Visi komentāri - Skārienekrāns ir sliktāks par narkotikām

Skārienekrāns ir sliktāks par narkotikām 8

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 14.februāris 2023 15:52

Lielbritānijas ceļu satiksmes drošības pētniecības institūts TRL jaunākajā atzinumā par uzmanības novēršanu secināts, ka skārienekrāns ir bīstamāks par narkotikām.

TRL pētījumā konstatēts, ka autovadītāja reakcijas laiks narkotiku reibumā palielinās par 21 procentu, par 46 procentiem tas pieaug, zvanot ar mobilo tālruni, kas tiek turēts pie auss, bet meklējot vajadzīgo informāciju vai funkcijas skārienekrānā reakcijas laiks palielinās par 57 procentiem.

Problēmu aktualizējis vācu izdevums AutoBild, kas atsaucas uz negadījumu pētnieka profesora Mihaela Šrekenberga skaidrojumu - vadītājs ir spiests noklikšķināt uz skārienekrāna braukšanas laikā, lai aktivizētu noteiktas funkcijas un lai arī likumdevējs pieļauj, ka ierīces to atļauj izdarīt neatraujot skatu no ceļa, praksē tas nav iespējams.

Lai izmainītu, piemēram, navigācijas vai borta datora norādes, vadītājam būs neglābjami jānovēršas no ceļa, veltot ekrānam pat vairākus līdz divām sekundēm garus acu uzmetienus. Braucot ar ieteicamo ātrumu uz šosejas, tas katru reizi nozīmē aptuveni 70 metru “aklu lidojumu”.

TRL pētījums ietvēra arī eksperimentu ar viedtālruņiem un to lietotņu izmantošanu automašīnā. Google Android Auto un Apple CarPlay tika sinhronizēti ar transportlīdzekļa informācijas un izklaides sistēmu, to darbību kontrolējot skārienekrānā. Rezultāts: izvēloties dziesmu Spotify, autovadītāju uzmanība tika novērsta līdz pat 20 sekunžu garumā, viņu reakcijas ātrumam samazinoties vairāk nekā uz pusi.

Eksperti norāda, ka situāciju neglābj arī lielāka izmēra ekrāni, jo tie tik un tā ir piesātināti ar informāciju, bet vajadzīgās funkcijas bieži vien paslēptas apakšizvēlnēs. Labāks risinājums ir balss vadība, taču tā ne vienmēr ir pieejama vai bieži darbojas slikti.

Salīdzinājums ar vecu Volvo

Zviedru izdevums "Vi Bilägare" veicis eksperimentu, salīdzinot skārienekrāna vadības ierīces vienpadsmit jaunos automašīnu modeļos ar bezekrāna Volvo V70, kas ražots 2005. gadā. Brauciena laikā žurnālisti regulēja temperatūru salonā, mainīja instrumentu paneļa apgaismojumu un meklēja radio stacijas. Ar V70 analogajām pogām tas izdevās desmit sekundēs, kamēr modernajiem auto tas prasīja ievērojami vairāk laika: 13,5 sekundes Dacia Sandero, 23,5 sekundes Tesla Model 3, 29,3 sekundes Seat Leon, 30,4 sekundes BMW iX, bet ar Ķīnā ražoto apvidus auto MG Marvel R milzīgajā 19,4 collu skārienekrānā žurnālisti darbojās visilgāk – veselas 44 sekundes.

 
Visi komentāri
 
ro 14.februāris 2023 16:17
15 4 Atbildēt

Da beidzot kāds par kautko tik pašsaprotamu arī uzraksta! Skaidrs, ka visi tie skārienjūtīgie ekrāni ir bullshits un tikai novērš uzmanību no ceļa..tas ir tieši tas pats, kas skatīties telefonā kamēr stūrējam..nevis uzlabojums bet degradēšanās un ražotāju vēlme ietaupīt iemetot planšeti..ne velti tagad jau sāk ekstra skaitīties, ja ir vecās labās pogas, sviriņas kokpitam Pilnīgi vēmiens nāk lasot kā daži "aitožurnālisti" slavina kārtējo sū planšeti normāla paneļa vietā un liela multimēēdijus un citas figņas..

Iautofans 14.februāris 2023 16:28
3 14 Atbildēt

Nopērc 1x dzīvē labas michelin riepas bomzi. Lūdzu!

Autovadītājs 14.februāris 2023 17:39
2 0 Atbildēt

Viteējīem bremžem pietiek arī ar telefonu!

Olafs 14.februāris 2023 18:46
4 2 Atbildēt

Gada laikā ir varbūt divas reizes, kad izmantoju skārienekrānu. Uz stūres ir pogas, ar kurām var iedarbināt arī balss vadību.

Par narkotikām lai komentē šejienes narkaši un zāles kumārītāji.

Onsis 14.februāris 2023 20:46
1 0 Atbildēt

bet autoražotāji nedomā, ka ar mašīnu arī brauc!

khe 15.februāris 2023 8:24
3 1 Atbildēt

klimats iestellēts "auto" funkcionalitātē, citreiz nav jāregulē pat mēnesi. Una rī analogajam, vajag paskatīties uz ripu, kur likt roku un pēc tam pasekot uz cik grādiem uzgriez ekrānā.

Instrumentu paneļa apgaismojums? Parasti regulēju 1 reizi auto lietošanas mūžā pirmo reizi iekāpjot auto, kamēr stāvu uz vietas.

Meklēt radio stacijas - atkal pa lielam, kāda starpība, vai spiežu uz liela ekrāna redzamo bildīti, vai ar mazām pogām skrollēju cauri visām stacijām? Te pat drīzāk liels multimedija ekrāns ir pārredzamāks par veco laiku radio.

Cita lieta, ka brauciena laikā meklēt dažādas papildu funkcijas vai kaut ko ikdienā neizmantojamu pārregulēt, nevajadzētu.

Tāpat arī navigāciju iestatīt vajadzētu pirms brauciena nevis brauciena laikā, bet, ja to dara braucviena laikā, tad kāda starpība, vai telefonā vai uz auto planšetes? Vecām mašīnām, protams, nebija navigāciju, tad nācās iztikt ar papīra karti, kas ir vēl bēdīgāk no drošības viedokļa, ja to mēģina darīt brauciena laikā, jo sākumā vēl jāsaprot, kur atrodies un kurā virzienā brauc, pirms vari pats izplānot, kur tālāk jābrauc.

Kārtējais pilnīgi neko neizsakošais pētījums

imzz 16.februāris 2023 16:17
1 0 Atbildēt

hm. kā iestellēts klimats tiek galā ar auto logu aizsvīšanu, kad motors vēl nav uzsilis ?

To khe 15.februāris 2023 19:32
0 0 Atbildēt

Augstprātības kalngals!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO) 18

Liepājā policija sākusi veikt satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību. Šodien nepilnas pusstundas ilgušā reidā atklāti 15 pārkāpēji, bet nedēļas laikā konstatēti jau 55 pārkāpumi. Policija norāda, ka turpmāk šādi reidi tiks rīkoti arvien biežāk, tādējādi cerot uz pārkāpumu skaita mazināšanos. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO) 5

Sadarbībā ar Ķīnas FAW ražotais A5L ir garāks par Eiropas A5 un var atšķirties gan tehniskā ziņā, gan pēc aprīkojuma. Lasīt vairāk

 

Latvija iegādāsies distances mīnēšanas sistēmas "Skorpion 2" 10

Ņemot vērā mūsdienu kara raksturu un nepieciešamību ātri reaģēt uz pretinieka darbībām, arvien nozīmīgākas valstu aizsardzības spējās kļūst distances mīnēšanas sistēmas. Šī iemesla dēļ arī Latvija plāno iegādāties Vācijas ražojuma distances mīnēšanas sistēmas “Skorpion 2”, kas ir moderna un kaujas laukā sevi pierādījusi tehnoloģija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti