Visi komentāri - 9 mēnešos fiksēti 879 CSNg, kas saistīti ar apdzīšanu, kreiso pagriezienu un pagrieziena signāla neieslēgšanu

9 mēnešos fiksēti 879 CSNg, kas saistīti ar apdzīšanu, kreiso pagriezienu un pagrieziena signāla neieslēgšanu 3

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

LTAB | 30.oktobris 2021 15:30

Viena no bīstamākajām situācijām ceļu satiksmē ir neapdomīgi transportlīdzekļu vadītāju manevri – apdzīšana, kreisais pagrieziens un pagrieziena signāla neieslēgšana, uzsākot manevru.

Valsts policija šogad 9 mēnešos fiksējusi 879 šādus satiksmes negadījumus. Lai aktualizētu problēmu, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu “Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…”.

Tikai 3 Eiropas valstīs (t.sk. Latvijā), ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka nav aizliegts izdarīt apdzīšanas manevru ceļu krustojumos, ja vien konkrētās vietās to nenosaka īpaši aizliegumi, piemēram, regulējams krustojums, gājēju pāreja vai nepārtrauktā joslas sadalošā līnija. “Apdrošinātāju līdzšinējā pieredze rāda, ka transportlīdzekļu vadītāji pārsvarā maldīgi uzskata, ka par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu ir atbildīgs tas, kurš ir veicis apdzīšanas manevru. Visbiežāk par šādiem negadījumiem atbildība jāuzņemas tieši kreisā pagrieziena veicējam, atsevišķos gadījumos - abiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Lai aktualizētu problēmu, LTAB  oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu “Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…”. Tās ietvaros pieredzējušajiem un jaunajiem autovadītājiem tika atgādināts par drošu manevru veikšanu, kā arī īpaši akcentēts, kam jāpievērš uzmanība veicot kreiso pagriezienu. Tāpat no septembra vidus Waze lietotnē autovadītāji tiek brīdināti par ceļu posmiem visā Latvijā, kuros ir augsts satiksmes negadījumu biežums. Aptuveni trešā daļa no šādām vietām ir saistīta ar kreiso pagriezienu un šī manevra bīstamību. Brīdinājumi Waze lietotnē tiek izvietoti, pamatojoties uz LTAB apkopotajiem datiem par vietām, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi.

 
Visi komentāri
 
Vernons 30.oktobris 2021 21:39
0 2 Atbildēt

1. Kad jāieslēdz virzienrādītājs?

2. Kur jāieslēdz virzienrādītājs?

3. Cik ilgi jābūt virzienrādītājam?

4. Kāds stāvoklis joslā jāieņem, lai veiktu manevru?

5. Un kur ir šīs joslas, lai samazinātu ātrumu?

6. Nu un kurš atbild par muļķībām?

Kanibaals 1.novembris 2021 18:22
0 0 Atbildēt

7. Cik reizes jābrauc pa apli, ja ir zīme braukt pa loku?

8. Kad drīkst no apļa izbraukt?

9. Vai drīkst aplī braukt pret spalvu?

Vernons 2.novembris 2021 9:01
0 0 Atbildēt

Nav nekādu ierobežojumu! Un pret "spalvu" var braukt. To mūsējie arī nodemonstrē! Par maksu!

Bet uz pašu galveno Tev atbilžu nav!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunums Eiropas tirgum - Subaru piesaka E-Outback 4

Viens no trim Subaru jaunumiem, kas paredzēts Eiropas tirgum, ir E-Outback – labi pazīstamā boksermotora modeļa elektriskās piedziņas brālis. Lasīt vairāk

 

Rīgā turpinās asfaltēto ielu seguma atjaunošana; 11 ielu posmos darbi pabeigti

Rīgā turpinās ielu seguma atjaunošanas darbi, šobrīd no plānotajiem 52 objektiem darbi norisinās 14, savukārt 11 vietās tie ir pabeigti. Visas vasaras garumā pakāpeniski seguma atjaunošanas darbus veiks arī pārējās, plānotajās 27 vietās. Lasīt vairāk

 

Opel Frontera tagad ar sniedzamību līdz 400 km

Opel Frontera Electric turpmāk būs pieejams arī Extended Range modifikācijā, kas kompaktajam SUV ļaus nobraukt par 100 kilometriem vairāk kā līdz šim. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Dzelzceļš” pārdod bijušo valdības motrisi; opozīcijas deputāti iebilst (+ VIDEO) 10

“Latvijas Dzelzceļš” izsolē par 66 000 eiro pārdevis unikālu dīzeļvilcienu – motrisi, kas bija plānota valdības vajadzībām. Vilcienu rezerves daļām iegādājies uzņēmums “Pasažieru vilciens”. Darījums raisījis diskusijas atsevišķu Saeimas deputātu vidū, kas uzskata, ka šāda veida transportlīdzekli nevajadzēja pārdot. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti