Visi komentāri - 63% autovadītāju bijuši liecinieki citu šoferu neadekvātai rīcībai uz ceļiem

63% autovadītāju bijuši liecinieki citu šoferu neadekvātai rīcībai uz ceļiem 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 16.februāris 2023 11:15

Krietni vairāk nekā puse – 63% autovadītāji bijuši liecinieki citu šoferu neadekvātai rīcībai uz ceļiem, taču nav ziņojuši par to policijai, vēl 14% atzīst, ka ir bijuši liecinieki šādām situācijām un ziņojuši par to atbildīgajiem dienestiem, bet vēl 23% norāda, ka nekad nav bijuši liecinieki šādām situācijām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pētījuma rezultātiem pērn, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri ziņo policijai par citu šoferu neadekvātu rīcību, ir nedaudz samazinājies – pērn šādu atbildi sniedza 15% respondentu. Savukārt, to autovadītāju skaits, kuri ir bijuši liecinieki citu braucēju neadekvātai rīcībai, bet nav ziņojuši policijai, ir pieaudzis par 2%. 

“Autovadītāji, kuri kļūst par lieciniekiem neadekvātai braukšanai, mēdz publicēt foto vai video liecības sociālajos medijos, tomēr gadījumu, kad tiek ziņots policijai, joprojām ir procentuāli maz un to skaits pat sarūk. Tā ir būtiska problēma, tāpēc arī uzņēmumiem jāiesaistās tās risināšanā – ilgtspējīga rīcība nozīmē arī atbildību uz ceļa, ne tikai atkritumu šķirošanu un būšanu draudzīgākiem pret vidi. Tieši tāpēc ir būtiski izglītot autovadītājus un mudināt nebūt iecietīgiem pret šāda veida pārkāpumiem. Arī mūsu uzņēmuma autoparka šoferiem regulāri atgādinām, cik svarīgi ir ievērot braukšanas kultūru un atturēties no agresīvas braukšanas vai cita veida pārkāpumiem, kā arī nodrošinām gan teorētiskās, gan praktiskās braukšanas nodarbības,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

Arī Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks uzsver, ka iecietība pret citu autovadītāju pārkāpumiem var novest pie bēdīgām sekām. “Latvijas autovadītāji bieži vien ir pārāk toleranti pret neadekvātu citu šoferu rīcību. Gadījumos, kad kļūstam par lieciniekiem pārkāpumiem vai neadekvātai rīcībai kopumā, nedrīkstam palikt malā, par to ir jāziņo policijai. Tieši citu ceļu satiksmes dalībnieku vienaldzība un neiesaistīšanās veicina visatļautības sajūtu dažos autovadītājos,” stāsta J.Vanks.

Pērnā gada aptaujas dati liecināja, ka policijai biežāk ziņo vīrieši (18%), nevis sievietes (12%), šī tendence saglabājusies arī šogad, kas apstiprinošu atbildi par ziņošanu policijai sniedza 16% vīriešu un 12% sievietes. Jānis Vanks skaidro, ka “neadekvāta rīcība uz ceļa var izpausties visdažādākajos veidos, piemēram, neparādot virzienrādītāju, strauji mainot braukšanas joslu, nedodot ceļu un neapstājoties pie gājēju pārejas.” Piefiksējot notikušo un ziņojot par to policijai, iespējams sekmēt atbildīgas braukšanas kultūras veidošanos.

Analizējot datus reģionālā griezumā, pērn bija iespējams secināt, ka visbiežāk policijai ziņoja Rīgas (20%) un Kurzemes (19%) šoferi. Rīgas autovadītāji (23%) saglabājuši līderu pozīcijas arī šogad, taču otrajā vietā ierindojas Zemgales autovadītāji (15%). Visretāk policijai ziņo Kurzemes (9%) un Latgales (7%) autovadītāji.

 
Visi komentāri
 
Valkainis 16.februāris 2023 11:44
6 1 Atbildēt

Ja tie 63% būtu policisti, tad daži mēneši un viss būtu labi. Diemžēl plicisti tā arī nav pieņemti darbā, lai gan auto par simtiem tūkstošiem ir iepirkti.

Laiku atpakaļ bija doma izmantot šoferu iesniegtos videoreģistratoru video pārkāpumu fiksēšanai (ar ieslēgtu gps un ID), bet kkur iestrēga - laikam paši nebrauc neko prātīgi

ak 16.februāris 2023 15:05
1 0 Atbildēt

Autovaditāji-liecinieki ir ļoti subjektīva parādība, kas ne vienmēr liecina, ka ir kaut kas reāls noticis. Kā gan tāds, kurs pats braukt nemāķ, var ko spriest par citu neadekvātumu? Idomājieties mūsdienu pokemonu pie stūres, kurš mierīgi brauc, teiksim, uz 85 km h, un lūr telefonā whatsappu. Un kāds šo apdzen uz, kaut vai, 105km h. Un kā tad sanāk, šis pokemons tagad ziņos par neadekvātu rīcību uz ceļa, ja? Katram savas blusas, viens sēž telefonā, cits brauc ātri, vēl kāds bremzē ik pa laikam bez iemesla.....ideālu vadītāju nav.

WALA 17.februāris 2023 9:17
0 0 Atbildēt

Tak viena daļa jau nemaz CSL un CSN nezina + ja tiek aicināts ziņot autāva'ditājiem vai tā kā netiek aicināts izdarīt likumpārkāpumu - lietot mobilo ierīci braukšasnas laikā !?!?!?

P.S. Es piemēram gribētu dzirdēt kā vadītāji tulko šādu papildsekcijas stāvokli Uzvaras bulvārī krustojumā ar Raņķa dambi (sarkans, bet papildsekcijā -zaļš "taisni"):

goo.gl/maps/fNykakdEcKZgA9yN6

Opis 16.februāris 2023 16:50
7 3 Atbildēt

Pēc iebraukšanas LV no citām EU valstīm nav saprotams:

1) kāpēc LV šoferi pagrieziena rādītāju ieslēdz tikai pēc tam, kad jau ir sākuši bremzēt, vai praktiski jau apstājušies.

2) Kāpēc sēņotāji kreisajā joslā pēc tam, kad viņiem pamidžini sāk bremzēt un tikai tad ieslēdz pagriezienu, kaut nekas netraucē pārkārtoties bez bremžu spaidīšanas.

3) Latvijā neviens neviens nepārkārtojas vidējā joslā, lai dotu iespēju citam šoferim no ieskrējiena joslas bez traucējumiem iebraukt malējā braukšnas joslā. LV šoferi pat piedos gāzi, lai tikai viņiem kāds neizlien priekšā, vai arī izlīdzinās ātrumu ar ieskrējiena joslā esošo auto.

4) kreisajā jolsā braucošais izlīdzina ātrumu ar blakus labajā joslā braucošo auto.

5) LV šoferis sāk paātrināties, tiklīdz viņu kāds apdzen!

BMW 16.februāris 2023 16:56
4 0 Atbildēt

Un LV neviens nemāk braukt aplī!

ak 17.februāris 2023 8:03
1 0 Atbildēt

Kā tas ir-neviens? Pats tak māki! Tātad, vismaz viens māk!

asd 16.februāris 2023 20:11
0 0 Atbildēt

Nav jau tā, ka visi dara šīs glupības, bet visā visumā piekrītu. Pagriezienu "rādītāji" ir īpašs temats - iebrauc krustā un tad ieslēdz - nu, ko tas dod? Būtu šitā ar bremžu signāliem, nez ko tad tie ar lauzto roku sindromu sasirgušie domātu par - gribu rādu/negribu nerādu, ka bremzēju. Paši pirmie arī sāktu čīkstēt.

Tas pats ar plūsmas nesapratējiem. Reizēm ir tāda sajūta, ka tad, ja būtu iespējams, daži brauktu sāniski.

Intereses pēc, gribētu paklausīties kāds, tad ir tas domu gājiens izpildot aprakstītās darbības.

Par apļiem gan viss ir skaidrs - cilvēki ir tizli. Visādi - man ir bail, man taču vajadzēs 3. izejā, kā tad es pārkārtošos atpakaļ (?!) - "nelaidīs takš". Nez, autoskolās, tagad dzen/iesaka braukt pa iekšējām joslām (vismaz, Rīgā)?

0pis 16.februāris 2023 22:08
0 3 Atbildēt

5. Kāpēc Latvijā cilvēki fanātiski brauc vismaz +10 virs ātruma limita? Aizbrauks 2x ātrāk? Tikai čakarē plūsmu, paši sastresojas, apdzenot un lienoot atpakaļ joslā.

Ome 17.februāris 2023 9:21
2 0 Atbildēt

Tu tak pats teici, ka spidometris melo, rāda 5-7 km/h vairāk kā patiesībā. Ja vēl piemet =-3km/h kļūdu tad sanāk, ka visi tie, kam jaunāki, krutāki un glaunāki vāģi par tavu veco žiguli brauc likuma rāmjos! Bet tu jau man spītīgs, nevienam ceļu negriež!

WALA 17.februāris 2023 9:24
0 0 Atbildēt

Ārprāc, ārprāc +10 km/h, tas nekas ka pēc CSN vieglie atttiecībā pret kravas auto arī brauc ar +10km/h, tātad tip vajag visiem uz 80 km/h braukt vai ???

Nemaz nesākšu runāt par spidometra precizitāti un vēl dažādām riepām ko tauta lieto. Vēl viens efekts ar "lēnbraucējiem" nereti ir ka brauc dīvaini, tad ātrāk, tad lēnāk - un viena daļa kad apdzen var redzēt ka muld ar blakussēdošiem, vai pa tālruni un otra daļa vienkārši "tupa ceļa zīmes neredz" un noerientējas laikā un vietā - atleik vēl radaram tādam ceļā trāpīties vai CP un vispār sākas brīnumi ( 1x pat ir gadījies ka viens pie 90 km/h naski nomet uz 60 km/h - WTF !!!).

Vovo 16.februāris 2023 21:02
2 0 Atbildēt

Diezgan bieži pēc apdzenamais pēc manevra atrod gāzes pedāli un kādu brīdi pasēž aizmugurē. Pārsvarā lauķi ar nožēlojamiem mēsliem. Parasti iespiežu līdz 170, lauķis nomīž.

0pis 16.februāris 2023 22:10
0 2 Atbildēt

Gribās paskatīties uz dauni, kam tā vajag skriet garām pat bezcerīgā situācijā, kad nevar nepatraucēt pretīmbraucējiem.

Ome 17.februāris 2023 9:19
3 0 Atbildēt

Aizmirsi kā pats pie manis skrēji jaunībā! Kā gribēji izrādīties!?

felix65 17.februāris 2023 6:03
0 0 Atbildēt

Pa Rēzeknes apkārtni siro jauns balts bembis. Tas ir vienkārši pizdec! Ja tur iekšā kādam ir tiesības, tad tās noteikti ir pirktas.

BMW 17.februāris 2023 9:23
1 0 Atbildēt

A kas ir tiesības? Mūsdienās pat sunim ir tiesības! Vot par vadītāja apliecību gan nezinu, ja atņem, tad gan jau ka nav!

Vernons 17.februāris 2023 12:43
0 0 Atbildēt

Manas tiesības ir Civillikums! Rādi savas tiesības! Lūdzu te ir...

Ceļu policijas priekšnieks 17.februāris 2023 14:14
1 0 Atbildēt

Latvijā ir tikai viens noziegums uz ceļa un to sauc par ātrumu!

Saliksim vēl fotoradarus un viss būs čikiniekā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sprāgst riepa - kravas auto kļūst nevadāms (+ VIDEO) 8

Vienā mirklī piekrautais kravinieks jau ir pretējā joslā, kur tikai pirms dažām sekundēm atradās divi pretimbraucošie kravas furgoni. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 

Mercedes brauks ar BMW motoriem 8

Mercedes-Benz un BMW varētu noslēgt vienošanos par motoru piegādi. Ja viss noritēs pēc plāna, minheniešu četrcilindru motori jau 2027. gadā varētu parādīties konkurentu mašīnās. Lasīt vairāk

 

Nissan X-Trail tagad arī sportiskajā Nismo versijā (+ FOTO) 1

Nismo versijas ir vairākiem Nissan modeļiem, tagad to pirmo reizi iegūst arī X-Trail (Rogue). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti