Agresīva braukšana ir signāls par dziļākām problēmām, ne tikai ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums - iAuto

Agresīva braukšana ir signāls par dziļākām problēmām, ne tikai ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums 56

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 18.jūlijs 2025 12:49

Lai gan ceļu satiksmes noteikumi ir konkrēti un skaidri, daudziem autovadītājiem agresīva braukšana joprojām šķiet kā izņēmums, kas reizēm ir pieļaujams. Arī šī gada “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka 64% autovadītāju mēdz braukt agresīvi – 7% to dara bieži, bet 57% – reti.

Salīdzinot ar pērno gadu, situācija būtiski nav mainījusies un tas liecina par stabilu un satraucoši augstu toleranci pret agresīvu braukšanu mūsu sabiedrībā.

Agresīva braukšana var būt ļoti dažāda

Minētā pētījuma dati arī liecina, ka paši autovadītāji par agresīvu braukšanu uzskata ļoti dažādas izpausmes uz ceļa, piemēram, teju katrs domā, ka bieža joslu maiņa var tikt klasificēta kā agresīva braukšana, savukārt 4% min ātruma pārsniegšanu, 2% – distances neievērošanu, 6% – neadekvāti lēnu braukšanu, bet lielākā daļa – 68% – uzskata, ka agresīva braukšana ir visu minēto apvienojums. Salīdzinot ar pērnā gada rezultātiem, vērojamas nelielas izmaiņas, piemēram, pieaugusi to šoferu daļa, kuri izceļ joslu maiņu kā agresijas izpausmi, bet krities to autovadītāju īpatsvars, kuri agresiju saista tikai ar ātruma pārsniegšanu. Tas liecina, ka autovadītāji sāk apzināties, ka agresīva braukšana nozīmē ļoti plašu spektru.

Emocijas, spriedze un iekšējais līdzsvars

Lai arī vasara visbiežāk asociējas ar vieglumu, atvaļinājumiem un brīvību, realitātē vasaras satiksme ir viena no intensīvākajām un emocionāli saspringtākajām. Ceļi ir pārpildīti, daudz kur notiek ceļu remonti un pieaug mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku – velobraucēju, motociklistu, skrejriteņu lietotāju – skaits, bieži šādi pārvietojas arī bērni. Šādos apstākļos jebkura agresīva rīcība kļūst īpaši bīstama.

Nereti agresīva braukšana ir rezultāts nevis konkrētiem satiksmes vai ceļu apstākļiem, bet gan autovadītāja iekšējām sajūtām. Steiga, stress, vēlme “pierādīt sevi” vai nepacietība var būt iemesli, kāpēc cilvēks kļūst impulsīvs un riskē. Emocionāls līdzsvars ir galvenais faktors, kas nosaka braukšanas stilu – ja cilvēks jūtas labi un komfortabli, viņam nav vajadzības provocēt, neiecietīgi reaģēt vai demonstrēt pārākumu uz ceļa.

Sabiedrības tolerances ietekme

Arī sabiedrības tolerance pret agresīvu braukšanu joprojām ir problēma. Mēs bieži izvēlamies ignorēt agresīvu braukšanu, retāk ziņojam policijai, un, vēl ļaunāk, dažkārt pat attaisnojam to. Tikai sociālais nosodījums un kopīga izpratne par satiksmes kultūru var mazināt agresijas klātbūtni uz ceļiem. Rietumeiropā šādas uzvedības normas nav akceptējamas, un tas atspoguļojas arī drošības statistikā.

Skaidri noteikumi – skaidra satiksme

Vēl viena būtiska problēma ir t.s. pieļaujamā atkāpe ātruma ziņā – daudzi joprojām domā, ka ātruma pārsniegšana par 10km/h ir pilnīgi normāla. Tas rada nevienlīdzīgu izpratni par to, kā drīkst braukt, un bieži veicina sastrēgumus, pārgalvīgus manevrus un savstarpēju neiecietību. Noteikumiem jābūt skaidriem – 50 km/h nozīmē 50, nevis 60. Interpretācijas satiksmē izraisa konfliktus, nevis elastību.

Agresīva braukšana nav tikai pārkāpums – tas ir signāls par iekšējām problēmām un sabiedrības attieksmes atspoguļojums. Vasaras intensīvā satiksme pieprasa maksimālu uzmanību, cieņu un toleranci no ikviena autovadītāja. Miers un koncentrēšanās pie stūres liecina, ka autovadītājs ne tikai pārvalda savu auto, bet arī pats sevi.

 

 
56 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Naudasmaiss 18.jūlijs 2025 13:33
12 2 Atbildēt

Atkal tas csdd nolobētais leprakons.

uupis 18.jūlijs 2025 13:10
9 7 Atbildēt

Es par to pašu - un Gājēju nelaišana uz pārejas arī ir agresīvas braukšanas izpausme!

Bet visādi vernonveidīgie aizstāv agresīvu braukšanu! 😂

taaneko 18.jūlijs 2025 13:48
9 4 Atbildēt

Mans viedoklis ir, ka agresīvas braukšanas galvenā pazīme kā to definēt, ir fakts, ka aiz tevis braucošajam nākas bremzēt situācijā, kad tas nebūtu nepeciešams. Ja vari braukt, tā, ka citiem tevis dēļ nav jābremzē- tu nebrauc agresīvi. Distance, intervāls- tas viss ir pupu mizas. Kamēr transportalīdzekļi nav saskārušies- tie  nav vērā ņemami faktori. Ja tev teaucē- pieej kritiskāk savām autovadīšanas iemaņām.

Līdēji un nepacietīgie iespraukties gribētāji- jā tie ir patiesa sāpe.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO) 18

Liepājā policija sākusi veikt satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību. Šodien nepilnas pusstundas ilgušā reidā atklāti 15 pārkāpēji, bet nedēļas laikā konstatēti jau 55 pārkāpumi. Policija norāda, ka turpmāk šādi reidi tiks rīkoti arvien biežāk, tādējādi cerot uz pārkāpumu skaita mazināšanos. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO) 5

Sadarbībā ar Ķīnas FAW ražotais A5L ir garāks par Eiropas A5 un var atšķirties gan tehniskā ziņā, gan pēc aprīkojuma. Lasīt vairāk

 

Latvija iegādāsies distances mīnēšanas sistēmas "Skorpion 2" 10

Ņemot vērā mūsdienu kara raksturu un nepieciešamību ātri reaģēt uz pretinieka darbībām, arvien nozīmīgākas valstu aizsardzības spējās kļūst distances mīnēšanas sistēmas. Šī iemesla dēļ arī Latvija plāno iegādāties Vācijas ražojuma distances mīnēšanas sistēmas “Skorpion 2”, kas ir moderna un kaujas laukā sevi pierādījusi tehnoloģija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti