Visi komentāri - Pētījums: dažādi ātrumi un pārvietošanās līdzekļi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu

Pētījums: dažādi ātrumi un pārvietošanās līdzekļi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu 15

 

Foto: Pexels.com

IF | 30.augusts 2022 15:19

Latvijas autovadītāji visneapmierinātākie ir ar tiem satiksmes dalībniekiem, kas traucē braukt ar vēlamo ātrumu. Kā liecina If Apdrošināšanas veiktais pētījums, autovadītājiem nepatīk atrasties sastrēgumos, citu satiksmes dalībnieku mēģinājumi apbraukt autovadītājus, kā arī pārāk lēni transportlīdzekļu vadītāji.

Pētījums atklāja, ka pat 40% Latvijas autovadītāju dusmojas, ja kāds no blakus joslas strauji piebrauc priekšā. Vairāk nekā pusei, jeb 55% autovadītāju kaitinoši šķiet, ja kāds pēkšņi viņu priekšā nobremzē, savukārt 48% nepatīk, ka transportlīdzekļi pārvietojas pārāk lēni, apgrūtinot satiksmes plūsmu. Katrs trešais transportlīdzekļu vadītājs ir neapmierināts, ja neļauj mainīt joslu, lai gan tiek laikus parādīts pagrieziena signāls.

Kā norāda Ģirts Kubliņš, If Apdrošināšanas transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs, tas skaidri parāda, ka cilvēki steidzas un vēlas pēc iespējas ātrāk sasniegt galamērķi: “Pētījuma dati liecina, ka autovadītāji nevēlas sev priekšā redzēt lēnus braucējus vai tādus, kas grib viņus apbraukt. Savukārt fakts, ka satiksmes dalībnieku ātruma pārsniegšana ir nepatīkama tikai katram piektajam transportlīdzekļa vadītājam, liecina par bīstamu tendenci – autovadītāji dod priekšroku steigai un sastrēgumos viens uz otru var agresīvi reaģēt.”

Pētījums atklāja, ka teju trešā daļa (27%) no visiem aptaujātajiem baidās no citu autovadītāju izrādītajām dusmām uz ceļa, žestikulēšanas vai kliegšanas.

Autovadītāji atzīst, ka braukuši neatbilstošā veidā

Lai gan autovadītāji savus pārkāpumus vai neētisku uzvedību bieži neatzīst, 13% aptaujas dalībnieku atzina, ka ikdienā pārsniedz atļauto ātrumu. 16% autovadītāju atzina, ka signalizē citiem vadītājiem. Tik pat daudz autovadītāju atzinuši, ka apzināti neļauj citiem transportlīdzekļiem nomainīt braukšanas joslu, neraugoties uz to, ka tiek rādīts pagrieziena signāls. Savukārt 14% žestikulē vai kliedz uz citiem.

„Emocijas nekādā veidā neveicina satiksmes vienmērīgumu vai drošību. Dažkārt, protams, var nākties brīdināt kādu citu satiksmes dalībnieku ar signālu, taču, ja 5% cilvēku atzinuši, ka to dara katru dienu, tas atsevišķos gadījumos liecina par pacietības trūkumu. Vērts ņemt vērā, ka mācību gada sākumā bieži ir lieli sastrēgumi un nonākšanai galamērķī ir jāieplāno vairāk laika. Labāk izbraukt mazliet ātrāk vai nonākt galamērķī mazliet vēlāk, nekā maksimāli pakļaut sevi un pārējos satiksmes dalībniekus riskam, lai tikai izkļūtu no sastrēguma pēc iespējas ātri. Liela daļa avārijas pilsētās notiek tieši šādu emociju uzliesmojumu dēļ,“ piebilst Ģ. Kubliņš.

Problēmas rada dažādi transporta līdzekļi uz viena un tā paša ceļa

Pētījuma dati parādīja, ka lielas problēmas rada satiksmes dalībnieki, kas pa vienu un to pašu ceļu pārvietojas ar dažādu ātrumu. Piemēram, pusei autovadītāju traucē tas, ka velosipēdisti brauc pa automašīnām paredzēto ceļa daļu, lai gan blakus ir veloceliņš. 40% autovadītāju nepatīk, ka velosipēdisti brauc starp automašīnām. Tajā pašā laikā 36% aptaujas dalībnieku norādīja, ka viņiem nepatīk, ja velosipēdisti lielā ātrumā apbrauc uz ietves esošos gājējus. Elektrisko skrejriteņu gadījumā tas traucē pat 44% gājēju.

“Šeit nav nekāda pamata nevienu vainot. Ja velosipēdistiem nav atsevišķa veloceliņa, likumsakarīgi, ka velosipēdisti pārvietojas pa autotransportam paredzēto ceļa daļu un viņu lēnais braukšanas ātrums dažiem autobraucējiem var būt traucējošs. Tajā pašā laikā traucējoša ir arī pārāk ātra velosipēdistu satiksme gājēju tuvumā. Braucot garām gājējiem, gan velosipēdistiem, gan elektriskā skrejriteņa braucējiem ir izteikti jāsamazina ātrums. Tāpat autovadītājam pēc iespējas drošāk jāpabrauc garām velosipēdistiem. Ideālā situācijā gan automašīnas, gan velosipēdi, gan gājēji pārvietotos pa atsevišķām ceļa daļām, taču, kā zināms, šobrīd Latvijā tādu iespēju nav daudz,“ skaidroja Ģ. Kubliņš.

Salīdzinot Baltijas valstu satiksmes kultūru, var pamanīt, ka Latvijā autobraucēji ir visneiecietīgākie pret lēniem autovadītājiem, savukārt Lietuvā autovadītāji viennozīmīgi vairāk dusmojas uz pa ceļu braucošiem velosipēdistiem, kā arī uz motociklistiem un motorolleru vadītājiem, kas mēģina apbraukt automašīnas, taču Igaunijas autovadītājiem visvairāk traucē tas, ka kāds ieņem viņu braukšanas joslu.

 
Visi komentāri
 
WALA 30.augusts 2022 17:22
5 2 Atbildēt

pētījums ir atklājis ka Baltijas valstu iedzīvotāji cepas par pilnīgu huiņu, viņiem nav nekādas izpratnes par citu "kategoriju" tr-ta līdzekļiem, un acīmredzot nespēj plānot vai atrast maršrutu kura var braukt tā ka pašam tik un kā saka relaksēties ....

Bet to ka relatīvi lēnbrauceji kaitina varu saprast, jo tie savukāry absolūti atsakas saprast to ka "kāds spēj braukt ātrāk" un vietu "ātrbraucējiem" neatstas ne tik cik "melns aiz naga" ...

650 31.augusts 2022 2:18
1 0 Atbildēt

..Pētījums atklāja, ka pat 40% Latvijas autovadītāju dusmojas, ja kāds no blakus joslas strauji piebrauc priekšā...-bet (tātad) 60% par/to nedusmojas!

...savukārt 48% nepatīk, ka transportlīdzekļi pārvietojas pārāk lēni, apgrūtinot satiksmes plūsmu (?)- tad sanāk, ka veseliem apaļiem 52% PATĪK, ka transportlīdzekļi pārvietojas pārāk lēni, apgrūtinot satiksmes plūsmu ??

...Katrs trešais transportlīdzekļu vadītājs ir neapmierināts, ja neļauj mainīt joslu, lai gan tiek laikus parādīts pagrieziena signāls...- hmm, tad jau attiecīgi 2/3 (transportlīdzekļu) vadītāju (katrs 1mais un katrs 2trais) ir APMIERINĀTI ar TO ("ka viņiem neļauj mainīt joslu" ...) ??

Katrs trešais transportlīdzekļU vadītājs,vai katra trešĀ tarnsportlīdzekļA vadītājs, vai katrs vadītājs no katra trešā transportlīdzekļa? Varbūt visi šitie 3 ira Lohi?

..13% aptaujas dalībnieku atzina, ka ikdienā pārsniedz atļauto ātrumu...- vai tāpēc (mums, tiem atlikušajiem 87%-tiem)* ikdienā tagad būtu jāklausās Ceļu Satiksmes Drošības Direktora uzbraucieni/par???

...Pētījuma dati parādīja, ka lielas problēmas rada satiksmes dalībnieki, kas pa vienu un to pašu ceļu pārvietojas ar dažādu ātrumu...- Kāpēc visiem būtu jāpārvietojas pa vienu un to pašu ceļu? Kāpēc ir noteikts maksimālais ātrums, taču nav minimālā? Un kad (mums) būs kā Igaunijā- kataram (Loham) atsevišķu Joslu ?

Pohh 30.augusts 2022 17:26
4 4 Atbildēt

Kad tiem steidzīgajiem uz galvas kristu raķetes un ēku gabali, viņi ātri vien beigtu žēloties par "lohiem, kas brauc lēnāk par plūsmu". Aiz ņehuj ģelaķ izdomā problēmas))

topinamburs 30.augusts 2022 18:35
6 1 Atbildēt

pētījums ir atklājis, ka sabiedrība un/vai autoskola nestāsta un nerāda piemērus, ka uz viena ceļa ir atrodami dažādu svara/izmēra/jaudas/nozīmes kategoriju transporta līdzekļi. Visi NEKAD nebrauks ar vienādu ātrumu, un NEKAD ar tādu, kas būs piemērots visiem.

vietējais 30.augusts 2022 18:50
3 2 Atbildēt

Es esmu atklājis, ka lēnbraukšana nemaz tik kaitīga nav. Brauc uz saviem 95, neko nekavē, neviens nav jāapdzen, patēriņš zem 4 litri.

Nudien 30.augusts 2022 20:52
1 2 Atbildēt

Sauklis jaunajai kampaņai "Lej 95to un nepārsniedz 95, brauc ekonomiski un droši!"

650 30.augusts 2022 22:42
5 0 Atbildēt

Lej dd un brauc d

+ 31.augusts 2022 11:07
0 0 Atbildēt

Ielej trīs piles un pelni miles

Aivis 30.augusts 2022 22:41
4 3 Atbildēt

Izskatās, ka visas problēmas ir skrējējiem. Es parasti braucu uz 85 kopā ar fūrēm un visur esmu ticis. Lai skrējēji cīnās ar vējdzirnavām.

650 30.augusts 2022 22:46
3 0 Atbildēt

-varbūt pienācis laiks padomāt par Fūres iegādi ?

Jumu 31.augusts 2022 17:06
0 0 Atbildēt

Nelabi, ka autoskolās nemāca nedaudz matemātiku. Teiksim, attālumu 300 km nobrauc ar noteikto ātrumu, nepārkāpjot noteikumus. Atkarībā no maršruta to var izdarīt vienā laikā. Un braucot ar lielāku ātrumu, pārkāpjot noteikumus, gala punktā var tikt nu par 20-30 minūtēm ātrāk + vēl izpelnīties soda naudu un iekulties citās nepatikšanās.

Jaunais 31.augusts 2022 7:44
3 1 Atbildēt

Bet varbūt, tādiem, kuri cepās par katru auto, kurš viņiem "traucē" uz ceļa, vispār nesēsties pie stūres? Vajadzētu sākt pašiem ar sevi. Paši ar savu bravūrīgo uzvedību rada kaudzēm avārījas situāciju. Ja pārējie satisksmes dalībnieki nepiebremzētu, brīdī kad šitādi varoņi apdzen, šis jau būtu nosities pie pirmās apdzīšanas. Kamēr cilvēki nesapratīs, ka koplietošanas ceļi nav sacīkšui trase, tikmēr nekas nemainīsies.

MMX 1.septembris 2022 10:17
0 0 Atbildēt

Interesanta loģika sanāk - vēl dažas nedēļas atpakaļ domnīcas cepiena ietvaros tauta cepās par to, ka lidotāji traucē godīgajiem, tātad izejot no šīs loģikas lēnajiem braucejiem nevajadzētu sēsties pie stūres, ja viņiem traucē ātrāk braucošie? Es arvien vairāk sāku komentāru loģikā saskatīt to, ka ir pazudusi jebkāda izpratne par pārējo noteikumu grāmatu, kā arī savstarpēja cieņa vienam pret otru. Katrs autovadītājs dzīvo savā satiksmes notiekumu interpretācijā - kurš uzskata, ka braucot uz 90 viņš neko nepārkāpj, attiecīgi var nerādīt pagriezienus, neieturēt distanci, utt, vēl kāds itkā ievēro lielāko daļu noteikumu, bet šo to interpretē pa savam (tie paši +10), tad vēl ir daļa kam vispār pofig, un vēl daudzi citi novirzieni.

Šobrīd problēma ir tajā, ka valsts, lai attaisnotu dārgus iepirkumus, cīnās tikai ar ātrumu, paralēli veicot masīvu smadzeņu skalošanu ka tā vajag, tauta uz to pavelkās un karo savā starpā, tā vietā lai uzdotu jautājumu ar ko nodarbojas ceļu policija? Gribam kārtību uz ceļiem? Davai CP liekam masveidā uz ceļiem trafarētās mašīnās lai jāj par visu - ātrumiem, distancēm, pagriezieniem, bremzēšanas ceļiem, satiksmes kavēšanu, luksafora signāliem, utt. Lūk tad būs kārtība. Pagaidām es redzu, ka neviens neko kārtot netaisās, bet tauta arvien vairāk sāk uzskatīt, ka ja ievēro maksimālā ātruma ierobežojumus uz pārējo var nošpļauties.

Jumu 31.augusts 2022 16:57
1 0 Atbildēt

Ĺoti liels gods riteņbraucējiem, bet tagad rudenī pilni ceļi ar traktoriem un braukā arī kombaini, ātrums neliels. Un kā apdzīt, ja ir tā nepārtdauktā strīpa, kura sazīmēta kur vajag un biežāk, kur tās varētu arī nebūt (taisns ceļš, redzamība laba), nekāda izskaidrojuma, kāpēc tā ir ???

Žora 31.augusts 2022 18:31
0 0 Atbildēt

Baltās līnijas velk tur, kur pirms tam bija asinslīnjas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 14

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 4

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti