Nākotnē uz autoceļiem kopumā 100 vietās plānots izvietot aprīkojumu transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai.
Ministru kabinets otrdien izdeva rīkojumu par Atveseļošanas fonda ietvaros īstenojamu projektu "Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai", kura rezultātā tiks atslogots tiesībsargājošo iestāžu ikdienas darbs sabiedrības drošībai, aģentūru LETA informēja Iekšlietu ministrija.
Projektu īstenos Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs sadarbībā ar Valsts policiju un VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
Projekta īstenošanā, kas ir daļa no valsts mēroga iniciatīvas plānots paplašināt uz video novērošanas risinājumiem bāzēto tehnoloģisko platformu pielietošanu transportlīdzekļu, kas pārvietojas Latvijas teritorijā, valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai, konstatējot to atrašanās vietu, datumu, laiku, fotogrāfiju un citus parametrus.
Tas sekmēs noziedzīgo nodarījumu ātrāku izmeklēšanu un atklāšanu, fiksēs transportlīdzekļu dalību ceļu satiksmēbez derīgas tehniskās apskates vai obligātas civiltiesiskās apdrošināšanas polises vai, neievērojot autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas noteikumus.
Ieviešot vienotu tehnoloģisko platformu transportlīdzekļu valsts numura zīmju atpazīšanai un uzkrāšanai, tiks izmantoti moderni, mūsdienu datu drošības prasībām atbilstoši tehnoloģiskie risinājumi, ar kuru palīdzību tiks veicināta sabiedriskā kārtība un drošība valstī.
Piemēram, būs iespējams operatīvi identificēt transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmes un salīdzināt tās ar sistēmā definētiem transportlīdzekļu sarakstiem. Konstatējot sakritību, informācija par šāda transportlīdzekļa kustību automātiski tiks paziņota tālākai reaģēšanai. Sākotnēji transportlīdzekļu kustību paredzēts fiksēt aptuveni 100 vietās uz valsts SIA "Latvijas Valsts ceļi" uzturētajiem autoceļiem.
Tāpat ar projekta palīdzību plānots sākt Kriminālprocesa informācijas sistēmas (KRASS) pirmā posma izstrādi, kas nodrošinātu iespēju sākt izmeklēšanas procesa īstenošanu elektroniskajā vidē, kā arī datu apmaiņu Tieslietu ministrijas elektroniskajā lietu katalogā un lietu izsekojamību, kā arī informācijas pieejamību un atklātību.
Pašlaik papildus manuālajai dokumentu apritei ziņas par valstī reģistrētajiem noziedzīgajiem nodarījumiem, sāktajiem kriminālprocesiem un kriminālprocesos pieņemtajiem procesuālajiem lēmumiem ir jāievada KRASS, kas ir manuāls un darbietilpīgs process.
Iesākot KRASS pirmā posma izveidi, dažu procesu papīra dokumentu formāts tiks mainīts uz elektronisko dokumentu formu. Tāpat būs iespējams elektroniskos dokumentus parakstīt, saskaņot un tālāk nosūtīt digitālajā vidē, izveidojot vienotu darba vidi.
Projekta izmaksas plānotas ne vairāk kā 3 337 856 eiro apmērā, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums 2 807 280 eiro apmērā un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 530 576 eiro apmērā.



























































Un jēga/mērķis ? Vai tas nozīmē ka auto bez skatēm un apdrošināšānām biežāk sāks izķert ??? Tik kur jūs ņems tos VP kadrus, kuri ir spējīgi kat cik noklāt "aizdomīgās vietas" ... + daudziem jau nemaz nav auto ar kur var izbraukt tur kur pohujists poārkāpējs var "izlekt" cauri. Nemaz nšākšu izteikties par tiem kam pie garažas durvīm ir desmitiem vecu numurzīmju ...
Tur būs stacionāras kameras, kādi vēl kadri? Šogad 100, nākamgad vēl, un varēs pārkāpēju izsekot nepārtraukti.
Izsekot, da labi, neko tur neviens nekā neizsekos, un ja vēl juristus pieslēgt par personas datu aizsardzíbu, tad šo pasākumu var jau tagad mierīgi norakt!
Tiesusks pamats VP ieskatītues viņiem pašiem beliederošās kamerās eksistè tikai tad ja ir veikts kāds pārkāpums, un arī tad VP " no tukša gaisa" nerodas tiesības ierakstos ielūkoties, esmu jau šādis pieprasíjumus ielūkoties kamerās pat pats apstrādājis. Jā ja man VP kadrs pabrīdibās, ka būs pieprasījums pēc video par konrētu datumu - es parūpēšos pat to lai tas tiek saglabāts "pāri" iestatītajam dzēšanas/rotācijas laikam, bet rādīt vai caurskatīt bez juridiska pamata - pigu !
joop, cik līki uz mobilā rakstu - īsāk, juridiska pamata VP lūrēt viņiem nepiederošās kamerās un to ierakstos viņiem nav ! Tas rodas noteiktā procesuālā kārtībā !
Likumus var pamainīt pēc vajadzības (pieņemot, ka esošaie likumi nav pietiekami par šo), lai VP varētu pārbaudīt info vai ir tehniskā/OCTA. Tas noteikti arī iekļautos visos rāmjos par datu aizsardzību un pamatot, kāpēc tas vajadzīgs policijai ir viegli.
Šos nevar, tā kā tam ir tiešs sakars ar personas datu aizsardzību, un tā likumdošana tad būs jāapstrīd Eiropas límenī !
VP nevar izmantot "trešo pušu" videonovērošanu, bez attiecīga "papīra", ko izsniedz kontekstā ar konkrētām izmeklējošām darbībām. Tāpat arí personu datus nevar izmantot trešās puses , vai citiem nolūkiem kā norādīts izmantošanas mērķos.
Tātad protams nekas netraucē definēt atbilstošus mērķys, un fiksēt numura zīmes, taču fiksēt autovadītāja "fiziskos parametrus" nav nekādu tiesību, vari grozīt kā gribi ...
Protams vienmēr var izlikties ka datu regulas uz "visiem neattiecas", taču pietiks ar vienu kurš par to esamību kaut vai tikai nojauš ...
Var un izmanto. Vecais stāsts, iedod cilvēku, pantu atradīsim, joprojām strādā. Un joproj;am ir "dežūrējošie" prokurori, kuri var iedod sankciju pēc pārkāpuma.
Tas ka tā "var strādāt" nešaubos, bet praksē var gadíties ka ilgi "amatos" nepaliksi, visiem ir paziņas, draugi utml. Un ja vajadzēs "izraks" secību, kā tieši tika pie "pierādījumiem". Arī VP un prokurori ir tieši tādi pat cilvēki!
Nevis biežāk izķert, bet uzlikt vairāk sodus par to pašu pārkāpumu dienā...
Tas aŗi juridiski ir apstrīdams pasākums, jo mērķis pēc "likuma gara" ir novērst nelikumības, jo īpaši tās kas apdraud līdzcilvēkus. Ja sodu krauj tikai kaudzē ( pieņemot ka to veicējam ir pofig), tad kāda brīdī pat tam pašam pārkāpējam ir pamatotas tiesības vērsties tiesā "pret valsts bezdarbību", jo tā nepilda pienākumu rūpēties "par kaut kādu kārtību" ...