Zaļās mobilitātes pakalpojumu sniedzējs “Fiqsy”, kas pirms gada Latvijā uzsāka savu darbību, sasniedzis 100 tūkstošo lietotāju.
Pirmā darbības gada laikā, piedāvājot koplietošanas elektro skrejriteņu nomu, uzņēmuma mobilo lietotni lejupielādējuši vairāk kā 60 000 lietotāju, taču pēdējo divu mēnešu laikā pēc Fiqsy jaunā pakalpojuma, elektroauto “Renault Zoe”, ieviešanas mobilās pakalpojuma lietotāju skaits sasniedzis 100 000 lietotāju.
Divu mēnešu laikā pēc Fiqsy elektroauto ieviešanas kopā nobraukti vairāk nekā 400 000km. Pēdējā apkopotā statistika liecina, ka 78% šī pakalpojuma lietotāju ir vīrieši, bet 22% - sievietes ar vidējo lietotāja vecumu virs 32 gadiem. Šobrīd populārākie galamērķi, neskaitot vidēja attāluma distances Rīgas pilsētas ietvaros, ir Jelgava, Liepāja, Valmiera, Ventspils, Cēsis un Daugavpils.
“Elektroauto ieviešana ir bijis nozīmīgs solis gan Fiqsy biznesa attīstībai, gan elektromobilitātes kustības veicināšanai Latvijā kopumā. Redzam, ka cilvēki kļūst arvien atvērti un aktīvāk izmēģina šo pakalpojumu, neraugoties uz daudzajiem mītiem saistībā ar elektrotransportu, kas vēl jālauž,” saka Māris Avotiņš, Fiqsy Latvija līdzdibinātājs un īpašnieks. “Pēc, nu, jau vairāk kā diviem mēnešiem, kas aizvadīti diendienā sarunājoties ar elektroauto lietotājiem, redzam, ka cilvēki novērtē praktiskos ieguvumus, izmantojot elektrotransportu - bezmaksas stāvvietas lielo pilsētu centros, neierobežoto pārvietošanos pa sabiedriskā transporta joslām un iespēju ērti veikt garo distanču braucienus arī uz citām Latvijas pilsētām.”
Attīsta sadarbību ar uzņēmumiem
Pēdējā mēneša laikā Fiqsy uzsācis sadarbību arī ar dažādiem Latvijas uzņēmumiem. Uzņēmumi var pieteikties Fiqsy pakalpojumu komplektam ar īpašiem nosacījumiem, kas ietver mēnešmaksu pēc faktiski veiktajiem braucieniem ar jebkuru no Fiqsy piedāvātajiem transporta veidiem - elektriskajiem skrejriteņiem, elektroauto vai kravas busiem.
“Arī uzņēmumi kļūst aktīvāki, izmantojot koplietošanas pakalpojumus, saprotot, ka tas ir ne tikai liels izmaksu ietaupījums, bet papildus veids, kā domāt par atbildīga biznesa un ilgtspējas jautājumiem vistiešākajā veidā. Mēs ļoti ceram, ka zaļā mobilitāte kļūs par ikdienu ne tikai mājsaimniecību, bet arī uzņēmumu līmenī,” saka Avotiņš.
Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas. Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem un tad - iziet ārpus Latvijas robežām.
Vai gadījumā nevajadzētu uzlikt kādus ierobežojumus jēdzienam "zaļš". Nu, piemēram, tāpat kā "Latvija" vai "doktordesa". Citādi cilvēki tiek maldināti jau neaptveramos apmēros. Viena tāda grabuļkaste piemēslo pasauli vairāk nekā kārtīgs F-150 ar lielāko benzīnmotoru. Pilnīgi dusmas pārņem. Jaunā paaudze arī kā auni jau skrien līdz pseido elektromobiļu "zaļumam".
Lūdzu datus studijā par F150 vs Zoe
Pirmkārt, ražošanā elektromobilis rada 2reiz vairāk izmešu. Piemēram, VW Up 5 tonnas, VW e-Up 10 tonnas CO2. Kad sagremosi šito ( cik km jānobauc, lai tādu daudzumu radītu) , došu nākamo faktu.
Datus studijā. Pārbaudītus un patiesums.
Cik maksāsi?
Otrkārt, vairāk kā trīs ceturtdaļas no elektroenerģijas iegūst no fosilās degvielas. Pie kam pārsvarā sliktas. Tādas, kuru atgāzu pārstrādei ir vajadzīgas ļoti lielas investīcijas. Piemēram, mūsu bāleliņi igauņi ar savu degslānekli.
Arvien mazāk un mazāk. Igauņiem jā -pēc ekoloģisko normu ieviešanas būs bariņš ar biezdarbniekiem.
Skaties no gaišās puses viena tāda plastmasas sūda kā f150 tiek iztērēts vairāk materiālu nekā šitādā sīkā blusā, eļļas tajā pāķu auto arī vajag vairāk, un biežāk jāmaina, riepas lielākas utt.,
Papēti nu cītīgāk kādi īsti tie skaitļi ir, nevis kaimiņš barčikā teica.