Administratīvā sloga mazināšanai autopārvadātājiem valdība otrdien precizēja vairākus nosacījumus tehniskās apskates rezultāta noformēšanas kārtībā.
Satiksmes ministrijā norāda, ka automašīnu pārbaudes reglamentējošos tiesību aktus nepieciešams pilnveidot, jo tehnoloģiju attīstības ietekmē pastāvīgi mainās un attīstās transportlīdzekļu uzbūve un konstrukcija.
Līdz ar valdības atbalstītajiem grozījumiem Ministru kabineta noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa pielāgotas un detalizētāk norādītas prasības transportlīdzekļu tehniskai kontrolei, kas ļaus nepārprotami un skaidri tās piemērot gan valsts tehniskās apskates, gan tehniskās kontroles uz ceļa ietvaros.
Grozījumos precizēts nosacījums gadījumam, kad tehniski nav iespējama piekabes tehniskā apskate, kad tā tiek uzrādīta savienojumā ar transportlīdzekli, kam tā nav piemērota.
Tāpat optimizēta tehniskās apskates rezultāta noformēšanas kārtība, neliekot transportlīdzekļa uzrādītājam vai vadītājam fiziski parakstīt tehniskās apskates protokolu par to, ka transportlīdzekļa trūkumu un bojājumu novērtējums ir izskaidrots.
Vienlaikus saglabāts nosacījums, ka inspektors transportlīdzekļa vadītājam vai uzrādītājam izsniedz tehniskās apskates protokolu, pamato savu lēmumu un sniedz skaidrojumu par tiem trūkumiem un bojājumiem, kuriem pievēršama uzmanība turpmākajā transportlīdzekļa ekspluatācijas gaitā, par tiem trūkumiem un bojājumiem, kurus nepieciešams novērst, kā arī par tiem bojājumiem, kuru dēļ transportlīdzekļa ekspluatācija ir aizliegta.
Apstiprinātajos grozījumos arī noteikti gadījumi, kuros iespējams saņemt dublikātus Eiropas transporta ministru konferences dokumentu prasībām ekoloģijas vai drošības jomā atbilstošu kravas automobiļu un to piekabju sertifikātam, normatīvajos aktos par bīstamu kravu pārvadājumiem noteikto bīstamu vielu pārvadāšanai paredzēta transportlīdzekļa atbilstības sertifikātam un transportlīdzekļa sertifikātam dalāmu kokmateriālu un lauksaimniecības produkcijas lielgabarīta un smagsvara pārvadāšanai ar specializētajiem lielgabarīta un smagsvara transportlīdzekļiem vai to sastāviem. Tādējādi paredzēts mazināt administratīvo slogu autopārvadātājiem, piemēram, kad transportlīdzeklim tiek nomainīts valsts reģistrācijas numurs vai īpašnieks.
Ņemot vērā riepu tehniskā stāvokļa būtisku ietekmi uz ceļu satiksmes drošību, ar izmaiņām noteikti kritēriji riepu protektora dziļumam ziemas periodā, kuros riepas saķeres īpašības ir nepietiekamas un transportlīdzekļa turpmāka ekspluatācija ceļu satiksmē ir bīstama.
Precizētas arī prasības taksometra skaitītāju plombām (uzlīmēm) atbilstoši normatīvajiem aktiem par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību.
Labi, ka nav Precizēta un joprojām ir atstāta spēkā esošā uniKālā iespēja iziet TA ar pilnīgi nekādai EURO-izmešu normai neatbilstošu apzināti iztukšotu izplūdes traktu.
Laipni aicinām visus aizdambēto trubu īpašniekus turpināt (līdz šim netraucēti piekopto) izdauzīšanu,izrūnīšanu un pārprogrammēšanu.Lai visi tie (norvēģu) ekoLohi iet galīg d/st..Paldies.Jā.
Visi tie filtri, atgāzu recirkulācija ir domāta idiotiem - podziņu spaidītājiem un blondīnēm!! Tādiem kas sēņo, kam pilnīgi nav nekādas sajēgas par dzinēja darba režīmiem.
Tīra (bez visādiem palīgsūdiem) izplūdes sistēma ir ļoti informatīva - ja tur parādās trekns dūms, tad jāskatās vai nu degvielas sistēma, vai dzinējs, vai jārevidē savs braukšanas stils.
==============
Znots pēc tā ka nespēja iziet TA atgāžu dēļ, mainīja braukšanas stilu, un nu jau kuro gadu šī problēma NEPASTĀV!! Volvo ar pliko trubu, D-5 + čiptūnings.
Ak jūs nabaga traktoristi - vajag īpašu braukšanas stilu lai TA izietu...
Vajag NORMĀLU un DROŠU braukšanas stilu BEZ SĒŅOŠANAS!!!
Grūtgalvjiem jau to nesaprast!
-galvenais lai vāļenka sukātāji "saprot".
Šaubu nav, filtri ir domāti iebāšanai d-sā.Un TA stratēģijass izstrādāji turpinās no katra loha iekasēt par izbraukšanu/cauri, plus vēl mahinātori,demagogi apguvēji un zaļdaudzkrāsainie ieviesēji turpinās viņus jaat no otra gala.Tā ir loha sūtība.
Tikai Lohu valstībā ir iespējams, ka sludināt paradīzi, bet degungalā neredzēt acīmredzamas lietas un sakarības.