Visi komentāri - Salīdzinot ar vīriešiem, sievietes daudz retāk izvēlas braukt intensīvā satiksmē

Salīdzinot ar vīriešiem, sievietes daudz retāk izvēlas braukt intensīvā satiksmē 16

 

Foto: Publicitātes foto

Miltton Latvia | 23.janvāris 2025 10:35

Intensīvas satiksmes apstākļos ikdienā brauc 61% vīriešu un tikai 46% sievietes, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Sievietes biežāk izvēlas vadīt auto situācijās un vietās ar zemāku satiksmes intensitāti – attiecīgi 29% vīriešu un 43% sieviešu.

Daļēji to skaidro fakts, ka vīrieši biežāk strādā darbus, kuros nepieciešama regulāra pārvietošanās pa pilsētu, piemēram, loģistikā, transporta pakalpojumos vai citās pozīcijās, kas saistītas ar mobilitāti.

“Vīrieši biežāk uztver intensīvu satiksmi kā izaicinājumu un ir pārliecinātāki par savām braukšanas spējām. Tas var veicināt biežāku pārvietošanos pa sarežģītām un noslogotām pilsētas ielām. Tāpat vīrieši ir mazāk noskaņoti izvairīties no stresa situācijām, piemēram, sastrēgumiem, kamēr sievietes nereti rūpīgāk izplāno braukšanas laiku un maršrutu, izvēloties mierīgāku satiksmes plūsmu,” skaidro Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

Atšķirības braukšanas stilos vērojamas arī dažādās vecuma grupās. Visbiežāk (66%) intensīvā satiksmē brauc autovadītāj vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem. Vecākā paaudze (no 60 līdz 74 gadiem) izvairās no intensīvas satiksmes un dod priekšroku mierīgākiem apstākļiem (46%) un ārpilsētas ceļiem (14%). Jaunākie vadītāji (no 18–29 gadiem) biežāk izvēlas intensīvus pilsētas maršrutus (48%), bet joprojām būtisks īpatsvars (41%) izvēlas zemākas intensitātes ceļus, kas liecina par vēlmi braukt drošākā vidē. Braukšanas vide mainās atkarībā no vecuma un dzīvesveida – jauniešiem raksturīga piesardzība, vidējā vecuma autovadītāji biežāk brauc arī intensīvā satiksmē, bet vecāki autovadītāji cenšas izvairīties no aktīvas satiksmes.

“Dati liecina, ka dažādu vecuma grupu autovadītāju braukšanas paradumi būtiski atšķiras. Tas norāda uz nepieciešamību pielāgot braukšanas prasmju pilnveidošanas apmācības, ņemot vērā vadītāju pieredzi un vecumu. Jauniešiem svarīgāk būtu attīstīt spēju pārvarēt stresa situācijas pilsētā, bet vecāka gadagājuma vadītājiem – regulāri atsvaidzināt zināšanas par satiksmes noteikumiem un auto vadīšanu dažādos apstākļos,” piebilst J. Vanks.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 23.janvāris 2025 12:38
2 0 Atbildēt

Man arī nekad nav paticis braukt intensīvā satiksmē!

Izvēlos vai nu braukt naktī vai pa citu (asfaltētu) ceļu. Tas cits ceļš kā likums ir ne3daudz garāks, bet bieži vien ātrāks, jo satiksme krietni mazāka.

Kanibaals 23.janvāris 2025 14:53
0 0 Atbildēt

...vai izvēlos braukt pa grāvi.

0pis 23.janvāris 2025 15:36
0 0 Atbildēt

Kārumnieks 😍

Pļurkt 23.janvāris 2025 18:14
0 0 Atbildēt

Kas ir?? Dalbajobam atkal sagribējās iedirst un iedirsa?

Kanibaals 23.janvāris 2025 23:00
1 0 Atbildēt

Nezināju, ka īstais Pļurkt, domāju atkal viltvārdis uzdarbojas.

ZZZZ 23.janvāris 2025 17:21
0 0 Atbildēt
650 23.janvāris 2025 17:44
2 0 Atbildēt

Āmen.. bet dižie Muldoņas varēs turpināt mūldēt par Drošību un valstiski/Vidējo ātrumu.Līdz 10tajam "viņu kontā" bij 7līķi, sazin diez cik jau ir tagad.Ceļš drošvien bij gluds kā Ministra paauti.Katram savu joslu neuzbūvēsi.Labs assfalts uz ceļa nemētājas.

Sievietes izbvēlas vadīt ar mazāku intensitāti.Labi ir, ka var "izvēlēties".Piem., iesip sasstrēgumā uz ulmaņ lohgatves un uzreiz "izvēlās".Jā.

jobo 23.janvāris 2025 17:43
4 2 Atbildēt

Labāk ir braukt katru dienu un gan pie intensīvas gan mazāk intensīvas satiksmes vai nebraukt nemaz. Tā būs drošāk satiksmei. Un mazāk traucēs satiksmei nedrošās dāmītes, kas baidās no intensīvas satiksmes.

Rexx 23.janvāris 2025 19:05
7 0 Atbildēt

Sievietes vienkārši "darbojas" citādāk. Sievietes un vīrieša domāšana un pasaules uztvere atšķiras tik ļoti, ka ir nekorekti salīdzināt, pielīdzināt un nolīdzināt. Katram daba ir devusi savu uzdevumu, bet nez kāpēc kādi runā par viena vai otra dzimuma pārākumu un vienlīdzību. Muļķīgi.

Arī ceļu satiksmē- 90% minstināšanās, neizlēmība, piesardzības, mazliet neveikli manevri- uzmini nu? Un pretī- " paskaties, kā es māku", bravūra, pašpārliecinātība. Bet mums visiem uz tā ceļa jāsadzīvo.

Bradypus 24.janvāris 2025 7:22
6 0 Atbildēt

Interesants jautājums formulējums - "izvēlas". Izvēlēties var tad, ja braukšana nav nepieciešamība, bet iegriba.

Kanibaals 26.janvāris 2025 23:06
0 0 Atbildēt

Braukšana ir iegriba, tā nav pirmā nepieciešamība. Ir arī sabiedriskais un takši. Tā kā izgāzies atkal.

Bradypus 27.janvāris 2025 7:31
0 0 Atbildēt

Jā... Sabiedrisko un takšus neviens nestūrē. Ak, nē... stūrē, bet tā ir tikai iegriba. Ak, nē... tie vienkārši izvēlas baukt intensīvā satiksmē, jo sievietes šajos amatos nelaiž ļaunais patriarhāts.

darklight 24.janvāris 2025 8:23
5 0 Atbildēt

Es arī sēžu mājās, garlaikojos, tad izdomāju: ņemšu ka 17.00 braukšu cauri Rīgai! Caur centru. Neesmu jau nekāda bāba!

ZZZZ 24.janvāris 2025 9:50
0 0 Atbildēt
iJuris 24.janvāris 2025 21:24
1 1 Atbildēt

Lielai daļai vadītāju neviens nav iemācījis braukt dinamiski, tad arī lēnām tupī uz priekšu, vai baidās braukt mazliet intensīvākā satiksmē. 

Paskatamies uz mācībniekiem, kāda poza kādas acis...

Un neviens neliek iespiest gāzi grīdā, nesaka ka drīkst iegriest līdz redlainam, ja situācija to prasa, ātrāk izņemt līkumu, paredzēt manevrus uz priekšu, domāt par citiem un skatītis apkārt... Brauc tā taisni skatoties un baidās, lūk arī statistika.

W12 25.janvāris 2025 15:47
1 0 Atbildēt

Viss ir tikai loģiski. Vīrieši ir vairāk iesaistīti ikdienas satiksmē. Un nav variantu - ir jābrauc jebkādos laikapstākļos un dažādā satiksmes intensitātē, jo vīrieši pārsvarā ir iesaistīti gan kravu pārvadājumos, gan piegādēs, gan dažādos dienestos, kas ikdienā nodrošina ceļu uzturēšanu utt.Tā arī veidojas viņu pieredze un arī rīcība sarežģītos ceļu apstākļos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Kāpēc autovadītāji notic paziņojumiem no CSDD par it kā neapmaksātu sodu? (+ VIDEO) 5

Saņemts paziņojums no CSDD par it kā neapmaksātu sodu. Kam jāpievērš uzmanība, lai neiekristu krāpnieku nagos? Saņemot šādus krāpnieciskus e-pastus, ir svarīgi ziņot kā policijai, tā arī uzņēmumam, kura vārdā tie sūtīti, lai pēc iespējas ātrāk varētu rīkoties un informēt citus. Lasīt vairāk

 

Vajag vairāk veloceliņu - aizvadīts ikgadējais “Kritiskās masas” brauciens (+ VIDEO) 23

Arī šogad Rīgā noticis ikgadējais velobrauciens “Kritiskā masa”, ar ko velosipēdisti aicina pievērst uzmanību infrastruktūras nepieciešamībai. Iepriekšējos braucienos dalībnieki mēdza pārkāpt satiksmes noteikumus, līdz ar to nereti ir veidojušās konflikta situācijas ar policiju. Šogad brauciens – bez starpgadījumiem. Lasīt vairāk

 

Dacia sasniedz 8 miljonu robežu

Šonedēļ Mioveni rūpnīcā izlaists astoņmiljonais Dacia transportlīdzeklis. Jubilejas eksemplāra gods ticis modelim Bigster Indigo Blue Metallic krāsā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti