Pētījums: Dažādi ātrumi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu - iAuto

Pētījums: Dažādi ātrumi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu 21

 
Nozare.lv | 4.septembris 2022 8:45

Latvijas autovadītāji visneapmierinātākie ir ar tiem satiksmes dalībniekiem, kas traucē braukt ar vēlamo ātrumu, liecina risku apdrošinātāja "If P&C Insurance" ("If") Latvijas filiāles veiktais pētījums.

Tāpat pētījumā atklāts, ka autovadītājiem nepatīk atrasties sastrēgumos, citusatiksmes dalībnieku mēģinājumi apbraukt autovadītājus, kā arī pārāk lēni transportlīdzekļu vadītāji.

Pētījums atklāja, ka pat 40% Latvijas autovadītāju dusmojas, ja kāds no blakus joslas strauji piebrauc priekšā. Vairāk nekā pusei, jeb 55% autovadītāju kaitinoši šķiet, ja kāds pēkšņi viņu priekšā nobremzē, savukārt 48% nepatīk, ka transportlīdzekļi pārvietojas pārāk lēni, apgrūtinot satiksmes plūsmu. 

Katrs trešais transportlīdzekļu vadītājs ir neapmierināts, ja neļauj mainīt joslu, lai gan tiek laikus parādīts pagrieziena signāls.

Kā norāda "If" transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš, tas skaidri parāda, ka cilvēki steidzas un vēlas pēc iespējas ātrāk sasniegt galamērķi. Pētījuma dati liecina, ka autovadītāji nevēlas sev priekšā redzēt lēnus braucējus vai tādus, kas grib viņus apbraukt. Savukārt fakts, ka satiksmes dalībnieku ātruma pārsniegšana ir nepatīkama tikai katram piektajam transportlīdzekļa vadītājam, liecina par bīstamu tendenci - autovadītāji dod priekšroku steigai un sastrēgumos viens uz otru var agresīvi reaģēt, pauž Kubliņš.

Pētījums atklāja, ka gandrīz trešā daļa jeb 27% no visiem aptaujātajiem baidās no citu autovadītāju izrādītajām dusmām uz ceļa, žestikulēšanas vai kliegšanas.

Lai gan autovadītāji savus pārkāpumus vai neētisku uzvedību bieži neatzīst, 13% aptaujas dalībnieku atzina, ka ikdienā pārsniedz atļauto ātrumu. 16% autovadītāju atzina, ka signalizē citiem vadītājiem. Tik pat daudz autovadītāju atzinuši, ka apzināti neļauj citiem transportlīdzekļiem nomainīt braukšanas joslu, neraugoties uz to, ka tiek rādīts pagrieziena signāls. Savukārt 14% žestikulē vai kliedz uz citiem.

Pētījuma dati rāda, ka lielas problēmas rada satiksmes dalībnieki, kas pa vienu un to pašu ceļu pārvietojas ar dažādu ātrumu. Piemēram, pusei autovadītāju traucē tas, ka velosipēdisti brauc pa automašīnām paredzēto ceļa daļu, lai gan blakus ir veloceliņš. 40% autovadītāju nepatīk, ka velosipēdisti brauc starp automašīnām. Tajā pašā laikā 36% aptaujas dalībnieku norādīja, ka viņiem nepatīk, ja velosipēdisti lielā ātrumā apbrauc uz ietves esošos gājējus. Elektrisko skrejriteņu gadījumā tas traucē pat 44% gājēju.

Salīdzinot Baltijas valstu satiksmes kultūru, pētījumā secināts, ka Latvijā autobraucēji ir visneiecietīgākie pret lēniem autovadītājiem, savukārt Lietuvā autovadītāji viennozīmīgi vairāk dusmojas uz pa ceļu braucošiem velosipēdistiem, kā arī uz motociklistiem un motorolleru vadītājiem, kas mēģina apbraukt automašīnas. Igaunijas autovadītājiem visvairāk traucē tas, ka kāds ieņem viņu braukšanas joslu.

"If" veiktajā aptaujā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā piedalījās nedaudz vairāk nekā 3000 respondentu.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
janis 4.septembris 2022 14:59
7 2 Atbildēt

Vislabākais ir tas, ka neviens (nu tā,k a pilnīgi neviens) komentāros nenojauš kopainu. Šos pētījumus, aptaujas un pasūtījumus veic ar domu, atrast juridisku/pētniecisku iemeslu sākt sodīt visus "atļautais+10" ātruma pārkāpējus.

T;ā ir vienkārša shēma - uztaisam domnīcu, kurā saaicina ekspertus (tāda bija, starp citu aptuveni pirms mēneša), kur nosecin,ak a LV uz ceļiem ir agresīvi un ātruma pārkāpjoši braucēji, tad uztaisa SKDS vai apdrošinātāju aptauju, kurā nosecina, ka avārijas ir tiaki dēļ agresijas un ātruma. un tad ar šo paku - uz Saeimu, kur pieņem likumu uzlikt radariem sodīt par "atļautais +1" un gatavs. ceļus neremontējam, šosejas neveidojam (lai var apdzīt normāli pa joslu teiksim braucos uz ventspili un Liepāju), bet sodus iegriežam. visi samaksā un iegūst tie, kas velkas uz 45km/h, kur atļauts 50km/h (attiecīgi 80km/h, kur atļauts 90km/h)

juris 4.septembris 2022 18:05
3 1 Atbildēt

"atļautais+10" ir "pārkāpums" - un tu ierosini, ka sodīt par CSN pārkāpumu valsts nemaz nedrīkst. Tad kam ir vajadzīgi noteikumi un likumi?

WALA 4.septembris 2022 19:25
2 2 Atbildēt

Tatad pieļauju, ka arpus gajeju parejam un krustojumiem ceļu nešķērso, uz tuksas ielas pie sarkana par ielu neej utt. Gribas teikt nu pietiks prasti drist, nav tadu cilveku kas nekad neko neparkāpj.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 1,274 eiro - cik šobrīd maksā degviela Igaunijā? 27.12.2025. (+ FOTO) 3

Neste uzpildes stacijā Veru šodien, 27.12.2025. dīzeļdegviela maksā 1,274 eiro, 95 markas benzīns - 1,379 eiro. Salīdzinājumam: Neste (Gulbene): 1,457 un 1,477 attiecīgi par dīzeļdegvielas un Futura 95 litru. Lasīt vairāk

 

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 71

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Circle K stacijās visā Latvijā pieejama arktiskā dīzeļdegviela 4

Circle K ir uzsācis visu degvielas uzpildes staciju Latvijā apgādi ar dīzeļdegvielu, kas iztur salu līdz -30 °C, lai, iestājoties nakts salnām, visiem autovadītājiem būtu pieejama dīzeļdegviela, kas piemērota lietošanai mīnus grādos. Lasīt vairāk

 

Nosaka Baltijas aizsardzības līnijas izveidei pirmās nepieciešamās teritorijas 10

Valdība pirmdien apstiprināja Baltijas aizsardzības līnijas izveidei nepieciešamās teritorijas, līdz ar to zemes īpašniekus par atsavināšanu sāks informēt jau šogad. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti