Visi komentāri - Kļūs drošāk - Rīgā šogad pārbūvēs 11 gājēju pārejas

Kļūs drošāk - Rīgā šogad pārbūvēs 11 gājēju pārejas 27

 

Gājēju pāreja Rīgā, Ūnijas iela 93 Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Rīgas pašvaldība | 22.janvāris 2025 8:36

Gājēju drošības uzlabošanas nolūkos Rīgā šogad plānota 11 gājēju pāreju pārbūve, paredzot papildus apgaismojuma ierīkošanu.

Jaunu pāreju būvniecība un esošo pārbūve tiek prioritizēta, ņemot vērā satiksmes intensitāti, gājēju intensitāti, apgaismojuma esamību, šķērsojamo joslu skaitu, tuvumā esošas izglītības iestādes, sabiedriskā transporta pieturvietas, slimnīcas, iedzīvotāju ieteikumus, pilsētvides attīstības plānus un citus faktorus.

Patlaban norit projektēšana gājēju pārejām Liepājas ielā 40 (pie ieejas slimnīcā Pilsoņu ielā 13 k-38), Zvejnieku ielā 12 (pie Starptautiskās Rīgas sākumskolas), Ūnijas ielā 93, Valdeķu ielas un Irbenes ielas krustojumā, Juglas ielā 2 (pie VCA poliklīnikas "Jugla"), Sesku ielā 72 (pie Rīgas 93. vidusskolas), Čiekurkalna 1. līnijā (pie Viskaļu ielas), Ludzas ielā (pie Daugavpils ielas), Vestienas ielā 35 k-5, Grīvas ielā 26 (pie 71. vidusskolas sākumskolas korpusa) un Tvaika ielā 4 (jaunas gājēju pārejas izveide).

Būvniecības līgums tiks slēgs visām gājēju pārejām vienlaicīgi un plānots, ka to būvniecība sāksies šī gada otrajā pusē, paredzot finansējumu 120 tūkstošu eiro apmērā, bet 2026.gadā – 480 tūkstošus eiro.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 22.janvāris 2025 9:42
2 1 Atbildēt

Ir skaidri zināms risinājums tam - pati pāreja paaugstināta kā gulošais policists. Visur pie skolām vajag šādas. Reku nesenā statistika no Rīgas pašvaldības netrafarētajiem pierāda, ka zīmes atsaldeņi neievēro pat pie skolām.

uupis 22.janvāris 2025 9:47
4 4 Atbildēt

Pie pārejām vajag metāla atdures, kuras izstumj no pazemes - lai uzkaras tie kuri uzskata ka šoferim satiksmes noteikumi nav jāievēro!

Sergejs 23.janvāris 2025 14:54
1 0 Atbildēt

Tas tipa kad gājēs skrien, netaisoties ne pa labi ne pa kreisi lūrēt pirms brauktuves šķērsošanas, tad viņam prikšā  barjera uzrodās, kas viņu no pašnāvības paglābj, it īpaši ja pa brauktuvi tāds pats braucējs tesās?

BMW 22.janvāris 2025 10:36
3 0 Atbildēt

Visur civilizētajā pasaulē veido regulējamās pārejas ar paaugstinājumu. Tikai Latvijā cilvēkus dzen pāri 4 joslām pa neregulētām pārejām.

imzz 22.janvāris 2025 14:34
3 1 Atbildēt

Aha, 4 joslu šoseja ar paaugstinātu gājēju pāreju civilizētā pasaulē. Nav pie rokas koordinātes ar vienu piemēru ? Man ir aizdomas, ka smagie ar zemāku klīrensu, piem automašīnu pārvadātāji uz tādas uzsēdīsies un paliks. Te, piem. Helsinki, neko tādu neredz:

maps.app.goo.gl/zu84GFiGc8gBM4DV7

BMW 24.janvāris 2025 9:44
0 0 Atbildēt

Tu gribi teikt, ka šitā Lāčplēša ielas pāreja ir super droša?

www.google.com/maps/@56.9452...oASAFQAw%3D%3D

Vernons 24.janvāris 2025 20:46
0 0 Atbildēt

"Super droša"!!! Bilde laikā un vietā! Bildē redzams, ka apgaismojuma stabs ir nolauzts un novākts! Es to vietu redzēju pēc notikuma. Tur visas detaļas mētājās uz trotuāra...

Vernons 22.janvāris 2025 13:52
2 2 Atbildēt

Gājējam Aizliegts iziet uz brauktuves, ja tuvojas transports! Kas nav saprotams? Līdz 12 gadu vecumam ieskaitot, to var iemācīt!

Dombravs 22.janvāris 2025 14:42
1 2 Atbildēt

Pareizi. Tikai ķieģeli jāņem rokā ko lidināt kroplim stiklā kad pirms pārejas uzgāzē. Latejas mērgļi nekad nestājas, vari gaidīt kaut visu dienu. Es speciāli regulāri izliekos ka skriešu uz pārejas lai mēsli patrenē reakciju.

0pis 22.janvāris 2025 15:04
4 1 Atbildēt

Cik tālu ir "tuvojas"? Ja gājējs redz, ka vadītājam ir iespēja apstāties, tad ir jāiet - citādi gājējs gaida kamēr auto apstāsies pilnībā, bet auto vadītājs psiho kāpēc gājējs neiet jo sen būtu pārgājis un auto pietiktu tika samazināt ātrumu, bez pilnas apstāšanās.

uupis 22.janvāris 2025 15:32
1 0 Atbildēt

Nu ko tas pļēgurs var te stāstīt savas dzērājpasakas?

anonimikis 22.janvāris 2025 15:56
1 0 Atbildēt

50kmh bremzēšanas ceļš ieskaitot reakcijas laiku apmēram 12m, ziemā dubultojās. Tā ka, ja auto ir tālāk par 25m, gājējs var droši iet pāri. Auto ir pietiekami vietas lai sabremzētu.

uupis 22.janvāris 2025 16:39
1 0 Atbildēt

Ja vien pie stūres nav piedzēries betonētājs!

Mnde 23.janvāris 2025 9:43
1 0 Atbildēt

Tev tak arī, braucot pa galveno ceļu, nav priekšroka, jābremzē un jāpàrliecinās, ka pa mazāk svarīgo ceļu, kur uzstādīta zīme “dodiet ceļu”, var braukt ūbervernons ar setru un sabraukt tevi Tavā vieglajā auto kā spaini. Vai ne?

Vernons 22.janvāris 2025 20:59
1 1 Atbildēt

Dombravs un Ūpis varētu izstāstīt, no kurienes gājējam tiek "borēta" priekšroka? Jā ir viena priekšroka, uz kapsētu!

Dombravs 23.janvāris 2025 6:29
3 0 Atbildēt

16. augustā, 2023

Sandis Zellis

jurists

Kā jau pareizi norādījāt, Ministru kabineta noteikumu Nr. 279 “Ceļu satiksmes noteikumi” 145. punkts noteic, ka transportlīdzekļa vadītājam jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kuri šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās.

No minētā izriet, ka šķērsošana ir gājēju kustība uz brauktuves, dodoties tai pāri pa apzīmētu gājēju pāreju. Savukārt iziešana ir mērķēta rīcība, lai nokļūtu uz apzīmētas gājēju pārejas. Normatīvie akti nenoteic konkrētu attālumu, kuru uzskatīt par “iziešanas sākumpunktu”, attālums novērtējams atbilstoši dažādiem apstākļiem konkrētajā situācijā. Turklāt jāņem vērā, ka pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību (minēto noteikumu 15. punkts). Līdz ar to ir tikai saprātīgi, ka gājēji iziet uz gājēju pārejas, pirms brauktuves faktiskas šķērsošanas apstājoties pie brauktuves malas un pārliecinoties par minēto. Citiem vārdiem, gājēja stāvēšana tieši pie gājēju pārejas ir daļa no iziešanas uz gājēju pārejas – gājējs jau ir pietuvojies gājēju pārejai, apstājies pie tās, ķermeņa poza liecina par nodomu šķērsot brauktuvi. Šādā gadījumā transportlīdzekļa vadītājam jāsamazina braukšanas ātrums un nepieciešamības gadījumā pilnībā jāaptur transportlīdzeklis.

Dombravs 23.janvāris 2025 6:29
4 0 Atbildēt

Vienlaikus būtiski ņemt vērā, ka autovadītājam ir jāspēj prognozēt situāciju brīdī, kad autovadītājs jau būs uz gājēju pārejas. Proti, transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai (bet apzīmētai) gājēju pārejai, ir pienākums savlaicīgi pārliecināties, vai, turpinot kustību, uzbraucot uz gājēju pārejas un to šķērsojot, netiks traucēta vai apdraudēta gājēju, kuri šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kustība. Ja, turpinot kustību un šķērsojot normatīvo aktu prasībām atbilstoši apzīmētu gājēju pāreju, gājēji, kuri šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, būs spiesti mainīt kustības trajektoriju, ātrumu vai būs spiesti apstāties, transportlīdzekļa vadītājam nav tiesību turpināt kustību un uzbraukt uz gājēju pārejas, tādējādi nedodot ceļu gājējiem, bet ir pienākums pirms gājēju pārejas samazināt braukšanas ātrumu un nepieciešamības gadījumā pilnībā apturēt transportlīdzekli (Rēzeknes tiesas 2019. gada 30. septembra sprieduma lietā Nr. 1A26004419 (1A-0044-19) 10. punkts).

Vernons 24.janvāris 2025 20:38
0 0 Atbildēt

Kāpēc mērķtiecīgi tiek ignorēts Ceļu satiksmes Likuma 19. pants: "Pienākumi un tiesības", 1., 3. un 4. punkti? Gājējs ir tāds pats satiksmes dalībnieks kā ikviens braucējs! Gājējam CSN 15. punkts paredz aizliegumu iziet uz brauktuves, ja tuvojas transports! Braucējam izpildot CSN 145. punktu Aizliegts strauji bremzēt!

Gājējam gājēju pāreja ir tikai vieta, kur tiek organizēta brauktuves šķērsošana! Gājējam tur nav priekšroka attiecībā pret transportu!

Un tagad piemērs: "Pa brauktuvi skrien suns. Gājējs iziet uz, brauktuves, bet suns viņu notriec un aizskrien. Gājējs nonāk slimnīcā. Kurš vainīgs? Gājējs vai suns?

uupis 23.janvāris 2025 12:41
2 0 Atbildēt

Tev pat tiesu lēmumi nav saistoši, kas liecina par to ka alkohols ir tavas koncepcijas pamatakmens!

Vernons 24.janvāris 2025 20:42
0 0 Atbildēt

Tiesa izskata sacensību starp lietas dalībniekiem. Un šoreiz nav ievērots Likuma burts!

Kas attiecas uz Tevi, tad Tu necieni pats Sevi! Kā lai citi Tevi ciena? Tu vienkārši esi noziedznieks savā profesijā! Noziedzīgas politikas īstenotājs!

650 23.janvāris 2025 1:48
1 0 Atbildēt

Sesku ielā (iespējams) dzīvo seski.Zvejnieku ielā (zvejnieki) zvejo.Pilsoņu ielā pilsloņi protestē/pret (Par!).Ludzas ielā viņi Lūdzas.Valdeķu iela pārvalda deķi.Tvaika ielā iztvaiko nauda.

Freijers 23.janvāris 2025 9:45
11 0 Atbildēt

Retos 2+2 ceļus Rīgā sačakarējot tos vietām sašaurinot var tikai idiots, šādiem ceļiem ir jādomā par pārejām pie krustojumiem un lielas nepieciešamības gadījumā ar pārvadiem vai tuneļiem, nevis locoties pilsēta cilvēkiem(bez auto) sektantu "ieteikumiem", kā pārdalīt un sačakarēt satiksmi ! Pie skolām ir cits jautājums - tur var un vajag pārejas uz paaugstinājuma (bez visādu ūpju slapjajiem sapņiem..). Bet visupirms ir jāmaca, ka šķersojot pāreju ir jāparliecinās, ka to darīt ir droši, bez nekādām austiņām vai lūrot telefonā, jo tā ir pašu drošība !!! Nevis klausīt visiem demogogiem, kam visur un vienmēr vainigs tikai autovadītājs !

0pis 23.janvāris 2025 10:25
3 2 Atbildēt

Un kādēļ tikai pie skolām? Mikrorajonos, kur ir tikai dzīvojamās mājas un simtiem cilvēku iet pāri 2+2 ielām, nē drīzāk ceļiem, uz veikalu - kāpēc tur nevajag paceltās pārejas?

Freijers 23.janvāris 2025 13:23
15 0 Atbildēt

Tāpēc, ka tā ir maģistrālā iela, kas ir domāta augstas intensitātes satiksmei nevis "satiksmes mierināšanai". Nu nevajag pārejas ik pa 200m, kā to propogandē dažādi aktīvisti. Kurzemes prospektā ir vienkārši sadirsta iela (labi, tur tāpat vietumis josla kalpo kā autostāvvieta...). Nav jāšaurina jau tā retie plašo ielu posmi Rīgā, kas savulaik tika veidoti, kā pilsētas iekšējais apvedceļš, kura Rīgā visaptverošā nozīmē nav, pretēji, piemēram, Viļņai - tādas ielas nekur nečakarē un tam ir citi risinājumi, nevis pārvērst pilsētu par sūnu ciemu tiem, kam netīk mežā dzīvot, jo tur sojas latti uz katra stūra nevar dabūt !

0pis 23.janvāris 2025 15:15
2 2 Atbildēt

Kurzemes prosp, tā ir Imanta? Miljons cilvēku, visi iet un staigā. Tur vispār būtu jābūt (30) kā ārzemēs t.s. residential area.

Tur taisnos, platos bulvārus vajadzēju mierināt un klusināt - cik nav redzēts ka tur idioti skrienās - viens žmiedz, un otrs blakus neatlaižās.

Freijers 23.janvāris 2025 19:47
5 1 Atbildēt

Miljons cilvēku nav visā Rīgā, ļoti tālu no tā. Kurzemes prospekts ir maģistrālā iela propogandist, tādas nekur neliek nekādus 30 - ko vajag uzlikt Jūsu ekopilsetnieku slimajām fantāzijām ! Mierinātāji ibio, paši varētu nomierināties !

0pis 24.janvāris 2025 10:36
0 0 Atbildēt

Kurzemes prosp. ir komunistu palieka, kad mazo pleķīšu pie 9stāvenēm bija gana un uz 120 dzīvokļu māju bija 5-10 auto. Pavisam cita satiksmes intensitāte. Tagad pa tiem bulvāriem brauc arī aizbūvēto pļavu iemītnieki, tātad satiksmes intensitāte ir reizes 20-30x lielāka, nevis 2-3x.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ekstrēma lauku apstrāde Zemgalē! Lauksaimniecības tehnika cīnās ar dubļainu realitāti (+ VIDEO) 1

Labības lauki pārvērtušies par rīsu laukiem, labi, ka ir tehnika, kas pat ar tik slapjiem tīrumiem tiek galā. Lasīt vairāk

 

Ford atsauc vairāk nekā 300 000 automobiļu bremžu problēmu dēļ

Atsaukumam pakļauti vairāki Ford un Lincoln modeļi. Lasīt vairāk

 

Ar V8 dzinēju aprīkotais augstas veiktspējas pikaps Ram 1500 TRX atgriezīsies 2

Amerikāņu pikapu un komerctransportlīdzekļu ražotājs Ram Trucks atgriezīs piedāvājumā jaudīgo 1500 TRX pikapu, kas tika noņemts no konveijera saistībā ar emisiju standartiem. Lasīt vairāk

 

10 000 pasūtījumu 72 stundās – Leapmotor B01 pirmie soļi ir veiksmīgi 8

Ķīnas uzņēmums Leapmotor nāk klajā ar labām ziņām saviem klientiem – no ražošanas konveijera nobraucis desmittūkstošais B01 eksemplārs un 72 stundu laikā saņemti 10 132 pasūtījumi šī modeļa iegādei. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti