Visi komentāri - Vīzija 2027 – par 35% samazināt ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu

Vīzija 2027 – par 35% samazināt ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu 72

 

Foto: Publicitātes attēls

22.augusts 2024 15:06

Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu “Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027. gadam starpposma ietekmes izvērtējums” ar priekšlikumiem īstenot papildus pasākumus, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi – samazināt ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027. gadā par 35%, salīdzinot ar 2020. gadu.

Papildu steidzami veicamie un ilgtermiņa pasākumi izstrādāti, balstoties uz pētījumu datiem un diskusijām ar nozares ekspertiem. Tāpat uz Saeimas otro lasījumu ir sagatavoti satiksmes ministra priekšlikumi Ceļu satiksmes likuma grozījumiem.

Ar Eiropas Komisijas piešķirto tehniskā atbalsta instrumenta finansējumu pēc Satiksmes ministrijas pasūtījuma SIA “Ernst & Young Baltics” ir veicis pētījumu “Ceļu satiksmes drošības uzlabošana mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem Latvijā”, kurā ietverti priekšlikumi papildu pasākumiem, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi. Pētījumā analizēta situācija Latvijā, aplūkota citu valstu pieredze, izvērtējot drošas satiksmes pamata elementus: ceļus, ātrumu, transportlīdzekļus, satiksmes dalībniekus un aprūpi pēc negadījumiem. Pētījuma autori ir identificējuši virkni pasākumu, kuru ieviešana veicinātu situācijas uzlabošanu, kas ir iekļauti informatīvajā ziņojumā.

“Balstoties uz pētījumiem un datiem, mums ir jāievieš efektīvi pasākumi, tai skaitā jāizveido nodalīta gājēju un veloceļu infrastruktūra, jāievieš nulles tolerances politika pret pārgalvīgu braukšanu un ceļu satiksmes dalībnieku kontroles pastiprināšana. Tikpat būtiski ir nodrošināt kompensācijas mehānismu par morālo kaitējumu, kas radies ar infrastruktūru saistītu negadījumu rezultātā. Ir virkne pasākumu, kuru īstenošana veicinās nospraustā mērķa sasniegšanu. Aicinu ikvienu iepazīties ar sagatavoto dokumentu un rosināt savus priekšlikumu!” uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Tāpat priekšlikumi ietver mikromobilitātes pakalpojumu drošības uzlabošanu, nosakot pienākumu  pakalpojumu  sniedzējiem ieviest reakcijas testus visām transportlīdzekļu nomām brīvdienu naktīs. Ir priekšlikums nodrošināt plašāku informatīvo atbalstu, lai uzsvērtu iespēju attīstības projektos izmēģināt jaunus infrastruktūras risinājumus, kā arī izstrādāt visaptverošu rokasgrāmatu (vadlīnijas)  CSNg cietušajiem un viņu ģimenēm.

VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis: “Satiksmes drošība uz Latvijas ceļiem ir nemainīga aktualitāte. LVC turpinās darboties jau iesāktajos virzienos – gan ieviešot vidējā braukšanas ātruma kontroles radarus, gan likvidējot satiksmei nedrošos kreisos pagriezienus un apgriešanās vietas, kā arī uzlabojot un atjaunojot horizontālo marķējumu un uzstādot drošības barjeras. Šie darbi arī turpmāk būs LVC prioritāte.”

Joprojām aktuāls ir jautājums par naudas soda piemērošanu, ja noteiktais ātrums tiek pārsniegts līdz 10 km/h. Ceļu satiksmes negadījumu statistika liecina, ka līdz 2024. gada 20. augustam CSNg Latvijā ir bojāgājušas 63 personas, savukārt līdzvērtīgā laika periodā 2023. gadā – 88 personas. Vērtējot CSNg statistiku attiecībā pret pārējām ES valstīm, Latvijā 2023. gadā ceļu satiksmes negadījumos ir bojāgājušas 76 personas uz miljons iedzīvotājiem, kamēr vidēji Eiropas Savienībā tās ir 46 personas, bet, piemēram Zviedrijā – 21 persona.  

“Jau šobrīd tiek veikta virkne pasākumu satiksmes drošības situācijas uzlabošanai. Šogad CSDD uzsāka smago ceļu satiksmes negadījumu izpētes pilotprojektu, kura mērķis ir detalizēti izpētīt, kādi bija negadījuma iemesli. Tas palīdzēs labāk saprast, kādi tēmēti pasākumi ir jāveic ceļu satiksmes drošības uzlabošanai,” akcentē CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks.

Vairāki starptautiski pētījumi pierāda sakarību starp ātruma ietekmi un CSNg sekām, tostarp arī Pasaules Veselības Organizācijas publikācijā “Managing speed” ir uzsvērts, ka pārmērīgs un nepiemērots ātrums ir viens no galvenajiem bojāgājušo un smagi ievainoto riskiem ceļu satiksmē, veidojot aptuveni vienu trešdaļu CSNg ar bojāgājušajiem valstīs ar augstiem ienākumiem un līdz pat pusei valstīs ar zemiem un vidējiem ienākumiem.

Atļautā braukšanas ātruma ievērošana, tostarp nepārsniedzot to arī robežās + 6 vai + 10 km/h, ir īpaši būtiska vietās, kur iespējamas sadursmes ar mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Pētījumā “Relationship between Speed and Risk of Fatal Injury: Pedestrians and Car Occupants” uzsvērts, ka risks gājējiem smagi ciest vai pat iet bojā ievērojami pieaug, ja sadursmes brīdī transportlīdzekļa ātrums ir virs 30 km/h, savukārt, ātrumam sasniedzot 40 un arī 50 km/h, gājēja traumu smagums palielinās, un izdzīvošanas iespējas ievērojami samazinās.

Vairākos ārvalstu pētījumos un arī Latvijā veiktā pētījumā “Pētījums par automobiļu plūsmas braukšanas ātruma ārpus apdzīvotām vietām izmaiņu saistību ar ceļu satiksmes drošību raksturojošiem parametriem” ir pierādīta tieša atļautā ātruma pārsniegšanas (pat robežās + 6, +7, +10 km/h) ietekme uz potenciālu CSNg norisi vai tā sekām. Vienlaikus arī citu ES valstu prakse pierāda, ka sistemātiska ātruma kontrole un sodu politika ir efektīvs risinājums ceļu satiksmes drošības paaugstināšanai. Jāpiebilst, ka vairākās Eiropas Savienības valstīs par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu jau var saņemt naudas sodu, ja tas pārsniegts par 1 km/h.

Tāpat, pamatojoties uz Satiksmes ministrijas un CSDD īstenoto projektu, kas veikts kopā ar 18 citām ES dalībvalstīm, Eiropas Komisiju un Beļģijas uzņēmumu VIAS Institute, ceļu satiksmes drošības būtisko veiktspējas indikatoru statistikas datu ievākšanai un analīzei, lielākā daļa transportlīdzekļu vadītāju Latvijā brīvā plūsmā neievēro atļauto braukšanas ātrumu. Pētījumā tika novērots, ka tikai 29% vieglo automobiļu ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h. Savukārt vietās, kur izvietoti radari, atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h ievēro aptuveni 83% automobiļu.

Ņemot vērā, ka Latvijā kopš 2017. gada ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem skaits būtiski nemazinās (izņemot 2022. gadu), turklāt, analizējot CSNg skaitu un naudas soda par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu apmēru dažādās Eiropas Savienības valstīs, secināts, ka lielāks CSNg skaits ir valstīs, kur naudas sodi par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu ir mazāki. Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas ekspertu viedokli vidējā ātruma samazinājums par 5% samazina CSNg ar bojāgājušajiem skaitu par 30%. Tādējādi arī Latvijā ir būtiski ieviest pasākumus, kas palīdzētu samazināt transportlīdzekļu vadītāju skaitu, kas pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu

Arī šovasar notikušajā SM rosinātajā Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā nozares eksperti kopā ar citu jomu pārstāvjiem, t.sk. no nevalstiskā sektora, diskutēja par pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. Domnīcas dalībnieki izvērtēja iespējamos uzlabojumus un pilnveidojumus ceļu infrastruktūrā, piemēram, pretējo joslu atdalīšana ar norobežojošajiem stabiņiem, krustojumu pārbūve 90 grādu leņķī, “turboapļu” ieviešana, distances apzīmējuma ieviešana, kā arī ceļa zīmju un apzīmēju pārveide atbilstoši ceļu satiksmes drošības jaunākajām prasībām. Tāpat tika pārrunāta kreiso pagriezienu iespēju samazināšana un papildu finansējuma piešķiršana ceļmalu pļaušanai, virsmas apstrādes tehnoloģijām u.c. pasākumiem, kā arī stāvlaukumu izbūvei kravas transportlīdzekļiem, lai mazinātu risku ceļu satiksmes drošībai.

Vienlaikus domnīcā diskutēja arī par dažādiem risinājumiem, lai motivētu ceļu satiksmes dalībniekus izturēties atbildīgi, piemēram, obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšanu, ņemot vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tai skaitā ar tehniskajiem mērlīdzekļiem.

Tāpat diskusijas bija par nepieciešamajiem uzlabojumiem jauno autovadītāju apmācībā, vērtējot ierobežojumu noteikšanu mācību braukšanai ar tā saucamajām baltajām tiesībām. Tika izteikti priekšlikumi par transportlīdzekļa ar būtiskiem tehniskā stāvokļa defektiem konfiskāciju, kā arī auto konfiskāciju gadījumos, kad vadītājam ir liels apjoms administratīvo protokolu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, un ilgstošā laika periodā noteiktie sodi netiek apmaksāti.

 

Vienlaikus, lai ieguvumi no “Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027. gadam būtu lielāki, ceļu satiksmes drošības jautājumi ir risināmi arī autoceļu pārbūves un atjaunošanas projektos, kas ietver autoceļu infrastruktūras darbus. Vēlamais risinājums – ceļu satiksmes drošības un autoceļu infrastruktūras jautājumus skatīt vienotas rīcības ietvarā uz kopīgu, vienotu mērķi.

 
Visi komentāri
 
650 22.augusts 2024 16:00
17 0 Atbildēt

Vai tad IEPRIEKŠĒJAIS "satiksmes drošibas plāns laikaposmam/līdz..." ir JAU izpildīts? Tas, par kura "izpildi" savulaik tālajā 2017jā Valsts Kontrole bija veikusi (tiešām cepurnost) apjomīgu profesionāli detalizētu (un loģiski pamatotu!!) pētījumu? 

Kur šis (iepriekš brīvi pieejamais) pētījums pirms kāda pusotra gada pēkšņi "pazuda" no (pagaidām) brīvi pieejamās LV interneta telpas? Kas šajā pētījumā tika konstatēts??

Nekaunīga demagoģija- ar šo viņiem būtu jāgriežas pie a/m ražotājiem un (iespējams) tos (visus!) būtu jāsauc pie atbildības.JO, ja vispār nebūtu automobiļu, tad arī attiecīgi  neviens neko nepārsniegtu un cits/citam nebrauktu virsū!  Visas nelaimes teorētiski sākas jau konkrēti ar pašu pirmo attīstīto km/h, nevis ar kaut kādu tur pirmo/pārsniegto! 

"Vairākās europas valstīs"- jā, (paralēli bezdgalīgi bezkaunīgajai apguvēj/pļjūtīšanai) DAUDZĀS euro valstīs šo  eurogadu laikā tika veikti daudzi eurovaroņa eurodarbi- uzbūvēti daudzi jauni euroceļi un ierīkota eurocilvēkcienīga infrastruktūra.Jā.

Smago gadījumu- nujājā, bet arī ar ATĻAUTO ātrumu var izveikt apdzīšanu purns/purnā,noorganizēt 3 joslas,apgānīt nepārtraukto līniju,spaidīt spaidāmo e-krānu un vispār nekaunīgi piesmiet visu iespējami piesmejamo.Cik ir "aizturēto" konkrēti par šo?

uupis 22.augusts 2024 16:12
5 6 Atbildēt

Nu viens ko var darīt - atgriezt radarus Dzīvojamā zonā!

Būs pilns nets ar uzbudinātiem šoferiem - kā tā - neļauj pārkāpt!!!

BMW 23.augusts 2024 10:03
19 0 Atbildēt

Es arī esmu par radariem dzīvojamā zonā, citādi tie velosipēdisti ar šosejniekiem afigeļi, domā ka dzīvojamā zona ir Tūr de France ātruma posms, kur var mīt uz 50 km/h. Un radaru vajag aprīkot ar ložmetēju, lai sacaurumo tos pārkpējus.

0pis 23.augusts 2024 12:54
0 0 Atbildēt

Mācās no A.V. 😊

JT redzēju video ar virsrakstu ka Maskavā sākuši (vai mēģina? neskatījos) sodīt velosipēdistus, balstoties uz video. Ja kāds nav dzirdējis, tad šiem tur ir novērošanas kameru sistēmai ir piejūgta seju atpazīšana, kas savukārt izmanto(jot) visādus soctīklus utt. Nezinu, vai šamējo valsts pakalpojumu sistēmā (gos.uslugi) arī ir klienta bilde.

Jāsaprot arī tas, ka var pienākt laiki kad beigsies noziegumi un pārkāpumi, soda naudas apsīks un tad noperžoties tramvaja pieturā var nākties maksāt gan sodu pašvaldībai, gan morālo skādi visiem, kas sajutās aizvainoti.

uupis 23.augusts 2024 13:10
1 0 Atbildēt

Uhh cik daudz duršlaku būs no vecajiem BMW!

hue 22.augusts 2024 16:43
1 1 Atbildēt

pie apdzīvotu vietu zīmēm salikt gulošos miličus

uupis 22.augusts 2024 16:44
2 1 Atbildēt

Te jau viens McLaren šoferis dabūja kaunu pa visu ģīmi - traktoru nepamanīja!!!!! 😂😂😂

Vismaz ap stabu būtu aptinis - varētu staigāt lepns ka nošķīlis McLaren, bet tagad - traktors - skrējās ar traktoru lohs!!! 😂😂😂

BMW 23.augusts 2024 10:05
0 0 Atbildēt

Nu jau tas drīz būs velosipēdists, ne šoferis! 

Aizbēga no notikuma  vietas, par to tiesības būs nost!

uupis 23.augusts 2024 12:08
0 0 Atbildēt

Kam? Īpašniekam?

Īpašniekam būs 500 eur sods par šofera neatklāšanu! Un ar to viss beigsies!

BMW 23.augusts 2024 12:42
0 1 Atbildēt

Kā tu zini!? Bieži izmanto?

uupis 23.augusts 2024 13:16
0 0 Atbildēt

Likumi ir jāzin:

(8) Par ziņu nesniegšanu par transportlīdzekļa vadītāju vai tā tiesisko lietotāju piemēro naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam) no četrpadsmit līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām.

uupis 23.augusts 2024 13:22
1 0 Atbildēt

Tas kas Tīnūžos ielidoja ar divi sieti - varēja mierīgi iespraust kājas griestos, pateikt: "es biju šmigā, ikt...", kurš brauca - nezinu, video manu ģīmi neredz - attā, rakstiet rēķinu par ziņu nesniegšanu! 200 eur un tiesības nav zaudētas! A tagad, pats atzinās un pašrocīgi uzrakstīja sev protokolu, dabūja sodu un vēl atņēma tiesības uz gadu!

BMW 23.augusts 2024 14:49
0 0 Atbildēt

Aizmirsi par krimināllikumu un atteikšanos liecināt!?

uupis 23.augusts 2024 14:57
0 0 Atbildēt

Tu jau neatsakies liecināt - tu neko neatceries un nevari nosaukt! Un kaut iest ar beigtu kaķi, bet neatceros!

0pis 22.augusts 2024 17:13
9 1 Atbildēt

Prevencija, Kontrole un Sodu Neizbēgamība ir trūkstošās lietas. Kamēr to nav, tikmēr dullie tīs vāģus ap tiltu balstiem un sitīs nost sevi un citus.

msh 22.augusts 2024 17:15
12 0 Atbildēt

Mani fascinē sadaļas nosaukums "taisnīgi sodi", pie tā, kas tajā sadaļā ir sarakstīts...

anonimikis 22.augusts 2024 17:30
2 9 Atbildēt

Pētījums labi parāda, ka jāsāk ir ar stingriem ātruma ierobežojumiem un ievērojamiem sodiem tieši apdzīvotās vietās. Tur ir ne tikai jālikvidē brīdnājums par ātruma pārsniegšanu, bet arī ievērojami jāpalielina sods no pirmā pārsniegtā kilometra. Īpašu uzmanību pievēršot dzīvojamām zonām un citām vietām, kur pašlaik jau noteiktais maksimālais ātrums ir zem standarta 50kmh. Par pārkāpumiem šādās vietās minimālais sods būtu jānosaka vismaz 50eur apmērā.

msh 22.augusts 2024 18:09
16 0 Atbildēt

Interesanti ka bija vajadīgs kaut kāds pētijums, respektīvi, bez pētījuma nav saskatāma problēma. Neizklausās divaini? Par pārējo, protams, suņa murgi - kā jau tu zini, nogalina nevis ātrums, bet strauja apstāšanās.

P.N. Lasot šādus rakstus, rodas arvien spēcīgāka sajūta ka nav tālu tā diena, kad nāksies golfu nomainīt pret kādu motorizētu divriteņu transportlīdzekli bez numura zīmes

650 22.augusts 2024 21:01
0 0 Atbildēt

Dzīvojamā zonā pārsniegšana ir absolūta Necieņa pret visu iespējamo.Nerunājot par to, ka kāds gar "maniem" vārtiem brauc uz +30.Tur reku gar trepjutelpām un ar spoguli 10cm no jasmīnkrūmiem laiž uz ++, nedomājot kas tur var izlekt vai izskriet.Bet neee- TUR lūk "sodīto" nav.Tā vietā tagad IK katram ir teorētiski jājūtas Vainīgam/Par!

Pss.,- šo pēc pus/dien, atkal tā obannaja j-šoseja, aiz robežas,kur slavenā U-gatves slēgtā josla.Viens (1 gab!) ķeneris ar kaut kādu krāsu baloniņu tajā 2,5km slēgtajā posmā ik pa 10m kaut kādus burtus zīmēja.Bij laikam piekusis, kāreiz pie Vadstatņa atsēdies atpūsties.Ar kādu V/vid brauca garāmbraucošie Vadītāji- nu pareizi, tie kuri ar "sabiedrībai lojālajiem" 50+30, tie tur bij tādi galējie Lohi!

Lambassa vadītājs- nu mēs jau nezinam,ko tur (tumsā??) darīja Traktors.Vai viņm kkas dega d/sā, vai kādus "turpmāk textā Darbus" tas tur veica.Nu vienīgi ka tas lambalohs "aizbēga" no notikuma vietas, tas protams neko labu neliecina un līdz ar ko traktorista (vai viņa tiešā Pr-nieka..) nodarījums varētu (loģiski..) atiet 2jā plānā.Jā.

Vernons 22.augusts 2024 21:23
4 8 Atbildēt

Ar komunistu atstātie CSN tas nav iespējams! At tādiem klauniem kā Ūpis, Oskars Irbītis un Satiksmes Ministrijas Domnīcas ne tik. Tukša d*ršana! Sākam ar to, kas trūkst CSN!

Kanibaals 22.augusts 2024 23:27
0 2 Atbildēt

Oskars Irbītis vairs neesot eksperts, jo pieķerts braucot riebumā. Cik nu tās taisnības ej nu sazin. Mājasdarbs tev noskaidrot.

uupis 23.augusts 2024 7:12
0 0 Atbildēt

Domā ka šams tik tups, ka uzrāvās otro reizi?

Kanibaals 23.augusts 2024 14:17
0 0 Atbildēt

Nē pietika ar pirmo venkārši tagad tikai nācis gaismā un vairs nefigurē kā "Valsts Tiesu Ekspertīžu Biroja" eksperts, bet filmējas pie CSDD un esot satiksmes drošības ekspertu!

Timrots jau mums arī pašpasludināts eksperts ar bērnudārznieka kvalifikāciju.

uupis 23.augusts 2024 15:03
0 0 Atbildēt

Nu Timrots Twiteros ir ne vienu vien reizi izvazāts aiz kājas ar seju pa asfaltu! Izskatās ka beidzot ir izlasījis satiksmes noteikumus un var pretendēt uz experda viedokli!

Brīnos ka par Irbīti tu tikai tagad uzzini, tas man pārsteigums. Es pat vairs neatceros kurā gadā šams uzrāvās, bet kā uzrāvās tā kļuva par ekspertu!

Ja nezināji, tad viena daļa likumpārkāpēju pēc soda izciešanas kļūst par policijas ekspertiem. Zinu dažus tādus kadrus no visdažādākajām jomām - eksperti mļin! Bet nu labi - tā ir jau lirika!

uupis 23.augusts 2024 15:50
0 0 Atbildēt

TAs škandāls par Irbīti jau bija sen, tad kad par šmigu bija tikai administratīvais, bet Irbītim bija KRIMINĀLLIETA un viņs bija sodīts! Tiesu ekspertīžu birojā nedrīkst strādāt ar kriminālsodu vēsturē! Un ja viņam bija krimināllieta, tad bija cietušie un bojāgājušie! Un tāds pēc tam ir experds!

uupis 23.augusts 2024 7:11
4 0 Atbildēt

Tie, kuri ievēro CSN, tie ir klauni? Nu tad tikai loģiski ka visi pārkāpēji ir vernonveidīgie komunisti, kuri neatzīst satiksmes noteikumus!

BMW 23.augusts 2024 10:28
5 5 Atbildēt

Latvijā nevar ticēt zīmēm, tāpēc jā, tie kas ievēro acīm redzami stulbi izliktas zīmes ir klauni!

Gribi piemēru no dzīves, apskaties google maps Neste DUS pie Lielupes Rimi. Tur ir izvietota LPG uzpildes stacija, pie kuras nolikta ceļa zīme Nr.326. Kā uzpildīt gāzmobīli, ja zīme neļauj apstāties?

Otrs piemērs,  Artilērijas, Tērbatas ielas krustojums, kur stop zīme un līnija nolikta tā, ka jāapstājas uz gājēju pārejas, ko nedrīskst darīt!

uupis 23.augusts 2024 12:09
0 0 Atbildēt

Iedzer šņabīti ja neatškir satiksmes organizāciju no satiksmes noteikumiem!

BMW 23.augusts 2024 12:45
3 2 Atbildēt

Tu laikam esi jau par daudz paņēmis uz krūti piektdienā! Satiksmi organizē ar ceļa zīmēm, kuras izvieto atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem. Bet velosipēdistam jau tas nav jāzin, jo velosipēdist ir gājējs ar pedāļiem un ceļa zīmes domātas mašīnām!

uupis 23.augusts 2024 13:28
0 1 Atbildēt

Dzērumā esi tu!

Tādēļ ka ceļa zīmes izvieto atbilstoši LVS numur tāds un tāds (priekš atpalikušajiem skaidroju LVS - Latvijas Valsts Standarts)! Savukārt, kādas ceļa zīmes izvietot konkrētā vietā lemj vai nu pašvaldība vai cits ceļa uzturētājs! Un Satiksmes noteikumi ir tikai instrukcija par katras ceļa zīmes vai pieminēto situāciju atrisinājumu vai to nozīmi! Satiksmes noteikumi NEORGANIZĒ satiksmi! Satiksmes noteikumos tu vari izlasīt kas tev jādara, ja redzi tādu vai citādu zīmi, apzīmējumu, vai krustojumu!

BMW 23.augusts 2024 14:36
0 1 Atbildēt

Nesaskaņota ceļa zīme ir jāievēro vai nav!? Ja ceļa zīme ir saskaņota, bet neatbilst LVS, vai tāda ir jāievēro vai nav? Pāsvaldības policists var sodīt, vai nē?

uupis 23.augusts 2024 15:16
1 0 Atbildēt

Iepazīsties ar procedūru!

Inspektors tev pateiks - zīmi redzēji? Maksā!

Bet ja tu uzskati sevi par juristu (he-he-he) un tev laika ir tikpat cik vernonam, lai rakstītu muļķības, tad vari iet uz Administratīvo tiesu ar dokumentiem, kuri apstiprina ka zīme ir uzstādīta patvaļīgi un nesaskaņojot un ka tās novietojums neatbilst LVS (Standarts arī ir par maksu) un pieprasi atcelt sodu. Ja pierādījumi būs pietiekami, tad tiesa atcels 30 eur sodu, bet tikai jautājums - cik tu iztērēsi?

core 23.augusts 2024 14:35
0 0 Atbildēt

Tad jau pārkāpjot to, kas zīmē, es nemaz nepārkāpju noteikumus?

uupis 23.augusts 2024 7:39
5 0 Atbildēt

varnonu sagaida vēl viens brīnums - satiksmes organizācija "2–1". Varēs spļaut, kā īstens kominists, zilus blaktsdūmus! Lamāt dāņus par komunistiem un turpināt melot kā jau īstens komuņaga!

Conqueror 22.augusts 2024 23:12
4 0 Atbildēt

jaunā vīzija - glīti sarakstīts, jā,

meklēju un neatradu nekādas vīzijas par LV nelaimi - dzērājšoferiem

Kanibaals 22.augusts 2024 23:25
7 0 Atbildēt

Ātrumam tiecoties uz 0 bojāgājušo skaits arī samazinās līdz 0. Ģeniāli.

650 23.augusts 2024 2:34
7 0 Atbildēt

Nav skaidrs.KAM īsti ir domāts šis te pasākums.Ja (ja) šobrīd Valstī/primārais ir vērsties pret šiem te 1km/h pārkāpējiem.Tātad ne pret tiem,kuri mums te visu laiku izraisa sašutuma uzplūdus- purnābraucējiem, līnijpārkāpējiem,nevietā dzinējiem,un/vai pat ne e-krānu spaidītājiem.Vai tie, kuri šos pārkāpumus (regulāri un apzināti!) izpilda- vai viņi tiešām ietilpst kategorijā "no1-līdz10"? Vai "viņi" dzen un purnābrauc konkrēti ar +1 vai varbūt ar +8 ? Vai kā? Nepārtrauktās līnijas piesmējējs- ar kādu (valstiski/Vidējo) ātrumu viņš parasti to dara? Cik bandītu ir (vispār ja ir..)reāli piefiksēti konkrēti šo smago pārkāpumu izdarīšanas brīdī? Cik vispār ir reāli sodīto par mob ierīču lietošanu?

Kā šie "1-10" kategorijas sodi tagad ietekmēs šos reāli bīstamos lohus? Nē, man neko neskauž, bet nu kā? Kas man "skauž"- ka notiek gluma demagoģija un ka NAV ne mazāko iespēju kaut ko te izmainīt.Kas šis ir- jā, tā ir (kārtējā) visprastākā "kases papildināšanas" ākcija! 

Ko tagad darīt- ta neko, vienkārši samierināties.Un gatavoties uz TO, ka tikai labi ja puse Vadītāju vispār spēj pabraukt ar jebkādu "precīzu" ātrumu.Kur nu vēl ja daudzmaz dzīvā satiksmē.

khe 23.augusts 2024 11:39
5 1 Atbildēt

nepārtrauktās līnijas tagad ir tik daudzās vietās vienkārši tāpat sazīmētas, ka vietām dēļ satiksmes intensitātes ir vienkārši jāizvēlas brauc vairākas minūtes aiz lēnāka auto, vai apdzen pāri nepārtrauktajai līnijai. 

Rīgas apvedceļš, piemēram. Kreisie pagriezieni it kā aizliegti, bet līnijas pie krustojumiem sazīmētas tā, ka apdzīt nedrīkst, aizliegtos kreisos, protams, ļoti daudzi neievēro.

650 23.augusts 2024 13:48
2 0 Atbildēt

TAS nozīmē TO, ka šī te (demonstratīvi plātīgi izveiktā, par šausmīg Lielu sassniegumu pasludinātā..) kreiso pagr likvidācija ir pēc būtības fufelis.Kam "vajag", tas pārkāpj.Cik ir "sodīto/par" un cik tādu interesentu/pārkāpēju vispār ir- drošvien caurmērā/vidēji samērā maz. 

Pieņemt acīmredzami kaitinošus "mērus", vienlaikus nekādā mērā neveicot konkrētu to kontroli- tas ir tas pirmais un galvenais solis uz vispārējas neiecietības un nihilisma kultivēšanu.Demagoģija un muldēšana, aizkadrā meklējot arvien jaunus veidus visuaptverošai "iekasēšanai".

Sergejs 23.augusts 2024 16:07
1 0 Atbildēt

"Mūsu likumu bārdzība tiek kompensēta ar to ka šos likumus nav obligāti jāpilda"😁

uupis 23.augusts 2024 23:15
0 0 Atbildēt

Kur tu esi redzējis bardzību?

Nu izņemot kriminālo par šmigu!

GTD2 23.augusts 2024 8:39
9 0 Atbildēt

Brikšteins nav atrisinājis dzelzcela problēmas ,jau imitē darbību par nākošām vīzijām, jeb kā apgūt naudu.

Vernons 23.augusts 2024 9:09
12 4 Atbildēt

Toties Valsts darbā nopelnījis miljonu!

Vernons 23.augusts 2024 9:08
1 7 Atbildēt

Noziedznieks, padomju režīma Upuris, Ūpis māca braukt pēc "savas sētas" Noteikumiem! Kuros STOP signāls jārāda ar augšup paceltu roku, kuros nav sadaļu par "Ātruma samazināšanu", "Brīdinājuma signāli un to lietošana", "Auto maģistrāle"! Un nelaime slēpjas tajā apstāklī ka viņš ir vēl jauns un dumjš! Nekas, jaunība ir netikums, kas ātri pāriet!

0pis 23.augusts 2024 9:20
5 0 Atbildēt

Jawohl. Bet vecums ir slimība, kuras blaknes vien ļoti retos gadījumos ir viedums.

uupis 23.augusts 2024 9:41
6 1 Atbildēt

Kurš nu būtu dirsis - krievu tiesībās tev nekas vairāk par РАЗРЕШЕНО nav bijis un talonu neesi dzīvē redzējis! Atšķirībā no Ūpja, kuram bija Ģērboņi, kas nozīmēja, ka tiesības bija starptaustiskās! Redzēju tādus vernonveidīgos 90-ajos drūzmējamies CSDD un baigi neapmierinātie ka viņiem no krievu C tiesībās parādījās C1, iespējams ka vernons arī tika manīts tajā histēriķu barā, kuriem bija jāpārliek sava sūri grūti nopirktā C kategorija!

BMW 23.augusts 2024 12:48
0 1 Atbildēt

Tu kā vecs komunists varētu pastāstīt, vai Jums kolhoza auto skolā bija vispār kaut kas cits pieejams bez C kategorijas Gazika? 

Ja gribēji B kategoriju, bija jāmācās uz C.

uupis 23.augusts 2024 13:32
0 0 Atbildēt

Krievu laikā varēja dabūt arī pliku D (kategoriju protams, nevis tas ko tu padomāji)!

uupis 23.augusts 2024 13:40
0 0 Atbildēt

Bija arī pliki B kursi un pliki A kursi ar visiem eksāmeniem, viņus sauca par amatieriem un darbojās tie auto-moto biedrību paspārnē. Caur auto-moto biedrībām, ja biji labs biedrs, varēja tikt pie riepām ar protektoru, pārējie pirka Rumbulā vai brauca ar tādām, kādas bija! Un auto-moto biedrības dalīja arī velo apliecības, kuras bija obligātas, ja vīlēji ar motopļecku! Numurzēmēm bija jābūt visam kas kust uz apaļiem ratiem izņemot zirgu pajūgus, dārza un sūdu tačkas.

uupis 23.augusts 2024 13:43
0 0 Atbildēt

Tagad, starpcitu, arī taisās dot atļauju iegūt pliku D bez D1 un bez C, bet bonusā būs B - tāpēc ka trūkst autobusu šoferi! Stādies priekšā 18-gadīgu gurķi pie stūres tai lielai šūplādei?

msh 23.augusts 2024 13:57
1 2 Atbildēt

Šitas kaut kas jauns? Esmu dzirdējis ka kaut kad sen LAP noorganizēja darbavietu kandidātiem kursus, pēc kuriem tie saņēma PLIKU D, tas ir, dokumentu kas viņiem ļāva vadīt tikai autobusus, bet ne savas personīgās mašīnas - to absurdu tad beigās kaut kā novērsa...

uupis 23.augusts 2024 14:19
0 0 Atbildēt

Nu likumā rakstīts ka dabūt pliku D vai DE tu vari no 20 gadiem un braukāt tikai pa LV teritoriju! Un tātad, tikko tu nokārtoji D teoriju, tā tu vari nolikt braukšanu arī uz B (12 mēnešu laikā)! Augstākas kategorijas teorija NAV jāpārliek zemākai kategorijai. Bet pēc idejas es esmu tikai PAR ja pie D automātiski iespiež arī B - tas ir tikai normāli!

BMW 23.augusts 2024 14:33
0 0 Atbildēt

Nu iedomājies Latvijas armijas jauniesaukto, kuram ļauj vadīt kravas auto ar B kategoriju. Tam kravas auto kravas kastē uz garajiem skolas virtuves soliem sēž 30 tādi paši siera salātiņi ar automātiem rokā.  A tui te par autobusiem satraucies.

Starpcitu, tāds siera salātiņš iesprūda zem akmens tilta, bet neviens nestāsta kas par kravu bija iekrauta un kāds alūts varēja būt!

uupis 23.augusts 2024 15:10
1 0 Atbildēt

Karavīri ir karavīri, ja šoferis pārāk sakratīs tos sieriņus var arī atrauties vakarā! Toties autobuss - tā jau cita štelle, tur ir viss - sākot ar raudošu skolnieku, kuram lielie puikas atņēma pēdējo naudiņu, beidzot ar izklaidīgu alkānu, kurš uzskata ka šoferis aizbrauca pa nepareizo maršrutu, jo viņam redz vajag pretējā virzienā un neaizmirstam arī par tantiņām un viņu sazvērestības teorijām no sērjas Skorbulis nāk un viss ir slikti elvē!

Sergejs 23.augusts 2024 16:11
0 0 Atbildēt

Jautājums labs. 

 Te vieta diskusijai kas jautrāk 18 gadu vai 81 gadu vecs pilots pie autobusa stūres🤔 Ir versija ka 18 gadu veci mums nedraud, jo tas amats nav cool un turp neviens neskrien

uupis 23.augusts 2024 16:33
0 0 Atbildēt

Ir jau mācība ar fūrēm. Kurā gadā bija alus pudeļu birums no vernona fūrēm, gan uz salu tilta, gan Jaunciema gatvē, gan uz Bauska šosejas? Tas bija jauno CE šoferu pievedums!

650 23.augusts 2024 14:01
0 0 Atbildēt

JAUTĀJUMS lūdzu- (neesmu iedziļinājies)- KUR PAZUDA tā slavenā DZIRCIEMA IELAS VIDEOKAMERA? Jā.

Kāpēc tā tika novākta un cik "likumīga" vispār bija tās uzstādīšana? Es atv., reāli PI/st cilvēkiem prātu reāli bīstamā dzīvas satiksmes vietā- kurš to slaucamierīci tā tur bija tik izmanīgi noorgānizējis?? Cik tā "ieņēma"? Ja tā nebij likumīga- vai tiks "dots/devējam atdots"?? Ja viss bij tā dēvātajos Štokos- tad kapc to novāca?

NEPARVELTI tur tajā likumdevēju publiski izkārtajā "tabulā" ir pantiņš/Par! "valsts un pašvaldību aktīvāku iesaisti"! Ja itāļu satminitrs nupat izdevis dekrētu TĀS shēmas ierobežošanai, tad LV likteņlēmēji šai te slaucējkases pašadarbībai atklātā textā dod zaļo gaismu!   

Mēs reku GADIEM ILGI nespējam līdz pat jūjija mēneša kūrorta sezonas Valstspilsētiski vidējajam vidum uzkrāsot (atjaunot, pēc Bargās Garās Ziemas....) neregulējamajām gājēju pārejām hor marķ līnijas, taču lūk "pie Mažoru stacijass" atrodam iespēju pakarināt "viedo" luksasosaforu- nu kas šis ir??

Vernons 23.augusts 2024 15:15
0 0 Atbildēt

"Degpunktā" Linda pazīmējās, jo Autobuss viņu Šokēja! Liepājas policija izskata, vienpusīgi! Kas sodīs Lindu par strauju bremzēšanu bez vajadzības!

uupis 23.augusts 2024 15:17
5 1 Atbildēt

atkal sētas vīns nav norūdzis pietiekami labi?

Vernons 23.augusts 2024 15:18
0 0 Atbildēt
uupis 23.augusts 2024 15:39
6 0 Atbildēt

Un kur tur ir teikts ka sodīs Lindu nevis autobusa šoferi?

vernonam sētas vīns nav norūdzis pietiekamā kondīcijā!

Vernons 23.augusts 2024 16:23
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika Strauja bremzēšana, bez vajadzības, tiek godā un cieņā turēta!

uupis 23.augusts 2024 16:29
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika sētas vīna baudītāju kompānija jāmeklē iekš iAuto?

Vernons 23.augusts 2024 16:46
0 0 Atbildēt

Tevi, klaunu, jāaudzina!

uupis 23.augusts 2024 22:39
0 0 Atbildēt

Un kā? Izaudzināji?

Jebšu beņķim tik caurums zem sēžamvietas no sētas cīna koncepcijas?

Vernons 23.augusts 2024 16:45
0 0 Atbildēt

Grib, lai jaunieši apgūst autobusa vadītāja profesiju. Ar tādu attieksmi nebūs kas brauc!

uupis 23.augusts 2024 22:41
1 0 Atbildēt

Man ir pajāt!

Autobusi ir tavs lauciņš - dari ja negribi iebraukt ar ģīmi fermentētoto produktu ķerrā!

Vernons 24.augusts 2024 10:01
0 0 Atbildēt

ŪPI! Kad "zābaks", noziedznieks, māca braukt un CSDD ar policiju piekopj noziedzīgu politiku ceļu satiksmē, tad kādam tas ir jāpasaka Jums visiem acīs! Un kolektīvam stulbumam nav robežu....

uupis 24.augusts 2024 12:40
0 1 Atbildēt

Ja visi apkārt ir psihi un tikai tu viens esi normāls vai tad gadījumā nav tā ka tev jāsēž psihenē? It sevišķi ja tavs moto ir "GĀJĒJS SABRAUCAMS KĀ SPAINIS"! Vai tad cilvēks, kurš sludina nogalināšanu ir normāls, bet tas kurš aizstāv cilvēku dzīvības ir noziedzinieks? Būs tev vien pašam jāiet uz psiheni!

Vernons 24.augusts 2024 14:27
0 0 Atbildēt

Tu kādreiz arī CSN izlasi, ne vis kladzini savu kladzināmo!

Atceries un iegaumē, ka CSN regulē attiecības starp priekšā, blakus un aizmugurē esošiem ceļu satiksmes dalībniekiem! Ja Tu esi, vai uzrodies kādam priekšā, tad esi tik labs un garantē Sev un citiem drošību! Par to tas stāsts sākās ar "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pantu! "Pienākumi un tiesības"!

uupis 24.augusts 2024 18:52
0 0 Atbildēt

Sētas vīns ir labi konvencionējies! 

Tavi pienākumi ir satiksmes noteikumos punktā 25. un nevis ceļu satiksmes likumā! Lasīt iemācies pirms runāt ar lieliem onkuļiem!

... 25.augusts 2024 23:52
0 0 Atbildēt

Raksts sastāv no meliem un manipulācijām.

Netiek minēta nekāda statistika un nelaimes gadījumu analīze.

Secinājums, ka valstīs ar mazākiem sodiem ir lielāks negadījumu skaits vispār ir tik "ģeniāls", ka par ko būtu dodama spec prēmija. Varbūt tomēr jāieslēdz smadzenes (par kuru esamību autoriem šaubos) - parasti lielāki sodi ir valstīs ar lielākiem ienākumiem un attiecīgi bagātākajās valstīs ir attiecīgi labāk sakārtota ceļu infrastruktūra.Vai tiešām ums ir ideāli ceļi, nav alkonautu pie stūres un bezsmadzeņu apdzinēju? Vai tiešām mums nav to, kas dzīvojamās zonās brauc ar +20km/h, tik tiešām gavenā problēma ir tie kas brauc ar +1km/h? Pilnīgs murgs, bet man ir skaidrs mērķis - šie te aprobežotie liekēži NAV spējīgi izdarīt NEKO, lai uzlabotu situācju uz ceļiem, tāpēc tiek veikta kārtējā pilnīgi idiotiskā un bezjēdzīgā darbības imitācija...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 1

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 

Krēslus - gaisā! Ko prot jaunais Volkswagen Caddy Fleixible? (+ VIDEO) 8

Baltais Volkswagen Caddy ir un izskatās kā parasts kravas furgons Caddy Cargo. Taču tā nosaukumā pavīd vārds “Flexible”. Slīddurvīs ir logi, tātad tur jābūt arī kaut kādiem sēdekļiem. Taču šeit otrās rindas sēdeklis izgatavots kopā ar starpsienu, un visa konstrukcija ir salokāma uz priekšu un augšu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu sporta auto Corvette iegūst oficiālu pierakstu Latvijā (+ VIDEO) 4

Ja vācu sporta automašīnu lepnums ir Porsche 911, tad amerikāņiem tā ir Corvette. Līdz šim pie mums nonāca ļoti reti pelēkā importa ceļā. Turpmāk tā vairs nebūs. To var nopirkt pie TC Motors, un šodien iepazīsimies ar vienu no Corvette variantiem vārdā Stingray. Lasīt vairāk

 

Atbalsta izmaiņas alkohola un apreibinošo vielu pārbaudes kārtībā ceļu satiksmes negadījumos 5

Valdība otrdien atbalstīja izmaiņas alkohola un apreibinošo vielu pārbaudes kārtībā ceļu satiksmes negadījumos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti