? Jānis Vanks salīdzina divus Škoda Kodiaq (+ VIDEO) 4

Škoda Kodiaq ir viens no populārākajiem modeļiem Latvijā, tomēr arī viena modeļa ietvaros ir sastopamas atšķirīgas personības. Lasīt vairāk

 

Vai dzinējs aukstā rīta jāsilda vai tomēr labāk braukt uzreiz? (+ VIDEO) 15

Lai gan kārtīgu salu sinoptiķi pagaidām nesola, termometra stabiņš zogas arvien tuvāk nullei. Negatīvas temperatūras netīk daudziem automašīnu darba šķidrumiem - it sevišķi dīzeļdegvielai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti