Visi komentāri - 21% autovadītāju neatjauno savas zināšanas ceļu satiksmes noteikumos

21% autovadītāju neatjauno savas zināšanas ceļu satiksmes noteikumos 19

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 27.augusts 2024 14:51

21% autovadītāju neatjauno savas zināšanas un prasmes par ceļu satiksmes noteikumiem, vairāk kā puse (56%) seko līdzi Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos, savukārt 22% izmanto dažādus tiešsaistes testus un citus bezmaksas risinājumus, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Vien 2% autovadītāju mēdz apmeklēt braukšanas nodarbības.

“Jo ilgāks laiks pagājis kopš vadītāja apliecības iegūšanas, jo svarīgāk atjaunot savas zināšanas, ne vien sekojot līdzi jaunākajām izmaiņām, bet arī, piemēram, pārbaudot savas zināšanas internetā pieejamajos tiešsaistes testos. Braukšanas nodarbības būtu īpaši noderīgas tiem, kuri kādu iemeslu dēļ ilgāku laiku nav sēdušies pie auto stūres – lai atsvaidzinātu savas zināšanas un sajustos drošāk pie stūres. Arī ikdienas braucējiem tās var noderēt, ja ir kādas situācijas, kurās vadītājs nejūtas pārliecināts par sevi,” norāda Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Salīdzinot ar pērn iegūtajiem datiem, iespējams secināt, ka šogad situācija ir divreiz labāka, jo iepriekš savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem neatjaunoja 42% Latvijas autovadītāju. Savukārt CSDD jaunumiem par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos seko līdzi par 17% vairāk autovadītāju - pērn tie bija 39%. Arī pērn braukšanas nodarbības apmeklēja tikai 2% autovadītāju.

“Prasmju un zināšanu atjaunošana ir svarīga, lai neapdraudētu sevi un citus ceļu satiksmes dalībniekus. Regulāri strādājam pie tā, lai mūsu uzņēmuma autovadītāji atjaunotu savas zināšanas un justos pārliecināti par savām braukšanas spējām. Jo vairāk būs šādu autovadītāju, jo vairāk situācija uz ceļiem uzlabosies,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

Analizējot datus dažādās vecumgrupās, redzams, ka visbiežāk zināšanas un prasmes neatjauno autovadītāji vecumā no 18-29 gadiem (25%), savukārt visretāk – autovadītāji vecumā no 60-74 gadiem (17%). Atsevišķi autovadītāji aptaujā norādījuši, ka zināšanas atjauno mācoties kopā ar savu bērnu, kurš kārto kāda transportlīdzekļa vadītāja tiesības, citi – ka seko līdzi aktualitātēm sociālajos tīklos un medijos, kā arī mēdz pārrunāt ar pazīstamajiem.

Par izmaiņām ceļu satiksmes noteikumos iespējams sekot līdzi Satiksmes ministrijas mājaslapā, kur īsumā tiek ieskicētas izmaiņas, sīkāk ar veiktajām likuma izmaiņām iepazīstoties Likumi.lv mājaslapā.

"Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss" ir bezalkoholiskā alus "Carlsberg 0.0" pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gada jūlijā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 

 
Visi komentāri
 
uupis 27.augusts 2024 17:49
0 0 Atbildēt

Es teiktu ka tikai 20% atjauno zināšanas - pārējie sagaida soda kvīti un pēc tam lamājas ka noteikumi ir nepareizi un Labā roka sen nav jāievēro!

BMW 28.augusts 2024 13:48
1 0 Atbildēt

Ar velosipēdu vadītājiem tā situācija ir vēl bēdīgāka. Noteikumus pārsvarā zina tikai bērni, kam skolā nodroišina iespēju iegūt velosipēda vadītāja apliecību un automobiļu vadītāji, kam ir autovadītāja apliecība. 

Pārējie brauc pēc sētas vīna konvencija un pašu izdomātiem noteikumiem.

uupis 28.augusts 2024 14:28
0 0 Atbildēt

Autovadītāju LIELĀKĀ daļa NEZIN CSN!!! Regulāri stāvlaukumos LABĀ ROKA! Regulāri izbraucot no stāvlaukumiem 65. nepildīšana! Dzīvojamā zona - vispār bēdu ieleja!

WALA 29.augusts 2024 10:13
0 0 Atbildēt

Diemžēl, bet no auto vadītājiem patiesi ir palikuši pāri tikai "kloķu un pedāļu raustītāji" un stūres "pieturētāji" ...

Taču CSN/CSL zināšanas sākas no gājēja/velobraucēja ... un kā nu iesāk, tā visticamāk arī "sļūc" pa dzīvi ...

BMW 29.augusts 2024 10:59
0 0 Atbildēt

Pasaule virzās pašraucošu automašīnu virzienā, tādēļ auto vadītāji nebūs vajadzīgi. Ar arhajiskajiem velosipēdiem būs bēdīgi, būs jāmācās noteikumi.

uupis 29.augusts 2024 12:15
0 0 Atbildēt

Wala - var uzzināt kāpēc Autovadītājam ir jākārto CSN eksāmens bet Gājējam nav? Nu kā tu domā - kāpēc ir tāda kārtība?

WALA 29.augusts 2024 12:54
0 0 Atbildēt

Tāda kārtība ir tikai tāpēc kas stulbums ir kļuvis par dzīves normu. Tas arī viss kas man par to būtu sakāms. Un tehniski ja es būtu dusmīgs gājējs tad vismaz 2 x dzīvē velosipēdistiem būtu garantēta slimnīca no manis personīgi ... nerunāsim par tiem gadijumiem kur esmu nejaušs aculiecinieks.

uupis 29.augusts 2024 16:50
0 0 Atbildēt

Vai tad kad stulbums nebija norma bija jākārto vadītāja eksāmens vai nebija?

WALA 30.augusts 2024 18:22
0 0 Atbildēt

Vecīt kurš no mums ir instruktors ... pastāstīsi kā dalbojobi tiek caur šo te austskolu un pecāk CSDD eksāmena sietu ???

Jeb varbūt tomēr "skolotājiem" pienākas kāda daļa no atbildības par "problēm-skolniekiem" ... vai varbūt ir problēma ar "apgūstamās vielas" saturu ??? Es esmu tikai nejaušs novērotājs ... pastāsti man ir intersanti.

P.S. un tas ka cilvēki ik pa laikam cenšas "atspītēt" viņus ierobežojošiem likumiem - tam nevajdzētu būt nekādam jaunumam visiem tiem kam ir kaut kāda nojēga par psiholoģiju ... tāpēc jautājums ir tikai par to kā cilvim "parastajm" neapmaldīties savās izjūtās par to ko var, drīkst un kur tas ir bīstami ...

uupis 29.augusts 2024 16:46
0 0 Atbildēt

Tad varētu uzzināt kad stulbums nebija norma?

BMW 30.augusts 2024 9:27
0 1 Atbildēt

Aizej uz Rīgas motormuzeju un palūdz lai parāda kādas vecas, pirmskara laika automašīnas lietotāja rokasgrāmatu. Ja agrāk lietotāja rokasgrāmatā bija pamācība kā regulēt aizdedzi vai karburātoru, tad tagad lietošanas instrukcijā raksta par to, ka nedrīkst dzert dzesēšanas šķidrumu! ;)

Vernons 28.augusts 2024 16:43
0 3 Atbildēt

Kā jāsamazina Ātrums?

"Iemauca" pakaļā! Kurš un kāpēc vainīgs?

Kāpēc STOP signāls nav Brīdinājuma signāls?

uupis 29.augusts 2024 9:06
3 0 Atbildēt

Ierauj sētas vīnu, lai būtu īstā kondīcija un sāc lasīt 19. pantu - tur tev viss ir rakstīts!

:-) 29.augusts 2024 15:48
0 0 Atbildēt
uupis 29.augusts 2024 16:53
0 0 Atbildēt

Cik saprotu no WALA tad pie dzērājšoferiem un nekulturālas braukšanas ir vainīgi velosipēdisti un stulbi šoferi! Un ka CSDD teorētiksais eksāmens ir izdomāts stulbuma pēc!

Es pareizi uztvēru wala doomu gājienu?

BMW 30.augusts 2024 9:38
0 0 Atbildēt

Protams, ka teorētiskais eksāmens ir stulbuma pēc. To kārto uz atmiņu, iekaļot pareizās atbildes. Daudz lielāka nozīme ir praktiskai braukšanai brīvi izvēlētā maršrutā, ko nevar iemācīties iepriekš.

Piemēram, aizgāju uz CSDD un 3 min laikā nokārtoju mazo kuģu vadītāja apliecību, kaut arī nekad neesmu vadījis mazo kuģi. Kā tu domā, vai ar 12 metrus garu kuteri iesācējs varēs ar pirmo reizi jahtu piestātnē ieparkoties bez bojājumie blakus stāvošajiem peldlīdzekļiem?

uupis 30.augusts 2024 15:17
0 0 Atbildēt

Nu bet piedāvā variantu kā uzlabot satiksmes drošību atceļot eksāmenu - elementāri!

Jeb esi tik STULBS ka nevari piedāvāt nevienu variantu kā bez eksāmena piespiest IEMĀCĪTIES satiksmes noteikumus?

Tik pat labi arī dakterim nevajag kārtot eksāmenu - tāpat var tavu veselību sadakterēt!

Skolas eksāmeni arī ir stulbums - tak diplomus var dalīt tāpat vien! Labāk lai dzīvē parāda kā var integrāli rēķināt!

BMW 30.augusts 2024 9:41
0 0 Atbildēt

Vispār būtu labi, ja CSDD kopā ar policiju uztaisītu reidu un liktu visiem velosipēdistiem un skūteristiem apliecināt teorētiskās zināšanas velo braukšanā, liekot izpildīt CSDD testu velosipēdistiem. Diez vai kāds to spētu ar pirmo reizi, bez nevienas kļūdas.

uupis 30.augusts 2024 15:10
0 0 Atbildēt

Sētas vīns tev galvā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 1

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 

Krēslus - gaisā! Ko prot jaunais Volkswagen Caddy Fleixible? (+ VIDEO) 8

Baltais Volkswagen Caddy ir un izskatās kā parasts kravas furgons Caddy Cargo. Taču tā nosaukumā pavīd vārds “Flexible”. Slīddurvīs ir logi, tātad tur jābūt arī kaut kādiem sēdekļiem. Taču šeit otrās rindas sēdeklis izgatavots kopā ar starpsienu, un visa konstrukcija ir salokāma uz priekšu un augšu. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu sporta auto Corvette iegūst oficiālu pierakstu Latvijā (+ VIDEO) 4

Ja vācu sporta automašīnu lepnums ir Porsche 911, tad amerikāņiem tā ir Corvette. Līdz šim pie mums nonāca ļoti reti pelēkā importa ceļā. Turpmāk tā vairs nebūs. To var nopirkt pie TC Motors, un šodien iepazīsimies ar vienu no Corvette variantiem vārdā Stingray. Lasīt vairāk

 

Atbalsta izmaiņas alkohola un apreibinošo vielu pārbaudes kārtībā ceļu satiksmes negadījumos 5

Valdība otrdien atbalstīja izmaiņas alkohola un apreibinošo vielu pārbaudes kārtībā ceļu satiksmes negadījumos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti