Visi komentāri - Vai negadījums uz ceļa maina Latvijas autovadītāju braukšanas stilu?

Vai negadījums uz ceļa maina Latvijas autovadītāju braukšanas stilu? 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Apdrošinātājs | 23.maijs 2025 10:20

Starp Baltijas valstīs aptaujātajiem autovadītājiem tieši Latvijas iedzīvotāji (63 %) visvairāk norādījuši, ka pēc negadījuma uz ceļa ir mainījuši savu braukšanas stilu, kļūstot uzmanīgāki un ievērojot satiksmes noteikumus ar lielāku piesardzību, liecina If Apdrošināšanas veiktā aptauja*.

Šis rādītājs uzskatāmi atspoguļo to, ka daudziem autovadītājiem šāda pieredze ir nopietns brīdinājums un mudina uz atbildīgāku attieksmi uz ceļa.

If Apdrošināšanas veiktajā aptaujā Baltijas valstīs 63 % Latvijas autovadītāju (60 % vīriešu un 67 % sieviešu) atzīst, ka pēc negadījuma uz ceļa sākuši braukt piesardzīgāk, lai izvairītos no līdzīgām situācijām nākotnē. Aptaujas dati liecina, ka apzinīgāka braukšana pēc negadījuma īpaši raksturīga vecuma grupām no 18 līdz 24 gadiem un no 45 līdz 54 gadiem, nedaudz mazāk šādas izmaiņas novērotas vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, bet viszemākie rādītāji fiksēti vecuma grupā no 55 līdz 65 gadiem. Savukārt citu Baltijas valstu autovadītāji pēc negadījuma ir mazāk mainījuši savu braukšanas stilu – tā norādījuši 48 % Lietuvas (39 % vīriešu un 61 % sieviešu) un 47 % Igaunijas (42 % vīriešu un 55 % sieviešu) autovadītāju.

“Fakts, ka vairāk nekā puse autovadītāju pēc negadījuma uz ceļa sāk braukt uzmanīgāk, ir apliecinājums tam, ka cilvēki spēj mācīties no pieredzes un pielāgot savu uzvedību, lai nākotnē izvairītos no līdzīgām situācijām. Taču satiksmes drošība nedrīkst balstīties tikai uz reakciju pēc negadījumiem – mērķim jābūt panākt, lai piesardzība un atbildība kļūtu par neatņemamu braukšanas kultūras sastāvdaļu ikreiz, kad cilvēks sēžas pie automašīnas stūres,” uzsver If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Jautājot latviešu autovadītājiem par to, kāda veida negadījums ietekmējis viņu piesardzību uz ceļa,  31 % latviešu atzīmē, ka tā ir bijusi sadursme ar citu auto uz ceļa, 20 % autovadītāju piedzīvojuši mašīnas iesprūšanu vai saslīdēšanu uz sniegotiem vai slideniem ceļiem, bet 12 %, strauji iebraucot peļķē, pieredzējuši riepu bojājumus, savukārt 11 % nav spējuši novaldīt auto stipru lietusgāžu laikā vai sākusies stipra krusa un apgrūtinātas redzamības dēļ auto ir noslīdējis no ceļa.

Vai Latvijas autovadītāji sniedz palīdzību uz ceļa?

Balstoties uz aptaujas datiem, Latvijā lielākā daļa jeb gandrīz 60 % autovadītāju ir snieguši palīdzību citiem autovadītājiem uz ceļa. Visbiežāk latviešu sniegtā palīdzība ir bijusi tehniska rakstura – lielākā daļa palīdzējuši izstumt transportlīdzekli, kas bija iestidzis sniegā, dubļos vai nokļuvis citos apgrūtinošos apstākļos (28 %). Savukārt 18 % latviešu autovadītāju ir palīdzējuši veikt riepas nomaiņu, 10 % ir izsaukuši neatliekamo palīdzību un 4 % ir snieguši pat pirmo palīdzību negadījuma vietā.

“Lai arī mēs redzam, ka Latvijas autovadītāji ir salīdzinoši atsaucīgi un gatavi iesaistīties, kad uz ceļa kādam nepieciešama palīdzība, tomēr ir reizes, kad nākas evakuēt auto, un te var palīdzēt KASKO apdrošināšanā iekļautā auto diennakts evakuācija uz klienta izvēlētu servisu visā Latvijas teritorijā. Tā nodrošina ne tikai auto evakuāciju tehnisku problēmu vai negadījuma situācijā, bet arī palīdzību, piemēram, ja beidzas degviela, izlādējas akumulators vai tiek pazaudētas atslēgas. Šāda palīdzība ir īpaši svarīga situācijās, kad neviens līdzās nevar palīdzēt un nepieciešama ātra un profesionāla rīcība. Pērn šo pakalpojumu nodrošinājām vairākiem tūkstošiem klientu visā Latvijā,” atklāj Ģ. Kubliņš.

*Aptaujā, kuru If Apdrošināšana veica Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, piedalījās nedaudz vairāk par 3000 cilvēkiem.

 
Visi komentāri
 
0pis 23.maijs 2025 11:39
0 0 Atbildēt

Bet negadījums stāvlaukumā? Pagalmā? No tiem neko nemācās, jo tāds sīkums vien ir?

uupis 23.maijs 2025 13:22
0 0 Atbildēt

Labā roka pie mums ir PROBLĒMA!

Stāvlaukumos netrūkst vernonveidīgo idiotu kuri ar putām uz lūpām ķērc -> ES BRAUCU TAISNI UN MAN IR PRIEKŠROKA... 😂

Ābols 23.maijs 2025 16:24
0 1 Atbildēt

Jā ar šo ir totalā dimbā...  Stāvlaukumos vadītaji doma, ka ja jau esi ieskrējies un esi taisnajā ceļā uz izeju, tad viņam esot priekšroka.

 Nevis tiem kas šiem vadītājiem ir 'labajā pusē' tiem ir priekšroka izgriezt un braukt uz izeju.

Daudziem esmu mazliet speciāli izgriezies priekšā, ta vai nu parasti damītes nikni taurē žetikulējot vai ja tēviņš ta izlec ārā un sāk matj, bļ ti lox!?!??? Atstājot harču uz stikla utt 🙈😂

0pis 24.maijs 2025 15:24
2 0 Atbildēt

Nu, paga...es saprotu, kas labā roka, bet tomēr ir arī

57. Pirms jebkura manevra – braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u. tml. – transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki

Pirms izgriezties no stāvošo auto rindas, man ir jāpalaiž tie, kas jau brauc pat es tiem esmu labajā pusē - jo es uzsāku braukšanu. Ja mēs satiekamies jau braucot pa stāvvietas koridoriem, tad jā, vadāmies pēc labās rokas likuma.

uupis 24.maijs 2025 22:28
0 1 Atbildēt

Tev ir vernona putra! Šis gadījums ir reglamentēts! Vietās kur ceļu satiksme netiek regulēta - labā roka! Uzsāc vai paibeidz - nevienu nekrata! Tu tagad pateici ka ja džeks uz galvenā ceļa apstājās korķī un neielaida džeku no DOT CEĻU, kurš nedomāja bremzēt, ir vainīgs? Hallo!

650 23.maijs 2025 13:21
2 0 Atbildēt

Interesanti, vai kko "mācīties" (iemācīties?) ir iespējams tikai no konkrēta "sava" negadījuma, vai (tomēr,arī) no kāda nekonkrēta vai sveša?

Praktiski NEKAD nav bijis (ne)gadījuma, kad kāda tāda šāda (vai vismaz līdzīga) kārtēji/regulārā "aptauja" būtu tikusi organizēta kādā konkrēti (intelektuAālajiem) "autobraucējiem" domātajā Vietnē. Nē.

650 23.maijs 2025 18:40
0 0 Atbildēt

ViDējais tas Latviešu Lohs nemāk pat stāvēt uz vietas, ta kur nu vēl tādam mācīt braukt. nra.lv/tautaruna/cit...ovaditajus.htm

Cerams, ka drīzumā tiešām kāds "atnāks" un šhitiem idiotiem tiešām "iekrūvēs" kādu stabiņu/dsā. Vai vismaz ķiršukauliņu iebāzīs ķiršā.

Sabiedrības kaitināšanas "pulkstenis" jau pēc kādām  5sekundēm būs sassniedzis to ilgi gaidīto (cītīgi kultivēto) "ātomkaŗa slieksni".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO) 18

Liepājā policija sākusi veikt satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību. Šodien nepilnas pusstundas ilgušā reidā atklāti 15 pārkāpēji, bet nedēļas laikā konstatēti jau 55 pārkāpumi. Policija norāda, ka turpmāk šādi reidi tiks rīkoti arvien biežāk, tādējādi cerot uz pārkāpumu skaita mazināšanos. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO) 5

Sadarbībā ar Ķīnas FAW ražotais A5L ir garāks par Eiropas A5 un var atšķirties gan tehniskā ziņā, gan pēc aprīkojuma. Lasīt vairāk

 

Latvija iegādāsies distances mīnēšanas sistēmas "Skorpion 2" 10

Ņemot vērā mūsdienu kara raksturu un nepieciešamību ātri reaģēt uz pretinieka darbībām, arvien nozīmīgākas valstu aizsardzības spējās kļūst distances mīnēšanas sistēmas. Šī iemesla dēļ arī Latvija plāno iegādāties Vācijas ražojuma distances mīnēšanas sistēmas “Skorpion 2”, kas ir moderna un kaujas laukā sevi pierādījusi tehnoloģija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti