Visi komentāri - Naktī uz piektdienu uz Tallinas un Valmieras šosejas sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi

Naktī uz piektdienu uz Tallinas un Valmieras šosejas sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi 10

 
Nozare.lv | 7.septembris 2023 12:53

Naktī uz piektdienu, 8.septembri, uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei un uz Valmieras šosejas (A3) posmā no krustojuma ar vietējo autoceļu Plācis-Rozula līdz Stalbei sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļu" (LVC) pārstāvji.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas samaksas kontroli.

Jau ziņots, ka no 14.augusta pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms sāka darboties uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei.

LVC norāda, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, negadījumu skaits samazinās.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma šogad kopumā tiks ieviesta 16 valsts ceļu posmos, tostarp uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei, uz Valmieras šoseja (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei, uz Daugavpils šosejas (A6) no Kokneses līdz Stukmaņiem, aiz tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām "Banderi" un no Krustpils līdz Stūrniekiem.

Uz Bauskas šosejas (A7) kontroles sistēma būs no Tilderiem līdz Iecavai, uz Jelgavas šoseja (A8) - no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā. Uz Liepājas šosejas (A9) kontroles sistēma paredzēta no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava-Tukums (P98) un no krustojuma ar autoceļu Tebra-Kazdanga-Cildi līdz Silkalniem.

Uz Ventspils šoseja (A10) vidējā ātruma kontrole būs no Varkaļiem līdz Griķiem, no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi un no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu.

Tāpat kontrole būs uz valsts galvenā autoceļa Rēzekne-Daugavpils (A13) no Kovališkiem līdz Rušeņicai.

Sodu par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tai skaitā vidējā ātruma kontroles posmos, izrakstīs un administrēs Valsts policija.

LVC norāda, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un aizliegumu apdzīt.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmu, atbilstoši iepirkuma rezultātiem, uzstādīja "PS Fima Group" par līgumcenu 1,261 miljoni eiro. No tās ap 900 000 eiro paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000 eiro - sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.-2025.gadā. Pēc līguma beigām sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma tiek ieviesta ar aptuveni piecu mēnešu kavējumu, tāpēc "PS Fima Group" tiks piemērots līgumsods, norāda LVC.
 

 
Visi komentāri
 
Vidzeme 7.septembris 2023 13:38
0 0 Atbildēt

Joh, es par šito reāli nervozēju. Bija līdzīgs paziņojums arī par vidzemes šoseju, nesen izbraukāju rīgu (100-110 km/h, kā parasti), bet zīmes nekur neredzēju. Uzrāvos, nē?

650 7.septembris 2023 14:02
3 0 Atbildēt

To, ka tas ir tieši "vidējā ātruma" kontroles posms,uz tā tur "paša pirmā" ātrumposma pēc uzstādītajām zīmēm tā īsti nevarēja izsecināt.

Priekš kam vispār būtu jāuzstāda jebkādas brīdinājuma zīmes- lohiem ir jāievēro (jābaidās) visu ceļu un jāmaksā ir automātiski, jau no paša rīta, uzreiz pēc izbraukšanas pa saviem vārtiem!

Būtu labi, ja parādītos informācija, ka pirmie nosodītie ir samaksājuši/Par! pārsniegtu 1km/h, taču šādas info (diemžēl) joprojām mums nav. Tas vedina uz domu, ka (atkal!) ir noteiktas kādas mistiskas "neoficiālās" tolerances, kuras lohiem/regulārajiem nav un arī netiks izziņotas.Līdzīgi kā ar esošajiem +13km/h attiecībā uz esošajiem stacionārajiem momentānā ātruma fotoradariem un +23 attiecībā uz braucošo cp ekipāžu slinkumu.Idioti tur dzēšas uz -20, taču pietuvinātie silespārzinātāji un atsevišķi interesenti/entuziasti ir pilnīgi citās domās (un viņiem ir taisnība!).Demagoģija un fufelis ikkatrā vietā un lietā.

Mums taču ir absolūti precīzas (pirmās/passaulē) mēru ierīces un reku veselu lieku gada ceturksni šite te notika tā dēvētā "(loh)sertifikācija"- tātad jebkāda kļūda te ir pilnībā izslēgta un jāmaksā/ragā būtu jau no paša pirmā 0,00001 km/h, nevis no kādiem tur blēžu,mahinatoru un demagogu neoficiāli noteiktajiem +XX.

spainis 8.septembris 2023 15:30
3 1 Atbildēt

Ja lohs ievēro CSN, tad viņam nav jābaidās. Bet ja lohs neievēro, tad lai brauc un baidās.Tik vienkārši.

650 8.septembris 2023 16:12
1 0 Atbildēt

Lohi (vai vismaz nospiedoši lielākā to daļa) uzskata, ka "ievērot CSN" nozīmē to, ka "jāievēro" ir dažādas te Latvijas Republikas Darboņu noteiktās aizkadra tolerances,pielaides un/vai tam līdzīgas pre-ferences- +10;+13;+23;+utt..Kuras samērā būtiski atšķiras no tā dēvētā Likumā ierakstītā "teksta".

Kā arī, nospiedoši lielākā daļa Lohu jo projām nav iebraukuši tēmā- Par!/ko tad te īsti ir tas tirgus.Vai tik ne par Latvijas Republikas Darboņu dubulto morāli un triplebulto bezkaunību.

Nezin kāpēc (nukāpēc?) vid/mērīšanas ierīces nav uzstādītas uz sSalu tilta vai uz "vis noslogotākās" LV šosejas, virzienā uz na/..., ārā pa Ulmaņa Lohgatvi.

Kā arī,to (neko) nav visā tā dēvētajā Jūras Malas valsts pilsētā, kurā braukājas dafigam daudz Lohu, bet ir tikai viens nabaga fotoradars- pie kam,pašā attālākajā lohugalā ,krietnus padsmit km no "epicentra".Tāpēc tā dēvētie tukuma lohi tur trauc/cauri dienā mierīgi uz +20 un/bvai naktī pat uz visiem +30.

spainis 8.septembris 2023 16:25
0 1 Atbildēt

Ar tām tolerancēm ir gaužām vienkārši. Kamēr sods par līdz +10km/h būs brīdinājums, tikmēr lohs brauks uz +13, jo fotoradars tak ar pirkstu pakratīt nevar. Ja sodiņš par to pārkāpumu būs kaut piečuks, tad lohs brauks -10. Palielinam maksimālo braukšanas ātrumu uz 100 km/h, sodu no +1 un visi smuki brauks uz 90. Visticamāk, lai mērījums būtu kaut cik objektīvs, kaut kādai minimālai distancei ir jābūt, Salu tilts varētu būt par īsu.

650 8.septembris 2023 17:18
0 0 Atbildēt

Nu pag, nu mums tak ir precīzijas mēr aparāti, tie darbojas jebkādā attālumā un to kļūda ir abzolūtā n0lle!

Piečuks/Par! pārkāpumiņu kāreiz būtu krietni iedarbīgāks, nekā GADIEM ieilgusī pretīgi demagoģiskā driršana/Par! 

Konkrēti "es" viņiem neprasīju noteikt šādu te nekaunīgo aizkadra +13, varbūt ka "tu" to šitā te ieteici? Varbūt Vērnons vai PTīmrots?

0pis 7.septembris 2023 14:18
1 4 Atbildēt

Nu, darbosoes un darbosies. Ko tas kādam mainīs? Neko un nevienam. Nu, daži steidzīgie samaksās un brauks apdomīgāk.

Bradypus 9.septembris 2023 23:12
4 0 Atbildēt

Ko mainīs? Safisīs satiksmi tāpat, kā to jau ir izdarījuši Lietuvā. Tagad vajag vairāk laika izbraukt cauri un par to pretī daudz vairāk bīstamu apdzīšanu, t.sk. smago izpildījumā un pa otru pusi stabiņu kaudzēm.

WALA 10.septembris 2023 20:00
3 1 Atbildēt

Šajas brīvdienās provēju cik vien var tuvu 103km/h izbraukt Jaunmārupes "reģistru", skatīsimies, kas būs sanācis, ties pirms paša beigu radara viens dīvainītis gan piespieda mani atmesties, XZ kāpēc vajadzēja uz ~80 nomest tiešā tā "staba" tuvumā ... Nu ja saņemšu "pavesti" (tik nu maz ticams) būs intersanti ar cik tad "izplēsu" cauri ....

Original Nja 11.septembris 2023 9:39
0 0 Atbildēt

Ātrums uz ~80 stabu tuvumā jānomet, jo ikdienas dandālis domā, ka viņam piemaksās par to, ka brauc nepamatoti lēni. Vakar Saulkrastu šosejas vidējā ātruma radara posmā no Lilastes visi čunčināja uz 70 un skatījās ar lielām acīm, kad viņus ar saviem 95km/h pēc spidometra apdzinu. Es ļoti labi zinu, ka neko nepārkāpu, taču tie visi apdzītie noteikti nodomāja "ai, kā šitais uzrausies".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO) 1

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 

Jauns zīmols ienāk Latvijas tirgū - MG mājvieta būs Krasta iela Rīgā (+ VIDEO) 2

Iezīmējot nozīmīgu brīdi Latvijas auto tirgū, 14. augustā Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja “AUTOBRAVA Motors”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti