Visi komentāri - Volkswagen izstrādājis navigācijas sistēmu, kas "mācās"

Volkswagen izstrādājis navigācijas sistēmu, kas "mācās"

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen Baltic States | 17.jūnijs 2016 11:16

Navigācijas sistēma, kas mācās: funkcija „Regulārie maršruti” padara braukšanu relaksētāku

Lai padarītu braukšanu vieglāku, Volkswagen ir izstrādājis navigācijas sistēmas funkciju „Regulārie maršruti”, kas spēj mācīties. Labākā sistēmas īpašība ir tas, ka tā automātiski atceras regulāri brauktos maršrutus (piemēram, uz darbu) un pārbauda tos, lai noteiktu, vai tajos nav kādi satiksmes traucējumi. Ja maršrutā tiek konstatēts sastrēgums, navigācijas sistēma automātiski izvēlas alternatīvu maršrutu arī tad, ja atrodas neaktīvajā režīmā. Cik šī sistēma maksā? Patiesībā tā nemaksā neko, jo Volkswagen jaunākās paaudzes Discover Media un Discover Pro radio/navigācijas sistēmās „Regulāro maršrutu” funkcija ir iekļauta standarta aprīkojumā.

Kādā lielpilsētā kaut kur Vācijā pulkstenis rāda nedaudz pirms astoņiem no rīta. Mūsu braucējs beidz ēst brokastis, iedzer pēdējo kafijas malku, iekāpj automobilī un uzsāk braucienu uz darbu – un uzreiz iekļūst satiksmes sastrēgumā. Sastrēgumi Vācijā kļūst par arvien biežāku problēmu. Jaunākajā „Sastrēgumu indeksā”, ko publicējis navigācijas sistēmu speciālists un Volkswagen piegādātājs TomTom, redzams, ka Štutgartē, Hamburgā, Ķelnē, Minhenē un Berlīnē, kas šādā kārtībā ir piecas noslogotākās pilsētas Vācijā, lieli satiksmes sastrēgumi veidojas virs vidējā līmeņa. Tas nozīmē, ka ikvienam, kas šajās pilsētās pārvietojas ar automobili, katram braucienam ir jāieplāno par aptuveni 30 procentiem vairāk laika. Patiesībā Štutgarte (48. vietā starp 295 pilsētām) starptautiskajā satiksmes sastrēgumu novērtējumā ir pat priekšā Ņujorkai (52. vietā). Situācija nav īpaši labāka citās Vācijas pilsētās.

Braucot uz darbu vai pa vietējiem maršrutiem, lai apciemotu draugus vai aizvestu bērnus uz skolu, reti kurš izmanto navigācijas sistēmu. Tas šķiet pašsaprotami, jo braucēji zina ceļu, un norādījumi nav nepieciešami. Tomēr viss būtu daudz vienkāršāk, ja automobilis varētu brīdināt autovadītāju par satiksmes problēmām arī zināmos maršrutos. Tieši to dara funkcija „Regulārie maršruti”.

Kad kāds maršruts tiek izbraukts pirmo reizi, tas tiek saglabāts navigācijas sistēmas atmiņā. Tad informācijas un izklaides sistēmā tiek sniegts līdz pat trīs biežāk braukto maršrutu saraksts atkarībā no nedēļas dienas un diennakts laika. Atliek vien nospiest pogu, un maršruts tiek attēlots sistēmas kartē. Kad autovadītājs pieskaras ekrānā attēlotajam maršrutam, tas automātiski aktivizē funkciju, kas pārrauga attiecīgo maršrutu. Tad navigācijas sistēma klusi darbojas fonā, pat ja autovadītājs izvēlas uz galamērķi braukt pa citu maršrutu. Citiem vārdiem, sistēma nesniedz nekādus norādījumus. Tikai tad, ja maršrutā būs kādas problēmas ar satiksmi, sistēma ieteiks ieslēgt automātisko aktīvo apkārtceļa funkciju. Ir skaidrs, ka šis elektroniskais palīgs padarīs pat regulāros braucienus daudz relaksētākus un vieglāk izplānojamus no nepieciešamā laika viedokļa – un tieši šādam mērķim šī funkcija ir paredzēta.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visuzticamākās automašīnas ražo Subaru

ASV patērētāju organizācija Consumer Reports veikusi kārtējo aptauju ar mērķi noteikt auto zīmolus, kas ražo visuzticamākos automobiļus. Lasīt vairāk

 

Ar V8 dzinēju aprīkotais augstas veiktspējas pikaps Ram 1500 TRX atgriezīsies 1

Amerikāņu pikapu un komerctransportlīdzekļu ražotājs Ram Trucks atgriezīs piedāvājumā jaudīgo 1500 TRX pikapu, kas tika noņemts no konveijera saistībā ar emisiju standartiem. Lasīt vairāk

 

10 000 pasūtījumu 72 stundās – Leapmotor B01 pirmie soļi ir veiksmīgi 6

Ķīnas uzņēmums Leapmotor nāk klajā ar labām ziņām saviem klientiem – no ražošanas konveijera nobraucis desmittūkstošais B01 eksemplārs un 72 stundu laikā saņemti 10 132 pasūtījumi šī modeļa iegādei. Lasīt vairāk

 

Škoda ieņem trešo vietu Eiropas tirgū 1

Pēc automobiļu noieta 2025. gada pirmajā pusgadā, čehu autoražotājs kļuvis par trešo lielāko spēlētāju Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti