Droni lidos pēc jauniem noteikumiem - iAuto

Droni lidos pēc jauniem noteikumiem 1

 
SM | 22.novembris 2016 15:30

Otrdien, 22.novembrī, Ministru kabineta (MK) sēdē akceptēti noteikumi “Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un tādu cita veida lidaparātu lidojumi, kuri nav kvalificējami kā gaisa kuģi”.

Spēkā esošais normatīvais regulējums (2006. gada 15.augusta MK noteikumi Nr. 656 "Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un tādu cita veida lidaparātu lidojumi, kuri nav kvalificējami kā gaisa kuģi”) par bezpilota gaisa kuģiem nav visaptverošs un ir morāli novecojis, tāpēc nolemts precizēt virkni normu attiecībā uz bezpilota gaisa kuģiem, izdodot jaunus MK noteikumus.

Noteikumi paredz pamatprasības attiecībā uz bezpilota gaisa kuģi (piemēram, prasības attiecībā uz gaisa kuģa konstrukciju un aprīkojumu; gaisa kuģa identificēšanu (atpazīšanu); kopējo pacelšanās masu; apdrošināšanu pret trešajām personām nodarīto kaitējumu). Kā arī attiecībā uz lidojumiem (piemēram, diennakts laiks, kad lidojumi atļauti; to redzamība; attālums no personām, īpašuma uz zemes, citiem gaisa telpas lietotājiem, publisko pasākumu norises vietām; lidojumi virs Aizsargjoslu likumā minētajiem infrastruktūras objektiem un to tuvumā); pieļaujamais lidojumu augstums).

Noteikumos paredzētas prasības attiecībā uz bezpilota gaisa kuģa pilotu un lidojumu novērotājam (piemēram, vecums; pilota identificēšanas (atpazīšanas) iespējamība; lidojumu novērotāja pieaicināšanas nepieciešamība; nosacījumi par alkoholisko un citu apreibinošo vielu lietošanu); nosaka kārtību, kādā veic bezpilota gaisa kuģa lidojumus Latvijas kontrolējamā gaisa telpā un tās tuvumā (tajā skaitā – lidojumu nosacījumus lidlauka ar kontrolējamo gaisa telpu tuvumā).

Noteikumos ir noteikta kārtība bezpilota gaisa kuģa lidojumu atļaujas saņemšanai, ieviešot vienotu iesnieguma veidlapu.

MK noteikumi paredz pārejas periodu līdz 2018. gada 1. janvārim tiesību norma, ja bezpilota gaisa kuģa kopējā pacelšanās masa pārsniedz 1,5 kg, tās īpašnieks apdrošina savu civiltiesisko atbildību pret zaudējumiem, kurus bezpilota gaisa kuģis varētu radīt trešās personas veselībai, dzīvībai vai mantai, kā arī videi, izņemot gadījumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 21. aprīļa Regulā (EK) Nr. 785/2004 par apdrošināšanas prasībām, kas attiecas uz gaisa pārvadātājiem un gaisa kuģu ekspluatantiem.

Vienlaikus ar šo noteikumu spēkā stāšanos par spēku zaudējušiem atzīti MK 2006. gada 15. augusta noteikumus Nr. 656 “Kārtība, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu un tādu cita veida lidaparātu lidojumi, kuri nav kvalificējami kā gaisa kuģi”.

Šie MK noteikumi ir pagaidu regulējums, līdz stāsies spēkā Eiropas regula, kura ir šobrīd izstrādes stadijā.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 22.novembris 2016 16:49
10 3 Atbildēt

A vai ta nodokli neuzliks???

Aizmirsa laikam ka var nodīrāt 9 ādas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti