Visi komentāri - «Umurkumurs» pilnpiedziņas režīmā

«Umurkumurs» pilnpiedziņas režīmā

 
30.jūlijs 2009 0:00

Latvju literatūras klasiķi apraksta aizpērnā gadsimta tirgus atrakciju – pa speciāli apstrādātu glumu stabu rāpties pēc balvas. Līdzīgā režīmā pagājušajās brīvdienās Ērgļu apkārtnē notika Latvijas trofi reida čempionāta 5. posms.

Tikai staba vietā vajadzēja rāpties stāvajos pakalnos un nācās stiept līdzi četrriteņu braucamo. Neatceros tādu gadu, kad Ērgļos būtu trūcis dubļu, bet ilgstošās lietavas mālus bija sagatavojušas tik labi, ka pat ja kāds gribētu, diez vai tam izdotos tos padarīt slidenākus. Nav vēl izgudrotas tādas dubļu riepas, kam pareizās proporcijās sajaukts mālu un ūdens maisījums acumirklī neaizlīmētu visu protektoru. Braucamrīks bezpalīdzīgi virpina četras dubļu pikas lielā dubļu laukā un jebkāda pārvietošanās notiek tikai pateicoties ekipāžas gribasspēkam. Vienkārši ideāli apstākļi, lai sacenstos meistarībā un dubļu mīlestībā.



Organizatori pirmajai dienai bija sarūpējuši divas orientēšanās zonas, kur sportisti izklīst visai plašā teritorijā un visas dienas garumā meklē autobraukšanai īpaši nepiemērotās vietās izvietotos kontrolpunktus. Kad punkts ir atrasts, tam iztieptas rokas attālumā jādabū klāt braucamrīks. Tad jāmēģina daudz maz notrīt rokas, lai varētu paņemt digitālo fotokameru un šo vēsturisko mirkli, tiesnešiem par pierādījumu, iemūžināt. Tad atliek tikai mazumiņš – satiksmes līdzekli atkal dabūt līdz puslīdz izbraucamai vietai. Lietā tiek likts viss – vinčas, laipas, lāpstas, mežā salasītas kritalas, sportistu pieredze un attapība. Pret vakaru dubļu mīlestība parasti strauji iet mazumā... Otrajā dienā, skatītājiem par prieku, visu to pašu bija jādara apļa sacensībās. Izņēmuma kārtā nebija jāsmērē fotoaparāts, toties nepārtrauktā konkurentu klātbūtne lika visu darīt drusku ātrāk nekā gribētos un rezultātā pieļaut daudz nepatīkamu kļūdu.



Čempionāts jau krietni pāri pusei, bet šogad nav izteiktu kopvērtējuma līderu. Medaļas tiks dalītas pēdējā posma pēdējos metros. Tomēr  uzvarētāju vārdi nekādus pārsteigumus nerada. Lai cik smagos apstākļos nebūtu jācīnās, trofi reidos nejaušu uzvaru nav. Kā jau tehniskā sporta veidā, ir liela iespējamība nejauši zaudēt. Ir milzums neaizvietojamu mezglu un agregātu, kam izejot no ierindas atliek vien skumji noskatīties kā konkurenti aiztraucas garām, bet uzvar vienmēr pieredze un meistarība. Vienīgais izņēmums šoreiz  bija TR3 klasē. Vilnis un Aigars Zeizas, kuru rezultāti ir stabilāki par Latvijas latu, šoreiz pieļāva īstu lielmeistara kļūdu, kad vērpjot daudzgājienu kombināciju kāds nepamana, ka atstājis neaizsargātu svarīgu figūru. Faktiski uzvarētā orientēšanās zonā viņi neizpildīja visus organizatora norādījumus distances veikšanai un palika bez ieskaites. Uzvaras atlikušajās papildsacensībās viņiem deva tikai otro vietu posma kopvērtējumā. Uzvarēja Lietuvas ekipāža Liudivikas Buzius un Darius Danusas. Trešajā vietā Ivans Bergmanis un Kaspars Mašauskis.



Tr2 klasē šogad sīvākā cīņa notiek starp Gundara Skudriņa un Inta Marcinkēviča ekipāžām. Pēc pirmās dienas vadībā bija Marcinkēvičs, bet aplī labāka bija Skudriņa vadītā komanda, kas līdz ar to izcīnīja uzvaru posmā. Trešajā vietā Guntis Nadļonoks un Ģirts Leimanis. Pēc līdzīga scenārija risinājās cīņa arī TR1 klasē. Pirmajā dienā savstarpēji apmainījušies ar uzvarām orientēšanas zonās šīs sezonas līderi posma uzvarētāju noskaidroja aplī. Pirmajā vietā Inta Freiberga, otrajā Aigara Mizgas ekipāžas. Trešajā vietā Andris Bīriņš ar domubiedriem.

Open klasē Arnis Pušs pirms šī posma bija sev neierastā trešajā vietā kopvērtējumā. Uzvara Ērgļos izlīdzināja rezultātus un trīs ekipāžas atlikušajos posmos dalīs šī gada medaļas. Šajā reizē viņi ierindojās šādā secībā: Arnis Pušs, Jānis Siliņš un Ivars Roze. Vai tā būs arī kopvērtējumā? ATV ieskaitē uzvarēja Mareks Mateiko un Vladimirs Zvingulis. Tūrisma kausā Esmeralda Freiberga parādīja, ka ne tik drastiskos apstākļos kā sportisti, arī dāmas var aizbraukt garām titulētiem „večiem”.

Ir daudz jautājumu uz kuriem atbildes meklēsim nākamajā posmā 22. un 23. augustā Trapenē. Skatītājiem tie būs īpaši svētki, jo paralēli notiks arī rallijs-karuselis un būs iespēja vienuviet redzēt visus Latvijas bezceļa braucējus.

Indulis Vīdušs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

420 km un uzlāde 20 minūtēs: Volkswagen ID.Cross jau nākamgad (+ FOTO)

Volkswagen parādījis koncepta ID.Cross attēlus, atklājot, ka sērijveida modelis pirmizrādi piedzīvos 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Uzbrauc uz plāksnes un uzlādē – elektrisko Porsche Cayenne varēs uzlādēt arī bez vadiem (+ FOTO) 11

Porsche ir pirmais autoražotājs, kas sērijveida ražošanai izstrādājis 11 kW induktīvās uzlādes sistēmu elektroautomobiļiem. Lasīt vairāk

 

100 stūres ir par daudz - Audi samazinās pieejamo ekstru skaitu 6

Ražotājs samazinās pircējam pieejamo izvēļu daudzumu, jo daudzās pozīcijās to skaits ir sasniedzis nepamatoti lielu skaitu. Lasīt vairāk

 

Fiat Grande Panda tagad arī ar benzīna dzinēju 6

Viens no cenu ziņā pieejamākajiem automobiļiem turpmāks būs nopērkams arī versijā ar agrāk visiem tik ierasto benzīna motoru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti