Visi komentāri - Apakškomisija atbalsta kriminālsodu par braukšanu alkohola reibumā virs 1,5 promilēm

Apakškomisija atbalsta kriminālsodu par braukšanu alkohola reibumā virs 1,5 promilēm 9

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 30.marts 2022 10:45

Saeimas Krimināltiesību politikas apakškomisijas deputāti šodien izskatīšanai Juridiskajā komisijā atbalstīja Krimināllikuma grozījumus, kas paredz transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā virs 1,5 promilēm noteikt kā krimināli sodāmu, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā.

Iepriekš atsevišķi gan parlamenta opozīcijas deputāti, gan Tieslietu ministrija (TM) bija rosinājuši kriminālsoda noteikšanu par braukšanu ar alkohola reibumā.

Saeima janvārī nodeva izskatīšanai komisijās opozīcijas virzītos grozījumus Krimināllikumā, kuros piedāvāts ieviest kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles. Šos grozījumus iesniedza deputāti Kaspars Ģirģens (R), Ēriks Pucens (R), Ramona Petraviča, Ļubova Švecova (LPV) un Māris Možvillo (PCL).

Kā apakškomisijas sēdē šodien atzīmēja TM pārstāvji, vidēji gadā par sēšanos pie stūres alkohola reibumā tiek sodītas 2000 personas. Aptuveni 65% no šiem gadījumiem autovadītāju reibums pārsniedz divas promiles, par ministrijas pārstāvju pausto informēja Preses dienestā.

Apakškomisija sēdē vērtēja TM priekšlikumu kriminalizēt braukšanu dzērumā, sākot no divām promilēm, kas kriminālsodam vidēji gadā pakļautu aptuveni 1300 personas.

"Risku ceļu satiksmes drošībai rada ikviena reibuma pakāpe, un sēsties šādā stāvoklī pie stūres ir bezatbildīgi un nepieļaujami. Apakškomisijas deputāti rosina robežu starp administratīvo sodu un kriminālsodu noteikt, sākot no 1,5 promilēm," pauž apakškomisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV).

Pašlaik atbilstoši Ceļu satiksmes likumam par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, kas pārsniedz 1,5 promiles, piemēro naudas sodu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem. Savukārt kriminālatbildība par transportlīdzekļa vadīšanu, ja vadītājs atrodas alkohola vai citu apreibinošu vielu ietekmē, ir paredzēta transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Deputāti rosināja TM pirms grozījumu izskatīšanas Juridiskajā komisijā vērtēt jautājumus, kas saistīti ar alkohola koncentrācijas noteikšanai nepieciešamajām pārbaudēm, kā arī soda izpildei nepieciešamo finansējumu.

 
Visi komentāri
 
gunbox 30.marts 2022 11:48
3 0 Atbildēt

Vai 1 promile ir kaut kas ne krimināls? Kaut kāds sviests. Kriminālo vajadzēja likt jau no 0.5 promilēm. Nav tur ko čakarēt satiksmi ar idiotiem.

Vaidelotis 30.marts 2022 13:13
2 0 Atbildēt

No vienas promiles auto konfiskācija. Kriminals gan jau bus nosacīts un krūmu alkašiem bijis nebijis. Politiķi tikai uzspodrinājās, uzvārdi jau ir "pareizie".

GTD2 30.marts 2022 19:39
0 0 Atbildēt

un kas mainis ja konfisces tos šrotus, kādi pārsvarā ir tādai kategorijai? Agrāk jau bija ,ka lika tos maksas stāvietās, beigās valstij tik zaudējumi jo tie auto nesedz izdevumus, zinu vienu parazītu kam trīs šroti stāvēja tajās stāvietās, kamēr pats riņķoja ar nākamo 300 eiro vērto limuzīnu.

gunbox 31.marts 2022 11:44
0 0 Atbildēt

Ja 2 mēnešu laika neizņem no stāvlaukuma, var tak likt uz izsoli un atsitīs stāvlaukuma izmaksas. Ne jau tikai šrotinieki dzer.

WALA 30.marts 2022 17:53
0 0 Atbildēt

Dīvaini tikai ka neviens diži nerunā par CP štatu utml. Radari dzērājus neķer ...

Mangusts 30.marts 2022 18:06
1 0 Atbildēt

Šoferīši ir ļoti toleranti un laicīgi brīdina par policijas klātbūtni wazē. Ja brauc uz pohām, tad ļoti noder. Tā ka "oblavas" ir bezjēdzīgas. Reāli palīdz, ja kāds redz pie stūres alkonautu un ziņo policijai, vai arī alkonauts jau sataisa ziepes un "uzzīmējās".

Kanibaals 31.marts 2022 1:31
0 0 Atbildēt

Alkonauti waze neizmanto. Vafelē grūti vēl telefonā lūrēt.

gunbox 31.marts 2022 11:50
1 0 Atbildēt

Jā, visa problēma, ka tolerantie likuma pārkāpēji ir izčīkstējuši, ka policija nedrīkst slēpties. Es gan par likumu, kur policija drīkst ceļmalā atrasties tikai tad, ja ir kamuflāžā un krūmu aizsegā. CP ir darbs radīt drošu vidi uz visa ceļu tīkla, nevis informēt par drošības imitējošu posmu tikai tad, kad viņi tur atrodas. Pārvietojamie radari vispār ir jāizgatavo ceļas zīmes formā, krūmu un koka stumbra imitējošā formātā.

WALA 31.marts 2022 17:08
0 0 Atbildēt

Problēma jau ir tajā, ka ja radars vai CP ir redzams, tad ir cerība ka "muļķis ar baranky" pieraysies un neizdarīs kaut ko pilnīgi stulbu, ar nepamanāmiem "palīgiem/savaldītājiem" pie viņu mazā skaita, būs pilnīgs 3,1415926-zdec, tagad jau ir brīnumi, kad mayc līdz labi redzamam radaram, un tad ka liek pa bremzēm līdz pat -20km/h no atļautā ...

Tā vairs nav satiksmes drošība, tas būs pilnīgs bardaks ... ar bieži letālām sekām ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 19

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti