Visi komentāri - Ceļu satiksmes drošībai plāno virkni pasākumu, bet uz "nulles toleranci" pret ātruma pārsniegšanu vairs neuzstāj

Ceļu satiksmes drošībai plāno virkni pasākumu, bet uz "nulles toleranci" pret ātruma pārsniegšanu vairs neuzstāj 30

 

Foto: iAutolv

Nozare.lv | 26.februāris 2025 10:56

Satiksmes ministrija (SM) ceļu satiksmes drošības uzlabošanai kā augstas prioritātes plānus noteikusi stingrākas prasības topošajiem autovadītājiem un vairāk vidējā braukšanas ātruma radaru, liecina otrdien valdībā zināšanai pieņemtais informatīvais ziņojums par "Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.- 2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējumu".

Ziņojumā ietverti gandrīz 30 jauni pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, tostarp kā augstas prioritātes plāni izdalītas ieceres ieviest sistemātisku smago avāriju izpēti un paplašināt ceļu satiksmes dalībnieku kontroli - uzstādīt vismaz 16 jaunas vidējā ātruma kontroles iekārtas, kā arī citas iekārtas pārkāpumu kontrolei, piemēram, luksofora signālu ievērošana.

Iepriekš SM ziņojumā kā augstu prioritāti bija minējusi ieceri īstenot "nulles tolerances politiku" pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā, tomēr satiksmes ministra padomnieks Jānis Meirāns aģentūrai LETA skaidroja, ka iepriekš šis priekšlikums Saeimas komisijās tika virzīts vairākas reizes, un tas netika atbalstīts, tādēļ šis priekšlikums kompromisa veidā tika izņemts no plāna, lai varētu virzīties tālāk ar pārējiem pasākumiem.

Tāpat SM piedāvā īstenot pilotprojektu pasažieru sabiedrisko autobusu un kravas transportlīdzekļu autovadītāju noguruma novērtēšanai, veikt izvērtējumu mikromobilitātes pakalpojumu drošības uzlabošanai, nosakot pienākumu mikromobilitātes pakalpojumu sniedzējiem ieviest reakcijas testus visām transportlīdzekļu nomām brīvdienu naktīs.

Plānā kā prioritāra tiek piedāvāta ceļu satiksmes dalībnieku kontroles pilnveidošana, īstenojot par pārkāpumiem ceļu satiksmē piešķirto pārkāpumu sodu politikas maiņu, kā arī ceļu satiksmes dalībnieku apmācības pilnveidošana, paaugstinot jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācības prasības.

Tāpat ziņojumā iekļauti vidējā termiņa pasākumi, kas īstenojami esošā plāna darbības termiņā vai arī neilgi pēc tā. Tostarp SM iesaka veikt izvērtējumu par esošās sodu politikas efektivitāti, kā arī iespēju ieviest progresīvo administratīvo sodu politiku, kā arī ieviest risinājumu, lai apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšanā ņemtu vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tostarp ar tehniskajiem līdzekļiem.

SM piedāvā arī veikt izvērtējumu par obligātās ceļu satiksmes izglītības nepieciešamību un alternatīvas valsts izglītības programmās, kā arī pilnveidot ceļu satiksmes dalībnieku apmācības, paaugstinot jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācības prasības, tostarp attiecībā uz "baltajām tiesībām".

Savukārt par ilgtermiņa prioritātēm SM izvirzījusi ceļu uzturēšanas uzlabošanu vasaras periodā, piemēram, ceļmalu pļaušanu. Tāpat SM iesaka izvērtēt iespējas konfiscēt auto ar būtiskiem tehniskā stāvokļa defektiem, paplašināt pieejamo stāvlaukumu skaitu kravas transportlīdzekļiem un informāciju par to vietām, un veikt citus ilgtermiņa pasākumus.

Ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS) valdības sēdē vaicāja, vai satiksmes drošības jomā vērtēts jautājums par atteikšanos no tehniskās apskates, kā arī, vai plānā vērtēti aspekti par pašbraucošajām mašīnām.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) pauda, ka atteikšanās no tehniskās apskates nav vērtēta. Viņš pauda, ka šī kvalitātes kontrole noteikti ir jāsaglabā, jo, piemēram, Ziemeļvalstīs, kas ir kā paraugs satiksmes drošības jomā, šīs pārbaudes esot ļoti stingras.

Savukārt attiecībā uz bezpilota transportlīdzekļiem SM pārstāvis Jānis Kalniņš norādīja, ka šajā jautājumā būtiski ir tas, ka tas nav tikai transporta līdzeklis, bet arī informācijas tehnoloģiju sistēma. Viņš norādīja, ka attiecībā uz šo jautājumi tiek aktīvi sekots līdzi notiekošajam pasaulē.

Ziņojumā SM arī norādījusi, ka ir jāvērtē iespēja atļauto braukšanas ātrumu samazināt pilsētvidē, piemēram, līdz 30 km/h blīvi apdzīvotās zonās vai zonās ar lielu gājēju un mikromobilitātes rīku plūsmu, kā arī jāpasver atļautā braukšanas ātruma samazināšana ārpus apdzīvotām vietām atsevišķos ceļu posmos, kur ir paaugstināta bīstamība, piemēram, nepārsniedzot 80 km/h atļauto ātruma ierobežojumu.

SM uzsver, ka plāna mērķis ir līdz 2027.gadam par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu, samazināt ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu. Plānā izvirzītie mērķi ar līdz šim plānotajiem pasākumiem varētu netikt sasniegti, tādēļ bija nepieciešami jauni papildu pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai.

SM skatījumā, normatīviem ir izšķiroša nozīme ceļu satiksmes drošības nodrošināšanā. Tāpat arī standarti, kas attiecas uz ceļu projektēšanu, būvniecību, uzturēšanu un norādēm, rada konsekventu pamatu ceļu satiksmes drošībai. Ceļu satiksmes drošības eksperti diskusijās izvērtē nepieciešamību pēc jauniem uzlabojumiem un pilnveidojumiem ceļu infrastruktūrā, piemēram, pretējo joslu atdalīšanu ar norobežojošajiem stabiņiem, krustojumu pārbūvi 90 grādu leņķī, "turboapļu" ieviešanu, distances apzīmējuma ieviešanu un citus.

Aktuāls jautājums ir arī ceļu pieslēgumu un apgriešanās vietu samazināšana - kreiso pagriezienu likvidēšana un papildu finansējuma piešķiršana ceļmalu pļaušanai, virsmas apstrādes tehnoloģijām un citiem pasākumiem, kā arī stāvlaukumu izbūve kravas transportlīdzekļiem, lai samazinātu risku satiksmes drošībai, jo šobrīd autovadītāji atpūtas brīžos kravas transportlīdzekļus novieto ceļa nomalēs un sabiedriskā transporta pieturvietās, atzīmēts SM ziņojumā.

SM klāsta, ka ceļu satiksmes drošības eksperti diskutē par dažādiem risinājumiem, lai motivētu ceļu satiksmes dalībniekus izturēties atbildīgi ceļu satiksmē, piemēram, ceļu satiksmes drošības uzlabošanas nolūkā tiek vērtēts priekšlikums par apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšanu, ņemot vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tai skaitā ar tehniskajiem līdzekļiem.

Ministrija pauž, ka tās piedāvātie pasākumi risināmi kopsakarībā ar iedzīvotāju uzvedības un uztveres maiņu, piemēram, izvēloties ceļu satiksmei atbilstošu drošu braukšanu, samazinot alkohola patēriņu un braukšanu dzērumā, kā arī nodrošinot transportlīdzekļa atbilstošu tehnisko kārtību.

 
Visi komentāri
 
VP 26.februāris 2025 11:04
2 5 Atbildēt

Tas gan ir bēdīgi! Tur vajadzēja tikai radarus uz +1 km/h noregulēt un viss. Miljoni budžetā ripotu, pilnīgi automātiski. Pat CP auto radarus varēja pārslēgt fotoradaru režīmā un sodīt neliekot smērēt papīrus.

PV 26.februāris 2025 11:07
0 2 Atbildēt

Manabalss.lv - iesaki

teskaka 1.marts 2025 11:21
0 0 Atbildēt

manabalss saits pieder deputātam, kas visas tās balsis var grozīt, kā un kad grib j''abūt debilam lai ticētu deputātiem.

Vernons 26.februāris 2025 17:50
1 0 Atbildēt

±6 km/h paredz EK Regula!

Vidzeme 26.februāris 2025 18:49
0 0 Atbildēt

Domāju, ka velkot 60 minūtēs no savas dzīvesvietas līdz Valmieras aplim vai 70 minūtēs līdz centram pa samērā patukšajām Vidzemes šosejām, nevienu tā īpaši neapdraudu. Uz spido turu 105 km/h.

WALA 26.februāris 2025 11:20
2 0 Atbildēt

kas tad nu, kāds nosities v-vid zonās ???

HE 26.februāris 2025 11:29
1 3 Atbildēt

Kad beidzot aizliegs tirgot alko degvielas uzpildes stacijās?

Nja 26.februāris 2025 12:37
7 2 Atbildēt

Tas ka tirgo, nenozīmē ka jādzer. Tiešām visi tik stūlbi palikuši ka nespēj izturēt? Nespēj pabraukt pa ceļu ar divām joslām, ko vispār cilvēki spēj? Čīkstēt?

GTD2 26.februāris 2025 14:20
3 0 Atbildēt

Un ko tas atrisinās ,ja aizligs tirgot? tiešām domā tie kas lej degvielu auto ielej pie reizes sev arī kādas pāris promiles, nē tiem ,kas brauc ikdienā šmigā paši tankojas lētākās vietās, miezītu un trīsgraudnieku tāpatās tankā netirgo

0pis 26.februāris 2025 11:38
2 7 Atbildēt

Ja tiktu piedzīti zaudējumi pat no CSNg izraisījuša bojāgājuša vadītāja ģimenes, tas motivētu tuviniekus neļaut braukt vīram/tēvam dzērumā, lai pēc tam nepaliktu uz ielas. Ja nespētu atturēt no braukšanas, vismaz zvanītu dienestiem un brīdinātu, ka slepkava devies "reisā" - to apcietinātu un tādā veidā atturētu no slepkavības.

hue 26.februāris 2025 11:59
0 0 Atbildēt

Zaudējumus neatskaita no mantojuma?

Nja 26.februāris 2025 12:39
0 0 Atbildēt

Iedomājies, tev sliktas attiecības, bet šis nositās un sačakarē tev dzīvi, baigi forši, ne? Visas iespējas ir jau tagad, vērsties pret mantiniekiem, a ja tev attiecības būs sācakarētas, tu tak neņemsi mantojumu, nu a ja paņem, tad var nākties atbildēt.

es 26.februāris 2025 12:51
0 0 Atbildēt

Paņems gan mantojumu, gan no tevis. Nav ko citam dzīvi čakarēt!

W12 27.februāris 2025 1:06
3 0 Atbildēt

Ğimenei bieži vien ir visai mazs sakars ar tēva vai vīra dzeršanas tūrēm…Nevienam turklāt pieaugušam indivīdam neviens nevar nostāvēt blakus 24/7…Tas ir vājprāts…Turklāt, obligātā kārtā pataisīt par līdzvainīgiem ğimenes locekļus būtu vienkārši stulbi.

0pis 27.februāris 2025 11:10
0 0 Atbildēt

Ja pieaudzis indivīds(e) nešķiras no alkāna, tad par ko tas liecina? Ka sakars nav nemaz tik mazs.

Turklāt mērķis ir panākt lai laulātie ziņotu policijai par alkāna plostiem, kad kad tas ar 2-3 promilēm iesvempjas auto lai Kaut Kur brauktu. Kas tev nav saprotams?

Freijers 27.februāris 2025 7:38
1 0 Atbildēt

Neokomunisti velk uz ZKorejas modeli.

hue 26.februāris 2025 11:58
0 4 Atbildēt

Sodus par CSN pārkāpumiem jāpiešķir arī pilngadīgiem blakussēdētājiem un auto īpašniekam.

Null 27.februāris 2025 22:19
0 0 Atbildēt

Ko tu pīpē?

A 26.februāris 2025 13:07
0 0 Atbildēt

Latvijā nekādas sodu politikas nav, jo nav sodu, ir tikai 'soda naudas'. Kāds putrojas terminos.

650 26.februāris 2025 13:33
5 0 Atbildēt

(c)... nosakot pienākumu mikromobilitātes pakalpojumu sniedzējiem ieviest reakcijas testus visām transportlīdzekļu nomām brīvdienu naktīs (/c) - ja gadījumā te ir kādi lingvisti un/vai Juristi, lūdzu "man" iztulkojiet šo suuudateikumu.Ta nu ZB jau!

...samazinot alkohola patēriņu (?) - kurš diez Ppis "ieviesa" (atļāva?) alkalohakola tirdzniecību tieši ceļumalās izvietotajās degvielas uzpildes stacijās??

...(c) ceļu satiksmes drošības uzlabošanas nolūkā tiek vērtēts priekšlikums par apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšanu, ņemot vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tai skaitā ar tehniskajiem līdzekļiem... - vie tiešām šeit ir vēl kāds tāds LOHs, kuram šis viss vēl nava galēji pieriebies?? Nepietiek vēl ar plaši izvērsto šharlataān reketu no "teh līdzēkļu uzstādītāju un ieviesēju", ta tagad vēl viņi "padalīsies" ar apdrošinātājiem.KĀ "viņi" visi pļano "noteikt", kurš konkrēti lohs ir vadījis konkrēto mašīnu konkrētajā "ar tehlīdzekļiem" piefiksētā pārkāpuma brīdī?? Varbūt kāds ir bijis "atvaļinājumā" Austrālijā? Te vispār "kāds" vairs sajēsdz, par/ko īsti viņš Drirš? 

Kuļtūras ministere šobrīd (mums,Lohiem) "pilda" satiksmes ministra pienākumus (Mellu Muti Velk Smago Nastu)- šaibu nava, tagad (beidzooot) "uz ceļiem" viss būs (notiks) līdz pat pašākm aknām Kulturāli.

650 26.februāris 2025 15:26
1 0 Atbildēt

Neuzstāj uz nulles tolleranci.3x uzstāja, bat 4toreiz nee.Nu redzēsim,kad ta pienāks tā 5tā reize.Varrbūt jau Parīt.Vai kad nebūs neko citu ko Rīt.

Bijušais Linnkaits reku tagad stāsta pa tv24 e-krānu par (bijušo) Biriškenu.Tas nēēsot bijis gluži ta ka lohs, vienkārši "instruments" savās pārtijas rokās.Logrīks, tāteikt, ar kura palīdzību kāda tāda Pārtija "varot" dalīt/pārdalīt/piešķirt (atņemt,pieņemt,pārvirzīt,novirzīt, ieteikt, izbīdīt, nobīdīt, iecelt, atcelt,uzcelt,uttt..).Hmm.

Jāgaida.Kad vēl kāda zvērīgā teorija tiks šhitā te zinātniski autoritatīvi izskaidrota.Un kas īsti ira tas Pr-nieks, kam ir uzdots "kontrolēt satiksmi". Kuŗš mūs (lohus) "uzrauga" no +13km/h, aber no e-krāna nesen bezkaunīgi stāstīja/par! "vajadzību pēc 1km/h".Viņam var Ticēt? Viņš ira mums kāds tādstākā (it kā) Drošības garantētājs, vai vienkārši (arī,viens/no) šī te Dižā iekassēšanas mehānisma locekļiem?

John 26.februāris 2025 15:26
3 1 Atbildēt

Jā jā, vajag vēl ieviest katrà krustojumā luksafora gaismas kameras, lai ir vēl vairāk avāriju.😂

Satiksmes ministrijā laikam strādà tirliņi, kas paši nekad nav braukuši ar auto.  Nu kà var būt tā, ka katru gadu ar vien vairāk palielina fotoradaru un vid ātruma radaru skaitu, bet satiksme drošāka nepaliek. Bet vēl bļauj, ka četrkārtosim, pieckāršosim.  TAS NAV RISINĀJUMS.

Nja 26.februāris 2025 17:59
0 0 Atbildēt

Tad jau policiju ar aizliedzam. Citi viņu tuvumā sāk debīli uzvesties. Kamēr cilvēki apzināti pārkāps noteikumus, tikmēr arī viņus ķerstīs!

ha 26.februāris 2025 18:03
1 0 Atbildēt

Stulbs esi? Kad policija brauc satiksmē, tad visi brauc mierīgi. Ja policijas mašīnu brauktu vairāk, tad arī satiksme būtu mierīgāka.

Nja 26.februāris 2025 19:26
1 0 Atbildēt

Nu ja, kad policija brauc uz 85, tad tas ir fine. Ja kāds cits, tad tas dod tiesības likt purnā pirmajam, kas brauc pretī.

John 26.februāris 2025 21:26
1 1 Atbildēt

Varētu padomāt, ka tur kur nav policija tur visi brauc viens otram purnā. 😂

Nja 27.februāris 2025 13:32
0 1 Atbildēt

Vai tad ne? Video ik pa laikam ieliek, avārijas ir. Ja jau nebrauktu purnā, tad kam mums divu joslu ceļus.

Patriots 27.februāris 2025 22:18
0 2 Atbildēt

Aiz nekā darīt tagad mauc visur radarus un 30km/h. 

Kurš normāls cilvēks var iedomāties, ka Latvijā būtu kāda pilsēta, kur nepieciešams 30 km/h ātruma ierobežojums kā standarts? Tas ir absurds! Jā, var būt atsevišķas zonas pie skolām, bērnudārziem vai ļoti šaurās ielās, bet uzlikt to plašāk – pilnīgs idiotisms.

PS 27.februāris 2025 22:22
1 0 Atbildēt

Tie bļāvēji, kuri uzķeras uz saldajiem stāstiņiem par drošības meliem. Paskatieties statistiku, un redzēsiet, ka lielākā daļa sodu tiek izrakstīti aiz neuzmanības – nedaudz ātrāk pabrauc zem radara vai nepareizā vietā nogriežas. Es pats visus sodus esmu dabūjis tāpēc, ka nepamanīju kādu zīmi un neapzināti pārsniedzu ātrumu svešās, nezināmās ielās.

teskaka 1.marts 2025 11:19
0 0 Atbildēt

odi....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO) 4

Kā satiksmi organizēt tā, lai visi satiksmes dalībnieki justos droši un labi? - iAuto.lv parāda šādu piemēru. Vai kāds no šiem risinājumiem būtu piemērots arī K. Barona ielai Rīgā? Diskutējam! Lasīt vairāk

 

Spānijā dīzelis lētāks kā Latvijā! Cenas: Dīzelis 1.399 un 95 benzīns 1.549 EUR - 30.04.2025. (+ VIDEO) 6

iAuto.lv secina, ka dīzeļdegviela Spānijā, kaut nedaudz, tomēr ir lētāka nekā Latvijā un atkal aizdomājas par ekonomiskiem aspektiem. Lasīt vairāk

 

Kā darbojas Neste jaunā Easy Wash koncepta automazgātava Rīgā? (+ VIDEO)

Aprīļa vidū Nestsa atklāja pirmo jaunā Easy Wash kocepta tuneļveida auto mazgāšanas staciju. Jaunais risinājums pieejams Neste degvielas uzpildes stacijā, kas atrodas Rīgā, Lubānas ielā. Piekļuve automazgātavai un norēķini tiek veikti, izmantojot Neste mobilo lietotni, kas ir piesaistīta bankas kartei. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti