Visi komentāri - Mercedes pilnībā elektriskais minivens EQV tagad arī Latvijā

Mercedes pilnībā elektriskais minivens EQV tagad arī Latvijā 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 27.septembris 2021 11:52

Mercedes-Benz EQV ir pirmais augstākās klases minivens ar pilnībā elektrisku piedziņu. Ar sasniedzamību līdz pat 418 kilometriem, EQV nosaka etalonu savā klasē.

Tas piedāvā tādu pašu interjera daudzpusību un funkcionalitāti kā V klase ar iekšdedzes dzinēju, vienlaikus to apvienojot ar priekšrocībām, ko sniedz bezizmešu transporta līdzeklis. Līdz ar to EQV ir vienlīdz labi piemērots gan ģimenes un atpūtas vajadzībām, gan kā prestižs uzņēmuma transportlīdzeklis VIP pārvadāšanai.

"EQV ir unikāla automašīna, kam pagaidām nav līdzvērtīgu konkurentu. Šī automašīna no A līdz Z ir būvēta kā daļa no elektriskās mobilitātes ekosistēmas, iekļaujot aktīvu sasniedzamības pārvaldību un plašu mākoņlietotņu pakalpojumu klāstu," stāsta Vitālijs Ročans, SIA "Domenikss" valdes loceklis. "EQV tāpat kā V klasei ir no 6-8 pasažieru sēdvietām, kā arī MBUX sistēma (Mercedes Benz User Experience) un plašs papildus aprīkojuma klāsts. Pateicoties tam, ka akumulators šai automašīnai atrodas zem grīdas, bagāžas nodalījums sasniedz iespaidīgu ietilpību līdz 1410 litriem, un automašīnai tiek nodrošināts optimāls smaguma centrs, kas savukārt atspoguļojas lieliskā dinamikā ar nelielu enerģijas patēriņu."

EQV - kluss un dinamisks

Kombinētais EQV enerģijas patēriņš ir 26,3-26,4 kWh / 100 km, maksimālais griezes moments - 362 ņūtonmetri. Savukārt elektromotora maksimālā jauda ir 150 kW, jeb 204 zirgspēki. Elektroenerģiju motoram piegādā ar ūdeni dzesējama litija jonu baterija ar lietderīgo jaudu 90 kWh.

Optimālam enerģijas patēriņam ir pieejama AIRMATIC pneimatiskā balstiekārta, kas automātiski regulē klīrensa austumu. Pie lielāka ātruma to pazeminot, samazinās pretestība, līdz ar to pozitīvi ietekmējot elektroenerģijas patēriņu un sasniedzamību.

Apdāvināts ar inteliģentu navigācijas un mākoņpakalpojumu paketi

EQV vadības centrs ir informācijas un izklaides sistēma MBUX ar īpašu EQ izvēlni, ko, atrodoties transporta līdzeklī, pārvalda ar augstas izšķirtspējas 10,25 collu skārienekrānu starpniecību. Taču maršrutu iespējams plānot arī iepriekš attālināti, izmantojot Mercedes me aplikāciju.

"Tas nozīmē, ka, atrodoties, piemēram, pie brokastu galda, jūs izvēlaties galamērķi un izbraukšanas laiku. Ierodoties automašīnā, tā ir gatava, ieskaitot komfortablu temperatūru salonā. Brauciena sākumā MBUX atjaunina maršrutu, ko Mercedes me lietotne nosūtījusi transportlīdzeklim, ņemot vērā aktuālo satiksmi un laika apstākļus, maršruta topogrāfiju, pašreizējo akumulatora uzlādes līmeni un pieejamās uzlādes stacijas," turpina V. Ročans, "Domenikss" valdes loceklis. "Inteliģentā navigācijas sistēma nepārtraukti reaģē uz izmaiņām, piemēram, vadītāja braukšanas stilā, kas ietekmē patēriņu, un vienmēr izvēlas maršrutu ar vairākām uzlādes vietām, dodot priekšroku ātrās uzlādes stacijām. Tāpat tā jau savlaicīgi sagatavo akumulatoru uzlādes procesam."

Uzlādes iespējas ir integrētas ikdienas rutīnā

EQV standartaprīkojums paredz iespēju uzlādēt akumulatoru gan ar maiņstrāvu, piemēram, mājās vai publiskās uzlādes stacijās ar jaudu līdz 11 kW, gan ar līdzstrāvu ātrās uzlādes stacijās ar jaudu līdz 110 kW.

Uzlāde ar maiņstrāvu no 0-100% norit mazāk nekā 10 stundās. Savukārt uzlādei ar līdzstrāvu ātrās uzlādes stacijā no 0 līdz 80% būs nepieciešamas vien 45 minūtes.

"Šie parametri liecina, ka EQV spēj pilnvērtīgi funkcionēt gan garākos pārbraucienos Baltijas mērogā, gan pilsētas un piepilsētas ietvaros, uzlādes veicot starp pārbraucieniem," tā V. Ročans.

Braukšanas režīmi - no ierastā komforta līdz maksimālai sasniedzamībai

Mercedes-Benz EQV ir līdz sīkākajai detaļai pārdomāta automašīna, braukšanas režīmus ieskaitot. Kopumā to ir četri.

D, jeb Drive, ir efektīvākais no braukšanas režīmiem, kad automašīna optimāli izmanto jaudu saskaņā ar iestatīto līmeni. D režīmā maksimālā pieejamā jauda (150 kW) tiek kombinēta ar rekuperāciju, jeb enerģijas atguvi. Tā notiek, mašīnai kustoties brīvgaitā. Savukārt D+ līmenī enerģija tiek taupīta, izmantojot motora bremzēšanas spēku, nevis rekuperāciju, bet D - - līmenī motors nodrošina maksimālo rekuperatīvo spēku - 2 m/s.

C, jeb Comfort, iestatījums nodrošina pilnu piedziņas jaudu un maksimālo griezes momentu kopā ar augstu apkures un gaisa kondicionēšanas veiktspēju.

E, jeb Economy, piedāvā gan optimizētu jaudas patēriņu (100 kW), gan optimizētu apkures un gaisa kondicionēšanas režīmu. Savukārt E + programma nodrošinās lielāko iespējamo sasniedzamību, jo motors strādās ar samazinātu jaudu (80 kW), un arī apkure un gaisa kondicionēšana būs ievērojami samazinātas.

Visbeidzot S, jeb Sport, režīms liek uzsvaru uz labāko akseleratora atsaucību, izmantojot maskimālo jaudu un griezes momentu, apvienojumā ar jaudīgu apkuri un gaisa kondicionēšanu.

 
Visi komentāri
 
mare 27.septembris 2021 12:38
6 1 Atbildēt

Diez vai daudzbērnu ģimene var atļauties tāāādu ekstru nopirkt.

Pļurkt 28.septembris 2021 17:12
1 0 Atbildēt

Latvānijas valdošā kliķe ir dziļi pārliecināti, ka ja jo vairāk bērnu jo bagātāk dzīvo ģimene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Citās valstīs ir atlaides pērkot, bet te - samaksā pilnu cenu, un tad Tev iedos atlaidi pie nodokļiem veicot TA!!!

didzisk 27.septembris 2021 14:35
4 1 Atbildēt

Taisnība. Pat Norvēģijā bez neviena paša nodokļa viņš maksā virs 70000 EUR, ko lielākā daļa norvēģu bērnu ģimeņu nevar atļauties! Cik ir cena Latvijā? 100000?

Vērotājs 27.septembris 2021 16:44
1 1 Atbildēt

"baterija ar lietderīgo jaudu 90kWh" - ja autors būtu gājis skolā, tad zinātu ka jaudu mēra W. Tie 90kWh ir ietilpība.

"ar sniedzamību līdz pat 418km" - ņemam 90kWh izdalam ar norādīto mazāko patēriņu 26,3kWh/100km, iegūstam 342km.

nomiks 27.septembris 2021 18:27
0 0 Atbildēt

Auto 2021 apskatāmā eksemplāra cena bija, ja nekļūdos, ap 110 000 EUR, bet sākuma cena esot no 70 000 EUR.

Ne premium segmentā ir šobrīd alternatīva (Proace ar saviem kloniem - brāļiem).

Bet tā šobrīd laikam šajā klase citu piedāvājumu īsti nav.

Gan jau arī atradīsies pircēji šim auto. Es labprāt tādu paņemtu Multivan vietā, ja vien range būtu lielāks, bet cena zemāka.

ZZZZ 28.septembris 2021 7:57
0 0 Atbildēt

Daudzbērnu ģimenei pa lauku ceļiem labāk noderētu RAF Latvija.

Slinkais 28.septembris 2021 9:12
0 0 Atbildēt

finieris sobrīd dārgs. mainīt rafiņam grīdu ik pa pāris gadiem var izrādīties neizdevīgi

ZZZZ 28.septembris 2021 13:27
0 0 Atbildēt

Laukos Janka ar Pēteri pa labi servētu pļaviņu samainīs dziedādami tam jebko. Bet MB brauksi uz dārgo pa dārgo un vel pārējais viss klāt

XKR 28.septembris 2021 21:19
4 0 Atbildēt

Latvijā virs 110000eur.

Nedomāju ka būs garas rindas pēc auto ar kuru līdz 250km ziemā var nobraukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vanšu tilta pārbūvi piedāvā veikt par aptuveni 70 miljoniem eiro 1

Pretendenti Vanšu tilta pārbūvi piedāvā veikt par aptuveni 70 miljoniem eiro, liecina Elektronisko iepirkumu sistēmā publicētā informācija. Lasīt vairāk

 

Vai betona kluči rotācijas apļu nomales pasargā vai padara bīstamas? (+ VIDEO) 17

4.studijas skatītājs pēc tam, kad gandrīz uzbrauca virsū rotācijas apļa nomales betona šķērslim, vērsās pie mums ar jautājumu: ko tieši šie betona kluči sargā? Lasīt vairāk

 

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 31

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Degvielas auto vēl nav miris - Kia K4 no 2026. gada Eiropā (+ FOTO) 2

Nākamgad Kia automobiļu piedāvājumam Eiropas tirgū pievienosies ar benzīna motoriem darbināmais K4. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti