Visi komentāri - Pētījums: Dažādi ātrumi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu

Pētījums: Dažādi ātrumi uz viena ceļa rada lielu satiksmes dalībnieku aizkaitinājumu 21

 
Nozare.lv | 4.septembris 2022 8:45

Latvijas autovadītāji visneapmierinātākie ir ar tiem satiksmes dalībniekiem, kas traucē braukt ar vēlamo ātrumu, liecina risku apdrošinātāja "If P&C Insurance" ("If") Latvijas filiāles veiktais pētījums.

Tāpat pētījumā atklāts, ka autovadītājiem nepatīk atrasties sastrēgumos, citusatiksmes dalībnieku mēģinājumi apbraukt autovadītājus, kā arī pārāk lēni transportlīdzekļu vadītāji.

Pētījums atklāja, ka pat 40% Latvijas autovadītāju dusmojas, ja kāds no blakus joslas strauji piebrauc priekšā. Vairāk nekā pusei, jeb 55% autovadītāju kaitinoši šķiet, ja kāds pēkšņi viņu priekšā nobremzē, savukārt 48% nepatīk, ka transportlīdzekļi pārvietojas pārāk lēni, apgrūtinot satiksmes plūsmu. 

Katrs trešais transportlīdzekļu vadītājs ir neapmierināts, ja neļauj mainīt joslu, lai gan tiek laikus parādīts pagrieziena signāls.

Kā norāda "If" transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš, tas skaidri parāda, ka cilvēki steidzas un vēlas pēc iespējas ātrāk sasniegt galamērķi. Pētījuma dati liecina, ka autovadītāji nevēlas sev priekšā redzēt lēnus braucējus vai tādus, kas grib viņus apbraukt. Savukārt fakts, ka satiksmes dalībnieku ātruma pārsniegšana ir nepatīkama tikai katram piektajam transportlīdzekļa vadītājam, liecina par bīstamu tendenci - autovadītāji dod priekšroku steigai un sastrēgumos viens uz otru var agresīvi reaģēt, pauž Kubliņš.

Pētījums atklāja, ka gandrīz trešā daļa jeb 27% no visiem aptaujātajiem baidās no citu autovadītāju izrādītajām dusmām uz ceļa, žestikulēšanas vai kliegšanas.

Lai gan autovadītāji savus pārkāpumus vai neētisku uzvedību bieži neatzīst, 13% aptaujas dalībnieku atzina, ka ikdienā pārsniedz atļauto ātrumu. 16% autovadītāju atzina, ka signalizē citiem vadītājiem. Tik pat daudz autovadītāju atzinuši, ka apzināti neļauj citiem transportlīdzekļiem nomainīt braukšanas joslu, neraugoties uz to, ka tiek rādīts pagrieziena signāls. Savukārt 14% žestikulē vai kliedz uz citiem.

Pētījuma dati rāda, ka lielas problēmas rada satiksmes dalībnieki, kas pa vienu un to pašu ceļu pārvietojas ar dažādu ātrumu. Piemēram, pusei autovadītāju traucē tas, ka velosipēdisti brauc pa automašīnām paredzēto ceļa daļu, lai gan blakus ir veloceliņš. 40% autovadītāju nepatīk, ka velosipēdisti brauc starp automašīnām. Tajā pašā laikā 36% aptaujas dalībnieku norādīja, ka viņiem nepatīk, ja velosipēdisti lielā ātrumā apbrauc uz ietves esošos gājējus. Elektrisko skrejriteņu gadījumā tas traucē pat 44% gājēju.

Salīdzinot Baltijas valstu satiksmes kultūru, pētījumā secināts, ka Latvijā autobraucēji ir visneiecietīgākie pret lēniem autovadītājiem, savukārt Lietuvā autovadītāji viennozīmīgi vairāk dusmojas uz pa ceļu braucošiem velosipēdistiem, kā arī uz motociklistiem un motorolleru vadītājiem, kas mēģina apbraukt automašīnas. Igaunijas autovadītājiem visvairāk traucē tas, ka kāds ieņem viņu braukšanas joslu.

"If" veiktajā aptaujā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā piedalījās nedaudz vairāk nekā 3000 respondentu.

 
Visi komentāri
 
Varianti 4.septembris 2022 9:15
2 2 Atbildēt

1. Likt visiem braukt ar plūsmas mazāko ātrumu

2. Likt visiem braukt ar plūsmas lielāko ātrumu

3. Likt stresojošajiem lohiem ārstēt nervus un elpot pēc jogu sistēmas

4. Likt stresojošajiem lohiem apmeklēt braukšanas skolu, kur tiem iemācīs droši apdzīt, nepiemīžot bikses

Versijas 4.septembris 2022 9:19
1 1 Atbildēt

Tev nekas nav jāizgudro - ir kāds kas ieguvis tiesības bez autoskolas?

Autoskola 4.septembris 2022 18:00
1 2 Atbildēt

Mēs neko tādu nemācām - citādi jau nebūtu stresainu lohu, kam siltais biksēs ieskrien, panākot kādu kas brauc lēnāk par viņu pašu.

Nianse 4.septembris 2022 9:25
0 1 Atbildēt

Aizkaitinājums ir ārstējams, tā ir sabiedrības brieduma iezīme.

gugo 4.septembris 2022 11:43
1 5 Atbildēt

Ir jābūt noteiktam plūsmas ātrumam, vismaz uz noteiktām vietām, +- 2-3 km/h, par atkapi no šā sods!

4.septembris 2022 18:03
1 0 Atbildēt

Visiem jābrauc viena ražotāja viena modeļa auto (t.s. kapitālistu Trabantos), jānēsā vienādas drēbes un jāēd vienādi lohburgeri. Citādi jau nav iespējams dzīvot!

janis 4.septembris 2022 14:59
7 2 Atbildēt

Vislabākais ir tas, ka neviens (nu tā,k a pilnīgi neviens) komentāros nenojauš kopainu. Šos pētījumus, aptaujas un pasūtījumus veic ar domu, atrast juridisku/pētniecisku iemeslu sākt sodīt visus "atļautais+10" ātruma pārkāpējus.

T;ā ir vienkārša shēma - uztaisam domnīcu, kurā saaicina ekspertus (tāda bija, starp citu aptuveni pirms mēneša), kur nosecin,ak a LV uz ceļiem ir agresīvi un ātruma pārkāpjoši braucēji, tad uztaisa SKDS vai apdrošinātāju aptauju, kurā nosecina, ka avārijas ir tiaki dēļ agresijas un ātruma. un tad ar šo paku - uz Saeimu, kur pieņem likumu uzlikt radariem sodīt par "atļautais +1" un gatavs. ceļus neremontējam, šosejas neveidojam (lai var apdzīt normāli pa joslu teiksim braucos uz ventspili un Liepāju), bet sodus iegriežam. visi samaksā un iegūst tie, kas velkas uz 45km/h, kur atļauts 50km/h (attiecīgi 80km/h, kur atļauts 90km/h)

juris 4.septembris 2022 18:05
3 1 Atbildēt

"atļautais+10" ir "pārkāpums" - un tu ierosini, ka sodīt par CSN pārkāpumu valsts nemaz nedrīkst. Tad kam ir vajadzīgi noteikumi un likumi?

WALA 4.septembris 2022 19:25
2 2 Atbildēt

Tatad pieļauju, ka arpus gajeju parejam un krustojumiem ceļu nešķērso, uz tuksas ielas pie sarkana par ielu neej utt. Gribas teikt nu pietiks prasti drist, nav tadu cilveku kas nekad neko neparkāpj.

Mehe 5.septembris 2022 9:21
0 1 Atbildēt

Atšķirību starp gājēju un auto vadītāju zini?

Mehe 5.septembris 2022 10:17
0 1 Atbildēt

Labi, nemocīšu tevi, saku priekšā - auto ir paaugstinātas bīstamības TL, tā vadītājam ir lielāka atbildība nekā gājējam. Ne velti CSN satur mazāk pasargāta satiksmes dalībnieka jēdzienu, tie ir tie par kuriem ir jāatcrās auto vadītājam un braucot jāizdara izvēles, kas ļautu pasargāt šos mazāk pasrgātos satiksmes dalībniekus.

Tieši tā - sēžoties pie stūres, vadītājam ir jāierobežo savas ambīcijas, gribēšana un varēšana par labu citiem, mazāk pasargātiem satiksmes dalībniekiem. Ja cilvēks nav tam gatavs, ir dažādi administratīvie pasākumi, kas palīdz to saprast. Līdz pat tiesību aizturēšanai un auto konfiskācijai.

Freijers 5.septembris 2022 12:24
0 1 Atbildēt

bla bla bla, kārtējā selektīvā ievērotāja un demogoga tiršana, a ļa pilsēta cilvēkiem (bez auto), ka visa atbildība, sodi, nodokļi un pārējais auto, visiem citiem lafa un vēl ponti. Tā tas nestrādā, vai strādā īsu brīdi komunistu paradīzēs, kamēr apspiežamie nepaņem vag un priviliģētajiem nesāk pakaļas nosvilst.

Tūtiņdreijeram 5.septembris 2022 12:41
0 0 Atbildēt

Neko tā arī nepateici. Tipiska no-CSN-vietas aizbraucēja tekstiņi cik.viss.ir.slikti.

650 4.septembris 2022 15:38
0 0 Atbildēt

Tieši šis pats "pētījums" te tika jau 1reiz publiski apspriests pirms nedēļas.Drošvien sakarā ar "iedzīvotāju milzīgo interesi" (un pēc LOhu lūguma) tas tiek publicēts atkārtoti. auto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/41832-ptjums-dadi-trumi-un-prvietoans-ldzeki-uz-viena-cea-rada-lielu-satiksmes-dalbnieku-aizkaitinjumu

Nojaust kādu tur "kopAinu" šeit nav plānots.Gluži otrādi, lohiem jāsajauc galva tiktālu, lai viņi vairs nesajēgtu pilnīgi neko.Skaidrs, ka uz visa šī fona te prasīties prasās ieviest arvien jaunus maksas pakalpojumus.

Ja cilvēks "dusmojas" par kaut ko konkrētu, nu tas vēl tā.Cita lieta ir, kad dusmoties sāk pilnīgi par visu,kompleksā un komplektā.Tas ir tāds jauna tipa šiZo vīruss.

Tas retoriskais starpresoristiskais nekaunīgais Jautājums joprojām "nav sadzirdēts"- KURŠ (mums) konkrēti bija tas, kas savulaik "ieviesa" esošo fotoradaru toleranci? Uzskrūvēja to uz reāliem +PADSMIT km/h.Kurš?? -lai reāli gadiem ilgi (aizkadrā!).(apzināti!) kultivētu dažādus šos te "nesodāmos" parametrus, taču vienā jaukā brīdi pašiem iekultivētajiem LOHIEM (par/to..) piestādītu Rēķinu.Ģeniāli!

Un kas diez ir šis: tautaruna.nra.lv/slavenibas/39...sivus-soferus/ -varbūt šo pieredzējušo (jau iepriekš dažādu procesu vadībā plašu pieredzi guvušo) Madāmu iecelsim par Vadītāju Kasstrācijas Biroja Vadītāju?

650 4.septembris 2022 15:42
0 0 Atbildēt

Jā, sorrī, roka nodrebeeja, tajā atsaucē laikam būs vīruss ieperinājies.. iauto.lv/pie-stures/sa...-aizkaitinjumu

Janis 4.septembris 2022 15:51
2 0 Atbildēt

Atbildot uz jautājumu par fotoradaru kļūdu. Tas ir likums, kas viņus tā liek saregulēt. Un to likumu viņi grib mainīt, lai nopelnītu

650 5.septembris 2022 0:58
0 0 Atbildēt

Nu re kā.Paskat ko.Katrā Europā (mums) savi likumi.Nafigam (mums) Lohus "audzināt".Labāk ir vienkārši audzināt (bez pēdiņām).Jo tā (viss,mums) labāk Aug.Izaudzini uz +13, aber (kad Vajadzēs) paņem (viņus,kārtīgi/priekšā) uz/par +1.Un vēl nosauc vārdā (visus) nekaunīgos un/vai Vainīgos.Jā.

Vernons 4.septembris 2022 21:53
0 11 Atbildēt

Vinķele pati pārkāpa CSN prasības! Braucot ar velosipēdu nepārliecināja par Savu drošību, viņu notrieca!

Bet katra satiksmes dalībnieka rīcībai jāatbilst CSL 19. panta 3. panta uzstādījumam! Bet pants saucas "Pienākumi un tiesības"!

Opis 6.septembris 2022 10:22
0 0 Atbildēt

Mums uz ceļiem ir pārāk daudz slimu cilvēku, kas grib citiem uzspiest kaut kādu savu izpratni par to kā jābrauc. Piemēram, vakar braucu pa Ulmaņa gatvi, kur pa iekšējo joslu visi kustās mazliet ātrāk, kā tie, kas brauc pa labo joslu. Te pēkšņi viens ar savu volvo pārkārtojas no labās joslas kreisajā, tieši priekšā autobusam, kas jau pa kreiso joslu bija sācis apsteigt volvo. Un tad volvo šoferis izlīdzina gaitu ar labajā joslā braucošo auto, lai speciāli nedotu iespēju autobusam tikt garām. Kad autobuss pamana, ka labā jolsa jau sāk kustēties ātrāk, pārkārtojas labajā joslā. Tajā brīdī volvo vadītājs atkal uzdod gāzi un izlīdzinās ar labajā jolsā braucošo. Brīdī, kad labajā joslā braicošais nogriezās, kāds cits no aizmugures volvo aspteidza pa labo pusi un aizbrauca priekšā volvo un sāka braukt lēnām, sacienājot volvistu ar viņa paša zālēm. Un vajadzēja redzēt kāds rallists pamodās tajā volvo, sāka spiest grīdā, un mēģināt aopsteigt pa labo pusi, bet tajā brīdī priekš braucošais arī iedeva gāzi un izlīdzinājās ar labajā joslā braucošo, nu akurāt tāpat, kā to darīja volvists. Varēja redzēt, ka volvists psihoja, jo mētājās no joslas joslā kā driuģenes saēdies. Kā sacīt jāsaka, nedari citiem to, ko pats nevēlies un visiem būs labi.

Phe 6.septembris 2022 13:56
0 0 Atbildēt

Nu gan uzdrukāji eposu par volvistu, lai gan visiem zināms ka tiem galvā dzeguze kūko. Nebija vērts censties!

imzz 6.septembris 2022 18:13
0 0 Atbildēt

Vismierīgākie ir Daces braucēji, jo viņu auto zīmols nav priekš izrādīšanās ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 14

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 4

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti