Visi komentāri - Dobeles novada dome neakceptē vēja elektrostaciju parka būvniecību novada teritorijā

Dobeles novada dome neakceptē vēja elektrostaciju parka būvniecību novada teritorijā 35

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.oktobris 2021 11:41

Dobeles novada dome neakceptēja SIA "Dobele Wind" ieceri par vēja elektrostaciju parka "Dobele" būvniecību novada teritorijā, noskaidroja aģentūra LETA.

Novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks Gunārs Kurlovičs skaidro, ka uzņēmums nav izpildījis Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumus.

"Turklāt sabiedrības viedoklis un citas ietekmes šajā situācijā pat ir sekundāras, primārais ir neatbilstība minētajiem noteikumiem," uzsver pašvaldības pārstāvis.

Pašvaldībā informē, ka "Dobele Wind" ar 2017.gada 13.janvāra iesniegumu informēja pašvaldību par nodomu izbūvēt vēja parku "Dobele" Dobeles novadā. Savukārt pašvaldība atbildes vēstulē informēja, ka saistošie noteikumi "Dobeles novada teritorijas plānojuma 2013.-2025.gadam teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa" nosaka, ka vēja ģeneratorus ar maksimālo jaudu lielāku par desmit kilovatiem atļauts izvietot lauku, mežu, ražošanas apbūves un tehniskās apbūves teritorijās tikai tad, ja tas akceptēts detālplānojumā.

Tāpat pašvaldība informēja, ka vēja parka "Dobele" izbūvei paredzētās zemes vienības atrodas uz meliorētām lauksaimniecībā izmantojamām zemēm, tāpēc ir bez paredzētās nepieciešamās infrastruktūras - pievedceļu, laukumu, enerģijas pārvades un telekomunikāciju līniju izbūves. Tāpat esot jāatrisina arī lauksaimniecības zemju meliorācijas sistēmu pārkārtošana.

Izvērtējot pieteikumu, Dobeles novada pašvaldība secinājusi, ka nav izpildīti saistošo noteikumu nosacījumi.

"Taču nešaubīgi, ka bez iepriekš minētā argumenta faktiski jāņem vērā arī sabiedrības viedoklis, kas ir izteikti negatīvs. Dobele ir rūpniecības pilsēta, un arī visi lielākie uzņēmumi iebilst pret šo ieceri, jo tas saistīts ar vērtīgākā resursa - iedzīvotāju kā esošā un potenciālā darbaspēka - attieksmi pret Dobeles novadu kā dzīves un darba vietu," atzīmē Kurlovičs.

Pēc viņa paustā, jāvērtē arī samērīgums, jo sabiedrības viedokļa dēļ novada ekonomikai zaudējumi būs lielāki nekā ieguvumi, neraugoties uz Eiropas Savienības "zaļo kursu". Tādēļ jāveicina alternatīvas iniciatīvas, uzskata domē.

Vēja parka attīstītāja SIA "Eolus" meitas uzņēmums "Dobeles Wind" vēl vērtēs un lems par Dobeles novada pašvaldības lēmuma neatbalstīt vēja parka būvniecību Dobeles novadā pārsūdzību, aģentūru LETA informēja uzņēmumā. Vienlaikus "Eolus" valdes loceklis Gatis Galviņš izsaka nožēlu, ka līdz šim deputāti nebija ne reizi atsaukušies aicinājumam tikties un lēmums pieņemts bez dialoga ar attīstītāju, ignorējot projekta attīstības secīgos soļus.

Uzņēmumā pauž, ka pirmreizējā iepazīšanās ar Dobeles novada pašvaldības lēmumu liecina, ka domnieki to pamato ar dažādiem būvniecības procesa jautājumiem. Taču "Eolus" uzskata, ka būvniecības jautājumu risināšana būtu nākamais posms projekta attīstības gaitā pēc tam, kad ir lemts par Vides pārraudzības valsts biroja Ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma akceptēšanu, kas bija galvenais uzdevums domes sēdē.

"Līdz šim sadarbībā ar Dobeles novada pašvaldību ir iztrūcis konstruktīvs dialogs, kas ļautu mums kā uzņēmumam, kas plāno investīcijas noteiktā teritorijā, iepazīstināt ar projektu un tā priekšrocībām," uzsver Galviņš.

Tāpēc viņam ir pamatotas bažas, ka deputāti savu lēmumu ir balstījuši "uz vienpusēju, ne objektīvu un faktos balstītu informāciju, ignorējot arī projekta attīstības gaitu un ar to saistītos secīgos soļus". Viņš arī norāda, ka šajā enerģētiskās krīzes laikā pašvaldība nav domājusi, kā ar saviem lēmumiem atbalstīt vietējo iedzīvotāju kopienu un uzņēmējus, nākotnē samazinot pieaugošās elektrības cenas.

"Šis ir kārtējais pierādījums nespējai pašvaldības līmenī saskatīt vēja elektroenerģijas priekšrocības, lai tiktu stiprināta Latvijas enerģētiskā neatkarība un drošība, panākot, ka neesam atkarīgi tikai no dārgajiem fosilās enerģijasavotiem, tā aizsargājot savus iedzīvotājus un vietējos uzņēmējus, saglabājot viņu konkurētspēju," uzskata uzņēmuma vadītājs.

Viņš arī atzīmē, ka "no vienas puses mēs gribam lētāku elektroenerģiju, bet no otras puses lēmuma pieņēmēji ar saviem lēmumiem neļauj tam notikt".

"Eolus" uzsver, ka par vēja staciju labvēlīgo ietekmi uz elektroenerģijas cenām jau varēja pārliecināties AS "Augstsprieguma tīkls" datos par septembri, kad pie lielākas vēja enerģijas izstrādes elektroenerģijas cenas samazinājās līdz pat 30%. Lai elektrības cenas kristos vēl, Latvijā ir jāpalielina vēja enerģijas jauda, kas pašlaik ir zemākā Baltijā, jo ir nepietiekams skaits vēja parku.

"Esmu pārliecināts, ka mūsu visu, bet jo īpaši pašvaldības atbildība, ir redzēt šīs kopsakarības, strādājot savu iedzīvotāju interesēs," piebilst Galviņš.

Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka elektroenerģijas ražotāja "Eolus" meitasuzņēmumu "Dobele Wind" un SIA "Pienava Wind" interese par vēja elektroenerģijas parku izbūvi Tukuma un Dobeles novadā atklāta 2017.gadā.

Tukuma novada dome pieņēma uzņēmumam nelabvēlīgu lēmumu, taču "Pienava Wind" vērsās tiesā. Tiesa lēma apmierināt "Pienava Wind" pieteikumu par Tukuma novada domes lēmuma atzīšanu par prettiesisku un nosprieda uzdot Tukuma novada domei izdot "Pienava Wind" labvēlīgu administratīvo aktu, ar kuru tiktu akceptēta "Pienava Wind" paredzētā darbība - vēja elektrostaciju parka "Pienava" būvniecība Tukuma novadā.

Tukuma novada lēma apstrīdēt tiesas lēmumu, ar kuru apmierināts "Pienava Wind" pieteikums par vēja elektrostaciju parka "Pienava" būvniecību Tukuma novadā.
 

 
Visi komentāri
 
12.00 30.oktobris 2021 12:13
2 0 Atbildēt

kā jau parasti - tikai ne pie mums

vēlētājs 30.oktobris 2021 15:31
4 2 Atbildēt

Vecie pagasveči tādā veidā dabū pensionāru balsis.

Vieni cīnās par varu ar saukli- pret krieviem, citi pret 5G, citi pret vakacināciju, citiem pandemija neeksistē, citiem traucē veja enerģija.

Žēl ka lēmums nav balstīts uz iedzīvotāju interesi par enerģētisko neatkarību, bet uz populistiskiem louzungiem, ka neļausim iznīdēt LV kukaiņus un putnus.

Dānijā gan putniem gan kukaiņiem ir viss ok neskatoties uz veja turbinām un arī to ka tauta tur dzivo daudz blīvāk, jo viņi ir 5 miljoni. Tāpēc mums arī minimālā alga tāda kāda ir.

Nu ko tad būs jāpēr gāze.

imzz 30.oktobris 2021 15:55
1 1 Atbildēt

Ko tad neuztaisa pagastvečus par līdzīpašniekiem un novada iedzīvotājus par mazajiem akcionāriem ?

Knābis 30.oktobris 2021 16:50
9 1 Atbildēt

Tad sanāk, ja es lauka vidū izdomāju uztaisīt servisu tas man resnos pagasvečus jātaisa par līdzīpašniekiem un iedzīvotājiem jāmaksā dividentes?

Tad arī LMT, Tele2 un Bite jāmaksā pagasvečiem un iedzīvotājiem par izbūvētajiem mobilo sakaru torņiem?

Tas pagastvecis kas tranzīta biznesmeņiem izspieda daļu no firmas un vel gribeja būt līdzīpašnieks tagad sēž cietumā. Tevis nosauktais modelis par pagasvečiem līdzīpašniekiem ir korupcija.

Pagasvečiem ir jāpiesasita bizness nevis tas jānobēdzina.

Ja LV nav biznesa un ražošanas, tad cilvēki brauc ārā no valsts.

WALA 30.oktobris 2021 20:24
2 1 Atbildēt

LMT, Tele2 utml. maksā par savu torņu stutēšanu yz privātām zemēm !

Un ja pret servisu netiek izvirzītas kādas pretenzijas, tad tā ir tikai valsts nolaidība, jo serviss lauka vidū pēc noklusējuma neatbildīs nekādām vides prasībām !

Un Dobelē un vispār Zemgalē, tie sūda vēja torņi nahren nav vajadzīgi, tyr ur intensīva lauksaimniecība, un brīvu zemes pleķu nav Ja kāds lauksaimnieks uz sava privāta lauka liek - OK, taisa skaņošanas un provē, bet ja to dara kaut kāda "energo kompānija" - atklāti lai iet šķērsām, tas nekas ka rakstā minēto Gati personīgi pazīstu.

Asaris 31.oktobris 2021 13:38
1 2 Atbildēt

Un kā tieši tas tornis traucē lauksaimniecībai?

WALA 31.oktobris 2021 16:35
1 1 Atbildēt

Tieši tā arī traucē - kamēr uzbūvēs viss apkārt diezgan lielā rādiusā būs sadirsts un noplicināts, ja liels tornis, tad var gadīties ka pat pievadceļš celtnim jātaisa, tas pats pie demontāžas. Pats aizņem vietu, trafi aizņem vietu, vadi jāiegulda zemē, kas kaut kā jāpamanas izdarīt nesačakarējot meliorāciju. Jāatstāj piebraukšanas iespēja lai var apkalpot. Un tas ir tikai tas, kas jādara ja viss ideāli funkcionē.

Un celtniecības laikā par lauksaimniecību tur var aizmirst.

Traktorists 31.oktobris 2021 13:51
16 2 Atbildēt

Traktorists no turbīnu radītajām ēnām pazaudēs redzi un iebrauks grāvī, bet grāvī to sagaidīs 5G rūteris kas traktoristu apstaros un tas paliks par paklausīgu jēru kas skries uzreiz potēt ceturto vakcīnu ar čipu, kamēr Bilss Vārti ar džoistika palīdzību liks pirkt Microsoft Office 365 ar mēneša maksu un pēc kā traktoristam, izmantojot Microsoft Teams, zvanīs Bills Vārti, kas traktoristu pa tiešo varēs apstrādāt/nozombēt

imzz 30.oktobris 2021 16:23
11 1 Atbildēt

Runājot par Dāniju, Dānijā tagad turbīnu parkus būvē jūrā. Dānijā vispirms pasūtīja vēja resursu karti un būvēja tur, kur ir vējš, nevis kur ērtāk uzbūvēt. Dobeles apkaimē vidējais vēja ātrums 10m augstumā ( standarts ) ir 3-3.5 m/s. Dānijā vēja ātrums uz sauszemes tika raksturots kā nestiprs, 4.9-5.6 m/s. Latvijā stiprākais vējš uz sauszemes 4.0-4.5 m/s ir tikai ap Ventspili. Bet 3.5-4.0 m/s Ainažos, no Kolkas raga gandrīz līdz Liepājai un tad ap Rucavu.

( Valstī ir ļoti lieli jūras vēja resursi un lielas jūras teritorijas platības ar seklu ūdens dziļumu 5–15 m, kur izvietošana ir vispiemērotākā. ) Tas par Dāniju, to pašu var teikt par Latviju.

WALA 30.oktobris 2021 20:26
1 1 Atbildēt

Pareizi, un jo mazāks vēja ātrums jo lielāka izmēra "stabu" paģēr ... kam tas vajadzīgs - HZ

Omg melioracija !!! 30.oktobris 2021 20:49
1 0 Atbildēt

Puse no visām sistēmām sen jau ir aizaugusi!

Vienīgais, kas traucē vēja parku būvei ir pietiekami lielu aizsargjoslu prasība likumā.

Ja tauta būtu droša, ka blakus viņu mājai vai viensētai nerinķos propelleri, tad nekāda pretestība nebūtu. Pie mums ir gana zemes lai varētu uzbūvēt vēja ģeneratoru tā, lai tas nebūtu redzams ne no viena loga...

WALA 30.oktobris 2021 21:37
1 3 Atbildēt

Tukša diršana, Zemgalē pamēģini atrast lieku zemes pleķi kurš netiktu apstrādāts (man un radiem diezgan daudz zemes tur pieder) , un ja kaut kur kaut kas no meliorācijas nestrādāja - tas sen jau ir aizvietots, bebri utml. atšauti, un dambji nojaukti.

WALA 30.oktobris 2021 21:40
0 0 Atbildēt

Precīzāk jāsaka tā - ir kur to varētu darīt nelielos apjomos, bet tad maz ticams ka energo kompānijai tajā būs biznesa keiss ...

Ir 30.oktobris 2021 22:34
1 0 Atbildēt

bizness, pat viens propellers, bet galvenais valstij ar likumu jānodrošina, lai tas netraucē kaimiņam. Tad arī būs "zaļā enerģija".

GTD2 31.oktobris 2021 10:23
0 0 Atbildēt

un ko tas v'ja parks atrisināstu enerģijas jomā neko, Mūsu visi esoši vēja parki nodrošina 0.2 proc no vajadzīgās enerģijas, pa lielam tā arī iz zemes piediršana ar vēju turbīnāmjo atdeve vairāk, kā minimāla, vienīgais labums turbīnu īpašniekam noraut peļņu no oik, ja intresē kā vairāk iegūt enerģiju jadomā ka palielināt hes jaudu, jo mēs hesos ražojam daudz mazāk kā psrs laikos

Oik 31.oktobris 2021 10:51
1 0 Atbildēt

Tagad jau Dobele grib buvet veja parku bez OIK, jo vēja elektrība ir lētāka par gāzes elektrību, bet kā redzi pret uzreiz visi. Ļoti daudz vel neizmantotu vēja Oik atļauju un kvotu tiklīdz tās izmatos, tad uzreiz visi ļaus būvēt vēja stacijas bez oik atbalsta

PS daudzas vietas pasaulē vēja enerģiju izmanto lai piepilditu Hesus, jo Hes elektribu var izmantot kad vajag nevis tikai kad ir vejs.

vārds 31.oktobris 2021 11:18
0 0 Atbildēt

Latflora būvēs. Tur apdirsās visi aizliedzēji.

WALA 31.oktobris 2021 11:58
0 1 Atbildēt

Neviens neapdirsās, ja kāds uzņemas to darīt jēdzīgi, nevis, tā itkā visa pasaule būtu šiem parādā par to ka "zaļu" enerģiju "dos", tad no tā var kas sanākt, pie kam šamie to darīs savā purvā, un tur pat iedzīvotāju tuvumā ir super maz.

Augagrupa 31.oktobris 2021 13:43
0 0 Atbildēt

Latflora saņem EU naudu uzņēmējdarbības pārkvalificēšanais no kūdras izstrādes uz citu nozari, līdzīgi kā tas bijas ar cukurfabrikām. Tāpēc Latflorai tās turbīnas ir ļoti izdevīgs projekts.

Bet komentētāji te saka ka vējš traucē putniem, purvos tak ļoti daudz putnu, tad tur būs gatavā putnu asinspirts

WALA 31.oktobris 2021 15:10
0 0 Atbildēt

Cik Laflorā sanācis būt, varbūt tur migrējot kaut kas nometas, bet tā "ikdienā" kaut kā neizskatījās ka būtu bagāti ar putniem, reiz pat gandrīz pusi dienas krūmmellenes blakus lasījām.

Asaris 31.oktobris 2021 16:39
1 1 Atbildēt

Ko visi piesauc putnus, kad runa ir par vēja turbīnām?

Stiklotie debeskrāpji novāc 1000x vairāk putnus, varbūt tie jājauc nost?

WALA 31.oktobris 2021 19:08
0 0 Atbildēt

Riski ir, tur tuvāko 30 km rādiusā (arī manu senču mājas apmēram tā trāpa), tur uz lauka esmu vairākus gadus pēc kārtas gulbjus migrācijas laikā redzējis, un tā ka 200+ gabali kā minimums, dzērves, zosis ar lielos baros, tos gan nav redzēts kur precīzi mēdz "nakšņo", bet nu ir gana visādi lielo putnu kā minimums migrācijas laikā.

imzz 31.oktobris 2021 11:57
0 0 Atbildēt

Ideja par vietējo iedzīvotāju iesaisti nav no zila gaisa. Tieši tādā veidā Vācijā arī izdevās uzstādīt vairāk par 20 000 turbīnām kādu 15-20 gadu laikā. Vietējie dibināja SIAs, ieguldot 20% kapitāla, bankas deva 80%. Ja vietējais saņem reālu naudu kabatā no tā, ka tie propelleri tur griežas, tad var paciest dažas neērtības. Bet arī tas tagad izgājis no modes, jo , nodzīvojot pārdesmit gadu blakus turbīnām, daudzi vietējie sākuši izjust pret tām spēcīgu nepatiku.

"Vācieši cīnās ar vēja parkiem, kas tuvu viņu mājām" Bet, kad stiprs vējš griež rotorus pilnā ātrumā, lai ražotu elektrību, tie rada nepārtrauktu skaņu, piemēram, līdzīgu tālām lidmašīnas, kas lido garām. Vietējo protesti laika gaitā piespieda likumdevējus noteikt normas, kas padara jaunu vēja parku uzstādīšanu uz sauszemes ļoti grūtu.

www.dw.com/en/the-german...mes/a-51417653

WALA 31.oktobris 2021 12:01
2 4 Atbildēt

Visiem "vēja parku atbalstītājiem" - vēja parki nav zaļa enerģija, ne arī sabiedrībai kaut kas ļoti noderīgs, tas ir tikai bizness (just business, nothing personal) , būs lētāka enerģija, un nah neviens neko nebūvēs, pat ja atļaujas būs. Šobrīd ir pateicīga augsne visādu fufeļu bīdīšanai, "jo enerģija dārga".

KP 31.oktobris 2021 12:26
3 0 Atbildēt

Nevis tagad bet vienmēr enegija ir dārga ja nav alternatīvu. Gazprom drāza LT ar gāzes cenām, tiklīdz LT uzbuveja termināli tā Gazprom sāka tiem gāzi tirgot lētāk nekā LNG, un arī LNG tagad tirgo LT.

Vienkārši kad ir ari citas izvēles iespējas iestājas konkurence un vinne tas kas piedava letak.

Bite tikai tapec iekaroja tirgu, jo LMT un Tele2 tureja kosmiskas cenas, kā ienāca Bite tā arī parējie parskatīja savas cenas. Ieguvejs bija pateretajs, 15 gadus vareja lietot būtiski letakus sakarus nekā būtu bez Bite.

Iedzivotajiem vajadzīga Konkurence.

WALA 31.oktobris 2021 12:35
2 2 Atbildēt

Bitei ļoti noveicās, ka atrada savu klientu, jo sākumā tas bija rets sūds uz kociņa, lai arī lielu daļu no tā laika darbiniekiem es tur pat personīgi pazinu. Tad ir arī iemesls kapēc nekad savas dzīves laikā neesmu mainījis LMT pret kādu citu, pofig kādu lētuci gribēja iesmērēt. Un lai ko teiktu mārketings, tur kur vajag man, izņemot LMT arī neviens cits tur normāli nestrādā.

ALAW 31.oktobris 2021 17:35
2 0 Atbildēt

Par bites bomzīgumu piekrītu un tomēr kopējo situāciju tas uzlaboja.

Kas attiecās uz LMT tad karalis tas bija kādreiz, tagad daudzkur ir problēmas ar zonu, mobilais internets vakaros zem katras kritikas, protams ar Tele2 ir tā pat, viss atkarīgs no no vietas kur cilvēks atrodas, bet plusu LMT pār konkurentiem šobrīd NAV nekādu! Tik cik kads uzvelkās nostaļģisku jūtu vadīts...

WALA 31.oktobris 2021 18:13
0 0 Atbildēt

Nav Nav LMT ideāls, bet nu man tāpat citi ir tikai sliktāki ...

Nu lab moš pēdējā gada laikā kas ir mainījies, bet iepriekš visi testi "ar garu degunu", jau apnicis mēģināt, pie katra jaunu tehnoloģiju "lēciena" ...

ALAW 31.oktobris 2021 21:38
0 0 Atbildēt

Nu man kā reiz jau vairakus gadus ir abi divi gan LMT, gan Tele2 un abi telefoni teju vienmēr līdzi, tad ir viegli salīdzināt pārklājumus. Internets LmT zem katras kritikas, domāju, ka noslogojuma dēļ, jo tas novērots vakaros, biezi kad braucu kaut kur hotspotoju netu, izmantoju darba LmT pieslegumu, bet pārsvara nakas slēgties uz privāto Tele2, jo internets ir pārāk lēns, lai vispār kaut ko izdarītu. Ar zonām dažādi, ir vietas kur labāk Lmt, ir vietas kur labāk Tele2 utt.

WALA 1.novembris 2021 6:49
0 0 Atbildēt

Pilnīgi iespējams, bat tā kā esmu "mūžīgais šoferis" , tad "pa ceļam" internetu nesanāk testēt (kaut bērni pastāvīgi lieto), bet galapunktā pagaidām tikai LMT vispār ir bijis strādājošs ar daudzmaz jēdzīgu ātrumu tik nu cik testēts ar stacionārām figņām.

GTD2 1.novembris 2021 8:37
1 1 Atbildēt

Rakstā neatradu cik viņi plāno ražot vissticamāk ,ka kādi 0.00 proc no nepieciešamnā , izbūvējot tūkstots šadus pārkus enerģiju saražos labi ja pārus procentus no nepieciešamā, bet kaitējums videi būtu ļoti liels, nav tur nekas zaļš,

Tagad zinam 1.novembris 2021 8:53
4 0 Atbildēt

Ka dobeles Pagasmājā saimnieko idioti

Jānis 2.novembris 2021 8:21
0 0 Atbildēt

Dānijas piemērs nav labs. Taisīt vēja parkus ūdenī ir 2x dārgāk, kas rezultēsies sava veida OIK, un tā elektrība diez ko lēta nebūs.

edzzz 2.novembris 2021 14:05
0 0 Atbildēt

ak vai cik žēl,ak vai cik žēl,ka tevi mīlēju par vēlu....

Mako 3.novembris 2021 15:27
0 0 Atbildēt

Tuvredzīga, populistiskas un stulba Dome, kura ir jāatlaiz...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW apdzen pārkāpjot noteikumus, policija to redz (+ VIDEO) 5

Video no Polijas redzams, ka BMW vadītājs apdzen posmā, kur ceļš apzīmēts ar nepārtraukto līniju, turklāt, iespējams, pārkāpts arī ātrums. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 3

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 27

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Opel samazina klimata pēdu; saules enerģija Eizenahas rūpnīcai 5

Opel ražotne Eizenahā kļūst zaļāka - virzoties uz oglekļa neitrālu ražošanu, rūpnīca Tīringenē tagad saņem zaļo elektroenerģiju no jaunā saules paneļu parka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti