Visi komentāri - Īstenos papildu pasākumus ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaita samazināšanai

Īstenos papildu pasākumus ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaita samazināšanai 35

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 25.februāris 2025 15:48

Šodien, 25. februārī, valdība izskatīja Satiksmes ministrija (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu “Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027. gadam starpposma ietekmes izvērtējums” ar priekšlikumiem īstenot papildus pasākumus, lai sasniegtu plānā izvirzīto mērķi – samazināt ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027. gadā par 35%, salīdzinot ar 2020. gadu.

Papildu steidzami veicamie un vidēja termiņa pasākumi izstrādāti, balstoties uz pētījumu datiem un diskusijām ar nozares ekspertiem.

“Lai izglābtu dzīvības un mainītu mūsu attieksmi ceļu satiksmē, plānā nosprausto mērķu sasniegšanai noteiktajā termiņā ir nepieciešami efektīvi papildu risinājumi. Šis nav politisks dokuments, bet pētījumos balstīts ceļu satiksmes drošības ekspertu sagatavots pasākumu plāns. Galvenais mērķis nav sodīt, bet novērst pārkāpumus un, lai uzlabotu situāciju, plānojam īstenot virkni pasākumu, kas jau ir sekmīgi realizēti citās valstīs”, uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

SM sadarbībā ar VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, Iekšlietu ministriju, Veselības ministriju un Ekonomikas ministriju ir apkopojusi informāciju par Ceļu satiksmes drošības plānā 2021.-2027.gadam ietverto pasākumu izpildi un tiešajiem darbības rezultātiem, kā arī sagatavojusi jaunus priekšlikumus un pasākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kas vērsti uz plāna mērķa izpildes nodrošināšanu.

Informatīvajā ziņojumā apkopoti statistikas dati par CSNg smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu Latvijā u.c. ES valstīs. Vērtējot CSNg statistiku attiecībā pret pārējām ES valstīm, Latvijā provizoriski 2024. gadā ceļu satiksmes negadījumos ir bojāgājušas 111 personas, kas ir ievērojami vairāk kā citās ES valstīs.

Lai samazinātu CSNg smagi ievainoto un bojāgājušo personu skaitu 2027. gadā par 35% sasniegšanai, papildus jau veiktajiem pasākumiem nepieciešams īstenot virkni jaunu pasākumu Informatīvajā ziņojumā ir ietverti priekšlikumi, kas sadalīti trīs līmeņos – augstas prioritātes pasākumi, kas jāīsteno nekavējoties, vidējas prioritātes pasākumi, kas jāīsteno tuvāko trīs gadu laikā un ilgtermiņa prioritārie pasākumi, kuru īstenošana paredzēta ilgākā laika posmā. Pasākumus plānots nodrošināt trīs virzienos -  drošs ceļu satiksmes dalībnieks, drošs transportlīdzeklis un droša vide, un tam nepieciešams 1,1 milj.eiro papildu finansējums no Ceļu satiksmes drošības padomes līdzekļiem (apdrošinātāju veiktie maksājumi CSNg novēršanas pasākumu veikšanai).

Augstas prioritātes pasākumi ietver sistemātisku smago CSNg izpētes ieviešanu, uzlabojumus ceļu infrastruktūrā, ceļu pieslēgumu un apgriešanās vietu samazināšanu un kreiso pagriezienu likvidēšanu, kā arī vidējā ātruma radaru tīkla četrkāršošanu. Attiecībā uz ceļu satiksmes dalībniekiem kā augsta prioritāte plānota transportlīdzekļu vadītāju apmācību procesa pilnveidošana un kontroles paplašināšana. Tāpat arī pasažieru sabiedrisko autobusu un kravas transportlīdzekļu autovadītāju noguruma novērtēšanas un uzraudzības izvērtēšana, kā arī mikromobilitātes pakalpojumu drošības uzlabošana.

Tuvāko trīs gadu laikā plānots īstenot virkni pasākumu, tostarp izvērtēt esošās sodu politikas efektivitāti un progresīvo administratīvo sodu politikas un obligātās ceļu satiksmes izglītības nepieciešamības ieviešanu, izvērtēt OCTA cenas, ņemot vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tostarp ar tehniskajiem līdzekļiem, paaugstināt prasības jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācībās. Tāpat plānots dzērājšoferu korekcijas kursu izvērtējums, “nulles” tolerances politikas vērtēšana, pārkāpumu punktu piemērošana, ja pārkāpums fiksēts ar tehniskajiem līdzekļiem,  vadlīniju izstrāde efektīvai un drošai pilsētas infrastruktūras attīstībai u.c. pasākumi.

Dokumentā ir apkopoti jau īstenotie pasākumi, kas ietver ārpus ES (trešās valstis) reģistrēta transportlīdzekļa izmantošanas ceļu satiksmē Latvijā deklarēšanu, paaugstinātu atbildību un pastiprinātu atbildības apmēru par traucēšanu sabiedriskā transporta kustībai, paziņojuma nekavējoša nosūtīšanu, ja ar tehnisko līdzekli fiksēts, ka transportlīdzeklim noteiktajā termiņā nav veikta tehniskā apskate vai nav OCTA, soda par ilgstošu konkrēto pārkāpumu (nav valsts tehniskā apskate, nav OCTA) piemērošanu vienu reizi 24 stundu laikā, OCTA elektroskrejriteņiem, atļautā braukšanas ātruma izlīdzināšanu 90 km/h vieglajam un kravas transportam. Tāpat paplašinātas pašvaldības policijas un kontroles dienestu pilnvaras un tehnisko kontroles līdzekļu izmantošana.

Ceļu satiksmes drošības plāns 2021.-2027. gadam ir izstrādāts, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību Latvijā, samazinot ceļu satiksmes negadījumu skaitu un to radītās sekas.

 

 
Visi komentāri
 
Vernons 25.februāris 2025 17:02
2 2 Atbildēt

Noziedznieki kaļ jaunus plānus, kā neko nedarot izdarīt neiespējamo! CSN neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi un ceļa zīmēm. CSN nav vairāku sadaļu!

VP 25.februāris 2025 17:22
3 4 Atbildēt

Vajag sākt ar tādiem sīkumiem, kā pagriezienu nelietošana, neapstāšanās pie stoplīnijas un gājēju pārejām, uzbraukšana nepārtrauktajām līnijām, nespēja iekļauties stāvvietu līnijās. Reālu CP darbu ielās, nodrošinot soda (kaut arī maza) neizbēgamību. Kā arī maksimāli ieviest vidējā ātruma kontroles zonas. 

Un vēl es ieteiktu aizliegt un sodīt par tādu ceļu satiksmes infirmatīvo aplikāciju kā Waze un tamlīdzīgu izmantošanu. Kā tas ir Vācijā. Kad CP var tevi apturēt un palūgt uzrādīt telefonu. Ja atrod Waze, tā sods uzreiz.

HE 25.februāris 2025 19:02
2 0 Atbildēt

Vispār kādreiz esi bijis Vācijā?

VP 25.februāris 2025 19:49
1 0 Atbildēt

Jā, padsmit reizes.

W12 25.februāris 2025 22:47
2 0 Atbildēt

Vai pats esi uzrāvies, ka te tā visiem krati ar pirkstu? Regulāri vazājoties cauri Vācijai izmantoju tikai Waze…Nezinu par ko tu tur runā…

john 25.februāris 2025 22:43
5 1 Atbildēt

Ja weizā ir norādīts, ka priekšā ir policija, tad visi brauc mierīgi. Tāpat arī vidējā ātruma radaru zonās visi brauc mierīgi. Tikai atšķirība ir tā, ka waze to dara bez sodīšanas.

Bet vid ātruma kontroles zonas tev vajag vēl  un vēl...😂😂

Turklāt bez waze autovadītāji braukās kā apmaldījušies mēģinot atrast nepieciešamo adresi.

felix65 26.februāris 2025 6:24
6 0 Atbildēt

Ar ko tev nepatīk vāze? Labāk lai ceļu nezinošs šoferītis bakstās, brauc saraustīti un strauji bremzē?

Vernons 25.februāris 2025 18:33
2 2 Atbildēt

CSN 57., 64., 70., 104.4

Rexx 25.februāris 2025 20:30
8 0 Atbildēt

Kārtējo reizi kārtējais stulbums. KĀDS SAKARS OCTA AR AUTO VADĪTĀJU? OCTA ir TL īpašnieka izdevumi. Nu sataisīs pilots daudz sūdu pārkāpumu firmā. Ar darba devēja auto. Darba devējam OCTA kosmosā, bet īstenais pārkāpējs svilpo pie nākošā darba devēja. Šodienas TL vadītāju deficīta apstākļos.KĀDS TE SAKARS AR SATIKSMES DROŠĪBU???

uupis 25.februāris 2025 22:07
1 0 Atbildēt

Piekrist! Vadītājs pērk OCTA savai kategorijai - Ja Bē tad Bē ja DE tad DE un OCTA gulstas uz vadītāju - tad beidzot visādi vernoni sāks domāt!!!

Vernons 26.februāris 2025 20:40
1 0 Atbildēt

Avāriju ir nejēgā daudz! Kad sāks reģistrēt arī Ūpja apmācītos, tad arī Ūpis zaudēs Savu Licenci! 

Bija man viens autobusa vadītājs, praktiskās apmācības meistars! Gadu nostrādāja, prom ejot man paldies pateica, ka šo to esot no manis apguvis.

anonimikis 25.februāris 2025 23:11
0 1 Atbildēt

Neviens neliedz Tev kā darba devējam palūgt potenciālo kandidātu atnest izziņu no sodu reģistra par administratīvajiem sodiem. Redzot to sarakstu vari pieņemt lēmumu ņemt vai neņemt lohu darbā.

palūgt jau vari 1.marts 2025 11:59
0 0 Atbildēt

forever alone ;)

W12 25.februāris 2025 22:50
4 0 Atbildēt

Izlasot rakstu redzu tikai vispārīgas un izplūdušas frāzes par satiksmes drošību. Nekā konkrēta…

john 25.februāris 2025 23:01
6 0 Atbildēt

Četrkāršos vid ātruma kontroles zonas. Itkā šosejas jau līdzšim  nebija lēnas un bīstamas, ar daudzām traģiskām avārijām.

Taisnajos posmos ir sazīmētas nepārtrauktas līnijas un nedrīkst apdzīt, līkumos nevar apdzīt. Kad tad lai apdzen?

Biznesmenis 25.februāris 2025 23:24
6 1 Atbildēt

Šo SM publicitātes zīmējumu ir veidojis kurš un kāda ir mērķauditorija?

To atpalikušo dauni, kurš kaut ko šādu ģenerē ir jāatlaiž nekavējoties, tādam cilvēkam ir jāstrāda bērnudārzā vai skolā ar skolēniem līdz 4tajai klasei, nevis Satiksmes Ministrijā.

iJuris 26.februāris 2025 9:13
0 1 Atbildēt

Nu nevajag tā, PII un Sākumskolās vajag labu un zinošu kolektīvu. Starp citu ar augstāko izglītību.

650 26.februāris 2025 0:29
3 0 Atbildēt

Nemīīsat (nemīīšiet), cien (a/god) Lohi.Tagadiņ mums (mašīn un/vai dzimum) satiksmes Ministra metropolizētos (ikdienass) pienākumus "pildīs" Kultūras ministre Lācis.Tāteikt, bēgot no loha, uzrāvāmies uz lāci.Tagad (beidzot) viss būs (notiks) tā maksimāli plurāli Kulturāli. Jā.

0pis 26.februāris 2025 9:05
1 0 Atbildēt

Latviski pareizi būtu teikt Nemīšait.

Biznesmenis 26.februāris 2025 0:45
8 2 Atbildēt

Vispār nē. Skaidri redzams ka šitādu infografiku ir uzcepis students, kurš ir spiests vergot pa vakariem lai savilktu galus.

 Atlaist vajag tos kuri šito visu klaunadi vada un tos kuri dod akceptu šitādai bernudārza līmeņa infografikai.

0pis 26.februāris 2025 9:08
3 1 Atbildēt

Bet ir padomāts par detaļām - alkoholiķe apakšējā sadaļā, kas ved bērnu, pat stūri tur kā Lose. Nevar teikt ka galīgi viss aplami.

Teslists 26.februāris 2025 15:31
2 0 Atbildēt

Protams ka tev viss tur ir kārtībā. Jo esi galva atpalicis pedālis. Jo neviens normāls pieaudzis vīrietis nemīcīs pedāļus labprātīgi, lai noklūtu darbā.

0pis 27.februāris 2025 12:34
0 0 Atbildēt

90% t.s. normālo pieaugušo vīriešu nemaz nespēj aizmīties līdz darbam, ja tu par to gribēji parunāt. Īpaši tie kam dirsa saaugusi ar auto beņķi. Minējs atradies, tu lūko lai drukājot komentārus nedabū sidsklapes)

Ābols 26.februāris 2025 9:08
6 1 Atbildēt

Visi pēdejo pat 10 gadu risinājumi ir tādi, kur teorētiski uz papīra mēģina pārmācīt vecos zirgus.. TAS NEKAD NENOTIKS!

Būtu jāpārskata esošais autovadītāju apmācības kurss!

 Pievienojot kādus obligatās ekstrēmās braukšanas kursus(piemēram 2h teorija un 6h prakse) lai kaut kas arī tajā muskuļatmiņā būtu paliekošs, tajās retajās situācijās...

 Vēl kādus situāciju praktiskos uzdevumus kādās simulācijās/kopā ar VR brillēm utml... Lai smadzenēs iespiežas, ka sekas par neapdomīgiem manevriem ir drausmīgas! 

 Varbūt šādu uzdevumu kursu ieviest arī pie tiesību atjaunošanas! Tā teikt lai atjauno smadzenēs to nopietnību.

Protams tiem kam nav smadzenes - tādiem nav zāļu... Bet nu jā...

VP 26.februāris 2025 9:14
3 1 Atbildēt

Pilnīgas muļķības! Jāsāk ir ar kultūras ieaudzināšanu ģimenē! Dažu stundu drošas braukšanas kurss slēgtā, muļku drošā poligonā tikai rada mānīgu un bīstamu "drošo" pieredzi. No sērijas, nu ja mani sanesīs, nekas jau nenotiks. Apmetīs riņķī uz ceļa  vai zālītē un viss.

Ābols 27.februāris 2025 8:13
0 0 Atbildēt

Nu tad davai varoni, liec savai gimenei sēdēt konkrētu ielu malā, kamēr indivīdi šajā ielas posmā drīkst savas prasmes slīpēt un mācīties no savām kļūdam... Mīz?

Izkalusies pēc kārtējā ģēnija, kurš pat tuvu nav bijis dbs poligonam, jo uzskata, ka visu mākot un tikai lo.i un nemakuļi maksā un piedalās ekstrēmās braukšanas kursiem.

Arī tikko apliecību saņēmis šoferis, īsti nezinās ko īsti darīt tādās situācijās kur sekunde izšķir visu.... kā tikai tupa bļaut un pēc iespējas stiprāk spiest bremzes pedali cerot ka fizika pēkšņi savādāk strādās. 😉

iJuris 26.februāris 2025 9:18
3 0 Atbildēt

Šis būtu labs variants, kaut vai to pašu aļņa testu izbraukt, likt pāatrināties maksimāli ātri un tad precīzi nobremzēt, lai jūt kas notiek pie lielāka ātruma nekā ikdienas kursos.

Nepaaugstinot braucēju spējas sodus varēs celt mūžīgi.

A 26.februāris 2025 12:58
0 0 Atbildēt

Cik tad sodi ir pacelti kopš neatkarības atjaunošanas? (nevis 'soda naudas')

ZZZZ 26.februāris 2025 9:35
0 1 Atbildēt

Metro nē, cena par 3,75 viens vai 5 pa dienas biļeti.

www.youtube.com/watch?v=aKqTBjrEhOk

HE 26.februāris 2025 15:19
1 0 Atbildēt

Ja kas, Vācijā nav jauzrāda privātais telefons kaut kādam tur kobra11 , tā tomēr ir tiesiska valsts...

Nelabojams 26.februāris 2025 15:22
1 0 Atbildēt

Kad vienreiz tiek auniem pielēks, ka CSNg izraisa nevis tie autovadītāji, kas noteikumus ievēro, bet tie, kas tos pārkāpj!

Vernons 27.februāris 2025 9:38
0 0 Atbildēt

Jā! Esot kādam priekšā jāatceras ieslēgt virzienrādi! Palūkoties spogulī! Nogriežoties no ceļa atbilstošs stāvoklis joslā! Delikāti samazinot ātrumu!

Vernons 27.februāris 2025 9:39
0 0 Atbildēt

Kas priekšā, tas vainīgs 99% gadījumos!

mda 1.marts 2025 11:52
0 0 Atbildēt

hitleram tāda kontrole pat sapņos nerādījās... un galvenais ievieš pašu bāleliņi .. tas izklausās tik paradoksāli kā žīdiem tajā  zvaigzne pie krūts drošības labad ....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aston Martin piesaka krosovera DBX S modeli (+ FOTO)

Salīdzinājumā ar parasto DBX jaunais modelis ir vieglāks, jaudīgāks un dārgāks. Lasīt vairāk

 

Volkswagen rūpnīcās uzsāks Ķīnas Chery automobiļu ražošanu 5

Ķīnas ceturtais lielākais autobūves uzņēmums Chery esot tuvu darījuma noslēgšanai par divu Volkswagen rūpnīcu iegādi. Lasīt vairāk

 

Aizsardzibas ministra un NBS komandiera preses konference (+ VIDEO) 1

Aizsardzības ministrijas preses konferencē piedalās aizsardzības ministrs Andris Sprūds un Nacionālo bruņoto spēku komandieris ģenerālmajors Kaspars Pudāns. Lasīt vairāk

 

Ķīnā prezentēts Rolls-Royce konkurents – Maextro S800 piedzīvo pirmizrādi (+ FOTO) 4

Ķīniešu luksusa sedans, kas konkurēs ar Rolls-Royce un Mercedes-Maybach, piedāvā uz pusi mazāku cenu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti