Visi komentāri - Linkaits: Lielākās apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi darbināmi autobusi ir nākotne

Linkaits: Lielākās apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi darbināmi autobusi ir nākotne 5

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 13.oktobris 2020 14:49

Lielākās apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi (CNG) darbināmi sabiedriskie autobusi ir nākotne, šodien paneļdiskusijā "Transports un gāze. Mīti. Realitāte. Ieguvumi" teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš pauda, ka ar katru dienu arvien ambiciozāki kļūst Eiropas Savienības klimata mērķi, kas īpaši ambiciozi šķiet tieši Latvijas kontekstā.

Linkaits stāstīja, ka Latvijā ir trīs galvenie bloki, lai veicinātu izmešu samazināju transporta sektorā. Pirmais ir sabiedriskais transports, kur orientēšanās ir gan uz dzelzceļu kā pārvadājumu sistēmas mugurkaulu, gan elektroautobusu un CNG autobusu ieviešana tur, kur tas ir iespējams. 

"Lielākās apdzīvotās vietās CNG autobusi ir nākotne. Piemērs ir Jēkabpils autobusu parks, kur var redzēt 30% ekonomiju izmaksās. Līdzīgu programmu ar līdzīgu mērķi mēs piedāvāsim arī Daugavpilī, jo redzam, ka Daugavpils autobusu parks ir novecojis, varēs ekonomēt arī uz rezerves daļām," stāstīja ministrs. 

Kā otru virzienu ministrs norādīja mikromobilitāti un tai paredzētās infrastruktūras attīstību. 

"Trešais bloks ir privātais transports un tā pāreja uz videi draudzīgāku transportu," teica Linkaits, stāstot, ka valsts budžetā paredzēts no nākamā gada samazināt akcīzes nodokli dabasgāzei, kas varētu veicināt šādu auto izmantošanu. Viņš gan piebilda, ka ir jādomā par veidiem, kā veicināt auto nomaiņu uz videi draudzīgāku privātajā sektorā.

"Domāju, ka tie nav vienīgi rīki, kā mudināt sabiedrību izmantot videi draudzīgāku transportu, tai skaitā CNG transportu," teica ministrs. 

Savukārt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietniece Alda Ozola teica, ka Eiropas Savienības ekspertu modelējumi rāda, ka dabasgāzes kopējais īpatsvars transporta nozarē varētu nepārsniegt 3% no kopējā degvielas apjoma 2030.gadā, kas ir diezgan pieticīgi. 

Viņa uzsvēra, ka kopēja loma dabasgāzei ilgtermiņā netiek saredzēta kā ļoti liela, bet īstermiņā un vidējā termiņā tas noteikti palīdzētu samazināt emisijas, uzlabot gaisa kvalitāti, kā arī dotu citus pozitīvus blakusefektus.

 
Visi komentāri
 
hm 13.oktobris 2020 15:17
0 0 Atbildēt

apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi...bet ja dabasgāzes tajā vietā nav? vai tā nav saspiesta?

Liekuļi 13.oktobris 2020 15:17
6 2 Atbildēt

Vai atgādināt Linkaiša kungam, ka agrāk Latvijas gāzei bija CNG uzpildes stacijas Rīgā, Liepājā un Daugavpilī, kas ar valsts svētību tika slēgtas. Tagad varēs tērēt naudu un būvēt visu pa jaunu, Bravo!

Kanibaals 13.oktobris 2020 23:41
0 0 Atbildēt

Ar urānu vai poloniju ir nākotne.

albaregia 14.oktobris 2020 12:21
0 0 Atbildēt

Un kur ta paliek sašķidrinātā gāze,ar kuru jau sen brauc ?

Un kā kādreiz bija rakstīta,Niderlandē jau tuvu 70%

auto brauc izmantojot gāzi.Un turklāt bija dažādas atlaides nodokļos tādu auto īpašniekiem.Vai tās būtu bijušas nepareizas ziņas?

gunbox 15.oktobris 2020 13:19
0 0 Atbildēt

Viņu bijušais kolēģis dabazgāzi uzskatīja par pagātni jau 10 gadus atpakaļ, kad sāka iepirkt ūdeņraža autobusus. Ko ministrs taisās darīt ar RS 20 neracionāliem dzelžiem? Varbūt tos ielaist vagonu rūpnīcā, lai zelta roku Koļas pārtaisa uz CNG?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības? Vai zini, ka ir IDP (+ VIDEO) 1.DAĻA 2

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības un tās ekonomiskās zonas? Vai zini, ka iespējams pasūtīt CSDD starptautiskās vadītāja tiesības par 19,84 EUR? jāgaida 2-3 darba dienas Lasīt vairāk

 

Zviedrijā sarīko retro mežizstrādes tehnikas parādi (+ VIDEO) 4

Video sniedz atbildi par to, kādu tehniku izmantoja mežizstrādē pagājušā gadsimta 60. un 70. gados, vai pat vēl senāk. Lasīt vairāk

 

“Latvenergo” vēja parkā uzstādītas pirmās vēja turbīnas (+ VIDEO) 11

Kaigu purvā Jelgavas novadā uzstādīta pirmā no 16 vēja turbīnām, kas būs augstākās Baltijā. Turbīnas spārnu garums ir 87,5 metri, bet augstākais punkts darbības laikā sasniedz 266 metrus. Lasīt vairāk

 

Latvijas dzelzceļš sabojā ietvi, kas par to maksās? Ja nebūtu video, tad visticamāk tā arī paliktu (+ VIDEO) 9

Latvijas dzelzceļš sabojā ietvi, kas par to maksās? Ja nebūtu video, tas visticamāk paliktu nepamanīts līdz nākošai ietves seguma atjaunošanai. Jūrmalā, Dubultos fiksēts gadījums, kur ietve tika sabojāta pēc dzelzceļa darbiem. Vai kāds uzņemsies atbildību un saremontēs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti