Visi komentāri - Pastiprināta kontrole un smago ceļu satiksmes negadījumu izpēte atzīti kā efektīvākie pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai

Pastiprināta kontrole un smago ceļu satiksmes negadījumu izpēte atzīti kā efektīvākie pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai 29

 

Foto: Publicitātes attēls

SM | 7.jūlijs 2025 13:08

Satiksmes ministrijas (SM) veiktajā aptaujā, kas notika sarunu festivāla LAMPA ietvaros, par tuvākajā laikā veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kā efektīvāko pasākumu 26% respondentu norāda pastiprinātu kontroli, bet 25% - smago ceļu satiksmes negadījumu izpēti. Savu viedokli izteica gandrīz 800 festivāla apmeklētāju.

Festivāla apmeklētāji izteica savu viedokli par, viņuprāt, efektīvākajiem tuvākajā laikā īstenojamajiem pasākumiem, kas varētu uzlabot ceļu satiksmes drošību. Efektīvākie pasākumi, kas saņēma attiecīgi 207 (26%) un 195 (25%) iedzīvotāju balsis ir kontroles pastiprināšana (policijas kontrole un tehnisko līdzekļu izmantošana) un smago ceļu satiksmes negadījumu izpēte. Vienlaikus kā efektīvi pasākumi atzīti arī uzlabojumi jauno autovadītāju apmācībās (16%), elektroskrejriteņu aprīkošana ar reibuma testu (14%) un drošas braukšanas konsultācijas (14%). Vismazāko atbalstu guva kampaņu īstenošana (5%).

“Lai uzlabotu situāciju ceļu satiksmes drošības jomā, ir izstrādāts pasākumu plāns, kas ietver gan tuvākajā laikā, gan ilgākā termiņā īstenojamus pasākumus. Respondentu paustais rāda, ka iedzīvotāju viedoklis lielā mērā sakrīt ar ekspertu izstrādāto pasākumu plānu. Sagaidāms, ka nesen uzsāktā smago ceļu satiksmes negadījumu izpēte, kas tiek veikta Ceļu satiksmes drošības padomes uzdevumā, dos papildu vērtīgu informāciju un palīdzēs izprast un novērst negadījumu izraisīšanas cēloņus, nevis tikai cīnīties ar sekām. Vienlaikus redzam, ka pastiprināta kontrole un sodi tiek uzskatīti par iedarbīgākiem pasākumiem”, atzīst Elīna Šimiņa-Neverovska, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece.

Sadarbojoties ar satiksmes drošības ekspertiem, festivāla apmeklētāji veidoja savu pasākumu kopumu, kas viņuprāt varētu uzlabot satiksmes drošību un samazināt smagos ceļu satiksmes negadījumos traumas guvušo un bojā gājušo skaitu. Tāpat apmeklētāji dalījās ar savu redzējumu par to, kāda metode iedarbīgāka, lai mainītu braukšanas paradumus – prevencija (izglītošana un informēšana) vai sods.

Diskusijās ar SM ekspertiem apmeklētāji kā tūlīt īstenojamos efektīvākos pasākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, visbiežāk norādīja   reibuma testus elektroskrejriteņu braucējiem. Savukārt kā vidējā termiņā īstenojams pasākums tika minēts princips: jo biežāk pārkāp, jo lielāks sods. Par efektīvāko pasākumu ilgtermiņā tika izvēlēta ceļa satiksmes noteikumu mācīšana skolā.

“Abas metodes - gan prevencija, gan sodu piemērošana iedzīvotāju ieskatā dod rezultātus ceļa satiksmes negadījumu skaita samazināšanai. Kā iedarbīgākie prevencijas pasākumi diskusijās tika minēta policistu klātesamība satiksmē un drošas braukšanas konsultācijas. Savukārt kā iedarbīgākie norādīti monetārie sodi – progresīva sodu politikas īstenošana, par katru nākamo pārkāpumu nosakot lielāku sodu un OCTA polises cenas piemērošana, balstoties uz pārkāpumiem. Diskusijas un iedzīvotāju paustais viedoklis parāda, ka SM plānotajiem pasākumiem ir sabiedrības atbalsts”, skaidro Elīna Šimiņa-Neverovska.

Festivāla apmeklētājiem izmēģinot “reibuma brilles” un “apgāztā auto simulatoru”, bija iespēja iejusties situācijās un apzināt riskus, ko rada alkohola reibums un nepareiza rīcība ar drošības jostu.

 
Visi komentāri
 
0pis 7.jūlijs 2025 13:35
0 0 Atbildēt

Izpēta un....negadījumi turpinās!

kaartiibai jaabuut 7.jūlijs 2025 13:56
0 0 Atbildēt

Nav briinums, ka muusdienu steidziigajaa un stresa pilnajaa laikmetaa ir daudz CSN! Auto kljuust aatraaki, jaudiigaaki, iedziivotaaji arvien turiigaaki , auto vairs nav taa veertiiba, ko var atlajuties iegaadaaties reizi dziivee! Tad arii summaari redzam patieso ainu uz celjiem.

650 7.jūlijs 2025 14:07
3 0 Atbildēt

Kur ir pazi\udis  "piemēram" 2016t;a g beigās iznākušais  9šeit vaoirākkārt publicētais) Valsts Kontroles atpjomīgais atzinums (garumgarš) Dokumentu un Faktu apkopojums) par "satiksmes drošibes desmitgades Plāna" šokējojojošos (ne)izpildi? kurā tika "sabiedrībai passtāstīts", cik "profesionāli" tika izveikta satisksmes negadījumu uzskaite, to notikumvietu reģistrācija un "patieso" apstākļu (iemeeslu) "noteikšana"? Ko??

Vernons 7.jūlijs 2025 17:19
0 1 Atbildēt

Vajag atgriezt atpakaļ tos CSN kuri bija spēkā PSRS līdz 1987. gada 1. jūlijam! Bet pirms tiem bija vēl jēdzīgāki...

Bet tie apspriedēji nezin pat KĀ!

uupis 8.jūlijs 2025 7:38
0 1 Atbildēt

Bet tie jau ir komuņagu noteikumi! Tu pats saki ka komunistu noteikumi ir slikti! Dubultie standarti kā īstenam komuņagam?

WALA 7.jūlijs 2025 17:28
1 0 Atbildēt

Šis jau vairs pat nav smieklīgi, varbūt vēl vajadzētu aizbraukt uz kādu vietējo pļēguru - kuri sen tiesības nodzēruši, sabantuju un tur izveikt satiksmes drošības aptauju. Cik ilgi turpināsim barot visiem kaut kādu pilnīgu tuftu, lai attaisnotu visaptverošu neizdarību ... ( pirmkārt jau par sfēru atbildīgo amatpersonu līmenī) !!!

W12 7.jūlijs 2025 19:46
9 0 Atbildēt

Noskatos uz šo balagānu ar smīnu sejā. Vai atceraties 2024.gada vasaras asiņainos notikumus uz Liepājas un Ventspils šosejām? Ai, kā tur ņēmās Tika veikts abu šoseju drošības audits un kas tik vēl nē…Un ar ko tas beidzās? Izcirta krūmus nelielā posmā gar Liepājas šoseju netālu no Saldus Sakiet, vai tie gadījumā nav Latvijas Autoceļu uzturētāja ikdienas pienākumi? Principā jau ar to arī visas “aktivitātes”beidzās. Vēl šī gada pavasarī bija kaut kādas atskaņas, kad tika rīkota starptautiska divu dienu konference Jūrmalā, kas bija veltīta ceļu uzturēšanai un Satiksmes drošībai. Tagad finansējums ir reāli nogriezts un viss ir apstājies sapņu līmenī…Žēli siekalodamies mēs esam spiesti noskatīties kā atkal leiši platiem soļiem atraujas no mums būvējot jaunus 21.gadsimtam atbilstošus ceļus.

uupis 8.jūlijs 2025 8:59
0 4 Atbildēt

Būs krašungi, būs ātruma samazinājums un fotoradars.

Sviesc 8.jūlijs 2025 14:39
0 0 Atbildēt
Sviesc 8.jūlijs 2025 14:43
1 0 Atbildēt

Kad viss ir jāievēro autovadītājam, gājējam nekas nav jāievēro. Tad agri vai vēlu notiek kā video augstāk. Agri vai vēlu, kāds kaut ko nepamanīs, aizsapņosies, vai vienkārši pofig.

uupis 8.jūlijs 2025 14:47
0 3 Atbildēt

Pastāsti man kāpec administratīvajos sodos par Gājēja nelaišanu šoferim ir sods bet Gājējam par auto nelaišanu uz pārejas NAV SODA? Būs kāds loģisks izskaidrojums? 

Nu ja gājējs nepārliecinās tad likuma izpratnē tas nav pārkāpums, bet ja šoferis nepalaiž gājēju tad tas ir pārkāpums. Paskaidrosi kāpēc? Pēc tam ķersimies klāt pārkāpēju un pārkāpumu attaisnošanai! 😂

Sviesc 8.jūlijs 2025 14:51
2 0 Atbildēt

Tu tak tups esi! Gājēja sods par nepārliecināšanos par drošību ir redzams video.

uupis 8.jūlijs 2025 16:31
0 3 Atbildēt

Nu es tak teicu ka loģiskas atbildes nebūs - būs pašizdomāts sētas noteikumu Kukluks-Klana stila sods!

Un no tā arī izriet ka ATBALSTI bērnu un vecu cilvēku slepkavas, kuri nepalaižot gājēju nopelnītu administratīvo sodu, bet šajā gadījumā notriecot gājēju nākamais vecais krenka, kurš sēdēs un varēs nosprāgt aiz restēm...

No šī jāsecina ka sodam par ZEBRAS neredzēšanu ir jāpalielinās DESMITKĀRTĪGI, ko arī bīdīšu cauri CSDD, lai ieraksta Likumā varbūt tad tādi vernonveidīgie sāks pamanīt gājēju pārejas...

650 9.jūlijs 2025 2:50
0 0 Atbildēt

TO tu vēl nezini, administratīvi dižais Bīdītāj, kurš un kad Pirmais nosprāgs.

Izbīdi "cauri/caurumā" labāk to, kā pareizi (vai vismaz Cilvēcīgi)  "noformēt" remonta vietu! Atsūti kaut vienu pārbaudītāju! Kur tur zebra? Pagaidu zebra? Līmlentei nesanāca naudiņas tiem kropļiem? Tā pāreja tur tiešām ir Likumīgi "noformēta"?  Kur labajā pusē atrodas pārejas zīme, vai tā tur kokos/iespraustā tiešām atbilst aktuālajai Remonta situācijai? Kas diez tur TUMSĀ notiek??

Vēl arī "iebīdi", lai tie remontu veicošie klauni tur mēnešiem ilgi nepīckājās, lai vienu tādu pārsimt metru suudafragmentu izremontētu.

Un nākamoreiz, kad savu to kapīpista (topošā lohprokurora) vvēemekli te bīdīsi, atgādini tiem Vadītājiem vismaz pārīti psiholoģisku momentu, ar ko viņiem būtu jārēķinās šādās "remonta" vietās.

uupis 9.jūlijs 2025 7:33
0 0 Atbildēt

Atkal sētas noteikumu stumšana! Ceļa zīmēm ir vienāds spēks ar ceļa apzīmējumiem! Apzīmējumi var būt bez zīmēm un otrādi! Ko tu dari ziemā kad brauktuve ir apsnigusi un apzīmējumi nav redzami? Tad pēc taviem sētas noteikumiem noteikumi nav vairs jāievēro?

650 10.jūlijs 2025 0:31
0 0 Atbildēt

Pēc "maniem" noteikumiem būtu 1reiz tiešām Jāpārbauda, kā šie visādie dažādie salašņas Remontētāji "ievēro" remonta vietu noformējumu remonta laikā.Tam noformējumam ir jākalpo reāli cilvēku drošībai, nevis te kaut kādas demagoģiskās atrunas jābārsta.Beidzamajos pāris gados tieši Rīgā svarīgu remontu vietās ir novērojams totāls bardaks.

Tā ka nep/s man te kārtējoreiz smadzenes ar saviem kārtējajiem piedēvējumiem! Saņemies pauutus/saujā, iebrauc kādreiz pilsētā naktī, papēti situāciju.Vai rīta pusē Lielirbes ielā,- kas tur par idiotismu notiek jau otro mēnesi pēc kārtas,kamēr tie ārtelpas ārtelPisti tur tos pārsimts metru maģistrālās ielas nevar savest kārtībā.Kur nu vēl ka pienācīgi noorganizēt satiksmi pa joslām.Nevis gaidīt, kad kārtējais bojāgājējs no tās vadstatņu šķirbas izleks tev purnā.

Krietna puse "Vadītāju" šādos apstākļos vienkārši ir apjukuši- tas kāreiz ir (arī) tās jūsējās "brauktmācītāju" varzas dižais "sassniegums".Normālas sarunas vietā te ir viena vienīga demagoģijas suuda stumdīšana, katru dienu arvien kapī/pista režīmā.

uupis 10.jūlijs 2025 7:02
0 0 Atbildēt

Uz zīmēm ir jāskatās - ņefig pornofilmas planšetē skatīties - braucot ir jāskatās uz ceļu! Bet tu stum kaut kādu demagoģiju ka drīkst neskatīties uz ceļu un drīkst pārkāpt!

Remontnieki ir sabiedrības spogulis - kāda sabiedrība tāds arī pofigs remontu vietā! Saņem ko vēlējies!

650 10.jūlijs 2025 14:58
0 0 Atbildēt

Idioti pa Lielibes ielu pie Ventspilsielas krusta lien visi VIENĀ joslā- sasstrēgums kilometrīgs, taču BRAUKT viņi nemāk! To TU viņiem neesi "iemācījis", kamēr te par Varu un prokuror Likteņlemšanu "orāli cīnījies".

Pa labējo (taisnvirzien/vidējo) joslu turbrauc "zemākās kasstas" LOhi, kuri, jēgu pāārmīīzuši, "laipni laiž" no pēkšņi izbeigušās kreisās joslas pa 2-3 auto vienā paņēmienā.Gribiet kur tikt, nevis stāvēt- mauciet pa kreizo! Savukārt Labējā josla "tikai pa labi" tur stāv vispār permanenti tukša- jo nevienam loham "pa labi" tur neko nevajag!

Ārtelpas KRETĪNI to nav izpētījuši, viņi ir vnk sassprauduši vadrstatņus un tur tajā 333m posmā jau OTRO mēnesi pa 3-4 onaānisti ar šķipelēm rokā laiski passtaigājoties tur kko "remontē"- vadstatņi stāv gar kustībai slēgtu tukšu joslu, mašīnas garā rindā knapi kust.Un kas vēl notiek pie izgriešanās/apgriešanās vietām- cik ilgi diez tiek ubagiem tur ir jāgaida.

Pasaulē jau pirms nezcik gadiem visādi brīnumaini remontvietu noformējuma atribūti ir izgudroti (cilvēku DROŠĪBAI domāti)- bet šhitie ārteLPistu šharlataāņi pat suuda atstarojošu līmlentes gabalu nespēj iegādāties.TĀ tas bija salutilta,tā ulmaņlohgatves,tā arī visu citu iespējamo "remontu" laikā.Kapeikpisssēji,galvasjājēji un atklātā textā šharlataāņi, tfu...

650 10.jūlijs 2025 14:58
0 0 Atbildēt

Es NEKO šeit nestumju! Pievaldi savus anonanomālos personiski orientētos piedēvējumus un pafiltrē savu varasskārē neirotiski izmežģīto runaveidu!

Tas ir (bija!) konkrēti TAVS kā "braukšanas Mācītāja" pienākums- nevis šeit katru dienu stumt kapī/pista suudu, bet gan skaidrot tam loh-Vadītājam, ka jebkuru izklaides vai saziņas līdzekļu spaidīšana brauciena laikā ir nepieļaujama!

Tas var būt kāds ārkārtas izņēmuma gadījums, kad brauciena laikā risināt lietas, kuras nav saistītas tieši ar braukšanas procesu! Tas Vadītājs ir LOHs, ja viņš nevar atļauties šo te savu braukšanas laiku veltīt SEV un savai (un savu passažieru) drošībai. 

Tu paskaties , kas notiek šajos sastrēgumos- lielākā daļa kko kkur baksta un raksta!

uupis 11.jūlijs 2025 17:02
0 0 Atbildēt

Stum gan un vēl melo! Stāsti kaut kādus sētas noteikumus, pēc kuriem Gājēju pāreja ir domāta autotransportam un citu sviestu, tādu ka mīnus 5 no maksimālā ir PĀRĀK mazs ātrums un vēl daudz ko! 

Un tu nebūsi tas kurš norādīs ko man raklstīt un ko nē! Toties es tev varu norādīt uz lietām kuras tu nezini!

Vernons 8.jūlijs 2025 15:13
1 0 Atbildēt

Gājējam, par Savu muļķību, Nāves soda! CSN 15., 18. punkti! Bet CSL 19. pants: "Pienākumi un tiesības" Gājēju kvalificē, kā satiksmes dalībnieku!

uupis 8.jūlijs 2025 16:33
1 1 Atbildēt

Kāpēc šoferim ir sods par gājēja nelaišanu bet gājējam par auto nelaišanu nav paredzēts sods likumā? Garantēju ka nevarēsi paskaidrot!

0pis 8.jūlijs 2025 18:02
0 0 Atbildēt

Kā mazāk pasargāto satiksmes dalībnieku. Kad esi pie vairāku tonnu smaga pajūga stūres, tas ir jāatcerās.

Freijers 8.jūlijs 2025 15:25
4 0 Atbildēt

Protams ne vārda par infrastruktūru, jeb pareizāk sakot tās neesamību uz noslogotajiem ceļa posmiem !

Sviesc 8.jūlijs 2025 15:50
2 0 Atbildēt

Protams, ka nav. visticamāk aptaujas veicēji aptaujā šādu jautājumu apzināti neiekļāva. Cilvēki nezinot kādi bija jautājumi, redz tikai rezultātu, kur uzspiestais viedoklis ir sodīt, sodīt, sodīt.

uupis 8.jūlijs 2025 19:27
0 3 Atbildēt

Tātad likumā paredzētie sodi ir nekas cits kā tikai naudas iekasēšana? Dzērājšoferi un izvarotāji drīkst uzgavilēt - sviests grib atcelt sodus kā institûciju! Un tikai nevajag dzīt purgu ka tavi pārkāpumi nav pārkāpumi, bet vot tas tur pa sarkano vot tas ir pārkāpējs!

psia krew 9.jūlijs 2025 10:24
0 0 Atbildēt

Skat. video no panu Polijas.Četrās joslas iznesās jo braši.

noklusēja 9.jūlijs 2025 10:22
0 0 Atbildēt

sodu bardzības permanento eskalāciju kā epizodiskas kampaņās uz darba grupu paģirām.

........... 16.jūlijs 2025 9:32
0 0 Atbildēt

Vai tad infrastruktūra apdzen, kur nevajag?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

30. augustā ikviens interesents varēs izmēģināt jaunākos auto modeļus pie t/c “Mols” (+ VIDEO) 1

Jau nākamajā sestdienā, 30. augustā, no pulksten 11.00, Rīgā norisināsies ikgadējā brīvdabas auto izstāde “Pielaiko savu auto!” tirdzniecības centra “Mols” stāvlaukumā, kurā ikviens interesents varēs aplūkot un braucienā pats izmēģināt jaunākos automašīnu modeļus. Lasīt vairāk

 

Asas diskusijas Valkā izraisījusi iecere pilsētas pievārtē būvēt vēja parku (+ VIDEO) 11

Asas diskusijas Valkā izraisījusi iecere pilsētas pievārtē būvēt vēja parku. Tiekoties ar ieceres attīstītājiem, kuri uzsver nepieciešamību pēc zaļas un atjaunīgas enerģijas, iedzīvotāji pauda iebildumus. Arī pašvaldības pārstāvji uzskata, ka vēja parka ietekme vēl būs jāanalizē. Lasīt vairāk

 

Čehijā plāno pacelt maksimālo braukšanas ātrumu uz 150 km/h 18

Pa automaģistrāli, kas savieno Prāgu un Lincu vieglās automašīnas un motocikli varēs pārvietoties ar ātrumu līdz 150 kilometriem stundā. Lasīt vairāk

 

Volvo brauc zem sarkanā - avārija Rīgā, Vienības gatvē 20.08.2025. (+ FOTO) 9

Saskaņā ar aculiecinieka informāciju, trīs transportlīdzekļu sadursme Rīgā, Vienības gatves un Ģimnastikas ielas krustojumā notikusi tādēļ, ka Volvo vadītājs ignorējis luksofora aizliedzošo signālu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti