Visi komentāri - Rīgas zemo emisiju zonas satiksmes pārkārtošanas plānu izstrādās līdz šī gada beigām

Rīgas zemo emisiju zonas satiksmes pārkārtošanas plānu izstrādās līdz šī gada beigām 3

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 5.janvāris 2022 12:11

Rīgas zemo emisiju zonas satiksmes pārkārtošanas plāns tiks izstrādāts līdz šī gada beigām, šodien izskanēja projekta atklāšanas sanāksmē.

Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību. 

Šodien sanāksmē priekšizpētes veicēja un rīcības plāna izstrādātāja "PricewaterhouseCoopers" pārstāvji informēja par plānotajiem pasākumiem un termiņiem, kuros darbus iecerēts īstenot.

Projekta laikā iecerētas trīs sabiedriskās apspriešanas.

Sabiedriskā apspriešana par priekšizpētes dokumentu paredzēta gada vidū, sabiedriskā apspriešana par satiksmes pārkārtošanas plānu iecerēta šī gada nogalē, bet Rīcības programmas publiskā apspriešana plānota 2023.gada pirmajā pusē.

Sanāksmē tika uzsvērts, ka tiks apkopota citu valstu pilsētu pieredze zemo emisiju zonu izveidei un meklēti Rīgai atbilstošākie varianti. 

Pagaidām neizskanēja neviens iespējamais risinājums, kurā galvaspilsētas teritorijā varētu ieviest zemo emisiju zonu un kādi varētu būt šīs zonas ieviešanas nosacījumi.

Tikmēr Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV) šorīt intervijā Latvijas Radio norādīja, ka viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā.

Viņa skaidroja, ka zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) iepriekš intervijā aģentūrai LETA teica, ka tuvākajos gados Rīgas centrā sagaidāmi privātā transporta ierobežojumi.

Ministru kabinets ir apstiprinājis gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu, kas paredz zemo emisiju zonu ieviešanu. Zemo emisiju zona varētu būt viss centrs starp dzelzceļa loku un Daugavu.

Tas kaut kādā mērā nozīmēs arī ierobežojumus kādām automašīnām ar noteiktiem dzinēja izmēriem, teica Ķirsis.

Šādas zonas ieviešana samazinās auto plūsmu Rīgas centrā.

 
Visi komentāri
 
Augusts 5.janvāris 2022 20:27
2 2 Atbildēt

Šo jau vajadzēja vakar, nevis līdz gada beigām. Zemās emisiju zonā jāiebrauc tikai euro6+ transportam, pārējiem jāmaksā vismaz 20 eur + 10eur stundā stāvēšanai. Jāaptver ne tikai Daugavas labais, bet arī kreisais krasts, lai sastrēgums ir uz Jūrmalas un Ķekavas šosejas, nevis pilsētā. Pilsētai jābūt tīrai un rāmai, cilvēkiem ir jābrauc ar sabiedrisko vai jāmaksā par veco 10gadīgo lūžņu iebraukšanu centrā, vismaz 20 eur dienā.

Krotow 5.janvāris 2022 22:39
3 1 Atbildēt

Mhm, paliks vecpilsēta tūristiem ar milzīgu mirušo zonu apkārt. Pa kuru klīdīs daži apauguši hipsteri ar latte glāzēm.

650 6.janvāris 2022 0:12
2 0 Atbildēt

Aizmirsāt piezīmēt- Lohiem ir jāmaksā uzreiz, tikko jau pamodinātājs iezvana attiecīgo dienu.Jo te Latvija, te ir Eiropa.Jā.

Bet par centru skaidrs- sen jau vajadzēja boikotēt pilnīgi jebkādus saimnieciskās vai intelektuālās darbības veicējus, kuru kantori atrodas centrā.Ieskaitot pilnīgu aizliegumu vadībai un darbiniekiem braukt "uz darbu" ar jebkādu mehānisko transportlīdzekli,kurš nebūtu sabtranss.

Vietējiem centeristiem par iebraukšanu savā pagalmā vai apstāšanos pie saviem vārtiem "pasažieru izlaišanai"- sods 3 minimālo mēnešalgu apmērā.Pastam un kurjerpastiem noteikt srakano ekonomisko zonu jau ķengarakā pie solitūdes stacijass.Atkritumu,mēbeļu un pārtikas aprite tikais ar bezpilota elektrotransportu.No 25tā pilnīgu aizliegumu centra iedzīvotājiem iegādāties jebkādu a/m.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoražotājiem nāksies padomāt: ES pieprasa ilgtspējīgākus risinājumus 22

Eiropas Savienībā šobrīd top jauns likums, kas varētu būtiski mainīt to, kā ražojam, lietojam un pēc tam atvadāmies no saviem transportlīdzekļiem. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO)

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti