Visi komentāri - Rīgā atklātas vairāk nekā 500 jaunas bezmaksas autostāvvietas

Rīgā atklātas vairāk nekā 500 jaunas bezmaksas autostāvvietas 29

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 7.oktobris 2021 13:20

Rīgas pašvaldība mikrorajonos Zolitūdē, Imantā un Pļavniekos ierīkojusi 547 jaunas bezmaksas autostāvvietas, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.

Tostarp 27 stāvvietas piemērotas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Pļavniekos izveidotas 260 jaunas stāvvietas, tostarp 15 autostāvvietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Stāvvietu izbūve veikta Keldiša ielā, posmā no Ilūkstes līdz Ulbrokas ielai.

Imantā izbūvētas 169 autonovietnes, tajā skaitā deviņas piemērotas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Tās pieejamas Kurzemes prospektā, posmā pie Slokas ielas, kā arī posmā no Bebru ielas līdz Jūrmalas gatvei.

Zolitūdē izveidotas 90 stāvvietas, no tām trīs stāvvietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Tās atrodas Rostokas ielas posmā no Zolitūdes līdz Jāņa Endzelīna ielai.

Bezmaksas autostāvvietas ierīkotas ne tikai ar mērķi risināt auto novietošanas problēmas mikrorajonos, bet arī tādēļ, lai mazinātu risku iedzīvotāju drošībai, ko rada ar automašīnām pārblīvētie iekšpagalmi, skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Satiksmes departamentam uzdots izvērtēt šādu projektu aktualitāti arī citos Rīgas mikrorajonos.

Lai ilgtermiņā veicinātu un attīstītu sabalansētu autonovietņu un stāvvietu attīstību Rīgā kopumā, Satiksmes departamenta izsludinājis iepirkumu autonovietņu koncepcijas izstrādei. Patlaban norit pretendentu iesniegto piedāvājumu vērtēšana.

Paredzēts, ka koncepcija definēs arī konkrētus sasniedzamus rezultātus un novērtēšanas sistēmu.

Tas nodrošinās piekļūšanu pie teritorijām un objektiem, kā arī tiks izveidota vienota stāvvietu vadības sistēma automašīnām, elektriskajiem transportlīdzekļiem, velosipēdiem un mikromobilitātes transportlīdzekļiem.

Stāvvietu izveide Zolitūdē, Imantā un Pļavniekos izmaksājusi nepilnus 1,4 miljonus eiro.

Lai risinātu automašīnu novietošanas problēmas mikrorajonos, pilsētas pašvaldība pēdējos gados jau izbūvējusi apmēram 200 bezmaksas autostāvvietas Hipokrāta, Lielvārdes un Malienas ielā.
 

 
Visi komentāri
 
imzz 7.oktobris 2021 14:11
0 0 Atbildēt

Interesanti, vai būs košanās par šīm vietām, jo visiem noteikti nepietiks.

gunbox 8.oktobris 2021 11:05
3 1 Atbildēt

Košanās Pļavniekos vienmēr notiek. Ja akmens ielido logā, tad uz 99% ir zināms, kurš to ir izdarījis. Tas, kura auto nākošajā dienā stāv tajā vietā.

Man vairāk liekas, ka drīz tur parādīsies maksas zonas. Varu pat derēt, ka šīs stāvvietas ir kārtējais Europork vai Cityparks čemodānu pasūtījums, kā uz nodokļu naudas rēķina izbūvēt sev biznesu.

Sniegs 7.oktobris 2021 15:18
1 0 Atbildēt

Sniegu atkal pašiem būs jātīra? Tāpat kā ceļš līdz mājām...

JanJan 7.oktobris 2021 16:27
1 1 Atbildēt

Mērķis it kā esot bijis atbrīvot iekšpagalmus. Man tāda aizdoma, ka beigās būs gan aizdirsti iekšpagalmi, jo daļai kājas tiktāl atrofējušās un ego pacēlies jau līdz augstākajiem atmosfēras slāņiem, ka uzskata, ka tālāk par 10m no mājas ieejas savus auto liek tikai lohi, gan arī tie jaunie parkingi būs pilni - kārtīgam rīdziniekam taču vajag vismaz 2 auto. Vienīgais izņēmums varētu būt mājas, kur zeme zem tās pieder pašvaldībai, tad viņi arī varētu ierobežot pagalmā stāvēšanu. Visur citur - taču mājas iedzīvotāji nobalsos, ka grib parkingu pie mājas un viss.

Ar tām autostāvietām tāpat kā ar auto joslām - ir korķis, pieliec vienu joslu klāt, uz laiku ir labāk, bet tad atkal vecās problēmas, tad pieliec vēlvienu un tā uz riņķi.

Labāk būtu sākuši domāt kā padarīt sabiedrisko transportu ātrāku, jo korķi un pārpildītie pagalmi un stāvvietas nav problēma, tās ir sekas.

... 7.oktobris 2021 16:42
0 0 Atbildēt

Iekšpagalmus kā reiz sačakarēja. Jau kopš pavasara Keldiša ielā piegrieza visas esošās stāvvietas un visi iekšpagalmi pārpildījās. Rezultātā gandrīz visos pagalmos parādījās zīmes "tikai ar atļaujām", taču zemes sadalījums ir loterija un bieži vien nav adekvāts. Piem. kaimiņu mājai sanāk gandrīz vai pa vienai vietai uz dzīvokli, bet mūsējai - viena vieta uz 10 dzīvokļiem. Rezultātā - pie blakus mājas stāvvieta pustukša, bet man tagad jāiet >1km līdz maksas stāvvietai...

P.S. Jautājums - vai stāvvietā ielas vidū vispār kāds cilvēks ar īpašām vajadzībām parkosies, jo no turienes kaut kur nokļūt būs problēmas...

JanJan 8.oktobris 2021 11:43
0 0 Atbildēt

Nu pagalmos jau atkal jautājums, kam pieder zeme un cik tā ir liela ap māju. Ja es būtu mājas iedzīvotājs kaut kur pļavniekos/purčikā un zeme ir mūsējā, es arī teiktu, lai liek zīmi par atļaujām, jo zb, ka atbrauc mājās, bet tur viss pilns ar svešiem auto.

Jā, par invalīdu stāvvietām kkur uz ielas ar nodomāju - wtf... Tām jau tiešām vajadzētu būt pie mājām, nevis kkur uz ielas.

WALA 7.oktobris 2021 16:43
1 0 Atbildēt

Nu, nu varētu domāt ka latvieši vairojas kā trusīši, cits jautājums ka vietumis stāv lūžņi kas apskates gadiem nav redzējuši ... bet nu tam protams arī ir savi iemesli, kad ir tautas daļa kas uz lohiem cenšas piepelnīties ...

msh 7.oktobris 2021 18:37
1 0 Atbildēt

Nu, mašīnu skaits pēdējos 10 gados vietās kas neizmirst ir smagi pieaudzis. Man savā galā ir vairākas vietas, kur es reti izbraucu, un kad tur patrāpos, ir savādi braukt - piemēram, Nīcā viens stūris, kur tagad pilns ar mašīnām, bet nepilnus 10 gadus atpakaļ to mašīnu tur bija 2x mazāk - vai arī Liepājā uz Ventas ielas - normāla, taisna un plata iela kas pirms 10 gadiem bija +/- tukša, ar dažām mašīnām - tagad ir vairāku simtu metru garš posms kur, ja pretī kāds brauc, es braucu uz 60 ne tālāk kā metru no spoguļu rindas...

Freijers 8.oktobris 2021 12:32
0 1 Atbildēt

Nezinu, kā ir Liepājā (netiku gan vasarā tur daudz šrotus manījis uz ielām), bet Rīgā diezgan cītīgi tos mēģina dzīt prom no publiskām stāvvietām un pagalmiem, un taisnība jau ir - nav ko vietu ar sūdiem aizņemt, ja grib šrotot tad to var savā teritorijā darīt. Nav info, kā pret to attiecās t.s. pierīgā, pieņemu, ka līdzīgi.

Sen nav brīnums, ka ja, vajag detaļas, tad tas rūpals pagastos vai kādās industriālās nomalēs

msh 8.oktobris 2021 12:35
0 0 Atbildēt

Ko tu te murgo, kādi vēl šroti? Manis piesauktajās vietās pamatā stāv mašīnas vidējajā Latvijas mašīnu vecumā.

JanJan 8.oktobris 2021 11:39
0 0 Atbildēt

Vairojas auto skaits Rīgā un Pierīgā.

A par veciem lūžņiem bez tehniskās - jāziņo policijai, viņi uzliek brīdinājumu, ja nereaģē, tad pārvietos uz maksas parkingu, lai netraucē.

Freijers 8.oktobris 2021 10:53
0 0 Atbildēt

Par stāvvietu īpatnības, ka pie durvīm jāliek varētu piekrist, reizumis gan nepieciešams, piemēram pirkumus izkraujot, tad, ja ir normāla sabiedrība strādā princips ar īslaicīgām stāvvietām.

Par to, ka nevajag parkingus, davai ka sadzīsim visus sabtransā....pazaļo komunisteļu ideja, kas nestrādā, jo aizdzen cilvēkus, visbiežāk uz pierīgu, kur vēl, tagadējos "attālinātos" apstākļos var itin labi dzīvot. Dinamiskam dzīves ritmam sabiedriskais neder, iepretīm rajons - centrs pieejai, kas lielākoties ir iestāžu darbiniekiem Rīgā (pieļauju, ka kādās provinces "lielajās" pilsētās ar).

JanJan 8.oktobris 2021 11:37
0 0 Atbildēt

Nu labi kāpēc uzreiz komunistikām idejām. Sabiedriskais transports ir normāla lieta. Kaut kā rietumeiropā cilvēki to pierod izmantot un viss ir normāli, tāpat arī cilvēki brauc ar velo utml. Atšķirība gan tāda, ka rietumeiropā tas sabiedriskais un infrasktruktūra ir daudz labāka.

Kāpēc tad Latvijā cilvēki izvēlas braukt ar auto? Uzbūvē privātmāju pļavas vidū un tad saprot, ka bez 2 automašīnām ģimenē grūti iztikt. Daudzi nebrauc, jo viņiem tas neder - sabiedriskais ir tālu, tas bieži vien ir lēns. Protams, ka cilvēks izvēlas braukt ar auto, ja tas viņu aizvedīs galamērķī 40 minūtēs komfortā, nevis braukt tik pat vai ilgāk piepilditā autobusā, kur aizmugurē smird pēc izplūdes gāzēm (hello Rīgas satiksmes vecie autobusi).

Tie paši vilcieni - nu mēs jau 10 gadus nevaram nopirkt jaunus, normālus vilcienus. Ir tikai vecie, skaļie sūdi, kur iekāpt normāli var tikai jauni un aktīvi cilvēki, pārējiem jārāpjas... Nav normālu park & ride - piemēram, Briselē pat pie mikrorajonu/nomales (ķipa jugla) metro stacijām ir lieli park & ride. Joprojām nav normālu biļešu un savienojamību starp dažādiem transportiem (Rīgas satiksme, vilciens utml). Tur tās problēmas ir šausmīgi daudz kāpēc cilvēki nelieto sabiedrisko. Daudz ko var atrisināt un ļoti daudzi varētu arī nebraukt ar auto.

Freijers 8.oktobris 2021 12:26
1 0 Atbildēt

Cilvēks/ģimene bez auto LV (kas iepretīm Rietumiem ir realītivi liela valsts ar ļoti mazu iedzīvotāju blīvumu) var eksistēt vien šādos gadījumos :

1.Neizbāž ipaši degunu no Rīgas (sevišķi centra), arī atpūšanas tipiskās LV vietās - Sigulda, Jūrmala, utt.;

2.Nav savu/radu lauku īpašum;

3.Dzīvo dzīvoklī + 1. un 2. gadījums.

Visos pārējos gadījumos savs auto - līdz ar to savs laika aprēķins un neatkarība un visas pārējās ekstras ko sniedz privātais transports.

Arī komunālisma garā piesauktie šēringi ir jēdzīgi vien tad, ja tos izmanto ļoti reti. Par pašu šēringu runājot uzskatu, ka cilvēks nav dzīvnieks, kam nekas nepieder, līdz ar to lietām tomēr jābūt savām, OK, saprāta robežās jau var izmantot nomu - bet ne jau kā WEFa murgos.

Park and ride jau stihiski veidojās ap Pierīgas pilsētu dzceļa stacijām, tas arī ir virziens, kurp jāiet. Tikai vajag atcerēties, ka sabiedriskais - vilciens/pilsētas buss, utt. ir labs gadījumiem, ja vajag mērot ceļu no punkta A uz punktu B, turklāt vienam. Ģimenei atmaksājas pārvietoties ar savu transportu, par kādu ērtību nerunājot. Ari, ja jāsāk pārvietoties starp vairākiem punktiem dienas laikā, vēl ko paķerot, sabiedriskais vairs nav opcija, ja dikti negribas stūrēt un attālumi īsi, var vēl ar kādiem boltiem/takšiem izlīdzēties. tad drīzāk ar velo var vēl kur sezonā (4-5 mēn gadā) tikt.

Reāli šo visu saliekot kopā ir maz argumentu par labu sabiedriskajam (nenoliedzu, ka tā ir, sevišķi pēc individuālas pieejas) un to saprot arī dažādu pasugu zili zaļie sarkanie, un tādēļ jau ir izmisīgie mēģinājumi padarīt alternatīvu cik vien var neērtu, tajā skaitā arī ar stāvvietu neesamību. Kovidlaika maskas u.c. labumi nekādīgi nesver kausus par labu sabiedriskajam transportam.

msh 8.oktobris 2021 12:42
0 0 Atbildēt

"Tie paši vilcieni - nu mēs jau 10 gadus nevaram nopirkt jaunus, normālus vilcienus. Ir tikai vecie, skaļie sūdi, kur iekāpt normāli var tikai jauni un aktīvi cilvēki, pārējiem jārāpjas... "

Kā noskaidrots citā tēmā - ja tāpat vien ieviestu jaunos, skaļos sūdus, tad tajos tāpat būtu jārāpjas - priekš tiem kas par dzelzceļiem neinteresējas - igauņi pēc FLIRTu ieviešanas paņēma sabūvēja augstos peronus pat uz dzelzceļa līnijas Lelle - Pērnava [līnija tādā stāvoklī kā Rīga - Ērgļi nulltajos gados, un nu jau satiksme tur pārtraukta], jo acīmredzot tajos vilcienos pat nevar ierāpties no zemajiem peroniem...

imzz 7.oktobris 2021 16:56
0 0 Atbildēt

Vairāk maksas stāvvietu vajag. Manā rajonā pirms 20.gadiem bija vismaz 5 maksas stāvvietas, palika viena. Daļēji RD noteikumu dēļ, kas pieprasa cieto segumu, kanalizāciju u.c. Auto stāvvietas kā tādas ir švaks bizness, ja no viena auto iekasē mēnesī,piem . 35 EUR , no kādiem 80 tas būs 2800 eiro mēnesī, no kā jāalgo vairāki cilvēki un vēl nodokļi jāmaksā. Tā, ka ja autostāvvietu kontrolē vietējā kriminālā autoritāte un savus radiniekus pensionārus ieliek par sargiem , tad stāvvieta vēl pastāv, citādi atā, lieciet auto pagalmā vai uz ielas.

... 7.oktobris 2021 23:22
0 0 Atbildēt

Tu esi atpalicis no dzīves. Vairumu stāvvietu jau sen kontrolē Jevroparks, Nekādu apsargu vairāk nav, tikai pāris kameras un viens kontrolies uz rajonu, kas šad tad apbraukā stāvvietas un salipina soda kvītis...

imzz 8.oktobris 2021 11:10
0 0 Atbildēt
core 7.oktobris 2021 17:43
1 0 Atbildēt

Kāds jau varēja pacensties, un kaut vienu no šīm stāvvietām nobildēt, nevis no googles ielikt maximas stāvvietu.

xxx 7.oktobris 2021 18:11
0 1 Atbildēt

Tikai vienlaicīgi ar stāvvietām ir jāuzstāda (X) zīmes. Šonedēļ redzēju situāciju, ka ugunsdzēsēji stumdījās pa pagalmu, kas pilns ar vieglajiem un citi vieglie var tikt garām, bet smagais - vairs nē. Vienkārši drātēt ar sodiem, kamēr varēs izbraukt gan norba, gan pažarnieki. Aizķertu ar bamperi idiotus, kas liek uz stūriem, sašaurinot brauktivi līdz stāvoklim "smagajam neizbraucams" un izmācītu pridurakus, kas grib auto nolikt ikurāt zem logu. Grūti noiet 800m līdz stāvvietai? Nav naudas stāvvietai? Pīzdo kājām, nelaimīgais, citādi kad nobrauksies līdz infarktam, ātrie līdz tevīm pat nevarēs atbraukt dēļ tādiem durikiem kā tu pats.

msh 7.oktobris 2021 18:40
0 0 Atbildēt

800 metri, tu ņirgājies? Tas ir 10 minūšu gājiens - ja tik tālu jāstiepj iepirkumi utt, tad mašīna paliek bezjēdzīga.

Phe 7.oktobris 2021 22:10
0 0 Atbildēt

Ja iepērkas biežāk, kā reizi nedēļā, tad jau nav tik lielas tās somas...bet nu labi, piebrauc pie mājas, uznes tarbas un uzreiz dzen auto uz stāvvietu. Atstāt dažas vietas, kur var stāvēt 10-20min un tās izmanto šādiem mērķiem. Protams, visi grib liftā uzbraukt, pierīties un dīvānā iekšā, un pokuj kas tur notiek - auto formāli nevienam netraucē, kamēr nebrauc spectehnika. Un tad ir sūdi, ja.

Vot ja kāds atmestos un piederīgie kopā ar ātrajiem sūdzētu tiesā tos, kuru dēļ nevarēja piebraukt - varbūt arī tas ko mainītu. Slepkavība bez iepriekšēja nodoma.

ej... irst! 7.oktobris 2021 23:26
1 0 Atbildēt

Agrāk visi lika ar vienu riteni uz ietves, pietika vietas gan mašīnām, gan gājējiem. Parādījās xxx kretīni stučītāji un tagad vietas nepietiek. Iebāz to (x) sev tumšā vietā un kaifo!

? 8.oktobris 2021 8:11
0 0 Atbildēt

Vai tev?

Kad tu noparkojies kā lops, vienmēr noformēju poličiem braucienu, šie jau zin ka es pa tukšo nesaucu.

ej... irst! 8.oktobris 2021 8:58
1 0 Atbildēt

Tātad tu esi tas smirdīgais alkašs komuņjaga vecis no kaimiņu mājas, kuram skauž ka kaimiņiem ir mašīnas.

Ar vienu riteni likt uz trotuāra (pagalmā) nav aizliegts, tik problēma ka CSN ir mistiskais punkts "ja netraucē" un skauģiem vienmēr "traucē"

Jautājums, kurš tad īsti ir lops - tas kurš noparkojas tā, lai pietiktu vietas visiem vai tie kas krustām šķērsām izbradā visus zālājus, jo tā ir tuvāk. Platie trotuāri tik un tā nevienam nav vajadzīgi, jo ejot pa zālāju var nošņāpt pāris soļus. turpat zālājā var izdirsināt savu kvekšķi un vēl izmest atkritumus...

Alkašs 8.oktobris 2021 9:02
0 0 Atbildēt

"Ar vienu riteni likt uz trotuāra (pagalmā) nav aizliegts" - nosauc Csn punktu.

CSN 8.oktobris 2021 16:03
0 0 Atbildēt

141. Transportlīdzekļu stāvēšana dzīvojamās zonās atļauta tikai speciāli paredzētās stāvvietās. Ja tādu stāvvietu nav vai ja tās ir aizņemtas, transport­līdzekļu stāvēšana atļauta tikai vietās, kur tas netraucē gājēju pārvietošanos vai citu transportlīdzekļu braukšanu.

imzz 8.oktobris 2021 11:21
0 0 Atbildēt

Vēl šī vieta ir laba, kādreiz lika pie dzelzceļa, tagad vairs nevar un liek uz ielas visā Atpūtas ielas tajā posmā, kas gar dzelzceļu:

goo.gl/maps/WfJaKAasBcJVtBwy5

Meeris 9.oktobris 2021 20:57
1 0 Atbildēt

Gopņikiem un narkomāniem tagad būs ērtāk spoguļus un mantas no salona zagt !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW apdzen pārkāpjot noteikumus, policija to redz (+ VIDEO) 10

Video no Polijas redzams, ka BMW vadītājs apdzen posmā, kur ceļš apzīmēts ar nepārtraukto līniju, turklāt, iespējams, pārkāpts arī ātrums. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 5

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 30

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Opel samazina klimata pēdu; saules enerģija Eizenahas rūpnīcai 5

Opel ražotne Eizenahā kļūst zaļāka - virzoties uz oglekļa neitrālu ražošanu, rūpnīca Tīringenē tagad saņem zaļo elektroenerģiju no jaunā saules paneļu parka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti