Satiksme ministrija: Nevaram izdzīt velobraucējus starp mašīnām - iAuto

Satiksme ministrija: Nevaram izdzīt velobraucējus starp mašīnām 3

 

Foto: iAuto.lv

SM | 9.septembris 2021 10:14

Ceturtdien, 9. septembra, Saeimas sēdē skatīs ierosinātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kuri paredz aizliegt velo un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm, atļaujot pārvietoties tikai pa ielām vai veloceļu.

“Šādu grozījumu rosināšana ir bezatbildīga rīcība no partijas “Saskaņa” deputātu puses, un tos nevaram pieļaut velobraucēju drošības dēļ, tāpēc es tos neatbalstīšu,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns.

“Jebkurām izmaiņām ceļu satiksmes regulējumā jābūt izsvērtām un pārdomātām,” uzsver Jānis Butāns. “Aizlieguma vietā ir jārada risinājumi – jāveido droša infrastruktūra visiem ceļu satiksmes dalībniekiem: gājējiem, velo, skrejriteņu un auto braucējiem. Tāpat nepieciešams ilgstošs un strukturēts darbs, veicinot ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu gan uz ietvēm, kur “karalis” ir gājējs, gan uz veloceļiem, kuriem pilsētā jābūt brīviem no stāvošām automašīnām, gan uz brauktuvēm, kur automašīnas spēks ir bīstams gājējiem un velo un skrejriteņu braucējiem,” uzsver Jānis Butāns. Jau tagad ceļu satiksmes noteikumi liedz gan velobraucējiem, gan elektroskrejriteņu vadītājiem pārvietoties pa ietvēm, ja blakus ir veloceļš, kā arī ir aizliegts pārvietoties ar ātrumu un veidu, kas traucē gājējiem.

Jānis Butāns skaidro, ka, vērtējot satiksmi tādās lielās pilsētās kā Rīga, Rēzekne vai Daugavpils, var redzēt, ka iepriekšējos 10 gados ir darīts nepietiekami, lai izveidotu ne tikai atbilstošu gājēju, bet arī veloceļu infrastruktūru. “Rīgā, kur satiksmes intensitāte ir vislielākā, iepriekšējā periodā ir izveidoti vien daži veloceļi, piemēram, Centrs-Berģi, Vecrīga-Imanta. Tas nozīmē, ka velobraucēji, izdzīti uz ielas, kur ir intensīva satiksme un ir apdraudējums iekļūt ceļu satiksmes negadījumā, atteiksies no pārvietošanās ar velosipēdu vispār.”

“Tas ir pretrunā Satiksmes ministrijas izvirzītajiem politikas mērķiem – veicināt iedzīvotāju mobilitātes paradumu maiņu, tajā skaitā, ikdienas braucieniem pa pilsētu izvēlēties nevis privāto automašīnu, bet, piemēram, velosipēdu,” akcentē Jānis Butāns.

Visu satiksmes dalībnieku uzklausīšanai Satiksmes ministrijas pasparnē sekmīgi darbojas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca. Aizvadītajā pirmdienā, 6. septembrī, diskutējot par tēmu "Elektriskie skrejriteņi – ieviestā regulējuma darbība praksē, kontrole, ceļu satiksmes negadījumi ar elektroskrejriteņiem", dalībnieki bija vienisprātis, ka nepieciešams attīstīt gan atbilstošu infrastruktūru, gan veicināt satiksmes noteikumu ievērošanu, kā arī izsvērt iespēju lietot ķiveres, pārvietojoties ar elektrisko skrejriteni, un citas darbības, kas varētu mazināt un atvieglot iespējamās negadījuma sekas, pārvietojoties ar jauno mobilitātes rīku. “Diskusijā netika izteikta ideja aizliegt elektroskrejriteņus vai atļaut ar tiem pārvietoties tikai pa ielu,” saka Butāns.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 9.septembris 2021 14:45
1 1 Atbildēt

Skaidrs, tātad neaptēstie velobraucēji Saskaņā salīduši. Izdzina no CSN rakstīšanas, tagad salīduši starp deputātiem? Es kā izbijis velobraucējs redzu, ka visa Rīga ir nočakarēta ar bezjēdzīgiem un nevienam nevajadzīgiem veloceliņiem, ko paši deputāti nekad nav izmantojuši. Tie daži polserbikši izmanto braucamo daļu un tagad vēl miermīlīgus braucējus dzen iekšā starp auto jau tā šaurajās joslās. Un priekš kam? To dažu vasaras mēnešu pēc tagad jācieš visai Rīgai?

Hm 9.septembris 2021 22:57
1 0 Atbildēt

Izlīst joslā faktiski ir vienīgais jēdzīgais variants, jo veloceļu ir ļoti maz, tie neved uz visiem lielākajiem Rīgas rajoniem. Atliek vai nu apdraudēt gājējus un sevi uz ietves vai braukt pa ielu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan Frontier Pro piedzīvo pirmizrādi Šanhajas autoizstādē (+ FOTO)

Nissan pikaps kļūs par pirmo japāņu zīmola uzlādējamo hibrīdu. Sadarbībā ar Nissan Ķīnas partneri izstrādātais pikaps jau līdz gada beigām nonāks pārdošanā vietējā tirgū, bet vēlāk arī citur pasaulē. Lasīt vairāk

 

BMW piesaka elektrisko universālu i3 Touring 2

Nākamās paaudzes 3. sērija apvienos vairākus virsbūves veidus, iekšdedzes un elektriskos modeļus, ieskaitot elektriskas piedziņas universālu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 40,6% 2

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar 2,19 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 40,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā gadu iepriekš, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)

Izvēloties riepas komercautomašīnām, sevišķi vasarā, kad saķerei nav tik liela nozīme, reti pievēršam uzmanību zīmolam un raksturlielumiem - ka tikai lētāk. Šodien mums ir iespēja salīdzināt divas pēc skata vienādas Continental riepas ar atškirīgiem raksturlem un mērķauditorijām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti