Visi komentāri - Viens no emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksa sastrēgumu laikā

Viens no emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksa sastrēgumu laikā 24

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 5.janvāris 2022 11:30

Kā viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā, intervijā Latvijas Radio pastāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV).

Viņa skaidroja, ka zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.

Līdzīgas zemu emisiju zonas jau esot noteiktas vairākās citās Eiropas galvaspilsētās, piemēram, Londonā, Parīzē, Berlīnē.

Rīgas vēsturiskajā centrā patlaban gaisa piesārņojums pārsniedz Latvijā un Eiropā noteiktās normas, un lielākais gaisa piesārņotājs ir automašīnas, kuru skaits galvaspilsētā katru gadu pieaug, uzsvēra Andersone.

Aktivitātes gaisa piesārņojuma mazināšanai Rīgas vēsturiskajā centrā pakāpeniski plānots ieviest no 2023. līdz 2027.gadam, bet kādi tieši būs šie pasākumi, vēl nav zināms. To iecerēts izlemt, izvērtējot datus no pētījuma, kas ilgs turpmākos sešus mēnešus, stāstīja Andersone.

Kā ziņots, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments šodien rīkos atklāšanas sanāksmi, lai sniegtu plašāku informāciju par projektu zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.

Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību, aģentūru LETA informēja departamentā. 

Starp Pilsētas attīstības departamentu un auditorkompāniju "PricewaterhouseCoopers" 22.novembrī tika noslēgts līgums par priekšizpēti un rīcības plāna izstrādi zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.

Situācijas izpēti un funkcionālo scenāriju izstrādi paredzēts pabeigt līdz šī gada jūlijam, savukārt līdz 2023.gada jūlijam notiks satiksmes pārkārtošanas plāna un zemo emisiju zonas ieviešanas rīcības plāna izstrāde un gala publiskā apspriešana.

 
Visi komentāri
 
WALA 5.janvāris 2022 11:51
2 0 Atbildēt

Mums viss ir tik "labi automatizēts" visās nepieciešamajās vietās, ka tāda "sastrēgumu maksa" tāds nieks vien būs ... galvenais ka varēs labi nopelnīt ...

Damn 5.janvāris 2022 11:58
4 0 Atbildēt

Sastrēgums skaitīsies, ja konkrētā ielas posmā atrodas vairāk par divām automašīnām?

anoagask 5.janvāris 2022 12:11
9 0 Atbildēt

sastrēgumi būs visu laiku, vismaz no 0700-2000.

tā vietā, lai sabtrasportu no mobilajām patversmēm pārvērstu par modernu pakalpojumu, uzliksim jaunus nodokļus. ievēli marksistus un saņem aizliegumus.

ušakovam nākamajā sasaukumā zīmējas vairākums, ja vien neuzzīmēs kādu krimināllietu

gunbox 6.janvāris 2022 13:32
0 1 Atbildēt

Uškovs kloķus rausta daudz augstākos slāņos pret mūsu amatpersonu pabiru līmeni. Šodien kur tur par kukuļošanu citā valstī LV bijusī finanšu(?) ministre sašņorēta. Lūk tāds ir Latvijas ministra tipāžs. Kukulīši asinīs ierakstīti. Un likumdošanas augstākais soda mērs ir pirkta pakratīšana, ka tā darīt nedrīkst. Tā kā vari zīmēt kaut ar metināmo - ne smakas no zīmēšanas nepaliks.

Krotow 5.janvāris 2022 12:45
3 1 Atbildēt

Nu protams - maksa būs, taču iespēja apbraukt maksas zonu joprojām nebūs. Tad lai nebrīnās ka maksājošie iedzīvotāji no Rīgas aiztīsies un piepilsētām un problēma kļūs vēl nopietnāka.

5.janvāris 2022 16:06
0 0 Atbildēt

Aiztīsies uz piepilsētām un uz Rīgas korķiem brauks no turienes? Tad jau nebija jēgas mukt prom!

Vai nebrauks uz Rīgu? Tas pat labāk - jo tad tiešām samazināsies sastrēgumi!

Arī jā 5.janvāris 2022 16:35
0 0 Atbildēt

Īpaši aiztīsies visi no soclēģera blocenēm. Pārdos dzīvokļus un uzbūvēsies Rīgas pievārtē. Un brauks jau lielākus attālumus, tērējot vairāk naudas ceļam.

Krotow 5.janvāris 2022 22:40
2 0 Atbildēt

Vai arī nebrauks nemaz. Un bloķeņu rajoni paliks sākumā kā sovoku pensionāru geto. Un pēc tam - vieta, kur uzņemt pēcapokalipses un šausmu filmas, pārtraukumos atšaudoties no vietējām bandām.

Pisnesa plāns 5.janvāris 2022 13:05
8 0 Atbildēt

Varonīgi sačakarēsim satiksmi, un veidosim sastrēgumus, lai pēc tam varētu uzlikt maksu par sastrēgumu izmantošanu...

BRAVO!!!!!!

GTD2 5.janvāris 2022 13:10
5 0 Atbildēt

vajag vēl vairāk stabiņus, lai lielāki satrēgumi un vairāk naudas domei

Stabiņš 5.janvāris 2022 16:37
6 5 Atbildēt

Nu ko tu irs....sastrēgumi bija jau sen pirms stabiņiem (kurus vaģilas ir godam pelnījuši, nestājoties pirms gājēju pārejām utt.)

Vernons 5.janvāris 2022 17:26
1 0 Atbildēt

Dzelzceļa sliedes ir līdz Rītausmas ielai! Tātad to Ziepniekkalna skudru pūzni var ar vilcienu aizvest uz Centru! Nepilns kilometrs sliežu ceļa jāuzbūvē un lieta darīta! Tas būtu Rīgas mēra cienīgs panākums. Linkaitis varētu gavilēt! Bolderāja tas pats.

ZZZZ 5.janvāris 2022 17:40
2 0 Atbildēt

Jauna ēra nāk... nemeklejat loģiku Visu atrisināsim ar zaļo kursu un $$$$

Jūrmalgorodā viena liela villa otra for sALE koka iezemiesa būdiņa Tikmer saimnieki ar helo hopteri nolaižas Raga kāpas dabas parka dromā

Jo 5.janvāris 2022 18:40
1 1 Atbildēt

Ja Tevi policis ar savām k2 un urnu rokās panāk, tad pienākas piečuku tur iebirdināt! Ja ne - taisies ka prom no sastrēguma, nav ko te stāvēt!

Nevari? Skat, tur nāk nākošais k2.

Eu 5.janvāris 2022 20:52
2 1 Atbildēt

Nu beidziet vaimanāt, pietiek jau. Vieta sastrēgumā ir resurss, tāds pat kā stāvvieta ielas malā - 90jos Rīgas centrā varēja parkoties bez maksas, kaut uz platās ietves ja brauktuvu bija aizņemta. Tagad par stāvvietu jāmaksā un neviens tāpēc nav izlēcis pa logu vai pie MK aplējies ar benžu un aizdedzinājies.

Tāpat maksāsim sastrēguma nodokli un tikai neliela daļa mainīs ieradumus - brauks citā laikā vai vispār pārcelsies uz Stāvgrūžiem lai nemaksātu.

... 5.janvāris 2022 22:25
3 0 Atbildēt

Nezinu, vai tā ir vaimanāšana, bet nu demokrātija ļauj vismaz izteikt arī viedokļus kas atšķiras no vadoņa.

Īstenībā stulbākais ir tas, ka iekasējot naudu, vadoņi vairs principā nebūs ieinteresēti darīt kaut ko satiksmes uzlabošanai...

Slinkais 6.janvāris 2022 10:58
0 0 Atbildēt

hahah. ļoti labi atceros tos centra bezmaksas stāvvietas laikus. visur mēnešiem ilgi stāvēja lūžņi un vajadzdzības gadijumā atrast vietu reizem bija nereāli. tagad vismaz stāvvietās notiek stabila rotacija

WALA 6.janvāris 2022 11:00
0 0 Atbildēt

Un kā tieši tas palīdz mērķim panākt tīrāki gaisu Rīgā ???

Tip laicīgi ievāc naudu ko varēs piesārņojuma līmeņa pārsniegšanas sodos pēc tam.samaksāt ???

Nea 6.janvāris 2022 12:56
1 1 Atbildēt

Nemētā muļķi. Ja par katru centra šķērsošanu būs jāmaksā vismaz piecītis, tad izklaigāsies un pēc laika viena daļa arī nebrauks cauri centram sastrēgumu laikā. Īsāks sastrģums nozīmē mazāk izmešu, vai ne tā? Vai ar to pietiks vai nē - laiks rādīs.

??? 6.janvāris 2022 13:31
1 0 Atbildēt

Kurš Tevi mētā?

Neko tas būtiski neuzlabos. Cilvēki brauc kaut kur nevis tāpēc ka patīk sēdēt korķos un blenzt uz daiļajiem stabiņiem, bet tāpēc ka nepieciešams kaut kur nokļūt. Centra apbraukšana prasa vismaz stundu. Un infrastruktūras nav. Tātad labākā gadījumā cilvēki nobrauks lielāku attālumu un sēdēs garākos korķos blakus centram, kas kopējo gaisa piesārņojumu tikai pasliktinās... 3 no 4 tiltiem pār Daugavu atrodas centrā...

Gudrais 6.janvāris 2022 14:20
0 0 Atbildēt

A es sarunāšu ka ierodos darbā agrāk un prom arī došos agrāk. Lai lohi jājas pa sastrēgumiem. Kā tev tas patīk, Ilon Mask.

Krotow 6.janvāris 2022 13:52
1 1 Atbildēt

Vairāk interesē kur palikt tiem, kuriem centrā neko nevajag. Taču no Pārdaugavas ziemeļu puses vai Jūrmalas uz Daugavas labā krasta ziemeļiem braucot, nāksies braukt ar milzīgu līkumu. Rīgā uz Ziemeļiem no Vanšu tilta nekā vairs nav. Ziemeļu šķērsojums tā arī palika uz papīra. Par to varavīksnes Domei ideju nav.

Atbildu abiem 6.janvāris 2022 14:11
2 2 Atbildēt

Brauks pāri Dienvidu vai Salu tiltam un apbrauks centru. Kamēr Ziemeļu šķērsojuma. Jā, gabals. Bet nav jau kājām jāskrien - auto pats ripo uz priekšu. Ilgi? Bet korķos jau arī puse dzīves paiet. Labāk tērēt laiku braucot, nevis stumjoties pa 2.5m. Ne?

iJuris 8.janvāris 2022 9:46
0 0 Atbildēt

Vai vari iezīmēt sevis nosaukto maršrutu? Nosaukt ielas, pa kurām apbraukt centru, lai nokļūtu piemēram Bolderāja->Vecmilgrāvis?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Granīta ielas nokrīt bloki no smagā transporta un bloķē joslu (+ VIDEO)

Šodien, 18. septembrī pirms plkst.17.00, Rīgā, Granīta ielā no kravas auto puspiekabes izkrita krava, ko tas veda - iespējams, celtniecībai paredzētas konstrukcijas, kas nobloķēja kustību vienā virzienā. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 22

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Opel samazina klimata pēdu; saules enerģija Eizenahas rūpnīcai 4

Opel ražotne Eizenahā kļūst zaļāka - virzoties uz oglekļa neitrālu ražošanu, rūpnīca Tīringenē tagad saņem zaļo elektroenerģiju no jaunā saules paneļu parka. Lasīt vairāk

 

Ir gatavs uzlādēt arī elektrisko Rolls Royce (+ VIDEO) 3

Jaunākajiem elektromobiļiem nepieciešama jaudīga uzlāde, un tādu gatavas nodrošināt Neste MY Renewable Charge stacijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti