Visi komentāri - Aptauja: Autovadītāju rīcība pēc negadījumiem bieži balstās nepamatotos stereotipos

Aptauja: Autovadītāju rīcība pēc negadījumiem bieži balstās nepamatotos stereotipos 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.jūnijs 2021 15:07

Autovadītāju rīcība pēc negadījumiem bieži balstās nepamatotos stereotipos, secināts Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktā aptaujā.

Kā aģentūrai LETA norādīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, gandrīz piektā daļa nelielos ceļu satiksmes negadījumos iesaistītie autovadītāji izvēlas nevis aizpildīt saskaņoto paziņojumu, bet gan uz negadījuma vietu izsaukt ceļu policiju, kas spiesta strādāt kā kurjeri, piegādājot saskaņotā paziņojuma veidlapas.

Aptaujā arī secināts, ka 3,7% autovadītāju nevadā līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapu, jo ir pārliecināti, ka nekad neiekļūs ceļu satiksmes negadījumos, savukārt 7,6% to nedara, jo ir māņticīgi un nevēlas piesaukt nelaimi. Vēl 8,9% paļaujas, ka otrai negadījumā iesaistītajai pusei būs līdzi saskaņotā paziņojuma eksemplārs.

"Lai arī saskaņotais paziņojums kā leģitīms dokuments ceļu satiksmes negadījumu apstākļu fiksēšanai ieviests jau 2004.gadā, joprojām gandrīz trešdaļa autovadītāju izvairās no to aizpildīšanas, kas visbiežāk ir saistīts ar dažādiem nepamatotiem stereotipiem," uzsvēra Abāšins.

Biroja valdes priekšsēdētājs norādīja, ka joprojām daudzi ceļu satiksmes negadījumos iesaistītie, pildot saskaņoto paziņojumu, kļūdās zīmējot negadījuma shēmu.

"Saskaņotajā paziņojumā negadījuma skice jāuzzīmē sadursmes brīdī, norādot brauktuvju plānu, transportlīdzekļu kustības virzienus, to stāvokli sadursmes brīdī, ceļa apzīmējumus, ielu vai ceļu nosaukumus. Diemžēl daudzos aizpildītajos saskaņotajos paziņojumos redzam, ka autovadītāji attēlojuši spēkratus tādā stāvoklī, kādi tie ir jau pēc negadījuma, nav norādījuši transportlīdzekļu kustības virzienus," skaidroja Abāšins.

Tāpat novērojamas kļūdas vai neprecizitātes norādot negadījuma apstākļus - ir situācijas, kad paziņojumā negadījuma apstākļi nav atzīmēti vispār, tie ir pretrunīgi vai neatbilst skicē attēlotajiem, piemēram, abas puses atzīmē, ka transportlīdzekļi stāvēja.

LTAB valdes priekšsēdētājs atzīmēja, ka nav būtiski, kura no pusēm aizpilda saskaņotā paziņojuma A (zilo) vai B (dzelteno) sadaļu. Svarīgi, lai abas puses spēj vienoties par ceļu satiksmes negadījuma norises laiku, vietu un apstākļiem, kā arī precīzi attēlo negadījuma skici sadursmes brīdī. Tas ļaus apdrošinātājam objektīvi izvērtēt negadījuma apstākļus, noteikt, kurš no iesaistītajiem bijis negadījuma izraisītājs, kurš - cietušais, kā arī ātrāk lemt par atlīdzību izmaksu.

Biroja šā gada maijā veiktajā aptaujā piedalījās 403 cilvēki - 191 vīrietis un 212 sievietes.

LTAB nodrošina sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas sistēmas darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Visi komentāri
 
Vernons 13.jūnijs 2021 20:19
4 1 Atbildēt

Policijas vissvētākais pienākums "iedarbināt" CSL 51. pantu "agresīva braukšana strauji bremzējot bez vajadzības", kas noved pie katastrofālām sekām reāli braukšanai un apdrošinātāji cieš no tā tieši!

uupis 15.jūnijs 2021 11:18
0 0 Atbildēt

Nu LTAB jau paši uzraksta ka šoferi nezin CSN un bez policijas klātbūtnes negrib atzīt savu vainu!

Regulārie teksti – ES NEPIEKRĪTU šitam CSN punktam, man pārkārtojoties neviens nav jālaiž un tā tālāk...

Vernons 16.jūnijs 2021 9:36
0 0 Atbildēt

Vieglais ievelk busam sānos. Rakstam saskaņoto, uzrodas policija. "Viss te mums nav ko darīt"! NĒ vīri šurp, darbs tieši Jums. Vieglajam nav OCTA!

Aivis 15.jūnijs 2021 15:54
1 1 Atbildēt

Bildē viens no tiem gadījumiem, kad auto izskatās labāk pēc avārijas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Luksofora sarkanās gaismas soda kamera Majoros! Uzskatu, ka ar labiem mērķiem piesedz pelnīšanu (+ VIDEO) 4

Majoros uzstādītā luksofora soda kamera, it kā, kalpo satiksmes drošībai, taču patiesībā tā rada pretēju efektu – tiek iekasēti masveidā sodi no vadītājiem, kuri apzināti nepārkāpj noteikumus, bet gan ar savu maku maksā par nepareizi izbūvētiem satiksmes organizēšanas risinājumiem. Lasīt vairāk

 

Igaunija pieprasa NATO konsultācijas pēc Krievijas iznīcinātāju ielidošanas tās gaisa telpā 4

Igaunija nolēmusi pieprasīt NATO 4.panta konsultācijas pēc tam, kad trīs Krievijas iznīcinātāji piektdien bez atļaujas ielidoja tās gaisa telpā, paziņojis Igaunijas premjerministrs Kristens Mihals. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 6

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 30

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti