Visi komentāri - Piecos mēnešos dzelzceļa negadījumos gājuši bojā septiņi cilvēki

Piecos mēnešos dzelzceļa negadījumos gājuši bojā septiņi cilvēki 1

 

Foto: Ekrānšāviņš no Twitter.com/vas_ldz

Nozare.lv | 21.maijs 2018 12:09

Šī gada piecos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa jau notikuši 10 negadījumi, kuros bojā gājuši septiņi cilvēki, bet traumēti - trīs, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz).

Tikmēr pērn Latvijā kopumā reģistrēti 30 negadījumi dzelzceļa satiksmē, kuros cieta 32 cilvēki - no tiem 23 gāja bojā.

LDz šodien uzsāk sociālu kampaņu par drošu dzelzceļa šķērsošanu un rīcību dzelzceļa tuvumā. Tās laikā LDz skaidro drošas dzelzceļa šķērsošanas noteikumus un uzsver, ka dzelzceļu drīkst šķērsot tikai tam paredzētajās vietās, ievērojot drošības principus un pārliecinoties, ka netuvojas vilciens.

Pateicoties LDz īstenotajām satiksmes drošības kampaņām, desmit gadu laikā dzelzceļa negadījumu statistika ir samazinājusies. Taču joprojām, neievērojot vai ignorējot drošības noteikumus, ik gadu iet bojā vai tiek ievainoti vairāki desmiti cilvēku.

"Neraugoties uz to, ka statistika kopumā uzlabojas, diemžēl dzelzceļa negadījumi joprojām notiek - galvenokārt cilvēku neuzmanības, pārdrošas, bezatbildīgas rīcības un drošības noteikumu neievērošanas dēļ. Šī gada kampaņā aicinām ikvienu atcerēties, ka cīņa ar vilcienu nav un nevar būt līdzvērtīga - vilciens ir daudzreiz smagāks un ātrāks par jums, un tā manevrēšanas spējas ir ļoti ierobežotas. Tāpēc, izskrienot vai izbraucot priekšā vilcienam, cīņa ir zaudēta. Turklāt tajā zaudētāji ir vairāki - ne tikai bojāgājušais, bet arī vilciena mašīnists, kuram citu cilvēku neuzmanība vai pārgalvība liek netieši nogalināt savu līdzcilvēku un sadzīvot ar šo faktu visu turpmāko dzīvi," norādīja LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

LDz skaidro, ka vilciena sastāvs nespēj nobremzēt vai apstāties tik ātri kā auto, kā arī nevar apbraukt šķērsli, tādēļ, lai izvairītos no sadursmes, vilciena mašīnists ir spiests strauji bremzēt, tomēr ne vienmēr iespējams to sekmīgi izdarīt. Pērn vilciena mašīnisti bijuši spiesti strauji bremzēt 96 reizes un no negadījuma tas ļāva izvairīties 66 gadījumos.

LDz atzīmē, ka kravas vilciena svars var sasniegt 6000 tonnu, bet pasažieru vilciena - ap 1000 tonnu. Vilciena ātrums ir 80 līdz 120 kilometri stundā, bet bremzēšanas ceļš - no 200 metriem līdz pat vienam kilomettram, kas nozīmē, ka visbiežāk vilciena un cilvēka vai auto sadursmes sekas ir traģiskas un letālas.

LDz drošības kampaņu īsteno sadarbībā ar Valsts policiju un AS "Pasažieru vilciens".

 
Visi komentāri
 
Vietējais 23.maijs 2018 13:55
0 0 Atbildēt

Cilvēki bieži vien neapzinās to spēku kāds ir tam milzīgajam dzelžu kopumam .

Un trieciena spēks .....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda CX-60 un CX-80 saņem uzlabojumus (+ FOTO) 1

Gatavojoties Eiropas tirgum, Mazda lielākie krosoveru saimes modeļi, CX-60 un CX-80, piedzīvojuši nozīmīgus uzlabojumus gan aprīkojuma, gan drošības jomā. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 18

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā Lasīt vairāk

 

Porsche izlaiž brīvībā ocelotu – jauns īpašais modelis vienā eksemplārā 3

Atzīmējot Porsche Latin America 25. gadadienu, vācu autoražotājs izstrādājis jaunu īpašo modeli Ocelot, kas radīts uz 911 GT3 bāzes. Lasīt vairāk

 

BYD izstrādāto elektrisko skrituļdēli izpērk īsā laikā 9

Klientiem iepatikusies ideja par elektrisko skrituļdēli, kas automātiski uzlādējas no automašīnas baterijas un ir izmantojams “pēdējās jūdzes” veikšanai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti