Cepurītis: Gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgā automašīnu skaitam centrā būtu jāsamazinās par 20% - iAuto

Cepurītis: Gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgā automašīnu skaitam centrā būtu jāsamazinās par 20% 52

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 10.janvāris 2022 15:18

Gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgā automašīnu skaitam pilsēta centrā būtu jāsamazinās par 20%, šorīt intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Edmunds Cepurītis (PP).

Viņš skaidroja, ka sarunas par iespējamajiem gaisa kvalitātes uzlabošanas risinājumiem galvaspilsētā ir tikai sākušās un tiek apskatīti vairāki scenāriji, kā samazināt gaisa piesārņojumu. Par iebraukšanas maksu saruna sākta, jo tas ir viens no risinājumiem, kā gaisa kvalitātes uzlabošanas vārdā rīkojas citas pilsētas pasaulē.

"Lai samazinātu gaisa kvalitātes ietekmi uz veselību, būtu nepieciešams tikai par 20% samazināt auto skaitu pilsētas centrā. Ja izdotos pietiekami uzlabot sabiedrisko transportu un velojoslas, domāju, ka jaut tagad 20% autovadītāju labprāt atteiktos no autotransporta izmaksu dēļ, piemēram," pieļāva domes deputāts.

Politiķis gan piekodināja, ka lēmums par iespējamajiem risinājumiem tiks pieņemts pēc tam, kad tik pabeigts pētījums. Savukārt iebraukšanas maksas ieviešana pilsētas centrā sastrēgumu laikā ir viens no "tālākā gala" risinājumiem. "Galvenais mērķis ir uzlabot gaisa kvalitāti galvaspilsētā," apgalvoja Cepurītis.

Kā ziņots, Rīgas zemo emisiju zonas satiksmes pārkārtošanas plāns tiks izstrādāts līdz šī gada beigām. Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību.

Pagaidām neizskanēja neviens iespējamais risinājums, kurā galvaspilsētas teritorijā varētu ieviest zemo emisiju zonu un kādi varētu būt šīs zonas ieviešanas nosacījumi.

Tikmēr Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV) iepriekš intervijā Latvijas Radio norādīja, ka viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā.

Viņa skaidroja, ka zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.

 
52 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Khe 10.janvāris 2022 16:09
7 6 Atbildēt

Manuprāt, ja mērķis tiešām ir samazināt izmešu apjomu, tad ir jāaizliedz iebraukt vecākiem (ar lielākiem izmešiem) auto centrā. Un nav svarīgi, kurā diennakts stundā. Tas veicinātu cilvēkus izmantot dabai draudzīgāku transportu.

Ko dos, ja pieprasīs tikai maksāt sastregumu laikā? Jā, daļa, kam tiešām nevajag uz centru, brauks apkārt, vai izvēlēsies atstāt auto kur citur, vai varbūt brauks citos laikos, bet daļa vienkārši samaksās un brauks tāpat piesārņot gaisu. Bez tam, tad, iespējams, tieši brauks ar vecākiem auto, jo jaunāka iegādei vienkārši būs mazāk līdzekļu.

MZ 10.janvāris 2022 16:36
6 1 Atbildēt

To pašu efektu varētu panākt vienkārši sakārtojot izplūdes sistēmas un stingrāk kontrolējot kas nāk laukā pa izpūtējiem. Bet šajā valstī pieņemts amatpersonu neizdarības dēļ problēmas uzkraut visiem, arī godprātīgiem ne jaunu auto īpašniekiem.

WALA 10.janvāris 2022 15:41
5 2 Atbildēt

Kad visa valsts beigs tiražēt stulbumu, auto kurš stāv, nav gaisa piesārņotājs, taču visi "zaļie" nodokļi organizēti tā lai maksimāli daudz brauktu, jo īpaši tie kam lielmotori ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoražotājiem nāksies padomāt: ES pieprasa ilgtspējīgākus risinājumus 22

Eiropas Savienībā šobrīd top jauns likums, kas varētu būtiski mainīt to, kā ražojam, lietojam un pēc tam atvadāmies no saviem transportlīdzekļiem. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO)

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti