Visi komentāri - Asociācija: Degvielas cenu pieaugums varētu beidzot mudināt latviešus pārsēsties uz ekonomiskākiem auto

Asociācija: Degvielas cenu pieaugums varētu beidzot mudināt latviešus pārsēsties uz ekonomiskākiem auto 41

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 31.marts 2022 8:04

Degvielas cenu pieaugums varētu beidzot mudināt latviešus pārsēsties uz ekonomiskākām un Latvijai atbilstošākām automašīnām, aģentūrai LETA teica Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs.

Viņš skaidroja, ka šobrīd Latvijā vairums iegādājas apvidus automašīnas, kas pēc definīcijas patērē vairāk degvielas. Kā norādīja Kulbergs, jāpaiet kādam laikam, kad cilvēki sapratīs, ka pašreizējās degvielas izmaksas būs ilgtermiņā.

"Mums nāksies sadzīvot ar degvielas cenu starp diviem un trim eiro litrā. Varbūt tas beidzot pamudinās latviešus pārsēsties uz ekonomiskākām un ekoloģiskākām automašīnām," teica Kulbergs.

Uz jautājumu, vai Latvijas autotirgu varētu ietekmēt tas, ka dīzļdegviela ir kļuvusi dārgāka par benzīnu, Auto asociācijas vadītājs atbildēja apstiprinoši, uzsverot, ka "tas vienmēr ietekmē tirgu".

Kulbergs arī skaidroja, ka Latvijā izmantot dīzeļdzinēja automašīnas nav loģiski, jo netiek nobrauktas tik garas distances, lai dīzeļa motors sevi attaisnotu, turklāt šīs automašīnas vieglāk lūzt un tās ir dārgāk saremontēt.

"Latvijas pircējs ir ļoti emocionāls, un ir gatavs darīt daudz ko, lai, stāvot pie benzīntanka, būtu jāmaksā mazāk. Latviešu pircējs neskatās ilgtermiņā un ne vienmēr ir racionāls," teica Kulbergs, piebilstot, ka degvielas cenu kāpums ieviesīs "racionālo komponenti" automašīnas pirkumā. 

Tāpat viņš pieminēja, ka ļoti iespējams iedzīvotāji vairāk izmantos koplietošanas automašīnas, un pilsētas vidē noteikti domās par alternatīviem pārvietošanās veidiem. 

Auto asociācija ir auto nozares profesionālā organizācija, kas apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponenšu un rezerves daļu ražotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.

 
Visi komentāri
 
Nekā personīga 31.marts 2022 8:35
33 3 Atbildēt

Kulberg .kad beigsi ,neaizmirsti nolaizt ūdeni ..........

Autovadītājs 31.marts 2022 14:24
6 1 Atbildēt

Cik vajdebilam jābūt lai ko tādu kvelstu... Ja nu vienīgi valsts veco autiņu maina pret jaunu bez maksas...

PsychoDriver 31.marts 2022 8:37
26 0 Atbildēt

Un elektrība paliek lētāka - tā es sapratu? Nu, nu...

Toms 6.aprīlis 2022 10:54
0 0 Atbildēt

Pirmkārt Dacia spring ar visām atlaidēm un valsts finansējumu maksā 17k, var nobraukt 300km pilsēta un 200 pa šoseju (nu labi, varam pieņemt pie tava braukšanas stila 150, kas ir pieņemami visiem kas nebraukā uz Rīgu bet tikai pa savu rajonu dzīvojas, ka arī tiem kas dzīvo piepilsētā un dodas uz pilsētu.

Otrkārt pa 10k es jau 2017 gada varēju nopirkt jaunu mašīnu kas ēd 5l/100 benzīnu (4.7 uz šosejas, 5.2-5.5 pilsētā, velkot citu mašīnu- 7.9-8.5) un vieta ir vairāk (fiziski vairāk un lielākas lietas var ielikt) kā audi a4 un BMW 3. Sērijas universāli.)

Un treškārt ja ir vajadzīga vieta un ekonomija Duster dīzelis ēd 4l/100 un jogger LPG 7-8l/100 ar gāzi brauc. Abi šie autiņi ierakstās 20k budžeta

P.S. ar savu Daciju kopš 2017. Gada esmu veicis 238000km, bez tehniskām problēmām, visas dilstošo detaļu maiņas veicu atbilstoši servisa intervāliem, braucu 20% pa granti, 30 pa vidējās kvalitātes ceļiem un 50% pa šoseju.

Onsis 31.marts 2022 8:37
6 0 Atbildēt

Diez vai pāries uz zāles pļāvējiem, kuru resurrs mazāks par 100 tkm.

topinamburs 31.marts 2022 8:44
8 0 Atbildēt

2 - 3 eiro litr;a lai būtu, tad naftai jāmaksā 200 usd muca un uz augšu.

GTD2 31.marts 2022 8:47
9 0 Atbildēt

Kā tik īsā rakstā tik daudz muļķiibas sarakstīt . Nezin pats tic tam ko sarakstījis< ja tā, tad vēl skumjāk

māris 31.marts 2022 9:15
11 0 Atbildēt

latviešiem, par kuriem viņš runā, nav deputātu alga, lai nopirkut elektromobili. Neko citu, ka lietotu dīzeli tie nevar atļauties. Un ja ar latviešiem viņš domāja deputātus ar savām algām, diez vai tie izmantos sabiedrisko transportu.

Viss notiek par labu deputātiem, pluss, ja deputātiņam pietrūkst viņš var sev pielikt pie algas.

Normunds 31.marts 2022 9:34
9 0 Atbildēt

Deputātiem ir transporta kompensācijas, tie būs pēdējie, kas pārkāps uz elektro auto. Kā tad norakstīs "devielas" izmaksas?

jurs 31.marts 2022 10:13
3 4 Atbildēt

Ja var nopirkt lietotu dīzeli, var atļauties nopirkt arī lietotu benzīnnieku vai benzīns+LPG.

GTD2 31.marts 2022 13:41
8 0 Atbildēt

viņš runāja par ekonomiju dīzelis noteikti būs ekonomiskāks par bendzīnieku vismaz par 30proc, un ne visi grib ar gāzi . Domāju uz doto brīdi visu peltais dīzelis ir tas ekonomiskākais variants. Ari dzinēja resurs ir lielāks kā bendzīniejiem it sevišķi mazmotoriem. Normālu kvalitatīvu dīzeli viņu normāli uzturot var mierīgi braukt līdz 700 tūkst, citi brauc vēl vairāk, jo viņi ar ap 300 tūkst nobraukumu ieceļo pie mums

Normunds 31.marts 2022 9:32
9 0 Atbildēt

Kad valsts un pašvaldību pārstāvji pārsēdīsies uz kompakt auto ar max 1.2 dzinējiem?

Kāpēc nepieciešami premium klases auto ar lieliem dzinējiem?

reku 2.aprīlis 2022 22:58
0 0 Atbildēt

Pagapaga,bet kur ta naudu likt! Tà ir tik daudz kà nekad.

Opis 31.marts 2022 9:53
4 0 Atbildēt

Ekonomiskie latvieši brauc ar kontrabandas dīzeli!

Krotow 31.marts 2022 12:25
1 0 Atbildēt

Izskatās ka šis tirdziņš tagad pievērsies pavisam.

Opis 31.marts 2022 13:42
4 0 Atbildēt

Robeža jau nav slēgta! Mums ir daudz nepilsoņu un dubultpilsoņu, kas to vien darīs, kā kursēs uz pseido roģinu un atpakaļ. Jā, kravu aprite mazinās un fūres izsit no ierindas, bet Passati ar 100 litru bākām neizzūd.

Krotow 1.aprīlis 2022 14:13
1 0 Atbildēt

Mhm, sarežģītākā robežas šķērsošana "jaunajā realitātē" diez vai šiem biznesu atviegllos. Kad briežu ragu novārījumā mercētais bunkura saimnieks ieslēgs pilno dzelzs priekškaru, tad sveiki atā skraidīšanai pāri robežai. Vēl jo vairāk ar kontrabasa degvielu.

uxz 31.marts 2022 10:35
26 0 Atbildēt

Un tieši tapēc, ka lemj tādi Andri, sēžot siltajos valdes priekšsēdetāju krēslos, saņemot vismaz pāris štukas menesī uz rokas un neizjūtot realo situāciju valstī, esam DZIĻĀ PURVĀ, visos jautājumos.

Kādas vēl elektomasīnas?!?? Videjais latvietis auto var atlauties līdz maksimums 10k tīrajā vai 20k ar kredītu(operatīvajā moš vairāk, bet ta tāda bumba ar laika degli...)

Elektroauto zem 30k nepastāv un tādiem maziem pirduļiem vari nobraukt max 150km, jeb talāk par pilsētas robezam nemaz nedomā braukt, savādak raudāsi gaidot evakuatoru meža vidū, nerunājot par auto izmēriem/vietu...

Drīzāk, ceļot cenu kosmosā, lai nenotiek pretējais - vairums autiņus noliks malā/pārdos vairs nelies dīzeli pa 2.30€+/L, kritīsies DUS ietirgotais degvielas apjoms, nevarēs 'nopelnīt' un noturēt galvu virs ūdens un staciju kompānijam iestāsies krahs, kam sekos valsts ek. krīze.

DOMĀJAT KO DARAT! Nevis bļaustaties ar tendīgajiem pasaules vārdiem!

msh 31.marts 2022 12:44
1 0 Atbildēt

Tu kaut ko sajauci - vidējā mašīna šajā valstī ir kaut kādus 14 vai 15 gadus veca, tātad maksā ap divām pakām - nu pieņemsim ka to statistiku pavelk uz lej tādi kā es - attiecīgi vidējā mašīna tiem kas tās reglāri maina varētu būt uz 10 gadus veca - tāpat līdz taviem cipariem tālu.

Bet savādāk piekrītu.

X 31.marts 2022 16:05
4 1 Atbildēt

Viņš rakstija par "vidējo latvieti", proti vidējo slāni, nevis par vidējo auto vecumu. Vidējais auto vecums norāda tikai to, ka puse ir nevis "vidējais latvietis", bet nabadzīgais latvietis.

Pļurkt 31.marts 2022 10:52
9 0 Atbildēt

Pilnīgs fufels!!

Tās jaunākās un mazākās konservu bundžas patērē par 0.5 - 1.5 litram mazāk, toties maksā krietni vairāk.... tik daudz vairāk ka to litru uz 100 km neatmaksā NEKAD!!

Es netaisos mainīt normālu komfortu pret mazāku degvielas patēriņu. Ja nevar nopirkt jaunu, tad aci nepamirkšķinot pērku lietotu.

No tā vecā auto ir vēl viens labums - ar to var krietni vairāk nobraukt, līdz auto nosprāgst pavisam! = citi auto jāpērk retāk!!!

Krotow 31.marts 2022 12:36
3 0 Atbildēt

Realitāte gan ir tāda ka tev neviens neprasīs. Vai nu maksā par degvielu vai skrien kajām.

Kainšvainlībtdihs 31.marts 2022 11:40
7 2 Atbildēt

"mudināt latviešus pārsēsties uz ekonomiskākām un Latvijai atbilstošākām automašīnām". Latvijai atbilstošāks auto ir džips - mazāk jūt bedres, ir lielāka caurgājamība pa izšķīdušajiem zemes ceļiem.

ja 31.marts 2022 21:43
2 0 Atbildēt

apmierina 10l uz 100km , tad ok. Bet tā jādzīvo tiešām kaut kur tālu no asfalta, kur pašvaldība vispār nerūpējas par ceļiem, lai vadzētu džipu, tikai caurgajamibas pēc. Protams nav runa, ja vajag vilkt piebes vai pa lauku, pie traka jābrauc.

topinamburs 31.marts 2022 13:00
3 0 Atbildēt

realitāte būs tāda, ka brauks mazāk. Neskries katru dienu krustām šķērsām pa Rīgu 70 km. Vai uz kaimiņu pagasta veikalu reizi dienā, jo tur, redz, lētāks piens.

Nu, un arī mazāka strādājošo mobilitāte būs. Tas, protams, ir slikti.

Opis 31.marts 2022 13:45
4 0 Atbildēt

Ar sabiedrisko autobusu arī brauks mazāk, jo biļetes paliks dārgākas! Bet latvietis taupīgais pirmdien aizbrauks uz darbu un tikai piektdien brauks mājās!

Asd 31.marts 2022 18:52
8 0 Atbildēt

Kā Jūs vispār iedomājaties braukt ar šādu mazauto ar tik mazām riepiņām pa mūsu bedrainajiem asfalta ceļiem un pavasara dubļiem uz zemes ceļiem? Ko vispār laucinieks lai dara ar tādu būri uz riteņiem? Sākat taču pamosties, ne jau visi dzīvo Rīgā un pat tajā pašā Rīgā šur tur ceļš nav ļoti labs, bet nu tas tā.

Es 31.marts 2022 18:57
7 0 Atbildēt

Vot var dirst pilsētas švītiņš. Atbrauc padzīvo lauku reģionos kur apvidus auto ir vienīgais ar ko var daudzmaz sakarīgi pārvietoties it sevišķi rudens , ziemas , pavasara periodā.

Jānis 31.marts 2022 20:56
6 0 Atbildēt

Tukša diršana, labs demagogs.

Bolderaj galodnij kraj 31.marts 2022 21:17
3 0 Atbildēt

Ko var muldēt un kā lai nopērk auto kura maksā 16,000 eiro.

Joprojām 31.marts 2022 21:38
4 0 Atbildēt

nekas nav ekonomiskāks par 1.6- 1.7 dīzeli.

Pat pie dārgās dīzeļa cenas. Normāls cēliens.

Un 5l uz 100 km jebkuros apstākļos.

Ričijs 31.marts 2022 22:32
2 0 Atbildēt

Esmu jau parsēdies uz motoroleri.

Dainis 1.aprīlis 2022 6:15
4 0 Atbildēt

Zaje%$#aļi jau ar saviem eko auto!!! Nu nav man kur to elektro mēslu lādēt!!

Dace 1.aprīlis 2022 11:01
3 0 Atbildēt

Visi besās... kā nu kurš. Bet ko tasmainīs???? varbūt vajag prasīt, lai deputātiem atceļ kompensāciju? mēs visi braucam uz darbu paši... un ja jau ir krīze degvielas cenās, tad, lai pievienojas. varbūt pildot ikdienā auto zinās cik tas maksā.

topinamburs 1.aprīlis 2022 11:34
1 2 Atbildēt

ja deputātam atcels kompensāciju, tavam drundulim patēriņš paliks mazāks, vai benzīntanka īpašnieks pēkšņi sāks mazāk par degvielu prasīt?

650 1.aprīlis 2022 18:12
2 0 Atbildēt

Pagrūti ir noticēt mītam par to, ka kāds "plāno" esošā auto nomaiņu uz jaunāku, nedomājot par sava esošā auto realizāciju.Demagoģijas rezultātā lielu daļu no esošajiem lielā noskrējiena lietotajiem auto daudzmaz saprātīgi pārdot vispār nav iespējams.Pat lai kādā labā stāvoklī tas būtu.Īpaši ja "tēlaini iedomātajā" cenā padsmit eur un augstāk.Tāpēc daudziem nāksies pārmest ādu un domāt par esošā uzturēšanu.

Dīzelists 1.aprīlis 2022 21:42
2 0 Atbildēt

Kārtējais marasms. Kā minēts iepriekšējos komentāros, nopirkt to tosteri uz riteņiem ir daudz pa dārgu priekš mums, parastajiem cilvēkiem. Un ja pat nopirks, tad lietotu, bez garantijas, un maksās par remontiem 2 reizes dārgāk par dīzeli, pateicoties visiem modernajiem navarotiem. Turklāt, kur es viņu lādēšu? Vadu no trešā stāva pa logu vilkšu ārā uz pagalmu un sēdēšu pīpēšu divas stundas pie loga?

650 2.aprīlis 2022 2:39
2 0 Atbildēt

-vēl piepluso, ka turpmāk daļu no savas dzīves pavadīsi, īsinot laiku pie dažādām uzlādes vietām.Ēdīsi fastsuudus,aiz gara laika bakstīsi trubu,rubināsi degunu, ziemā/caurvējā šņauksi puņķus un kasīsi iespējami apsaldēto Kuli.Apmeklēsi sabtransstatoila tOleti ar iespējamo kovidu un/vai vēdertīfu komplektā.Un tā katru otro dienu, vai vismaz 3x katrās 7 dienās.

Attiecīgi, ja rindā stāvēs kādi vēl 3gab Lohi,pareizizini visu ar 3x.Mājā vai citā galapointā "uzlādēts" atbrauksi krietni pāri 1/2naktij un tad nāksies atkakal Ēst..Rezultātā draud liekais svars,paaugstināta nervozitāte un/vai pazeminātas darbaspējass. Jā.

Juris 2.aprīlis 2022 6:57
1 0 Atbildēt

Tu man nopirksi ekonomiskāku auto?

Janis 2.aprīlis 2022 9:25
0 0 Atbildēt

Tad pārtrauciet tirgot mašīnas kas ir ar fosīlo degvielu un mainat visiem elektro auto par brīvu 1:1 un tā lai ar vienu uzlādi var nobraukt 1000 km ne mazāk un pārvadāt 7 cilvēkus bagāžas nodaļu 500 litriem ja var izpildīt prasības tad jā pāriešu uz tādu auto savādāk negribu stumt mašīnu kā tačku.

Jannis airasa 5.aprīlis 2022 17:22
0 0 Atbildēt

Nu pec cenu kapuma varetu sanakt spānijas scenārijs. Nedod doevs vel 2014 gada ukrainas scenārijs kur 59 cilveku nodedzināšana vieta varētu būt kā mininmums 120 cilvēki Rīgā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 19

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti