Visi komentāri - Rosina mazināt sāls lietošanu Rīgas ielās, izmantojot šķembas un vairāk notīrot sniegu

Rosina mazināt sāls lietošanu Rīgas ielās, izmantojot šķembas un vairāk notīrot sniegu 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 31.janvāris 2021 17:00

Rosina mazināt sāls lietošanu Rīgas ielās, izmantojot šķembas un vairāk notīrot sniegu

Tas norādīts vadlīniju projektā, par kuru nākamnedēļ, 2.februārī lems Rīgas domes Mājokļu un vides komiteja.

Vadlīniju izstrādes mērķis ir sniegt praktiskus norādījumus nekustamā īpašuma īpašniekiem vai faktiskajiem valdītājiem, būvju īpašniekiem un daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvaldniekiem, lai mazinātu sāls izmantošanu nekustamā īpašuma un tam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas - gājēju ietvju kopšanā un attīrīšanā nosniega Rīgas pilsētā.

Lai samazinātu sāls izmantošanu un tā kaitīgo ietekmi, vispirms mehāniski jāveic ietvju attīrīšanu no sniega un ledus un tikai pēc sniega un ledus mehāniskas notīrīšanas, ja nepieciešams, lietot pretslīdes materiālus.

Vadlīniju projektā ieteikts izvēlēties dabai saudzīgākus pretslīdes materiālus, kā piemēram, smiltis vai granīta sīkšķembas.

Projektā norādīts, ka jāizvērtē sāls saturošo pretslīdes līdzekļu lietošanas nepieciešamība un tas jāizmanto tikai gadījumos, ja veidojas melnais ledus.

Tāpat ieteikts kā pretslīdes materiālus izmantot maisījumus, nevis tīru sāli, tādējādi samazinot sāls daudzumu.

Ieteikts arī stiprā salā, kad gaisa temperatūra noslīd zem mīnus 7 grādiem, vārāmai sālij (NaCl)pievienot kalcija hlorīdu (CaCl2) apmēram 20%, kas gan mazāk kaitēs apstādījumiem, gan nodrošinās labāku sniega un ledus kušanu zemākās temperatūrās.

Vadlīnijas paredz, ka notīrīto sniegu un ledu nedrīkst novietot koku apdobēs vai pret māju sienām.

Savukārt pēc ziemas sezonas beigām esot jāveic apstādījumu laistīšana, lai samazinātu sāls koncentrāciju augsnē, tādējādi uzlabojot augšanas apstākļus.

LETA jau ziņoja, ka Rīgas domē izveidota darba grupa, kas meklē risinājumus, kā samazināt sāls lietošanu Rīgas ielās ziemas sezonas laikā.

Darba grupā apvienoti gan deputāti, gan eksperti, kas pārstāv iesaistītos departamentus. To vada Rīgas domes deputāte Mairita Lūse (PP).

Grupas izveidošana ir reakcija uz sabiedrībā pieaugošo neapmierinātību ar sāls daudzumu ziemas sezonā Rīgas ielās, kas nelabvēlīgi ietekmē gan gājējus, gan mājdzīvniekus, gan vidi.

Darba grupai uzdots apzināt, kuras zonas pilsētā varētu būt tās, kur sāls netiek izmantota vispār, piemēram, sabiedriskā transporta pieturas, kā arī apspriest citas iniciatīvas, kas būtu vērstas uz sāls negatīvās ietekmes samazināšanu.

Kā viena no lielākajām problēmsituācijām tiek minēta ietvju pārmērīga kaisīšana ar sāli. Lai mazinātu sāls izmantošanu uz ietvēm, ir plānots izstrādāt ieteikumus ietvju tīrīšanai, un veikt komunikācijas kampaņu sāls izmantošanas samazināšanai.
 

 
Visi komentāri
 
WALA 31.janvāris 2021 18:30
0 0 Atbildēt

Un ko tie gudrinieki darīs ar veloceliņiem un ietvēm ziemā, kad tur bus izveidojies ledus ???

Nja 1.februāris 2021 10:40
0 2 Atbildēt

A tu esi redzējis kādi tie veloceliņi izskatās ziemā? Šodien no rīta, perfekti tīri, vieglāk ar kājām pārvietoties ir tieši pa veloceliņu nevis ietvi. Lai nu ko, bet viņus tīra. Un Tīra, nevis nober sāli.

WALA 1.februāris 2021 13:29
0 2 Atbildēt

Es redzēju, ka tie ir diezgan labā stāvoklī izņemot, kur auto liek blakus, tur izbraucot no stāvvietām visu sniegu uznesuši virsū veloceļam.

P.S. tas priecē ka "ūdens galvas" ir ko mācījušies un vēloceļš nav kļuvis par "sniega novietni".

P.P.S. bet nu ar tīrīšanu tomēr v-ceļam būs par īsu - ja tur uzsals, tad būs "pakaļā" - man kādreiz kad jaunāks biju - tāda izklaide bija, pa slidenu cēlu, vai uz aizsalušas dīķa ar veļļiem ar draugiem nesāties ar prastām "vasaras" riepam, driftēt slidināties utml. - trenējām reakciju ja tā var teikt - ne reizes neviens nenožāvās, nesaskrējās utml.

WALA 31.janvāris 2021 18:35
0 0 Atbildēt

+ tie asprāši domā ka kaisot smiltis nepalielinasies siko daļiņu piesārņojums pavasara periodā. Atkal kaut ko vienu samazinas un pec tam.kasis pakausi "ka mes pie šiem jaunajiem sūdiem" nonācām ...

Ja tā ļoti gribas - izpēta kā Japāna risina šo jautājumu, tad drusku padoma vai tas pie mums vat strādāt, un tad varbūt to var mēģināt ....

Soms 1.februāris 2021 11:43
2 0 Atbildēt

Pie mums Somijā sāli nekaisa, un akmentiņus izber tikai pie krustojumiem! Visi lieto ziemas riepas un brauc bez bēdu. Tāpat arī apavus izvēlas ar neslīdošu zoli! Tā jau tikai Latvijā, staigā apavos ar gludu ādas zoli un lamā sētniekus!

WALA 1.februāris 2021 13:31
2 0 Atbildēt

Somijā tev cik reiz pa ziemu paspēj atkust un piesalt sniegs ???? Rīgā tas sētnieks bez sāls pie pirmā ledus jau būs kā bez rokām.

imzz 1.februāris 2021 15:28
0 0 Atbildēt

bet tu pamēģini Latvijā nopirkt apavus ar neslīdošu zoli. Rievaina zole vēl nenozīmē uz ledus neslīdoša. Kādreiz es Rīgas veikalā Somijas apavi nopirku firmas Pomar ziemas zābakus, tie bija labākie ziemas zābaki, kādi man jebkad bijuši. Kad pēc 5 gadiem tie zābaki noplīsa, atkal iegriezos tajā veikalā, bet tu vairs nebija mana izmēra, vēl pēc dažiem gadiem tajā veikalā nebija Somijas apavu vispār, tikai nosaukums. Latvija ir province daudzā ziņā, vairumtirgotāji neiepērk preces, ja uzskata, ka vietējai publikai tās par dārgu.

Soms 1.februāris 2021 17:01
0 0 Atbildēt

Paprasi kurpniekam, lai zoles vietā pielīmē Hakkapelitas riepu protektoru!

650 31.janvāris 2021 20:17
0 0 Atbildēt

-ne,draugi, tagd nav īstais laiks.Labāk būt tagd to visu tā kārtīg papētīt un/vai Lemt kkur tā ap 1.apr.. Kaut kur nesen bija publicēti vadošo terrapeitu ieteikumi- kā salā pareizi Mēli likt pie aukstiem pr-metiem,varbt tas ar varēt ko līdzēt.Reku mums Āļni ārpus pilsēts laiza nost visas šossejas- kas ta te ko nieka veloceliņu nenolaizīt.

650 31.janvāris 2021 20:22
0 0 Atbildēt

ps,- ui, aizmirsu pajautāt- kā tad veicās ar to posmu tīrīšanu, kur tie slavenie 20tūkstoš Stabiņi sasaprausti? Varbūt tiek izskatīts jautājums tur kko vēl pa virsu Saspraust?

iciks 31.janvāris 2021 22:12
0 0 Atbildēt

Nu jā, katru gadu viens un tas pats. Sāls kaitē, vajag smiltis, vajag nekaistīt un būs laime. Un tad atkal būs - pensionāre Olga uz slidenas ietves krita un salauža gūžu. Ielika slimnīcā, kur saķēra covidu un izlaida garu.

Par putekļiem pavasarī arī derētu padomāt.

Par apstādījumiem un sāls kaitīgo ietekmi viņiem nav apnicis vāvuļot? Varbūt kādam super duper retam augam sāls arī ko skādē, bet es neesmu novērojis zonas bez veģetācijas blakus ietvēm, ielām un ceļiem. Vasarās tak LAU it kā ceļmalas pļauj un krūmus tīra, lai gan ir kaisīts un tiek kaisīts.

Ugrs 1.februāris 2021 11:46
1 1 Atbildēt

Somijā un Zviedrijā neber sāli! Un visas tantes zina ka apavus vajag ar neslīdošu zoli! Ja kāds nokrīt, pats vainīgs, ka staigā kā lohs ar neatbilstošiem apaviem!

WALA 1.februāris 2021 13:35
0 0 Atbildēt

Jā, jā es šogad atceros vienu reizi un pagājušgada ar vismaz vienu, kad braucu no rīta - visas ietves vienā ledū, tikko kā gājējs pieiet pie krustojuma ,un grib apstāties - ar lielu varbūtību - uz pakaļas. Pagājušgad, gan lielus vīrsu, gan skolnieces redzēju nokrītam tieši tādā veidā, neticu, ka visi staigāja ar "balles lisenēm"

Ugrs 1.februāris 2021 17:03
0 0 Atbildēt

Nemuldi, pagājušogad taču sniega nebija vispār! Es pat sniega lāpstu ne vienu reizi neizvilku no garāžas! Neviesn slēpošanas kalns neatvērās! Uz ziemassvētkiem bija siltāk kā Jāņos!

WALA 1.februāris 2021 20:35
0 0 Atbildēt

Nemuldu, bija kaut jas slapjš no gaisa kas kapitāli piesala, un ta ka agri braucu ledys pārsteigtus gājejus redzēju vismaz 5 gab. kas uz pēcpuses nolika. Sogad redzeju 2 , kur viena smagi paveucas ja bija mugursoma, citāk galva pret asfaltu būt trāpījusi, piebremzēju, bet ta ka jam diezgan aši piecelas pats aizbraucu tālāk.

Pļurkt 1.februāris 2021 14:24
0 0 Atbildēt

... un kādas ta ir tās zoles, kas uz ledus neslīd??

imzz 1.februāris 2021 15:38
0 0 Atbildēt

Tās ir zoles, kur plastmasai vai gumijai piejaukts kaut kāds abrazīvs. Visvienkāršāk -gumija ar smiltīm. Tādi bija padomju laika ražojumi, un uz ledus slīdēja mazāk, kā tagadējie apavi. Par to nav jābrīnās, mums ir apm. tādi paši apavi kā portugāļiem vai spāņiem, kuri par ledu daudz neuztraucas, ka tikai kāja silta.

Pļurkt 1.februāris 2021 16:17
0 0 Atbildēt

No kurienes mums tie savi apavi?? Visas apavu rūpnīcas nodotas metāllūžņos un nodzertas.

Ugrs 1.februāris 2021 17:04
0 0 Atbildēt

Man ir Somijā ražotie Kuomas apavi, ne reizi ar viņiem neesmu nožāvies!

to Ugrs 1.februāris 2021 16:39
0 0 Atbildēt

Nevajag melot. Ber gan sāli uz ceļiem un automaģistrālēm. Somijā ar sāli nekausē sniegu, tas gan ir fakts. Un šķembas lieto uz mazām ielām ar mazu ātrumu un nelielu kustības intensitāti, ielas netīrot līdz segumam. Vispār Skandināvijā granīta šķembas cenšas lietot tur, kur nav mainīgās temperatūras, tas ir ziemeļu daļā. Ap 0 grādiem šķembas nestrādā. Šķembas pēc tehnologijas iestrādā sniegā, kuru nenotīra līdz segumam, bet atstāj ap 3-5 cm. Un katrs pavasaris ir pārsteigumiem pilns, izsisti stikli, apdauzīta krāsa, sarūsējusi mašīna. Toties apavi okey.

Nu, pārņēma igauņi somu pieredzi, un Tallinā uz trotuāriem ber šķembas. Tur kājas var nolauzt, it sevišķi martā, kad sāk nedaudz kust. Aizbrauciet paskatieties Tallinā, ko Rīgas birokrāti cenšas Rīgā ieviest.

juriz 1.februāris 2021 8:35
1 0 Atbildēt

Un tad autovadītāji raudās, ka sķembiņas nosit krāsu, varbūt kādam stiklu sasitīs un tml.

Labi nez vai būs kādreiz visiem.

mnde 1.februāris 2021 9:47
0 0 Atbildēt

un tās šķēmbas neaizdambēs lietus ūdens noteku kolektorus? nebojās automašīnu krāsojumu? uz tiem nožaujoties nebojās apģērbu un neradīs papildus dekoratīvos zilumus?

WALA 1.februāris 2021 9:55
0 0 Atbildēt

Smiltis jau aizdambē un kolektori ir regulāri jātīra, pat tad ja ziemās neko nekaisa !

Atliek tikai cerēt, ka līdz nakamai ziemai būs paspējuši vismaz variantus izspētīt un tad apskatīsies kā tie dzīvē pie mums strādā, tā teikt neliela mēroga eksperimenti atsevisķās ielās, nevis visa Rīga viens liels eksperiments ...

eidis 1.februāris 2021 11:27
1 0 Atbildēt

Tieši tā.

Valstīs, kur lieto šķembas ir savādāki, pavisam savādāki un specializēti notekūdeņu kolektori.

Ja Rīgā sāks lietot šķembas / smiltis sāls vieta, visa notekūdeņu sistēma būs jāmaina pēc pirmās ziemas.

Šī muldēšana par smiltīm ir regulāri un bezjēdzīga. Jo tas ir ārkārtīgi dārgi nomainīt pieeju

Rīgas mērs 1.februāris 2021 11:48
1 1 Atbildēt

Nezināju, ka mums ir notekūdeņu sistēma! Ja mums tāda būtu, tad tak lietus laikā nebūtu peļķes!

imzz 1.februāris 2021 15:50
0 0 Atbildēt

Bet vismaz tiltus varētu nekaisīt ar sāli, un tos speciālos kolektorus izveidot tikai tiltu galos. Pa reizei jāremontē tiltu sapuvušās dzelzs margas, tā jau ir indikācija sāls iedarbībai. Armatūru neviens "neremontē", jo tai netiek klāt, kā arī neredz, kas ar to notiek, tāpēc neuztraucas.

Pļurkt 1.februāris 2021 16:19
2 0 Atbildēt

Ne jau par kolektoriem te kāds uztraucas!!

Komunistu laikos bija tie paši kolektori, bet ielas kaisīja un GALVENAIS - SNIEGU REGULĀRI IZVEDA!!!

Ja jātērē nauda sniega izvešanai, tad nebūs ko sabāzt kabatās!!

650 2.februāris 2021 1:33
1 0 Atbildēt

Par šķembām gadījumā nebij tā, ka pavasarī prasītos tās savākt? Kad pie mums vāc ziemā izkaisīto (naudu)? Uz Jāņiem? Kā vāc? Pareizi- caur gaisafiltriem un plaušām izfiltrēto atlikumu vnk pārputina no apmales uz braucamās daļas.Kad beidzamoreiz pilsētā ir mazgātas ielas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas ražotāja BYD hiperauto sasniedz gandrīz 500 km/h; rekords tiek apšaubīts (+ VIDEO) 2

Ķīnas autoražotāja BYD apakšzīmola Yangwang modelis U9 Extreme Papenburgas testēšanas trasē Vācijā sasniedzis 496,22 km/h, kas būtu jauns pasaules ātruma rekords sērijveida automašīnām, tomēr pastāv bažas, vai visi nosacījumi ir ievēroti. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām MG 4 Electric (+ VIDEO)

Vai ķīniešu MG, kas nesen startējis Latvijā, nav neviena elektromobiļa? Protams, ir, un pat vairāki, bet mūsu tirgū zīmols startējis ar MG4. Autobrava Krasta tāds elektromobilis maksā sākot ar 30 000 eiro. Ar 7 gadu garantiju tā ir pievilcīga cena pat bez EKKI līdzmaksājuma. Tā ir patiesi kompakta automašīna, garumā zem 4,3 metriem. Tādējādi MG4 nav sevišķi liels bagāžnieks, zem 400 litriem. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumā pie Ķekavas gājusi bojā autovadītāja 12

Sestdien Latvijā reģistrēti 125 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā viens un cieta vēl 21 cilvēks, aģentūru LETA informēja Valsts policija. Lasīt vairāk

 

Igaunija pieprasa NATO konsultācijas pēc Krievijas iznīcinātāju ielidošanas tās gaisa telpā 4

Igaunija nolēmusi pieprasīt NATO 4.panta konsultācijas pēc tam, kad trīs Krievijas iznīcinātāji piektdien bez atļaujas ielidoja tās gaisa telpā, paziņojis Igaunijas premjerministrs Kristens Mihals. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti