Rīgas zemo emisiju zonas satiksmes pārkārtošanas plāns tiks izstrādāts līdz šī gada beigām, šodien izskanēja projekta atklāšanas sanāksmē.
Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību.
Šodien sanāksmē priekšizpētes veicēja un rīcības plāna izstrādātāja "PricewaterhouseCoopers" pārstāvji informēja par plānotajiem pasākumiem un termiņiem, kuros darbus iecerēts īstenot.
Projekta laikā iecerētas trīs sabiedriskās apspriešanas.
Sabiedriskā apspriešana par priekšizpētes dokumentu paredzēta gada vidū, sabiedriskā apspriešana par satiksmes pārkārtošanas plānu iecerēta šī gada nogalē, bet Rīcības programmas publiskā apspriešana plānota 2023.gada pirmajā pusē.
Sanāksmē tika uzsvērts, ka tiks apkopota citu valstu pilsētu pieredze zemo emisiju zonu izveidei un meklēti Rīgai atbilstošākie varianti.
Pagaidām neizskanēja neviens iespējamais risinājums, kurā galvaspilsētas teritorijā varētu ieviest zemo emisiju zonu un kādi varētu būt šīs zonas ieviešanas nosacījumi.
Tikmēr Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV) šorīt intervijā Latvijas Radio norādīja, ka viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā.
Viņa skaidroja, ka zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) iepriekš intervijā aģentūrai LETA teica, ka tuvākajos gados Rīgas centrā sagaidāmi privātā transporta ierobežojumi.
Ministru kabinets ir apstiprinājis gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu, kas paredz zemo emisiju zonu ieviešanu. Zemo emisiju zona varētu būt viss centrs starp dzelzceļa loku un Daugavu.
Tas kaut kādā mērā nozīmēs arī ierobežojumus kādām automašīnām ar noteiktiem dzinēja izmēriem, teica Ķirsis.
Šādas zonas ieviešana samazinās auto plūsmu Rīgas centrā.
Šo jau vajadzēja vakar, nevis līdz gada beigām. Zemās emisiju zonā jāiebrauc tikai euro6+ transportam, pārējiem jāmaksā vismaz 20 eur + 10eur stundā stāvēšanai. Jāaptver ne tikai Daugavas labais, bet arī kreisais krasts, lai sastrēgums ir uz Jūrmalas un Ķekavas šosejas, nevis pilsētā. Pilsētai jābūt tīrai un rāmai, cilvēkiem ir jābrauc ar sabiedrisko vai jāmaksā par veco 10gadīgo lūžņu iebraukšanu centrā, vismaz 20 eur dienā.
Mhm, paliks vecpilsēta tūristiem ar milzīgu mirušo zonu apkārt. Pa kuru klīdīs daži apauguši hipsteri ar latte glāzēm.