Visi komentāri - Pētījums: 2021. gadā autovadītāji visbiežāk grēkojuši ar telefona lietošanu pie stūres un auto apkopi

Pētījums: 2021. gadā autovadītāji visbiežāk grēkojuši ar telefona lietošanu pie stūres un auto apkopi 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 12.janvāris 2022 10:32

Analizējot Latvijas autovadītāju braukšanas un auto uzturēšanas paradumus aizvadītajā gadā, secināts, ka visvairāk tiek grēkots ar auto apkopi un telefona lietošanu braukšanas laikā.

Vairāk nekā trešā daļa jeb 34% aptaujāto šoferu norāda, ka paši seko līdzi auto tehniskajam stāvoklim un pie speciālista vēršas tikai galējas nepieciešamības gadījumā, savukārt 6% uzskata, ka pietiek, ja reizi gadā dodas uz obligāto tehnisko apskati CSDD. Gandrīz tikpat daudz autovadītāju arī atzinuši, ka pie stūres mēdz runāt pa telefonu (33%) vai rakstīt ziņas (5%), liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Daudz lielāku atbildību autovadītāji demonstrē, izvairoties sēsties pie stūres alkohola reibumā vai ievērojot pieļaujamo 0,5 promiļu robežu. 66% autovadītāju norādījuši, ka nekad nav braukuši reibumā, bet 25% to darījuši tikai līdz pieļaujamai robežai. Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka 2021. gadā (no janvāra līdz novembrim) ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistītas personas alkohola reibumā, ir samazinājies, salīdzinājumā ar 2020. gada tiem pašiem mēnešiem (attiecīgi 167 un 188).

Drošas braukšanas skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks norāda: “Visbiežāk autovadītāji grēko ar riepu nodilumu, neatbilstošu bremžu stāvokli un problēmām balstiekārtā. Tas pierāda, ka autovadītāji nemaz tik bieži nepārbauda sava auto tehnisko stāvokli,” norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Runājot par braukšanu alkohola reibumā un telefona lietošanu pie stūres, eksperts piebilst: “Maldīgi uzskatīt, ka tikai alkohola lietošana pie stūres rada riskus – bīstama ir arī uzmanības dalīšana, kad lietojam telefonu, ēdam vai dzeram, paralēli vadot automašīnu. Svarīgi katrā šajā gadījumā izvērtēt riskus un prioritātes un nepieciešamības gadījumā apstāties ceļa malā, lai, piemēram, paēstu.”

2021. gada vienpadsmit mēnešos ceļu satiksmes negadījumu skaits salīdzinājumā ar šādu pašu periodu 2020. gadā ir pieaudzis (attiecīgi 37 468  un  35 433), taču tajā pašā laikā nav audzis bojā gājušo skaits negadījumos, kuros vismaz viens vadītājs bijis alkohola reibumā. Tas apliecina, ka ir būtiski turpināt analizēt autovadītāju paradumus un uzsvērt drošas un atbildīgas auto vadīšanas nozīmi.

 “GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2021. gadā, piedalījās 1007 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 12.janvāris 2022 15:45
0 0 Atbildēt

Shis eksperts varētu pamācīt/parādīt vadītājiem kā pārvietoties pa atkalas noledojušajiem ceļiem Kā lieto dažādus speciālākus līdzekļus ap riteņiem liekamus, lai var tikt mājās no darba.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoražotājiem nāksies padomāt: ES pieprasa ilgtspējīgākus risinājumus 22

Eiropas Savienībā šobrīd top jauns likums, kas varētu būtiski mainīt to, kā ražojam, lietojam un pēc tam atvadāmies no saviem transportlīdzekļiem. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO)

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti