Visi komentāri - Līdz nākamā gada sākumam ar vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots aprīkot Rīgas apvedceļa posmu

Līdz nākamā gada sākumam ar vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots aprīkot Rīgas apvedceļa posmu 18

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 11.oktobris 2022 11:52

Līdz 2023.gada sākumam ar vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots aprīkot Rīgas apvedceļa (A5) posmu, aģentūrai LETA pastāstīja VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pārstāve Anna Kononova.

Viņa pauda, ka pārējo posmu secību patlaban nevar pateikt, bet tiks aprīkoti visi 16 posmi.

LVC iepriekš informēja, ka uz Rīgas apveceļa vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots uzstādīt no 23. līdz 28,69. kilometram. 

Kā ziņots, LVC septembra vidū noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību "Fima Group" par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā. Uzņēmumam četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā jāīsteno vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekts vienā posmā.

"Fima Group" darbus veiks par 1 261 156 eiro. Tostarp 900 000 eiro paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000 eiro - sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.- 2025.gadā.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022.gadā piešķirti līdzekļi 1,05 miljonu eiro apjomā. Realizējot projektu, pagājušajā gadā jau ieguldīti 57 5826 eiro - iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par 36 118 eiro, ko veica SIA "Elko", bet AS "Sadales tīkls" veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošana 26 vietās, kas izmaksāja 21 463 eiro.

Visos 16 posmos, ko LVC speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņus mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. 

Vidējā ātruma kontroles sistēmu paredzēts ieviest Tallinas šosejas (A1) posmā no 13,44. līdz 20,03. kilometram, Vidzemes šosejas (A2) posmā no 54,4. līdz 62,23. kilometram, Valmieras šosejas (A3) posmā no 36,2. līdz 38,85. kilometram, Rīgas apvedceļa (A5) posmā no 23. līdz 28,69. kilometram un trijos Daugavpils šosejas (A6) posmos - no 102,2. līdz 116., no 133,3. līdz 139,2. un no 150,22. līdz 159,65. kilometram.

Tāpat vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots ieviest Bauskas šosejas (A7) posmā no 24,2. līdz 40,1. kilometram, Jelgavas šosejas (A8) posmā no 50. līdz 69,3. kilometram, divos Liepājas šosejas (A9) posmos - no 26. līdz 38,1. un no 157,2. līdz 169,65. kilometram, kā arī trijos Ventspils šosejas (A10) posmos - no 24. līdz 30,8., no 44,97. līdz 52,45. un no 134,9. līdz 140,8. kilometram.

Vidējā ātruma kontroles sistēmu iecerēts ieviest arī uz šosejas A13 jeb Krievijas robeža (Grebņeva)-Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža (Medumi) posmā no 81,75. līdz 88,46. kilometram un uz autoceļa P30 jeb Cēsis-Vecpiebalga-Madona posmā no 22,07.- līdz 29,15. kilometram.

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates, autoceļu lietošanas nodevas samaksas un obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) samaksas kontroli.

No 2025.gada sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Latvijā jau iepriekš pilotprojektā darbojušās šādas mērierīces uz Tīnūžu šosejas. Pilotprojekts darbojās līdz 2019.gada 1.oktobrim.

Kompānija "Fima" reģistrēta 2006.gadā, un tās pamatkapitāls ir 725 664 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā bija 2,37 miljoni eiro, kas ir par 40,8% mazāk nekā gadu iepriekš, taču "Fima" strādāja ar 92 510 eiro zaudējumiem pretēji peļņai gadu iepriekš. "Fima" pieder Lietuvā reģistrētajai "Fima".

 
Visi komentāri
 
Meinards 11.oktobris 2022 12:42
5 5 Atbildēt

Šādus posmus vajadzētu iespējami daudz visā Latvijas teoritorijā - ļoti ātri nomierina lidotājus. Tāpat saglabāt praksi, ka par sodiem uzzina tikai TA apmaksas brīdī - dažs labs varēs pārdot auto uzreiz. Par cik policijas tāpat vairs nav, tad šis būtu labs veids, kā noņemt no trases lidotājus. Pret alkašiem ar no šrota nozagtu auto gan nestrādās.

Sawron 11.oktobris 2022 20:16
3 2 Atbildēt

Pamuļķi! Izņem smadzeni no saldētavas! Tie lidotāji pēc šiem 5-7km., gribēs atgūt laiku un iedos grīdā, uzreiz aiz supersvarīgā, satiksmes drošības prasībām ''atbilstošā'' posma...

Frodo 11.oktobris 2022 20:58
2 1 Atbildēt

Kad tiem atņems auto, varēs drasēt ar kūpošu pakaļu

MMX 12.oktobris 2022 9:24
3 0 Atbildēt

AHAHHAhaha, noņems no trases lidotājus ar naudas sodiem, dienas joks. Ja jau konstatējam, ka policijas nav, tad nafig vispār mašīnai numuru likt? Vai kāpēc vienkārši neizprintēt lapeli ar citu numuru, ko uzlikt pa virsu esošajam?

Viss kas tiks panākts ar jebkuriem tehniskajiem līdzekļiem ir vēl lielāka plūsmas čakarēšana - vieni brauks -10, otri precīzi atļautajā pēc GPS, un trešie apjās sistēmu un brauks cik gribēs.

Fakts, ka tauta uzskata, ka šis kaut ko risinās jau parāda kāpēc arvien grūtāk redzēt nākotni šai valstij un tautai - ar lohiem ne komunismu ne gaišo nākotni neuzcelsi. Ja nav tās ceļu policijas uz ceļiem, tad rezultāts vienkārši būs Indija vai Āfrika. Nejau sodi maina braukšanas paradumus bet gan soda neizbēgamība un reāla policijas kontrole uz ceļa, visi tehniskie līdzekļi ir vienkārši muļķošanās. Rekur krievi vizinās ar saviem printētajiem numuriem, un kas? Ja CP neizķer, tad gar fotoradaru velc kaut uz 300

GTD2 11.oktobris 2022 13:44
7 0 Atbildēt

Apvedceļš tik noslogots ,ka tur tāpatās knapi 90km vidējo var dabūt pat ar to ,ja vietām pabrauc ātrāk jo tāpatās tālāk adurās pret kādu kas uz 85 brauc.Šis vartētu radaristiem ienesīgs posms tikai nakts stundās.

650 11.oktobris 2022 15:53
0 0 Atbildēt

Nu tak prottams, bezjēgā izšķiestie santīmi kaut kā ir (būs)jāatpelna.Naktī visur vienmēr ir visvairāk Lohu, attiecīgi arī vislielākā peļņa.

Par to miljonu euro (mēs..) taču varētu uzvilkt kādus 2miljonus km nepārtrauktās līnijas, vane, ko? Visus zemesceļus varētu ar aerozolu nokrāsot par to summu.

GTD2 11.oktobris 2022 16:21
3 0 Atbildēt

Stripiņas un stabiņi lai paliek Rīgai. Bet kādu krustojumu par to naudu rekonstruējot vissticamāk,ka būtu lietderīgāk, bet no tā taču nevarēs pēc tam pelnīt

650 11.oktobris 2022 17:37
0 0 Atbildēt

Priekš kam (mums) uz apvedceļa stabiņi.Starp stabiņiem skaties vēl var tumsā ievērot visādus kustīgus objektus un sev lieki galvu sajaukt.Nuinafig tērēties, aizmiedz Aci un tik Mauc.

Mēs te varam kaut izstiespties vai sasspiesties, taču AnnaK (LVC) jau trešo gadu desmitu savu ikdienas uzrunu sāk ar tradicionālo frāzi "Labdien,cien.Lohi" ;p

Anna 11.oktobris 2022 21:33
0 0 Atbildēt

Ja rūpīgi skatīsies, starp stabiņiem ieraudzīsi matiņus l. cien. Loh

Lohfūcijs 11.oktobris 2022 20:56
1 0 Atbildēt

Vidējam loham būs braukt ar vidējo ātrumu, tas tiks mērīts, vērots un uzraudzīts. Un tā tam būs būt, jo loham loha tiesa. Āmen, lohi. Jā.

a 12.oktobris 2022 2:04
5 0 Atbildēt

a kad ir plānots aprīkot Rīgas apvedceļu ar apvedceļu ?

Krišs 12.oktobris 2022 11:38
2 0 Atbildēt

''apvadceļš'' Uz kuras pārsvarā ir 1 braukšanas josla... Pa kuru abos virzienos cenšas sarūmēties smagie, traktortehnika, steidzīgie un vel sportsmenu velosipēdisti. Biežs ātrums ir 70km/h un zem.

Tad ja brauc pa Liepājas šoseju Un nogriezies uz A5 pa labi braucot pa apvadceļu šis aplis sanāk ~62km un laika izteiksmē realajā dzīvē tās ir 50min ja ne pat vairāk.

Ja nogriezies pa kreisi un brauksi 'cauri' Rīgai tad tie ir 30km un pat ar visiem sastregumiem aizņem kādas 40min kamēr esi Batezera galā. Ja nebrauc pīķa stundās tad mierīgi 25minūtēs veic maršrutu!

Nedz ekonomisku, nedz laika segumu pilnīgi neredzu tam ''apvadceļam!''

Jo 'cauri' braukt izdevīgāk ir gan degvielā gan auto ekspluatācijā, gan ātrāk! Un tapēc jau arī ir šīs lielās problēmas ar satiksmi Rīgā....

Apvadceļam ir jabūt ar vairākām joslām uz abam pusēm, un vismaz 100km/h vidējo ātrumu, ar vairākām nobraukšanas iespējam uz pilsētu, kuras netraucē un neveido tiešu sastrēgumu uz šī apvadceļa, tad cilvēks izmantos un pēc nepieciešamības arī vienkārsi iebrauks pilsetā tajā pusē kur viņam vajag. Nevis visi sabrauc no vienas puses, apstājas pie pirmā pilsētas luksafora un tad stumdās cauri Rīgai.

Tam vajadzētu izskatīties, kam šādam turklāt uz 'viadukta' iekrāsots ar manualo sarkano marķieri(ņemts no interneta dzīlumiem) Jo Rīga diemžel nav pateicīga 'zemes' līmeņa apvadceļam, jo tad ir pārāk lieli attālumi.

pbs.twimg.com/media/ERhc3ZV...3i6?format=jpg

Kiš 12.oktobris 2022 20:20
0 0 Atbildēt

Apvedceļa jēga nav nedz 4 joslas, nedz arī 100km/st - pietiktu, ja tam būtu minimums krustojumu un varētu braukt neapstājoties, turklāt segums lai ir normāls, bez zirga deķa.

Freijers 12.oktobris 2022 12:31
0 0 Atbildēt

Pareizi te raksta, ka Rīgas apvedceļam prasās apvedceļš, ko apsviedīgie arī nodrošina...caur pašai Rīgai. Daļa līdz a9/A10 vēl ir +/- ar zobu sāpēm lietojama, savukārt Saulkalne - Baltezers ir tāds sūds, ka kamēr vien iespējams to nelietoju. Absolūti nebaudāms ceļš, kur vidējais ātrums arī ir 80, ko droši varēs fixxxēt arī pēc tam.

asd 12.oktobris 2022 17:32
0 0 Atbildēt

Te jau vajag ne tikai apvedceļu apvedceļam, bet arī ziemeļu šķērsojumu, lai smuki noslēgtu to loku, citādi kā jau te minēja, visi stumjas pa šī brīža maģistrālajām ielām un tad notiek raudāšana, ka brīvībene, redz nav paredzēta auto, bet cilvēkiem - bet vai tad ir citas iespējas (lasīt - sakarīgas) apbraukt? Problēma ir infrastruktūrā.

Tā kā mums nav metro un visur vilcienu neizbīdīs, tad es pat teiktu, ka ziemeļu tiltam derētu arī tramvaja klātne (plānos netiku redzējis, bet varbūt slikti skatījos). Tādējādi, auto tiktu izmantots vēl mazāk un mobilitāte starp abu krastu ziemeļu rajoniem būtu daudz lielāka, paralēli, ļoti atvieglojot centra un tam piegulošo rajonu satiksmi.

Saliekot kaut kādus stabiņus un visur sakrāsojot velojoslas, problēmas nekādi neatrisinās.

Ja skatās vēl tālāk - piejūras šķērsojums, šķiet, būs apmēram nekad, bet tā arī ir mazākā sāpe.

Stabiņš 12.oktobris 2022 20:22
0 0 Atbildēt

Problēmas neatrisinās arī pārvēršot pilsētu par autodromu un ignorējot citu cilvēku intereses

asd 12.oktobris 2022 21:19
0 0 Atbildēt

Gribi vai nē, bet auto bija un būs. Jo īpaši kravas auto.

Lūk, te saki - citu cilvēku intereses. Kaut vai atbrīvot sastrēgušo ūdensgalvas centru. Kā? Kādi ir risinājumi?

Ziemeļnieks, ja uz tā vēl spēj dabūt tramvaju, ir ideāls risinājums kā lielai daļai nedzīties caur to nolāpīto centru. Gan sabiedriskajam, gan privātajiem.

Ja būtu normāla alternatīva - tas pats ātrgaitas apvedceļš un ziemeļu šķērsojums, pieļauju, ka centrs kļūtu mierīgāks un arī kāda daļa auto braucēju, kuriem ir jābrauc mazākus gabalus, varbūt izvēlētos pārsēsties uz sabiedrisko, kas raiti aizgādā uz galamērķi - darbu, otru rīgas galu un kur tik vēl ne.

Arī tās fotoradaru kaudzes. Mobilitāti ir jāveicina, nevis visiem jāliek vilkties lēnāk, jo ĀTRUMS nogalina. Nogalina nevis ātrums, bet stulbi lēmumi, neiecietība un novecojusi infrastruktūra. Ja ir atbilstoša infrastruktūra ar attiecīgiem ierobežojumiem, tad gan "skrējēju", gan stresaino ir mazāk un ir arī drošāk. Turklāt, ja uz ceļiem nav CP ekipāžu, tad tie radari neko dod, piem., kā tas aptur alkānu no regulāras braukšanas?

Bet pie mums jau neko nevajag. Augstajiem kungiem labāk patīk dirst un spriest, ka visi ir lohi, jo viņi grib, lai būtu kā citur pasaulē, kur iespējas pārvietoties pieaug un kļūst ātrākas, tikai ne paši. To tik nē.

Visus un visu tikai mierināsim, ierobežosim, bet paši nespēj padomāt kaut vai vidējā termiņā. Eiropas fondi ir jau nez cik ilgi, bet sakārtotu ceļu un tā paša dzelzceļa kā nav, tā nav.

Kad būs mūsdienīgi risinājumi, tad arī lai liek tos radarus, kaut ik pēc 10 km.

Varbūt būtu laiks atjaunot autoceļu fondu? Ja no tā ir labums, T/L nodevā esmu gatavs maksāt arī 2x vairāk.

asd 12.oktobris 2022 21:20
0 0 Atbildēt

Šis komentārs bija domāts Stabiņam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rekords: Opel Sports Tourer Hybrid nobrauc 1200 km reālos apstākļos 1

Ar hibrīda iekārtu aprīkotais universālis uz 100 km patērēja vidēji 4,3 litrus degvielas, turklāt 345 kilometrus no kopējiem 1200 kilometriem nobrauca ar elektrību. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 1

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti