Visi komentāri - Rīgā uzlabos gājēju drošību: ierīkos trīs jaunas pārejas intensīvas satiksmes vietās

Rīgā uzlabos gājēju drošību: ierīkos trīs jaunas pārejas intensīvas satiksmes vietās 12

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Rīgas pašvaldība | 7.oktobris 2025 8:32

Ārtelpas un mobilitātes departaments ir sācis darbu pie trīs jaunu gājēju pāreju izbūves vietās ar intensīvu autotransporta un gājēju plūsmu – Brīvības bulvārī, Uzvaras bulvārī un 13. janvāra ielā.

Projekts paredz uzlabot gājēju drošību un ērtības, vienlaikus ieviešot pilsētvidē funkcionālus un ātri realizējamus risinājumus, neizmantojot pazemes tuneļus.

“Ikviena rīdzinieka ikdiena sastāv no mazām lietām. Iespēja ērti un droši pārvietoties Rīgā ar kājām ir vairāku apstākļu kopums. Gājēju pārejas, nolīdzinātas apmales, gludas ietves ir mazie elementi, kas ietekmē ikdienu. Mans uzstādījums ir rast sistemātisku pieeju gājēju pāreju izveidē un ietvju atjaunošanā. Novembra sākumā tiks realizētas trīs iedzīvotājiem būtiskas gājēju pārejas. Pirmā - virszemes Autoostas/Centrāltirgus savienojums ar Vecrīgu pāri 13. janvāra ielai. Otrā - pie ieejas Uzvaras parkā pāri Bāriņu ielai pie Uzvaras bulvāra. Trešā - Brīvības alejas savienojums ar Esplanādi pāri Brīvības bulvārim”, saka Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja Marta Kotello.

Pāreju izbūvei tiek veikti sekojošie darbi: luksoforu shēmas izstrāde un saskaņošana; esošās elektroskrejriteņu stāvvietas demarķēšana un jaunas stāvvietas marķēšana citā vietā; esošo ceļa zīmju pārvietošana un jaunu uzstādīšana; esošo gājēju barjeru demontāža; esošo brauktuves apmaļu pazemināšana abās brauktuves pusēs un esošās ietves pazemināšana uzgaidīšanas zonā abās brauktuves pusēs; ceļa norobežojošo stabiņu uzstādīšana; gaisvadu līnijas ierīkošana; pagaidu luksoforu betona balstu montāža un statņu uzstādīšana; papildus luksoforu signālkabeļu ierīkošana; pagaidu luksoforu uzstādīšana un konfigurēšana; apgaismojuma pieslēgšana ielu apgaismojuma tīklam; gājēju pārejas ceļa horizontālā apzīmējuma demarkēšana un uzklāšana.

13. janvāra un Prāgas ielas krustojumā tiks izveidotas divas gājēju pārejas. Regulējama gājēju pāreja būs vecpilsētas pusē un jauna pāreja tiks izveidota pāri Prāgas ielai, kura šobrīd šajā vietā neeksistē.

Uzvaras bulvāra un Bāriņu ielas krustojumā tiks izveidota neregulējama gājēju pāreja ar papildu apgaismojumu un brauktuves sašaurināšanu. Šī krustojuma tehniskā specifika un sabiedriskā transporta prioritātes sistēma neļauj ātri ieviest luksoforu risinājumu.

Gājēju pārejai Brīvības bulvārī pie Elizabetes ielas tiks izveidota regulējama gājēju pāreja no Esplanādes puses, savienojot to ar pašlaik esošo posmu no Latvijas Republikas Ministru kabineta ēkas puses.

Gājēju pārejas plānots pabeigt līdz šā gada 11. novembrim.

Visas pārejas ir pagaidu risinājumi, pastāvīgo pāreju būvprojekti būs identiski un pašlaik tie ir saskaņošanas procesā.

Darbus veiks SIA “Rīgas luksofors” un SIA “CBF “Ļ-KO””. Paredzētais finansējums šim projektam ir 45 tūkstoši eiro ar PVN. Precīzas izmaksas būs zināmas pēc būvniecības projekta pabeigšanas.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 7.oktobris 2025 8:59
0 2 Atbildēt

Nu vispār jau pareizi. Pilsētas centrā cilvēkiem nav jāložņā pa pazemi kā žurkām. Kādā sakarā auto ir vairāk tiesību kā cilvēkam? Tas ir jālabo.

Krotow 7.oktobris 2025 12:45
0 0 Atbildēt

Tuneļi ir labi un pareizi vietās kur tos izveido pareizi. Tupat blakus stokmanim ir vieta kur gan prasās pēc tuneļa vai pat lielas tukšas telpas zem visa Stacijas laukuma - pāreja no stacijas uz Marijas-Merķeļa ielām. Tur varēja izbūvēt otro stāvu zem zemes un pārejas augšā likvidēt.

0pis 7.oktobris 2025 12:57
0 0 Atbildēt

Nu, protams. Uzbūvēs uzreiz pēc Vanšu tilta pārbūves.

Bet ja rok zemi lielos daudzumos, tad loģiskāk būtu laist auto zem zemes - tiem ir lampas ieslēgtas šā vai tā. Kā iebrauc pazemē pie Daugavas, tā izripo pie Daugavas stadiona.

Krotow 8.oktobris 2025 15:41
0 0 Atbildēt

Tas ir pareizi, bet... Vietas ārpus Latvijas kur atrodas tie labie pilsētu pazemes auto tuneļu piemēri, atrodas vai nu zem kalna vai citādi diezgan augstu virs vietējā gruntsūdens līmeņa Stacijas laukums atrodas laikam 4 vai 5 metrus virs Daugavas līmeņa un esošo tuneļu grīda jau tagad "peld" gruntsūdenī. Iedzenot tur arī auto, viss pasākums pie labvēlīgiem apstākļiem vnk uzpeldēs pa īstam YouTube un Tiktok ņirgām par prieku.

darklight 7.oktobris 2025 11:58
1 0 Atbildēt

Tā vieta Brīvības bulvārī mani visu mūžu ir mulsinājusi - kāpēc tur nevar tikt pāri? Tur pāreja ir ok. Arī pie Uzvaras parka tā patiešām ir nepieciešama. Par 13. janvāra ielu gan esmu ļoti skeptisks - īsti nesaprotu, kā tas izskatīsies, kā tas strādās un kādas sekas tas radīs satiksmei? Galu galā - arī līdz šim taču nebija obligāti pa to tuneli jāiet! Tunelis vienkārši ir taisnākais ceļš, bet ar nelielu līkumu to varēja izveikt arī pa augšu, kas nu nevar vai negrib izmantot tuneli.

0pis 7.oktobris 2025 12:22
1 0 Atbildēt

Pastāsti gan, kā no štokmaņa/kīno var pa augšu "ar nelielu līkumu" tikt uz tram/busa pieturām pretējā pusē.

darklight 7.oktobris 2025 13:17
0 0 Atbildēt

Ā, tur pa augšu uz Staciju vairs nevar? Da hvz, sen neesmu tur staigājis.

0pis 7.oktobris 2025 13:23
0 0 Atbildēt

Nu es kādu pusgadu arī neesmu gājis, varbūt tagad kā Krotow raksta kaut kas ir mainījies

Original Nja 8.oktobris 2025 10:59
1 0 Atbildēt

Ar Uzvaras bulvāri jau viss būtu ok, taču man ļoti nepatīk frāze "ar brauktuves sašaurinājumu" - parasti tas nozīmē mākslīgi radītus korķus, stabiņu kalnus, vēl jo īpaši attiecīgajā rajonā, kur šobrīd dēļ Altonavas ielas tilta slēgšanas noslodze ir krietni pieaugusi.

Krotow 8.oktobris 2025 15:59
0 0 Atbildēt

Minētā vieta Brīvības bulvārī kā pāreja bija visus padomju laikus un vēl 90jos. Tās novākšanai publiska skaidrojuma nav. Iespējamais iemesls - lai gājēji netraucē auto un autobusiem no Elizabetes ielas nogriezties pa labi. Kāpēc neatstāja pāreju otrā pusē pie Ministru kabineta, vispār nav skaidrs, jo tur luksoforam nav zaļās bultas kas auto ļautu nogriezties pa labi pie sarkanā.

13. janvāra ielā pāreju vajag lai uz tirgu un atpakaļ no tā uz tramvajiem un autobusiem nākošajiem nav jālien pazemē. Iemeslu jau minēju zemāk - ar smagiem nesamajiem, bērnu ratiņiem un īpaši pensionāriem tur rāpties augšā lejā ir kā ir. Satiksmi šī pāreja netraucēs jo pie sarkanā auto kustība pāri Prāgas ielai ir aizliegta un zaļās bultas pa labi nav. Ja neesi pamanījis, tur pa augšu iet nav un nekad nebija atļauts. Tas ka publika tāpat tur bradāja pāri, ir cits stāsts. Sētas ielai priekšā aizbūvēja ap 1996. gadu. Tagad vismaz šo bardaku likvidēs.

Krotow 7.oktobris 2025 12:42
4 1 Atbildēt

13. janvāra un Prāgas ielas krustojumā beidzot legalizē jau desmitgadēm ilgušo neformālo "pāreju" pie tramvaja sliedēm. Kas ir labi un pareizi - cilvēkiem, kuri ar smagiem nesamajiem nāk no tirgus un parasti ir jau cienījamā vecumā, vairs nebūs jākāpelē augšā/lejā. Satiksmei tas netraucēs, jo kad tramvajam ir zaļais, auto šajā krustojumā braukt tāpat nav drīkstējis.

0pis 7.oktobris 2025 12:55
2 0 Atbildēt

Nu, doma jau loģiska. Galvenais tur būtu uzlikt luksoforu uz skaitītāja, kas reaģē uz gaidošo cilvēku skaitu jo 10 cilvēki negaidīs 8min. kamēr brauks nākamais tramvajs, kas apturēs satiksmi un gājēji varēs droši iet.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 21

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 

Remontē dzelzceļa būvnieku sabojāto ietvi! Tas labi, bet salauztās apmales arī vajag mainīt (+ VIDEO) 1

Būvnieki labo pašu sabojāto ietvi, kas jau ir Jūrmalas domes īpašums. Taču kāda ir darbu kvalitāte un vai visiem elementiem pievērsta pienācīga uzmanība? Lasīt vairāk

 

Dacia modernizē Sandero un Stepway (+ FOTO)

Dacia Sandero un tā SUV modifikācija Stepway piedzīvojuši modernizāciju, kas liks tiem izskatīties laikmetam atbilstoši. Lasīt vairāk

 

Ietriecoties kokā, Lamborghini sadalās divās daļās un aizdegas 10

Vācijā, netālu no Minhenes, notikusi smaga avārija 600 Zs jaudīgajam Lamborghini Huracan nobraucot no ceļa un ietriecoties kokā. Vadītājs izdzīvojis, no 220 000 eiro vērtā superauto pāri palicis maz. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti