Visi komentāri - Vai elektroauto uz ceļa piesaista meža zvēru uzmanību?

Vai elektroauto uz ceļa piesaista meža zvēru uzmanību? 10

 

Foto: iAuto.lv

IF | 27.oktobris 2023 12:26

Laikapstākļiem kļūstot vēsākiem un agrāk iestājoties tumsai, autovadītājiem ir svarīgi uz ceļa būt īpaši modriem, jo meža zvēru aktivitāte ceļa tuvumā palielinās.

Ik gadu uz Latvijas ceļiem tiek reģistrēti ceļu satiksmes negadījumi, kur, automašīnai saduroties ar dzīvnieku, ir cietuši vai pat bojā gājuši cilvēki. Lai arī elektroauto uz ceļiem ir daudz klusāki, eksperti ir vienisprātis par to, ka autovadītājiem uz ceļa jābūt modriem, jo auto klusā gaita ir tā, kas palielina sadursmes iespējamību ar dzīvnieku.

“Klusie elektroauto nepasargā no sadursmes riska. Mūsu statistika liecina, ka smagos ceļu satiksmes negadījumos iekļūst arī elektromobiļu vadītāji, – šajā ziņā tie ne ar ko neatšķiras no iekšdedzes dzinēja auto. Sadursmes ar dzīvniekiem, ja tiek bojātas noteiktas elektriskā transportlīdzekļa sastāvdaļas, piemēram, motors un akumulators, var radīt nopietnus zaudējumus. Piemēram, nesen kāds klients piedzīvoja negadījumu, kur pēc sadursmes ar meža zvēru tikai pirms mēneša no autosalona izbraucis elektromobilis bija nesalabojams, zaudējumiem pārsniedzot 50 tūkstošus eiro,” stāsta If Apdrošināšanas transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Eiropas Komisija ir ierobežojusi elektroauto kluso gaitu

Arvien vairāk autovadītāju izvēlas elektroauto, taču šī transportlīdzekļa klusā gaita rada papildu apdraudējumus. Ja elektroauto pārvietojas pa dzīvojamo zonu, braucot ar mazu ātrumu (20–30 km/h), tad tā skaņa praktiski nav dzirdama, ja auto brauc lielākā ātrumā, tad vairāk ir dzirdama riepu radītais troksnis. “Šī iemesla dēļ 2019. gada jūlijā Eiropas Komisijas Regulā* tika noteikts, ka visiem jaunajiem elektroauto ir jārada troksnis, lai tie būtu sadzirdami, arī braucot ar nelielu ātrumu. Lai to panāktu, jaunajiem elektro un hibrīdauto modeļiem jābūt aprīkotiem ar īpašu drošības ierīci – akustisko transportlīdzekļu brīdinājuma sistēmu,” norāda Ģ. Kubliņš, piebilstot, ka skaņa vien nepasargās no riska sadurties ar savvaļas dzīvnieku.

No ceļu satiksmes negadījuma var pasargāt modri un gudri lēmumi

Pirms uzsākt auto kustību ir noderīgi pārbaudīt, vai logi ir tīri un vai visas auto gaismas ir darba kārtībā. Savukārt, jau esot ceļā, autovadītājiem jāpievērš uzmanība brīdinājuma ceļazīmei Nr. 125, kas informē, ka ir iebraukts ceļa posmā, kur ir liela iespēja sastapt savvaļas dzīvniekus.

Ģ. Kubliņš aicina: “Ieraugot dzīvnieku un mēģinot to atbaidīt, nevajag to biedēt, signalizējot ar tuvajām un tālajām gaismām, jo ​​nobijies dzīvnieks var kļūt neprognozējams. Savvaļas dzīvniekus var nobiedēt arī pārmērīga pīpināšana.”

Svarīgi ir pamanīt pirmo dzīvnieku

Dzīvnieki neizskrien uz ceļa tāpat vien – viņi dodas uz barošanas vietām vai atgriežas no tām. Ja ceļš šķērso viņu barošanas un atpūtas vietas, viņi šo ceļu šķērso, un viņiem ir vienalga, kādas automašīnas pa to brauc. Daži dzīvnieki ierauga automašīnas, saprot, ka tās brauc, un tajā laikā nelec uz ceļa. Citi skrien pa ceļu, pat nepaskatoties. Trešie seko saviem ģimenes locekļiem, tāpēc, ja autovadītājs neapstājas, pabraucot garām vienam dzīvniekam, pastāv liela iespēja, ka uz ceļa izlēks nākamais. Piemēram, mežacūku baru nekas neapturēs – tās neskatoties skries pāri ceļam.  Savukārt brieži dažkārt piestāj, bet, ja viņu ir daudz, brieži skrējienā neapstājas. Svarīgākais, lai autovadītājs laikus pamanītu pirmo dzīvnieku.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 27.oktobris 2023 13:26
1 2 Atbildēt

Pilnīgs buļšhits, vakar labi ka braucu 60...krēsla, tuvās gaismas. Tas lops buks stāv ceļa malā un grauž zāli. Pilnīgi saplūst neredzams koku/krūmu fonā. Labi, ka pazīstams ceļš un sānu redze saka, tur tāds veidojums ceļmalā nebija. Liku pa bremzēm un jā tas gar priekšu pāri ceļam gan. Tas pats tukšā pļavā, viņi tie lopi atskries km klāt lai pārskrietu auto blakus priekšā. JĀ. tikko cilvēkam vesels stirnu bariņš ieskrēja gan priekšā gan sānos jā. Nepalīdzēja mazs ātrums...Tik vien ka salons nebija pilns ar gaļu...

Krotow 27.oktobris 2023 14:02
1 2 Atbildēt

Briežveidīgajiem lopiem liels kustīgs objekts instinktīvi izsauc vēlmi skriet. Tāpēc viņi vienmēr skrien pāri ceļam auto priekšā. Tur ir pilnīgi vienalga vai tas ir auto vai kas cits. Viņi skrien līdz un pa priekšu arī vilcieniem un pat mazajām lidmašīnām.

zz-tops 27.oktobris 2023 14:07
3 0 Atbildēt

no savas pieredzes iesaku uzmanīties, ja redzat ceļa malās izkārtojušos medniekus - var gadīties, ka brīdī, kad tieši jūs braucat, zvērs (i) var bēgot no dzinējiem skriet ceļam šķērsām pāri.

es 27.oktobris 2023 15:53
2 0 Atbildēt

Elektroauto brauc bez skaņas, tādēļ dzīvnieki varētu būt drošāki. Un vēl, protams, elektroauto ir liels magnētiskais lauks, kas pievelk dzīvniekus.

ZZZZ 27.oktobris 2023 16:19
1 2 Atbildēt

Dzīvniekiem tavs auto pie pakaļas, ar visām tām švilpītēm, tu nemaz neredzi/nezini, ka lops stāv ceļa malā kur nonstopā brauc gan kravas, gan vieglie auto. Elektro auto tāpat ir skaņa pietiekoša, tikai no riepām un vēja vien. Nav liela atšķirība, ja brauc ārpus pilsētas no normāla ICE☝️

es 27.oktobris 2023 19:18
1 0 Atbildēt

Švilpītes strādā visai labi. Vislabāk viņas var notestēt uz ceļmalas suņiem. Ja suns bēg, tad svilpe strādā.

ZZZZ 28.oktobris 2023 8:27
0 0 Atbildēt

Tu nekad nezini vai tajā brīdī tā švilpe strādā, viņā var kaka tikt un čušs. Citiem lampiņu slinkums pārbaudīt vai spīd vai nē...Kur nu cilvēki-lopi bojā gājēji/minēji bez vestes/lukturīša patreizējos veļu laikos. Pareizi tumšās drēbes lai pa taisno uz...

imzz 29.oktobris 2023 11:08
0 0 Atbildēt

Drīzāk jau elektromagnētiskais starojums, kas nāk no jaudīgajiem impulsa tipa sprieguma pārveidotājiem. Un vairāk būtu jāuztraucas par tā ietekmi uz EV iekšā sēdošajiem.

0pis 29.oktobris 2023 14:46
1 0 Atbildēt

Pasažieriem reproduktīvajā vecumā jāvalkā Faradeja bikšeles. Tas ir tāds zīmuols, ja kāds nezin.

650 28.oktobris 2023 20:00
0 0 Atbildēt

Savulaik uz V-pils šos (drošvien par tā dēvēto visuLohu kopistisko dārgo lohnaudu) tika "iepirkti" un (randomā/šķībi)) uzstādīti kādi tādi Viedie stabiņi.Kuri tur savā loh nodabā kaut ko ne ta svilpoja, ne ta Dziedāja.

Kāds tiem tagad ir tā dēvētais Liktenis (kā tiem iet un tāa..) un kāda ir šī (Latvijas lieceļzinātnieku izstrādātā un savulaik Cieti zinātniski pamatotā Valstiskā pasākuma pilnā kalkukulācija un/vai tā dēvētā "Jēga". Jā.

Vai (gadījumā) saskatīt svešu (braukšanas pasākumam nepiederošu) objektu uz brauktuves vai tās malā nepalīdz tā dēvētā "ceļa infrastruktūra". Atstarojošie,tāteikt, elementi (hori zontālie un/vai verti Kālie..), kuru evolūcija (un Revolūcija) plašajā passaulē ir iegājusi jau kādā savā trešajā attīstības paaudzē (stadijā), taču līdz šim veiksmīgi pagājusi garām tā dēvētajai (no dažādiem ārvalstu suudiem visai neatkarīgajai) Latvijas Republikai.

Vai gadījumā vadītāja (un viņa pārziņā nonākušo passažieru) labklājība nava atkarīga (arī) no tā dēvētās a/m lukturu (atlikušās...) "gaismasspējas". 

Vai (gadījumā) tā dēvētā CSSdd direktoru direkcija kādā savā vismaz 35-gades Jubilejas gadā neplāno ieviest kādu tādu "reālās" (atlikušās)  gaismasspējas zinātniski/aparātisko noteikšanas Metodi.Kaut kādi tur ne ta Luxsi, ne ta Loxi, figzin tagad kā īsti to Mēra vienību sauca.Varbūt ka kalvin-Kleini..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 730 km: Volkswagen atklāj piecmetrīgā Ķīnas tirgum paredzētā ID.Unyx 08 sniedzamību

Volkswagen Ķīnas tirgū līdz 2027. gadam plāno laist klajā 20 elektrificētus modeļus, par vienu no tiem kļūstot ID Unyx 08 – piecmetrīgam elektriskajam SUV, kas uz konveijera stāsies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 1

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 2

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti