Visi komentāri - Agresīva braukšana ir signāls par dziļākām problēmām, ne tikai ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums

Agresīva braukšana ir signāls par dziļākām problēmām, ne tikai ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 18.jūlijs 2025 12:49

Lai gan ceļu satiksmes noteikumi ir konkrēti un skaidri, daudziem autovadītājiem agresīva braukšana joprojām šķiet kā izņēmums, kas reizēm ir pieļaujams. Arī šī gada “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati liecina, ka 64% autovadītāju mēdz braukt agresīvi – 7% to dara bieži, bet 57% – reti.

Salīdzinot ar pērno gadu, situācija būtiski nav mainījusies un tas liecina par stabilu un satraucoši augstu toleranci pret agresīvu braukšanu mūsu sabiedrībā.

Agresīva braukšana var būt ļoti dažāda

Minētā pētījuma dati arī liecina, ka paši autovadītāji par agresīvu braukšanu uzskata ļoti dažādas izpausmes uz ceļa, piemēram, teju katrs domā, ka bieža joslu maiņa var tikt klasificēta kā agresīva braukšana, savukārt 4% min ātruma pārsniegšanu, 2% – distances neievērošanu, 6% – neadekvāti lēnu braukšanu, bet lielākā daļa – 68% – uzskata, ka agresīva braukšana ir visu minēto apvienojums. Salīdzinot ar pērnā gada rezultātiem, vērojamas nelielas izmaiņas, piemēram, pieaugusi to šoferu daļa, kuri izceļ joslu maiņu kā agresijas izpausmi, bet krities to autovadītāju īpatsvars, kuri agresiju saista tikai ar ātruma pārsniegšanu. Tas liecina, ka autovadītāji sāk apzināties, ka agresīva braukšana nozīmē ļoti plašu spektru.

Emocijas, spriedze un iekšējais līdzsvars

Lai arī vasara visbiežāk asociējas ar vieglumu, atvaļinājumiem un brīvību, realitātē vasaras satiksme ir viena no intensīvākajām un emocionāli saspringtākajām. Ceļi ir pārpildīti, daudz kur notiek ceļu remonti un pieaug mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku – velobraucēju, motociklistu, skrejriteņu lietotāju – skaits, bieži šādi pārvietojas arī bērni. Šādos apstākļos jebkura agresīva rīcība kļūst īpaši bīstama.

Nereti agresīva braukšana ir rezultāts nevis konkrētiem satiksmes vai ceļu apstākļiem, bet gan autovadītāja iekšējām sajūtām. Steiga, stress, vēlme “pierādīt sevi” vai nepacietība var būt iemesli, kāpēc cilvēks kļūst impulsīvs un riskē. Emocionāls līdzsvars ir galvenais faktors, kas nosaka braukšanas stilu – ja cilvēks jūtas labi un komfortabli, viņam nav vajadzības provocēt, neiecietīgi reaģēt vai demonstrēt pārākumu uz ceļa.

Sabiedrības tolerances ietekme

Arī sabiedrības tolerance pret agresīvu braukšanu joprojām ir problēma. Mēs bieži izvēlamies ignorēt agresīvu braukšanu, retāk ziņojam policijai, un, vēl ļaunāk, dažkārt pat attaisnojam to. Tikai sociālais nosodījums un kopīga izpratne par satiksmes kultūru var mazināt agresijas klātbūtni uz ceļiem. Rietumeiropā šādas uzvedības normas nav akceptējamas, un tas atspoguļojas arī drošības statistikā.

Skaidri noteikumi – skaidra satiksme

Vēl viena būtiska problēma ir t.s. pieļaujamā atkāpe ātruma ziņā – daudzi joprojām domā, ka ātruma pārsniegšana par 10km/h ir pilnīgi normāla. Tas rada nevienlīdzīgu izpratni par to, kā drīkst braukt, un bieži veicina sastrēgumus, pārgalvīgus manevrus un savstarpēju neiecietību. Noteikumiem jābūt skaidriem – 50 km/h nozīmē 50, nevis 60. Interpretācijas satiksmē izraisa konfliktus, nevis elastību.

Agresīva braukšana nav tikai pārkāpums – tas ir signāls par iekšējām problēmām un sabiedrības attieksmes atspoguļojums. Vasaras intensīvā satiksme pieprasa maksimālu uzmanību, cieņu un toleranci no ikviena autovadītāja. Miers un koncentrēšanās pie stūres liecina, ka autovadītājs ne tikai pārvalda savu auto, bet arī pats sevi.

 

 
Visi komentāri
 
uupis 18.jūlijs 2025 13:10
5 0 Atbildēt

Es par to pašu - un Gājēju nelaišana uz pārejas arī ir agresīvas braukšanas izpausme!

Bet visādi vernonveidīgie aizstāv agresīvu braukšanu! 😂

Vernons 18.jūlijs 2025 13:17
0 2 Atbildēt

Ūpis = noziedznieks!

Vernons 18.jūlijs 2025 13:16
0 1 Atbildēt

Gājēja iziešana uz brauktuves, bez pārliecības par Savu Drošību, ir agresija! Kuru pavada Strauja bremzēšana un sadursmes izraisīšana! CSL 19. pants "Pienākumi un tiesības" un CSN 15., 18. u.t.t. punkti!

Virzienrādītājs pēdējā brīdī, kad tik tiešām ir brīdis "pedējais"! Un stāvoklis joslā, manevram? Skats spogulī...

0pis 18.jūlijs 2025 13:21
2 0 Atbildēt

Strauja bremzēšana ir sekas bezatbildīgai braukšanai.

Vernons 18.jūlijs 2025 13:48
0 1 Atbildēt

Neaizmirsti "STOP" signālu parādīt ar augšup paceltu roku!

Naudasmaiss 18.jūlijs 2025 13:33
2 1 Atbildēt

Atkal tas csdd nolobētais leprakons.

650 18.jūlijs 2025 13:37
0 0 Atbildēt

Kad diez mūsu dižais lisais Pr-nieks (tas Galvenaiss Preventātors) norīkos savus padotos ar spaiņiem un lupatām nomazgāt tās neskaitāmās uz assfalta sazīmētās "saules" un tamlīdzīgus acīmredzami tīši demonstratīvi radītos Nesodāmo (nenoķeramo) Bandītu mākslasdarbus.Kuri mums acīmredzami parāda, kurš te īstenībā ir tā dēvētais "Saimnieks".Praktiski mums NAV tāda ceļa vai virziena, uz kura šie suudi šobrīd nebūtu sazīmēti.

HE 18.jūlijs 2025 13:42
0 0 Atbildēt

Būs vēl sliktāk , valsts savus iedzīvotājus ir novedusi tik tālu , ka daudziem vairs NAV ko zaudēt, nebaidās braukt piedzērušies , bez tiesībām , pilnīgs po*ujs , reiz viens kadrs lielījās ka braucot jau 20mit gadus bez tiesībām , regulāri pālī un neko , kad uzjautāju cik viņs zin CSN , tad atbildēja , ka brauc kopā ar visiem plūsmā , uz jautājumu ko viņš darīs kad piebrauks pie vienādas nozīmes krustojuma , atbildēja pagaidīšu kamēr citi aizbrauks. Tie ''krāni'' no DDSC par velti saņem algu.

taaneko 18.jūlijs 2025 13:48
1 1 Atbildēt

Mans viedoklis ir, ka agresīvas braukšanas galvenā pazīme kā to definēt, ir fakts, ka aiz tevis braucošajam nākas bremzēt situācijā, kad tas nebūtu nepeciešams. Ja vari braukt, tā, ka citiem tevis dēļ nav jābremzē- tu nebrauc agresīvi. Distance, intervāls- tas viss ir pupu mizas. Kamēr transportalīdzekļi nav saskārušies- tie  nav vērā ņemami faktori. Ja tev teaucē- pieej kritiskāk savām autovadīšanas iemaņām.

Līdēji un nepacietīgie iespraukties gribētāji- jā tie ir patiesa sāpe.

Furņiks 18.jūlijs 2025 14:01
0 0 Atbildēt

Kas ir tas lisijs tajā foto?

taaneko 18.jūlijs 2025 14:23
1 1 Atbildēt

Kāds, kam Tu maksā algu.

HE 18.jūlijs 2025 15:25
1 0 Atbildēt

Lisijs ir līdzīpašnieks sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "DROŠAS BRAUKŠANAS SKOLA"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uncharted – trešais Subaru ar elektrisko piedziņu un pirmais ar priekšpiedziņu (+ FOTO) 1

Ilgus gadus Subaru automobiļi bija pieejami vien ar visu riteņu piedziņu, un tas jau bija kļuvis par šīs markas “firmas zīmi”. Šoreiz būs citādi, jo Uncharted būs pieejams gan 4x4 variantā, gan lētākā priekšpiedziņas versijā. Lasīt vairāk

 

BMW vadītājs "pamāca" kravas auto šoferus, un nevis vienu, bet divus (+ VIDEO) 11

Video aprakstā teikts, ka BMW bija jāpiebremzē kamēr viens no kraviniekiem apsteidz otru. Lai gan BMW vadītājs, kā rādās, ļoti steidzās, "pamācīšanai" laiks netika žēlots. Lasīt vairāk

 

11 Rīgas apkaimēs izbūvēti 59 jauni ceļa ātrumvaļņi 7

Rīgas 11 apkaimēs noslēgusies aprīļa vidū sāktā ceļa ātrumvaļņu izbūve. Satiksmes mierināšanas nolūkos pilsētā kopumā izbūvēti 59 jauni ātrumvaļņi. Lasīt vairāk

 

Autobusa vadītājs ignorē aizliedzošo signālu (+ VIDEO) 14

Autobusa vadītājs ignorē aizliedzošo signālu un izbrauc uz dzelzceļa pārbrauktuves. Kad nolaižas barjera, viņš sāk manevrēt lai pasargātu autobusu no skrāpējumiem, kamēr pasažieru dzīvības ir briesmās, tuvojoties vilcienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti