Visi komentāri - Eksperimentā pārbauda, kuru no atstarojošajiem elementiem autovadītāji vislabāk pamana

Eksperimentā pārbauda, kuru no atstarojošajiem elementiem autovadītāji vislabāk pamana 3

 

Foto: Ekrānšāviņš no Youtube.com

Neste | 22.janvāris 2019 10:27

Lai mudinātu Latvijas iedzīvotājus tumšajā laikā rūpēties par savu un līdzcilvēkiem drošību uz ceļa diennakts tumšajā laikā un sliktas redzamības apstākļos, vadošais degvielas uzpildes staciju tīkls Neste aicina būt redzamiem un lietot gaismu atstarojošus elementus.

Drošības kampaņas “Esi pamanāms, paliec dzīvs!” ietvaros Neste, sadarbībā ar raidījumu “Auto ziņas” veica eksperimentu, pārbaudot dažādus atstarojošus elementus, lai noskaidrotu, kurus no tiem vislabāk pamana automašīnu vadītāji.

Ikvienam, kurš rūpējas par savu drošību atrodoties uz ceļa diennakts tumšajā laikā vai sliktas redzamības apstākļos, ir pieejami dažāda veida atstarotāji, taču jāņem vērā konkrētā atstarotāja lielums, tā novietojums un atstarojošā materiāla kvalitāte. Pareizi pielikts atstarotājs savlaicīgi brīdina auto vadītāju par gājēja atrašanos uz ietves, gājēju pārejas vai uz ceļa braucamās daļas. Pat tad, ja vadītājs nav pārliecināts, vai tumsā spīdošais objekts ir cilvēks, vadītājs centīsies no tā izvairīties. Jāņem vērā tas, ka atstarojošajiem elementiem nepieciešams būt autovadītāja acu augstumā, lai tas tiktu labāk pamanīts.

Neste veiktajā eksperimentā tika testēti vairāki atstarojoši elementi – cepure ar atstarojošu uzrakstu, aproce, piekariņš, veste un mobilā tālruņa gaisma, lai pārliecinātos par atstarotāju lomu gājēju drošībā. Eksperiments uzrādīja šādus rezultātus:

- Atstarojošo aproci jeb lentu automobiļa vadītājs pamanīs jau no 500 m attāluma. To vislabāk ir aplikt ap roku vai kāju tajā ķermeņa pusē, kas atrodas tuvāk brauktuvei. Atstarojošās aproces pluss ir tas, ka to automobiļa vadītājs redzēs no visām pusēm.

- Atstarojoša veste tiks pamanīta no vairāk nekā 500 m liela attāluma. Šis ir piemērots risinājums, pārvietojoties pa nomaļākām vai slikti apgaismotām vietām, kā arī braucot ar divriteni. Vestes vislielākais pluss ir tas, ka atstarojošie elementi ir redzami no visām pusēm, un tās nēsātājs tiek pietiekami savlaicīgi pamanīts.

- Šajā eksperimentā pierādījās, ka atstarojošs piekariņš, kas piesprausts pie apģērba, nav pietiekami drošs, jo lielākais mīnuss ir tā redzamība tikai no vienas puses. Bez tam – tas var tikt aizklāts ar apģērbu, kas padara to neredzamu auto vadītājam, tādējādi mazinot drošību.

- Apģērbs ar atstarojošu elementu var netikt pamanīts pietiekami savlaicīgi, ja gaismu atstarojošais elements ir neliels vai nepietiekami gaismu atstarojošs, kā arī tas var būt redzams tikai no vienas puses. Lielākais mīnuss ir tas, ka šāda veida atstarotājs tiek pamanīts tikai tad, kad tiek pamanīts jau pats gājējs.

- Savukārt kabatas lukturītis vai mobilā tālruņa lukturītis ir labs variants, ja gaismas stars būs pavērsts kustības virzienā, to pamanīs automašīnu vadītāji. Ja tiek lietots šāda veida gaismeklis, tad svarīgi ir pārvietoties ceļa kreisajā pusē.

Salīdzinot visus augstāk minētos gaismu atstarojošos elementus, visefektīvākie un līdz ar to arī drošākie aizsarglīdzekļi ir atstarojošā aproce un atstarojošā veste. Abi šie drošības elementi ir pamanāmi no pietiekami liela attāluma, lai vadītājs spētu attiecīgi reaģēt, kā arī abos elementos atstarojošais materiāls ir redzams no visiem skatu punktiem. Plašāks video par eksperimentu ir redzams šeit.

“Diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos gājējiem īpaši jādomā par savu drošību. Ar šīs kampaņas palīdzību vēlreiz arī šosezon aktualizējam tēmu un aicinām atcerēties par šo vienkāršo, bet drošāko elementu – atstarotāju, ko kā ikdienā nepieciešamu priekšmetu izstrādājis zemkopis no Somijas Arvi Lehti jau 1953. Gadā. Aicinu ikvienu, it īpaši gājējus, kas atrodas uz ceļa, parūpēties par savu redzamību, tādējādi nokļūstot savā galamērķī droši un bez starpgadījumiem,” stāsta Armands Beiziķis, SIA Neste Latvija valdes loceklis.

Domājot arī par jaunāko satiksmes dalībnieku drošību, Neste dāvina atstarotājus “Bērnu veselības busa” jeb “Mobilā Veselības Aprūpes Centra” (MVAC) apmeklētājiem, kas nodrošina bezmaksas primāro medicīnisko aprūpi ģimenēm ar bērniem Latvijas pilsētās un ciemos.

 
Visi komentāri
 
reku 22.janvāris 2019 15:19
1 2 Atbildēt

Atstarojušās vestes ir ar ļoti dažādu kvalitāti,satiksmes ministrijas dalītās nav neko labas.Arī mazgājot izmainās to efektivitāte.Tomēr nav nekas labāks par lukturīti ja tas pavērsts uz pareizo pusi.Ar vesti ir jākustās lai labāk būtu redzams un atšķirtu cilvēku no ceļa zīmēm ar kuru daudzumu Latvija izceļas.

janka 22.janvāris 2019 15:55
0 0 Atbildēt

pēc pieredzes teikšu tā - vislabāk es pamanu kustīgu atstarotāju. Lenta uz kājas - uzreiz saproti ka tur kas dzīvs priekšā. A veste uz mazkustīga tuntuļotāja - pa gabalu nesapratīsi, vai tas kārtējais piena steķis, vai tomēr cilvēks čāpo. Redzēt redzi, bet nav ilgu laiku info, KO tu redzi.

Pļurkt 23.janvāris 2019 8:54
2 0 Atbildēt

Ļoti bieži braucot uz darbu satiekos ar kādu velobraucēju. Viņa midžinošos lukturīšus es stabili saredzu jau 3 km attālumā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 31

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Mazie – izlūkam, lielie – uzbrukumam. Kādi ir Krievijas izmantotie "Shahed" un "Gerber" tipa droni? (+ video)

Uzbrūkot Ukrainai, Krievija visbiežāk izmanto divu tipu dronus. Nāvējošos “Geran” jeb “Shahed” tipa dronus, kā arī aptuveni divas reizes mazākos “Gerber”. Kādi ir šie droni, kā tie vadāmi un kādu postu var nodarīt? Lasīt vairāk

 

Aptuveni 25 000 eiro - Škoda parāda elektrisko krosoveru Epic (+ FOTO) 4

IAA Mobility Minhenē Škoda parādījusi pilsētas SUV Epic konceptu, uzsverot, ka ražošanas versiju no tā atšķirsies minimāli. Lasīt vairāk

 

Kā tas ietekmēs cenas? - Jauni ES noteikumi par izstrādi, atkārtotu izmantošanu un pārstrādi autobūves nozarē 6

Otrdien EP deputāti apstiprināja savus priekšlikumus jauniem ES aprites noteikumiem, kas attiektos uz transportlīdzekļu dzīves ciklu, sākot no projektēšanas līdz kalpošanas laika beigām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti