Visi komentāri - Vairāk nekā 40% jauno automobiļu tirgus pieaugums – Volkswagen un Audi ziņo par strauju tirgus atlabšanu Baltijā pēc Covid-19 izraisītās krīzes

Vairāk nekā 40% jauno automobiļu tirgus pieaugums – Volkswagen un Audi ziņo par strauju tirgus atlabšanu Baltijā pēc Covid-19 izraisītās krīzes 1

 
Volkswagen | 19.augusts 2021 15:18

Uzrādot veiksmīgus 2021. gada pirmos septiņus mēnešus, Audi automobiļu importētājs Latvijā un Lietuvā un Volkswagen vieglo un komerciālo automobiļu importētājs Baltijas valstīs ziņo ne tikai par Baltijas tirgus atlabšanu, bet arī par tā strauju izaugsmi.

Salīdzinājumā ar pērnā gada pirmajiem septiņiem mēnešiem, Audi un Volkswagen piegādāto automašīnu skaits pieaudzis par vairāk nekā 40%, bet pasūtījumu skaits sasniedzis visu laiku augstāko līmeni un palielinājies par 108% salīdzinājumā ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem.

Pašreizējo tirgus atlabšanu veicina divi galvenie faktori. Pirmkārt, tā ir patērētāju pārliecības atjaunošanās, kurai seko aizvien lielāka interese par Volkswagen un Audi produktu portfeli, jo sevišķi SUV modeļu klāstu. Volkswagen ziņo, ka SUV tirdzniecības apjoms palielinājies un šobrīd veido 55% no zīmola kopējā pārdošanas apjoma, salīdzinot ar 38% 2020. gada pirmajos septiņos mēnešos. Pieprasītākais modelis ir Volkswagen Tiguan, kuram seko T-Cross un T-Roc, kas kopīgi dominē iecienītākajā mazo SUV segmentā. Tikmēr Audi ziņo par lielu interesi pēc Q5 un Q7 SUV modeļiem, kas klientus piesaista visvairāk. Otrkārt, tas ir būtisks intereses kāpums par elektriskajiem un hibrīda automobiļiem – elektrisko automašīnu pārdošanas apjoms Latvijā pieaudzis par vairāk nekā 113,7%, Volkswagen un Audi elektrisko automobiļu tirdzniecība kāpusi par vairāk nekā 142,1% un Volkswagen ir pirmā izvēle starp jauniem elektroauto pircējiem Baltijā ar gandrīz 28% tirgus daļu. Arī Volkswagen Light Commercial Vehicles ierindojies starp elektrisko transportlīdzekļu segmenta līderiem, e-Crafter esot uzņēmumu pieprasītākajam automobilim visās Baltijas valstīs. Vienlaikus apzinīgie patērētāji visās Baltijas valstīs arī veicina pieprasījuma pieaugumu pēc hibrīda automobiļiem – jaunais Tiguan eHybrid vien dažu mēnešu laikā kopš nonākšanas tirgū spējis tirdzniecības apjomu audzēt par 20%, piesaistot klientus ar ekonomisko un videi draudzīgo risinājumu. Premium tirgus segmentā Audi elektrisko un hibrīda automobiļu tirgus daļa pieaugusi no 3% līdz 15%.

"Par spīti nepārtraukti nepastāvīgajai situācijai autoražošanas nozarē, kā arī pasaulē kopumā, gada pirmajos septiņos mēnešos mums ir izdevies sasniegt mūsu ambiciozākos mērķus. Mēs redzam, ka klientu pārliecība ir atgriezusies, un mēs esam priecīgi par uzticību, ko viņi izrāda Volkswagen un Audi zīmoliem. Mēs ceram turpināt šo izaugsmi atlikušajā gadā, taču tas būs grūts uzdevums, ņemot vērā ražošanas sarežģījumus, ko rada globālais pusvadītāju deficīts. Tāpēc mēs pateicamies mūsu klientiem par viņu uzticību un laipni lūdzam viņus būt pacietīgiem, jo piegāžu laiks šobrīd ir ilgāks, nekā parasti," uzsver Audi un Volkswagen automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Turpinot veiksmīgo elektromobilitātes un digitalizācijas tendenci, Volkswagen tirgus daļa Baltijas valstīs pieaugusi par gandrīz sešiem procentpunktiem, tai veidojot 15,8%. Volkswagen pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem palielinājies par 43%. Volkswagen arī stiprina savas vadošās pozīcijas elektrisko automobiļu segmentā. Gada pirmajos septiņos mēnešos elektrisko automašīnu piegādes salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn pieaugušas par 30%. Vērts arī norādīt, ka populārākais elektrisko automobiļu modelis šogad ir Volkswagen ID.3, kas tagad arī pieejams ar mazāko 55 kWh akumulatoru un 34 990 eiro sākumcenu. Kā vadošais elektroauto ražotājs Volkswagen šobrīd piedāvā vienu no lielākajiem elektrisko automobiļu portfeļiem tirgū – mazo e-up, Golf izmēra ID.3, divus apvidus auto ID.4 un ID.4 GTX ar pilnpiedziņu, bet piektais modelis – premium SUV ID.5 šim klāstam pievienosies 2022. gadā.

Pateicoties spēcīgajiem Crafter un Multivan modeļu, kā arī pilnībā elektriskā electric e-Crafter modeļa tirdzniecības apjoma rādītājiem, Volkswagen Light Commercial Vehicles pārdošanas apjoms pieaudzis par 38%, salīdzinot ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem. Ar pārsteidzošo Crafter pārdošanas apjoma kāpumu par 74% un Multivan tirdzniecības apjoma pieaugumu par 63% salīdzinājumā ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem, Volkswagen nodrošinājis 11,4% Baltijas komerciālo transportlīdzekļu tirgus daļu. Nākamais nozīmīgais pavērsiens Volkswagen Light Commercial Vehicles būs jaunā Multivan 7 iepriekšpārdošanas uzsākšana šī gada oktobrī, kurai sekos pirmā Volkswagen Passenger Cars un Volkswagen Light Commercial Vehicles kopīgā produkta – ID.Buzz pilnībā elektrisko automobiļu saimes – pasaules pirmizrāde 2022. gadā.

Lai arī Audi piegāžu rādītāji globālā pusvadītāju deficīta dēļ bijuši pieticīgi, automobiļu pasūtījumu apjoms salīdzinājumā ar pagājušo gadu ievērojami palielinās, jo sevišķi SUV un elektrisko automobiļu modeļu klāstā. Līdzīgi kā Volkswagen, Audi ir viens no galvenajiem elektrisko automobiļu segmenta izaugsmes veicinātājiem – Latvijā īstenojot uzlādējamo plug-in modeļu kampaņu un prezentējot jauno Audi Q4 e-tron, kopējā tirgus daļa salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir pieckāršojusies, kas ir labs rādītājs tam, ka klienti sāk aizvien vairāk uzmanības veltīt videi draudzīgāku automašīnu alternatīvām.

 
Visi komentāri
 
Krotow 20.augusts 2021 15:34
1 0 Atbildēt

"Biezovāģis" lai kārtīgi paskatās uz ķīniešu MG5 EV. "Pasāts" bez Āzijas blinga un ar pareizām kontroles pogām un jēdzīgu nobraucienu no 1 uzlādes - lētāk par degvielas pasātu Varbūt viņiem pieleks ko tauta vēlas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauna rūpnīca, jauns modelis: BMW gatavojas Neue Klasse iX3 ar "ūsiņu" ražošanai (+ FOTO) 3

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jau oktobrī uzsāks Neue Klasse saimes pirmā modeļa iX3 ražošanu, izmantojot jaunuzcelto automobiļu rūpnīcu Debrecenā, Ungārijā. Lasīt vairāk

 

22 nepilnības: ROADPOL akcijas laikā Jēkabpilī jaunieša “BMW” nonāk CSDD inspektoru pārbaudē (+ VIDEO) 2

Jēkabpilī kādam jaunietim brauciens beidzās tehniskās apskates stacijā – Valsts policijas darbinieki reida laikā konstatēja vairākas vizuālas nepilnības "BMW" automašīnā, tostarp lielu uzlīmi uz priekšējā stikla. Transportlīdzeklis tika nodots Ceļu satiksmes drošības direkcijas inspektoriem, kuri atklāja virkni problēmu. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 2

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti