Lai sekmētu stāvvietu izmēru palielināšanu pie publiskiem objektiem, tajā skaitā lielveikaliem, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) šī gada aprīlī uzsāka parakstu vākšanu sabiedrības iniciatīvu platformā “ManaBalss.lv”.
Šobrīd savākti vairāk nekā puse no 10000 parakstiem, lai iniciatīva tiktu iesniegta Saeimā kā nacionāla līmeņa likumdošanas priekšlikums.
Patlaban Latvijā spēkā esošie normatīvie akti nosaka vēlamo optimālo stāvvietas platumu - 2,5 metri, tomēr prakse rāda, ka lielākajā daļā publisko stāvvietu platums svārstās no 2,3 – 2,5 metriem. Pavasarī veicot lielāko Rīgas un Pierīgas lielveikalu stāvvietu apsekošanu, LTAB konstatēja, ka tikai 20% no tām platums ir 2,5 metri vai vairāk, kas atbilst standartos noteiktajai vēlamajai robežai.
“Uzsākot publisku parakstu vākšanu platformā “ManaBalss.lv” un iniciējot diskusiju par šo problēmu masu medijos, mēs apzinājāmies, ka šis nebūs ātrs un vienkāršs risinājums. Saprotam, ka izmaiņas normatīvajos aktos prasa lielu darbu, lai pārliecinātu plašāku sabiedrības daļu, likumdevējus un ierēdņus,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka uzsāktās iniciatīvas mērķis nav vien normatīvo aktu izmaiņas, bet praktiska problēmas risināšana jau šodien. “Ar gandarījumu varu secināt, ka lielākā daļa pēdējā laikā jaunatvērto tirdzniecības centru jau piedomā par savu klientu ērtībām, un pie tiem izveidoto stāvvietu izmēri pat pārsniedz normatīvos noteikto minimumu,” stāsta J.Abāšins, kā labu piemēru minot 7. oktobrī atvērtos 15 “Lidl” veikalus Latvijā.
“”Lidl” filozofija par ērtu iepirkšanās vidi sākas ar ērtu stāvlaukumu, tādēļ pie veikaliem nodrošinām platākas stāvvietas nekā Latvijā ierasts. Tā mēs rūpējamies par saviem klientiem, lai viņiem patīkama iepirkšanās sākas ar ērtu iebraukšanu stāvvietā un beidzas ar mierīgu pirkumu ievietošanu automašīnā, iekāpšanu tajā un aizbraukšanu. Pie visiem mūsu veikaliem ir izveidotas arī ērtas ģimenes stāvvietas un stāvvietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, jo “Lidl” ir svarīgs katrs klients un viņa ērtības. Tādēļ visas parastās stāvvietas pie veikaliem ir 2,7 metrus platas, kas ļauj ērti un bez stresa tajās iebraukt un izbraukt, izkāpt un iekāpt,” saka Dana Hasana, “Lidl Latvija” Komunikācijas departamenta vadītāja.
Lai sekmētu publisko stāvvietu izmēru palielināšanu, LTAB turpina parakstu vākšanu sabiedrības iniciatīvu platformā “ManaBalss.lv” (https://manabalss.lv/par-publisko-autostavvietu-izmeru-palielinasanu/show). Rosinātā iniciatīva paredz nepieciešamību veikt izmaiņas normatīvajos aktos, lai pārskatītu Ministru kabineta noteikumus Nr. 240 un Latvijas standartu NR. LVS 190-7, kuri reglamentē stāvvietu izmērus, bet ir novecojuši un neatbilstoši mūsdienu situācijai.
Aicinu vākt parakstus kompensācijām no viņu kabatas segt remontus auto durvīm, kuras cietušas dēļ tiem durikiem, kuri ieviesa 2,5m standartu.
2.5 metri ir pilnīgi pietiekami lai atvērtu vaļā Bentlija kupejas lielās durvis un nesabadītu blakusauto!!
Te ir pavisam cita lieta. Manam auto ir kārtīgs plastmazas moldings, līdz ar to ne es kādu iebadīšu (jo nav paradums ar kāju attaisīt durvis), ne kāds cits noskrāpēs durvis, pat ja arī iebadīs.
Jo jaunāks vāģis, jo retāk tiek likti moldingi!! Nav moldingu - sākas problēmas ar skrāpējumiem, ar sīkām buktēm.
---
Es ārkārtīgi reti esmu saskāries ar pārlieku lielu šaurību autostāvvietās.
Moldingi ir lauķu auto pazīme! Modernam pilsētas auto tiek uzskatīts ka tas maitā sānu līniju, palielina svaru, plastmasa ar laiku sāk grabēt un caurumi ir korozijas sākumpunkts. Moldingi sarežģī auto mazgāšanu! Mūsdienās plastmasas moldingu liek auto, kuru cenšas pozicionēt kā bezceļnieku (pret ko ir plānots atsist bortu - kokiem, vai?)!
Jā, un pilsētas sprukstiņu tačku pazīme ir sabuktētas durvis un noraudājies jefiņš pie stūres kurš izmisīgi zvana apdrošinātājam vai arī driķē purnagrāmatā postus "tas kurš nošvīkāja manu mašīnu, atsaucies!".
Es tevi apbēdināšu - bezjēdzīgi, krāsoti moldingi parādījās pirms 25 gadiem, kamēr tačkas vispār bez moldingiem ir vecas kā pasaule. Arī mk2 golfam bija tādas "moderno pilsētas auto" aka bomžu versijas, bez moldingiem, bez pasažiera puses spoguļa un bez jebkā cita - nē, manējais bezaprīkojuma 1.3 CL nebija tik pliks, tā pirmais pircējs tomēr mašīnu bija pircis braukšanai, nevis tikai lai saņagātu durvis stāvlaukumā
Pērku Glof Mk2 labā stāvoklī! Ar monošprici! Salons vēlams tumšā krāsā!
Monošprice ir sūds, piemērots valstīm kurās starp piekto un astoto ir jūtama cenas starpība. Latvijas apstākļos jēdzīgākais mk2 motors ir atrodams vēlīnos GTI 8v, 1.8 digifants
Auto bez moldingiem ir ārkārtīga lētuma pazīme!
Jau pirmajā nedēļā pēc izdzīšanas no salona sabuktētas un švīku švīkām visas durvis.
Teslai skrūvēsi moldingus ar samoreziem?
Sev galvā ieskrūvē samorezu!
Tēvs, pietiek jau ka tu mani tā "uzlaboji". Nestāsti cilvēkiem visus mūsu ģimenes tikumus.
Kas iebraucot autostāvvietā un lietojot to piekrīt noteikumiem, neviens neko nekompensēs. Pat barankas caurumu nē!