Visi komentāri - LZS prasa veikt "Latvenergo" koncerna auditu

LZS prasa veikt "Latvenergo" koncerna auditu 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 5.decembris 2021 9:07

Opozīcijā esošā Latvijas Zemnieku savienība (LZS) prasa veikt "neatkarīgu un padziļinātu" AS "Latvenergo" koncerna auditu, lai tiktu publicēta informācija par elektrības cenu veidošanos.

Kā aģentūru LETA informēja LZS pārstāve Krista Garkalne, partijas pārstāvji norāda, ka pēdējos mēnešos elektroenerģijas cenas Latvijā un Eiropā sasniedz rekordus, kas negatīvi ietekmējušas daudzas mājsaimniecības un uzņēmumus, kuriem ar janvāri elektrības cenas pieaugšot dubultā.

LZS pauž, ka pēc tās aprēķiniem, pašvaldībām, iepērkot elektroenerģiju par biržas cenām, nākamajā gadā kopējās izmaksas varētu pieaugt no 12 miljoniem eiro līdz 19 miljoniem eiro.

LZS atgādina, ka netika atbalstīts tās priekšlikums "Latvenergo" peļņu novirzīt obligātās iepirkuma komponentes (OIK) kompensēšanai, lai samazinātu elektroenerģijas patērētāja izmaksu straujo kāpumu. Sabiedrībai vēloties zināt elektroenerģijas ""patiesās cenu izmaksas", tāpēc LZS pieprasa veikt neatkarīgu un padziļinātu "Latvenergo" koncerna auditu, teikts partijas paziņojumā.

LZS priekšsēdētājs, Zaļo un zemnieku savienības līdzpriekšsēdētājs Armands Krauze atgādina, ka 1938.gadā nolēma celt Ķeguma hidroelektrostaciju (HES). Latvijas tauta, nopērkot obligācijas, nofinansēja šī objekta celtniecību, ieliekot pamatakmeni tam, lai Latvijai pašai būtu sava elektroenerģija, atgādina politiķis. Krauzes ieskatā ""Latvenergo" vadība šķiet to ir aizmirsusi". 

LZS norāda, ka ir saņemta informācija, ka "Latvenergo" lauž līgumus ar ražojošiem uzņēmumiem, kuru ikmēneša elektroenerģijas patēriņš ir ievērojams, lai vairāku gadu fiksēto maksu maksimāli ātri nomainītu uz jaunajiem tarifiem.

LZS uzskata, ka jānoskaidro "Latvenergo" mantas struktūra, un kāda saikne, savstarpējie līgumi, ieguldījumi, peļņas un zaudējuma rādītāji ir AS "Latvenergo" ar AS "Latvijas elektriskie tīkli", AS "Augstsprieguma tīkls", AS "Sadales tīkli" un SIA "Liepājas enerģija", kā arī kāpēc šiem uzņēmumiem nav valsts akciju sabiedrības statuss.

"Neatkarīgs un padziļināts audits spētu kliedēt dažādus mītus un Latvijas tauta uzzinātu savas patapinātās neprivatizējamās mantas apsaimniekošanas saimnieciskumu, kā arī par ko dubultā tiek palielināti rēķini par pašu saražotu elektroenerģiju," uzsver Krauze.

LZS Uzņēmēju padomes vadītāja Lienīte Caune pieļauj, ka AS "Latvenergo" šajā situācijā gūstot "fantastiku peļņu".

LZS uzņēmēju pārstāve vēlas noskaidrot, vai Daugavas hidroelektrostacijās saražotai elektroenerģijai ir ļoti zema pašizmaksa. "Kāda ir "Latvenergo" peļņa tirgojot šo elektroenerģiju un kas liedz šo saražoto elektrību tirgot vietējiem patērētājiem par valsts regulētu cenu?" vaicā Caune.
 

 
Visi komentāri
 
eidis 5.decembris 2021 18:20
9 1 Atbildēt

Nolāpītie populisti!

WALA 6.decembris 2021 12:23
1 6 Atbildēt

Tas nav populisms, jautàjumi ir diezgan pamatoti, un enerģijas jautàjumi nav tikai energo kompàniju interešu jautàjums, tas ir arī valsts drošības jautàjums, un tikai biržas "spēlmaņiem" tas šķiet OK ...

juriz 6.decembris 2021 14:17
0 0 Atbildēt

LZS vajadzētu pateikt, ka cenas tiek noteiktas biržā.

Arī vajadzētu pateikt to, ka OIK pašlaik rēķinā ir daži procenti. Ja grib kaut ko kādam atvieglot, tad jāķeras pie PVN elektrībai.

Zemnieks 6.decembris 2021 19:16
1 0 Atbildēt

Es arī gribētu pārdit graudus par daudz augstāku cenu nekā tirgus cena! Kāpēc vasts man par to nevarētu pieaksāt?ž

JanJan 8.decembris 2021 9:38
0 0 Atbildēt

Pēdējā rindkopa vispār uzspridzināja manas smadzenes... Kas liedz? Likumi un vienotais elektroenerģijas tirgus! Latvenergo netirgo HESā saražoto elektroenerģiju pa tiešo klientiem. Lai Nordpools strādātu ir jānodala ražošana no tirdzniecības. Praksē tas nozīmē, ka Latvenergo kā ražotājs VISU saražoto elektroenerģiju pārdod biržā, kas to tajā brīdī ir gatavs pirkt. Latvenergo kā tirgotājs pēc tam pērk biržā par lētāko cenu, kas ir pieejams. Jā, daļu varbūt nopērk atpakal, ko paši saražoja, bet ne obligāti.

Lai nu kā dažiem gribētos atgriezties pie komandekonomikas, tas nenotiks.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Granīta ielas nokrīt bloki no smagā transporta un bloķē joslu (+ VIDEO) 2

Šodien, 18. septembrī pirms plkst.17.00, Rīgā, Granīta ielā no kravas auto puspiekabes izkrita krava, ko tas veda - iespējams, celtniecībai paredzētas konstrukcijas, kas nobloķēja kustību vienā virzienā. Lasīt vairāk

 

Šoferis saņem 18 “divniekus” un piecus “vieniniekus”; turpinās satiksmes drošības akcija (+ VIDEO) 3

Pēdējo divu dienu laikā Latvijā fiksēti vairāk nekā 470 gadījumi, kad šoferi pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu. LTV filmēšanas grupa devās līdzi Valsts policijas ekipāžai Valmieras pusē, kur ceļu satiksmē tika konstatēti ne tikai ātruma, bet arī citi pārkāpumi – kāds šoferis pēc pārbaudes CSDD saņēmis 18 “divniekus” un piecus “vieniniekus”. Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti