Visi komentāri - Vai negadījums uz ceļa maina Latvijas autovadītāju braukšanas stilu?

Vai negadījums uz ceļa maina Latvijas autovadītāju braukšanas stilu? 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Apdrošinātājs | 23.maijs 2025 10:20

Starp Baltijas valstīs aptaujātajiem autovadītājiem tieši Latvijas iedzīvotāji (63 %) visvairāk norādījuši, ka pēc negadījuma uz ceļa ir mainījuši savu braukšanas stilu, kļūstot uzmanīgāki un ievērojot satiksmes noteikumus ar lielāku piesardzību, liecina If Apdrošināšanas veiktā aptauja*.

Šis rādītājs uzskatāmi atspoguļo to, ka daudziem autovadītājiem šāda pieredze ir nopietns brīdinājums un mudina uz atbildīgāku attieksmi uz ceļa.

If Apdrošināšanas veiktajā aptaujā Baltijas valstīs 63 % Latvijas autovadītāju (60 % vīriešu un 67 % sieviešu) atzīst, ka pēc negadījuma uz ceļa sākuši braukt piesardzīgāk, lai izvairītos no līdzīgām situācijām nākotnē. Aptaujas dati liecina, ka apzinīgāka braukšana pēc negadījuma īpaši raksturīga vecuma grupām no 18 līdz 24 gadiem un no 45 līdz 54 gadiem, nedaudz mazāk šādas izmaiņas novērotas vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem, bet viszemākie rādītāji fiksēti vecuma grupā no 55 līdz 65 gadiem. Savukārt citu Baltijas valstu autovadītāji pēc negadījuma ir mazāk mainījuši savu braukšanas stilu – tā norādījuši 48 % Lietuvas (39 % vīriešu un 61 % sieviešu) un 47 % Igaunijas (42 % vīriešu un 55 % sieviešu) autovadītāju.

“Fakts, ka vairāk nekā puse autovadītāju pēc negadījuma uz ceļa sāk braukt uzmanīgāk, ir apliecinājums tam, ka cilvēki spēj mācīties no pieredzes un pielāgot savu uzvedību, lai nākotnē izvairītos no līdzīgām situācijām. Taču satiksmes drošība nedrīkst balstīties tikai uz reakciju pēc negadījumiem – mērķim jābūt panākt, lai piesardzība un atbildība kļūtu par neatņemamu braukšanas kultūras sastāvdaļu ikreiz, kad cilvēks sēžas pie automašīnas stūres,” uzsver If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Jautājot latviešu autovadītājiem par to, kāda veida negadījums ietekmējis viņu piesardzību uz ceļa,  31 % latviešu atzīmē, ka tā ir bijusi sadursme ar citu auto uz ceļa, 20 % autovadītāju piedzīvojuši mašīnas iesprūšanu vai saslīdēšanu uz sniegotiem vai slideniem ceļiem, bet 12 %, strauji iebraucot peļķē, pieredzējuši riepu bojājumus, savukārt 11 % nav spējuši novaldīt auto stipru lietusgāžu laikā vai sākusies stipra krusa un apgrūtinātas redzamības dēļ auto ir noslīdējis no ceļa.

Vai Latvijas autovadītāji sniedz palīdzību uz ceļa?

Balstoties uz aptaujas datiem, Latvijā lielākā daļa jeb gandrīz 60 % autovadītāju ir snieguši palīdzību citiem autovadītājiem uz ceļa. Visbiežāk latviešu sniegtā palīdzība ir bijusi tehniska rakstura – lielākā daļa palīdzējuši izstumt transportlīdzekli, kas bija iestidzis sniegā, dubļos vai nokļuvis citos apgrūtinošos apstākļos (28 %). Savukārt 18 % latviešu autovadītāju ir palīdzējuši veikt riepas nomaiņu, 10 % ir izsaukuši neatliekamo palīdzību un 4 % ir snieguši pat pirmo palīdzību negadījuma vietā.

“Lai arī mēs redzam, ka Latvijas autovadītāji ir salīdzinoši atsaucīgi un gatavi iesaistīties, kad uz ceļa kādam nepieciešama palīdzība, tomēr ir reizes, kad nākas evakuēt auto, un te var palīdzēt KASKO apdrošināšanā iekļautā auto diennakts evakuācija uz klienta izvēlētu servisu visā Latvijas teritorijā. Tā nodrošina ne tikai auto evakuāciju tehnisku problēmu vai negadījuma situācijā, bet arī palīdzību, piemēram, ja beidzas degviela, izlādējas akumulators vai tiek pazaudētas atslēgas. Šāda palīdzība ir īpaši svarīga situācijās, kad neviens līdzās nevar palīdzēt un nepieciešama ātra un profesionāla rīcība. Pērn šo pakalpojumu nodrošinājām vairākiem tūkstošiem klientu visā Latvijā,” atklāj Ģ. Kubliņš.

*Aptaujā, kuru If Apdrošināšana veica Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, piedalījās nedaudz vairāk par 3000 cilvēkiem.

 
Visi komentāri
 
0pis 23.maijs 2025 11:39
0 0 Atbildēt

Bet negadījums stāvlaukumā? Pagalmā? No tiem neko nemācās, jo tāds sīkums vien ir?

uupis 23.maijs 2025 13:22
0 0 Atbildēt

Labā roka pie mums ir PROBLĒMA!

Stāvlaukumos netrūkst vernonveidīgo idiotu kuri ar putām uz lūpām ķērc -> ES BRAUCU TAISNI UN MAN IR PRIEKŠROKA... 😂

Ābols 23.maijs 2025 16:24
0 1 Atbildēt

Jā ar šo ir totalā dimbā...  Stāvlaukumos vadītaji doma, ka ja jau esi ieskrējies un esi taisnajā ceļā uz izeju, tad viņam esot priekšroka.

 Nevis tiem kas šiem vadītājiem ir 'labajā pusē' tiem ir priekšroka izgriezt un braukt uz izeju.

Daudziem esmu mazliet speciāli izgriezies priekšā, ta vai nu parasti damītes nikni taurē žetikulējot vai ja tēviņš ta izlec ārā un sāk matj, bļ ti lox!?!??? Atstājot harču uz stikla utt 🙈😂

0pis 24.maijs 2025 15:24
2 0 Atbildēt

Nu, paga...es saprotu, kas labā roka, bet tomēr ir arī

57. Pirms jebkura manevra – braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u. tml. – transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki

Pirms izgriezties no stāvošo auto rindas, man ir jāpalaiž tie, kas jau brauc pat es tiem esmu labajā pusē - jo es uzsāku braukšanu. Ja mēs satiekamies jau braucot pa stāvvietas koridoriem, tad jā, vadāmies pēc labās rokas likuma.

uupis 24.maijs 2025 22:28
0 1 Atbildēt

Tev ir vernona putra! Šis gadījums ir reglamentēts! Vietās kur ceļu satiksme netiek regulēta - labā roka! Uzsāc vai paibeidz - nevienu nekrata! Tu tagad pateici ka ja džeks uz galvenā ceļa apstājās korķī un neielaida džeku no DOT CEĻU, kurš nedomāja bremzēt, ir vainīgs? Hallo!

650 23.maijs 2025 13:21
2 0 Atbildēt

Interesanti, vai kko "mācīties" (iemācīties?) ir iespējams tikai no konkrēta "sava" negadījuma, vai (tomēr,arī) no kāda nekonkrēta vai sveša?

Praktiski NEKAD nav bijis (ne)gadījuma, kad kāda tāda šāda (vai vismaz līdzīga) kārtēji/regulārā "aptauja" būtu tikusi organizēta kādā konkrēti (intelektuAālajiem) "autobraucējiem" domātajā Vietnē. Nē.

650 23.maijs 2025 18:40
0 0 Atbildēt

ViDējais tas Latviešu Lohs nemāk pat stāvēt uz vietas, ta kur nu vēl tādam mācīt braukt. nra.lv/tautaruna/cit...ovaditajus.htm

Cerams, ka drīzumā tiešām kāds "atnāks" un šhitiem idiotiem tiešām "iekrūvēs" kādu stabiņu/dsā. Vai vismaz ķiršukauliņu iebāzīs ķiršā.

Sabiedrības kaitināšanas "pulkstenis" jau pēc kādām  5sekundēm būs sassniedzis to ilgi gaidīto (cītīgi kultivēto) "ātomkaŗa slieksni".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visuzticamākās automašīnas ražo Subaru

ASV patērētāju organizācija Consumer Reports veikusi kārtējo aptauju ar mērķi noteikt auto zīmolus, kas ražo visuzticamākos automobiļus. Lasīt vairāk

 

Ar V8 dzinēju aprīkotais augstas veiktspējas pikaps Ram 1500 TRX atgriezīsies 1

Amerikāņu pikapu un komerctransportlīdzekļu ražotājs Ram Trucks atgriezīs piedāvājumā jaudīgo 1500 TRX pikapu, kas tika noņemts no konveijera saistībā ar emisiju standartiem. Lasīt vairāk

 

10 000 pasūtījumu 72 stundās – Leapmotor B01 pirmie soļi ir veiksmīgi 6

Ķīnas uzņēmums Leapmotor nāk klajā ar labām ziņām saviem klientiem – no ražošanas konveijera nobraucis desmittūkstošais B01 eksemplārs un 72 stundu laikā saņemti 10 132 pasūtījumi šī modeļa iegādei. Lasīt vairāk

 

Škoda ieņem trešo vietu Eiropas tirgū 1

Pēc automobiļu noieta 2025. gada pirmajā pusgadā, čehu autoražotājs kļuvis par trešo lielāko spēlētāju Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti