Visi komentāri - 64% autovadītāju nejūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā

64% autovadītāju nejūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Miltton Latvia | 27.decembris 2022 14:30

Krietni vairāk nekā puse – 64% autovadītāji nejūtas pilnībā pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemas apstākļos.

51% no viņiem norāda, ka uz slidena ceļa un sniegputenī prasmes varētu būt labākas, 10% ziemā pārsvarā izvēlas braukt tikai sausā un gaišā laikā, bet 3% atzīst, ka ziemā nebrauc vispār. Vien 36% autovadītāju norāda, ka jūtas pārliecināti par sevi jebkuros laika apstākļos ziemā, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri jūtas pārliecināti par savām prasmēm vadīt auto ziemā, ir samazinājies – ja 2021. gadā šādu atbildi pauda 38% autovadītāju, tad šogad – 36%. Samazinājies arī to vadītāju skaits, kuri ziemā izvēlas nebraukt vispār – no 6% pērn līdz 3% šogad. Jāpiezīmē, ka šogad sievietes (6%) biežāk norādīja, ka ziemā nebrauc vispār, nekā vīrieši (1%).

“Divas pamatlietas, ko būtu nepieciešams uzlabot gandrīz visiem autovadītājiem, ir stūrēšana un bremzēšana. Mēs pārāk daudz grozām stūri lielos leņķos. Klasiskā situācija - slidens ceļš, pagriež stūri, mašīna nepaklausa un autovadītājs turpina griezt stūri līdz galam, taču tas nav pareizi,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

J.Vanks piebilst: “Otra lieta ir bremzēšana. Daudzi autovadītāji baidās, ka ieslēgsies ABS, tādēļ nepieciešamības gadījumā nav gatavi ekstremāli ātri nobremzēt, kas ir kritiski svarīgi ļoti daudzās situācijās. Izplatīta kļūda ir arī ceļa seguma nepārbaudīšana. Ja ceļš ir apledojis, svarīgi  laikus izvēlēties drošu braukšanas ātrumu un palielināt distanci no priekšā braucošā transportlīdzekļa, lai spētu nokontrolēt automašīnu ekstremālas situācijas gadījumā.”

Lai gan ziemas mēnešos ir tumšāks, biežāk veidojas apledojums uz ceļiem, līst lietus un snieg sniegs, drūmākā ceļu satiksmes negadījumu statistika ir tieši vasarā – augustā, kad viena mēneša laikā negadījumi uz ceļiem paņēmuši 20 cilvēku dzīvības. Vasarā, kad ceļi ir sausi un ilgi ir gaišs, vadītāji nereti zaudē modrību, kļūst pārdroši. Šajā laikā uz ceļiem ir arī vairāk motociklistu, velosipēdistu un tādu autovadītāju, kuriem nav liela braukšanas pieredze. Siltie vasaras mēneši ir arī ballīšu un pasākumu laiks, kas nozīmē lielāku iespējamību, ka kāds sēdīsies pie stūres reibumā. Tas liek secināt, ka autovadītājiem Latvijā jābūt īpaši prasmīgiem un piesardzīgiem, jo dažādi riski un izaicinājumi ir ikvienā gadalaikā.

Riski uz ceļiem mazinātos, ja ikviens autovadītājs būtu apguvis braukšanu ekstremālos apstākļos. Negadījumu statistika gadu no gada apliecina, ka mums vēl ir daudz mājasdarbi veicami. Viens no tiem varētu būt obligātas apmācības braukšanā ekstremālos apstākļos, kas katram autovadītājam būtu jāiziet noteiktā laikā pēc autovadītāja apliecības iegūšanas. Ja tas netiek izdarīts, atbildīgajām institūcijām būtu tiesības anulēt autovadītāja apliecību. Šāda kārtība ir, piemēram, Slovēnijā, kur 2021. gadā ceļu satiksmes negadījumos bija 54 bojā gājušie uz miljons iedzīvotājiem, kamēr Latvijā – 78. Nenoliedzami šādas obligātas apmācības radītu papildus izmaksas, tomēr cilvēka dzīvība nav vērtējama naudā.

 
Visi komentāri
 
LMT 27.decembris 2022 14:46
2 1 Atbildēt

Sodīt tos Lempjus!

MMX 27.decembris 2022 15:09
9 0 Atbildēt

Nuuu procenti diezgan adekvāti tam ko redzam uz ceļa. Tikko asfalta segumu sedz kaut kas balts lielākā daļa braucēju pāriet tādā nenoteiktā "ziemas" režīmā, piemēram brauc zem 90, bet vēl joprojām vilcieniņos, tā teikt, lai sastumtos čupā lēnāk bet tikpat efektīvi. Vai arī pagriezienus taisa tā itkā jebkāda riepu izslīdēšana ir krimināli sodāms pārkāpums par ko turpat ceļmalā salauzīs kājas, tajā pašā laikā pagriezienus rāda tāpat kā vasarā, tas poh, ka aiz muguras visiem gandrīz jāapstājas lai cilvēks uzmanīgi iegriestos.

Ja cilvēki baidās no ziemas, nevēlās nekādā veidā uzlabot savas prasmes un drošības iestādes vēl draudzīgi pabiedē ar soda punktiem par visādām nedrošām kustībām, tad pilsonis attiecīgi arī brauc iekrampējies stūrē. Es nevienu no ceļa nost nedzenu, saprotu, ka visiem kaut kur jābrauc, bet tad lūdzu savās bailās neaizmirstam par pārējiem satiksmes dalībniekiem - pagarinam distances, laicīgāk ieslēdzam pagriezienus un sākam bremzēt, spoguļus notīram pirms braukšanas, utt.

Janka 27.decembris 2022 15:35
3 3 Atbildēt

Laika posmā no 1.Novemba līdz 1. Aprīlim aizliegt džipus un stulbos bembistus uz koplietošanas ceļiem. Šīs ir divas kategorijas, kuras ziemā pārejiem traucē droši pārvietoties.

Aivis 27.decembris 2022 18:09
0 2 Atbildēt

Visiem auto, kuriem nav pilnpiedziņa, ziemā lietot aizliegts. Tā būtu pareizi.

Hihi 27.decembris 2022 20:19
1 0 Atbildēt

Doģiki ar 4x4 ļoti bieži nolido no ceļa tiklīdz gadās kas neparedzēts, jo pieraduši ka pilnpiedziņa dod drošības sajūtu, bet braukt pa īstam nemāk.

felix65 27.decembris 2022 21:18
0 0 Atbildēt

Ļoti bieži braucot uz darbu nākas panākt baltu X6 un katru reizi man pār lūpām nāk- b...ģ, ari tevi būs jāapdzen? Pilnpiedziņa ne ko neizšķir, ja runa nav par klaju tīrumu, kaut gan arī tur viss notiek pēc principa- jo krutāks džips, jo tālāk jāiet pēc traktora. Visu izšķir blīve starp stūri un pedāļiem. Ir nožēlojami cik nevarīgi pēkšņi kļūst tie lielie drifteri uzkrītot sniegam. Pazorņiki. Vispār ziemai iestājoties būtu jāizved obligātā pārbaude, cik tu esi derīgs ekstremālai braukšanai. Nenokārtoji- apturēt tiesības un atgriezt tad, kad kaut pēc sazin cik tur kursiem būsi spējīgs parādīt prasmes slidenā trasē.

x6 28.decembris 2022 5:40
0 0 Atbildēt

Par kādu ekstremālo braukšanu tu runā...? Cilvēki apdiršās pie nelielas snigšanas vai pirmā ledutiņa, kad nekā ekstrēma vēl nav un nebūs. Autoskolu saražotie AV nespēj braukt parastos, normālos ziemas apstākļos.

MMX 28.decembris 2022 9:03
0 0 Atbildēt

Par pilnpiedziņas lietotājiem vispār ir atsevišķs stāsts. Es saprotu cilvēks nopērk to pašu Audi, Subaru, BMW, utt. sedanu vai universāli ar pilnpiedziņu, pirkumu lielākoties pamatojot ar to, ka sūdīgos laika apstākļos varētu braukt drošāk. Tik tālu skaidrs.

Pienāk sūdīgie laika apstākļi un cilvēks tomēr nebrauc un "drošības" pēc vēl kavē satiksmi tā, ka vientiltnieki spiesti apdzīt un arī dzen. Tad kam tas papildus velkošais tilts īsti tiek vadāts līdzi? Papildus drošībai un caurgājamībai, vai tomēr tikai tam lai pāris reizes gadā no luksofora varētu normāli pacelt un pamasēt savu ego ar domu par auto pilnpiedziņu? Es varbūt kaut ko neesmu sapratis pareizi, bet manā uzskatā vienīgais vieglo auto ar pilnpiedziņu pluss ir spēja mazliet ilgāk ignorēt sūdīgu laika apstākļu ietekmi uz ceļu, jo Audi A4 klīrenss ir apmēram tāds pats kā manai vektrai, tātad īpaši dzīļi mežā ar viņu neiebrauksi.

Daļēji šis attiecas arī uz parketa džipiem, bet tur es vēl varu pievilkt klāt, ka tāds pirkums tiek veikt augstāka klīrensa dēļ.

Bsi 1.janvāris 2023 16:12
0 0 Atbildēt

Tu esi lielāks zābaks kā Itālijas pussala! Ja pats nemāki braukt ar pakaļas vai priekšas piedziņu tad nerunā. Kur tāds ambālis esi radies? Tu vispār saproti ko runā? Lašara....

srt 27.decembris 2022 18:16
0 0 Atbildēt

Sūkā līko!

Janka 29.decembris 2022 11:51
0 0 Atbildēt

Wow! Bērns iemacijās vietni youtube, apsveicu! Novēlu tev dzīvē arī kādreiz iegādaties kādu 'M' modeli(nevis dīzeļ bļehu ar m paku) kas nav vecāks par 20 gadiem.

650 28.decembris 2022 1:14
0 0 Atbildēt

Riepu platuma parametrus vajadzētu gan parevidēt.Kam 245 un/vai platākas, to "atlikuma normu" būtu jāmaina uz kādiem 7mm.

Mačo 28.decembris 2022 16:02
0 0 Atbildēt

Es gan jūtos pārliecināts un braucu kā prieks! Tikai CP nav mierā, jo viņi uz man braukšanas skila fona izskatās kā iesācēji, tāpēc viņi visu laiku piesienas un raksta sodus par agresīvu braukšanu. Šī iemesla dēļ es vairs nestājos, jo tāpat zinu, ka grib tikai piesieties!

Raitis 1.janvāris 2023 16:10
0 0 Atbildēt

Nu bļāviena nu? Tad kāpēc vispār viņiem ir tiesības, mīkstie!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 28

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Infiniti izstrādājis konceptu QX65 Monograph (+ FOTO) 1

Nissan luksusa zīmols Infiniti Monterejas Car Week pasākumā atklājis savu nākotnes redzējumu par vidējās klases SUV kupeju – konceptauto QX65 Monograph. Lasīt vairāk

 

Jūrmalas dome, paaugstinot iebraukšanas maksu, cer iekasēt ap 7,5 miljoniem eiro gadā (+ VIDEO) 15

Jūrmalas dome, paaugstinot iebraukšanas maksu no trim līdz pieciem eiro, cer iekasēt ap 7,5 miljoniem eiro gadā. Maksas paaugstināšana plānota nevis lai palielinātu pašvaldības ieņēmumus, bet lai samazinātu automašīnu plūsmu kūrortpilsētā. Lasīt vairāk

 

MG Motors oficiāli pieteicis sevi Latvijā(+ VIDEO) 3

Augusta viducī Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja tā dīleris Latvijā Autobrava Motors. Par godu svinīgajam notikumam Rīgā bija ieradies MG zīmola vadītājs Mants Trakšelis (Mantas Trakšelis). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti