Visi komentāri - Septiņi vērtīgi padomi senioriem gājējiem drošākai dalībai ceļu satiksmē

Septiņi vērtīgi padomi senioriem gājējiem drošākai dalībai ceļu satiksmē 3

 

Foto: iAuto.lv

Valsts Policija | 12.februāris 2019 14:34

Lai ikdienā parūpētos par savu drošību uz ceļa, reizēm pietiek ar pavisam elementāru drošības pasākumu ievērošanu, par ko steigā mēdzam piemirst. Lūk, septiņi vērtīgi Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Valsts policijas padomi* senioriem, kas noderēs ikvienam gājējam.

·         Izvēlies drošu vietu ceļa šķērsošanai!

Brauktuvi atļauts šķērsot pa gājēju pāreju vai krustojumos pie zaļās gaismas. Ja tuvumā pārejas un krustojuma nav, šķērso ceļu vietās, kur ir laba pārredzamība.

·         Pa kreisi, pa labi, pa kreisi!

Pirms šķērso ceļu, pārliecinies par drošību, paskatoties pa kreisi, pa labi un vēlreiz pa kreisi.

·         Pārliecinies, vai tev tiek dots ceļš!

Pirms gājēju pārejas šķērsošanas pārliecinies, vai transportlīdzekļa vadītājs tevi ir pamanījis un spēs nobremzēt.

·         Ievēro virzienu!

Pa brauktuves malu vai ceļa nomali ej pretēji transportlīdzekļu braukšanas virzienam.

·         Esi redzams!

Diennakts tumšajā laikā nēsā gaismu atstarojošu vesti vai apģērbu ar atstarojošiem elementiem.

·         Nekautrējies lūgt palīdzību!

Ja jūties nepārliecināts vai ir slikta pašsajūta – lūdz palīdzību līdzcilvēkiem. Viņi tev noteikti palīdzēs!

·         Izvēlies piemērotus apavus!

Labākai stabilitātei der atcerēties arī par laikapstākļiem atbilstošu apavu izvēli, pievēršot uzmanību to slīdamībai.

“Drošas satiksmes pamatprincipi ir jāievēro ikvienam tās dalībniekam, jo to veidojam katrs atsevišķi un visi kopā. Par savu drošību vislabāk var parūpēties katrs pats, atceroties par vienkāršu noteikumu ievērošanu. To CSDD kopā ar Valsts policiju regulāri atgādina gan transportlīdzekļu vadītājiem, gan arī gājējiem. Ir vietas, kur droša ielas šķērsošana prasa papildu laiku, tomēr jāizvērtē, vai risks, pārkāpjot noteikumus un saīsinot ceļu, beigās neizrādās dzīvības vērtībā,” aicina CSDD Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors.

Valsts policijas veiktajā padziļinātajā pētījumā iezīmējas būtiskas atšķirības starp smagi cietušajiem gājējiem vecumā virs 60 gadiem un pārējiem satiksmes dalībniekiem. Proti, vairāk nekā trešdaļa jeb 38% smagi cietušo gājēju ir vecumā virs 60 gadiem. Seniori ir vieni no neaizsargātākajām gājēju grupām satiksmē, tāpēc pirmo reizi Latvijā uzsākta informatīva drošības kampaņa gājējiem senioriem “Strauja sirds, bet kājas lēnas”.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis norāda, ka pētījumā arī atklājas, ka katrs trešais gājējs seniors negadījumā ar smagām sekām cietis savas vainas dēļ. Iemesli – savu spēju pārvērtēšana un ceļu satiksmes noteikumu neievērošana.

“Šīs kampaņas mērķis ir pievērst uzmanību tieši tiem gājējiem, kuri nezināšanas dēļ vai apzināti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus – izvēlas riskēt dažus metrus no gājēju pārejas un citur pārliecībā, ka viņus visi redz un automašīnas piebremzēs. Tomēr svarīgi atcerēties, ka arī šoferis ir tikai cilvēks, kurš var nepamanīt un laikus nenoreaģēt. Vienlaicīgi turpinām uzrunāt arī autovadītājus un citus satiksmes dalībniekus, atgādinot, ka, kopīgi ievērojot satiksmes noteikumus, negadījumu skaits būtiski samazinātos,” norāda N. Krapsis.

Pavisam kopā šogad līdz 21.janvārim ceļu satiksmes negadījumos iekļuvuši 56 gājēji, no tiem 14 personas ir vecumā virs 60 gadiem. Traumas guvuši 11 seniori, bet bojā gājis viens cilvēks. Tāpat jāatzīmē, ka šogad bojā gājis arī viens seniors velosipēdists.

Jāatzīmē, ka 14 negadījumos iesaistītajiem senioriem transportlīdzekļa vadītāja apliecība bija izsniegta tikai septiņiem. Tas norāda, ka, iespējams, adekvāti novērtēt savas uzvedības riskus un situāciju ir daudz grūtāk, ja nav bijusi iespēja pašam vadīt transportlīdzekli, proti, saprast redzamības aspektus un bremzēšanas ceļa garumu.

 
Visi komentāri
 
uupis 13.marts 2019 14:02
1 0 Atbildēt

Fantastika!!!

TIKAI katrs trešais cietis savas vainas pēc! (30%!!!)

70% gadījumu vainīgi ir AUTOVADĪTĀJI, bet CSDD strostēs un vainos gājēju un ņirgāsies par veciem cilvēkiem, tā vietā lai izglītotu un sodītu autovadītājus!!!

Kā sauc sabiedrību, kura ņirgājas par veciem cilvēkiem, cerams, nav jāatgādina?

uupis 13.marts 2019 14:07
0 0 Atbildēt

Ir jāizbeidz mīti, ka šoferis var nelaist gājēju uz pārejas!

Nedrīkst pārkāpt CSN un jālaiž ir gājējs un jāpalielina sods par gājēju nelaišanu desmitkārtīgi, citādāk sabiedrība nesaprot, jo tad, kad par gājēja nelaišanu būs 300 EUR sods, tad bubinās, bet laidīs, bet kamēr tie ir 15 eur, tikmēr šoferim ir pajāt, ka būs krimināllieta un kriminālsodāmība!

uupis 13.marts 2019 14:08
0 0 Atbildēt

2.9. dot ceļu – prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai DOTU CEĻU gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt TRAUCĒTI vai APDRAUDĒTI.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 31

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Mazie – izlūkam, lielie – uzbrukumam. Kādi ir Krievijas izmantotie "Shahed" un "Gerber" tipa droni? (+ video)

Uzbrūkot Ukrainai, Krievija visbiežāk izmanto divu tipu dronus. Nāvējošos “Geran” jeb “Shahed” tipa dronus, kā arī aptuveni divas reizes mazākos “Gerber”. Kādi ir šie droni, kā tie vadāmi un kādu postu var nodarīt? Lasīt vairāk

 

Aptuveni 25 000 eiro - Škoda parāda elektrisko krosoveru Epic (+ FOTO) 4

IAA Mobility Minhenē Škoda parādījusi pilsētas SUV Epic konceptu, uzsverot, ka ražošanas versiju no tā atšķirsies minimāli. Lasīt vairāk

 

Kā tas ietekmēs cenas? - Jauni ES noteikumi par izstrādi, atkārtotu izmantošanu un pārstrādi autobūves nozarē 6

Otrdien EP deputāti apstiprināja savus priekšlikumus jauniem ES aprites noteikumiem, kas attiektos uz transportlīdzekļu dzīves ciklu, sākot no projektēšanas līdz kalpošanas laika beigām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti