Visi komentāri - Gandrīz katra ceturtā lietotā automašīna Latvijā ar nepatiesiem nobraukuma datiem

Gandrīz katra ceturtā lietotā automašīna Latvijā ar nepatiesiem nobraukuma datiem 18

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Moller Auto | 1.aprīlis 2022 11:45

Baltijas valstīs turpina pieaugt lietoto auto tirgus, taču līdzās tam dati liecina, ka 24% no lietotajiem auto vietējā tirgū ir ar mainītu nobraukumu.

Iegādājoties spēkratu no privātpersonas, pastāv risks, ka preces vērtība nav pielīdzināma patiesajam tehniskajam stāvoklim, turpretim sertificēti auto dīleri piedāvā auto ar pārbaudītu vēsturi un garantiju.

Kopējā tendence visās Baltijas valstīs liecina, ka biežāk auto īpašnieki izvēlas tieši lietotas automašīnas. Pēc AutoTyrimai[1] datiem, Latvijā reģistrēto lietoto auto skaits ir par trim reizēm lielāks nekā jauno, savukārt Lietuvā lietoto auto pārsvars ir sešas reizes lielāks, Igaunijā atšķirība nav tik izteikta – pārsniedzot jaunos auto par vienu reizi.

Moller Auto grupas uzņēmumu valdes locekle Izīda Gerkena skaidro, ka galvenais iemesls, kādēļ pircēji dod priekšroku lietotiem, nevis jauniem auto ir pieejamāka cena un plašās izvēles iespējas. “Pieprasījuma pieaugumu mazlietoto auto segmentā aizvadītajā gadā izjutām arī mēs. Salīdzinot ar 2020. gadu, uzņēmuma peļņa šajā segmentā pieauga par 20%,” skaidro Gerkena.

Moller Auto mazlietoto auto segmentā, nemainīgu līdera pozīciju Volkswagen klāstā saglabā Passat, Tiguan un Golf, savukārt Audi – A4, A6, Q5, kā arī Q7. Līdzās šiem spēkratiem pērn piegādāti arī tādi reti modeļi kā Audi TTRS un Audi SQ8. Plašās izvēles iespējas ir viena no galvenajām Moller Auto mazlietoto auto segmenta priekšrocībām. Pircēji var izvelēties no vairāk nekā 400 spēkratiem, kas pieejami uz vietas dīleru centros, kā arī var veikt īpašu pasūtījumu, norādot vēlamo auto komplektāciju.  

Mazlietoto auto klāstu veido nomas auto un mazlietotas automašīnas, kas kalpojušas kā pirmā iemaksa jauna spēkrata iegādei. Tāpat šajā klāstā ir automašīnas, kas iegādātas izsolēs un no ražotāju demo automobiļu parkiem. Neatkarīgi no tā vai automašīnas vecums ir vien seši mēneši vai 10 gadi, Moller Auto centros visiem spēkratiem tiek veikta detalizēta pārbaude, kas ietver vairāk nekā 130 punktus. Tāpat tiek sniegta informācija par auto nobraukumu jau kopš pirmā kilometra. Tieši šāda patiesa informācija par auto nobraukumu ir visbiežāk sastopamā problēma, iegādājoties auto sludinājumu lapās vai sociālajos medijos.

Kā apliecina carVertical[2] veiktais pētījums, kurā pārbaudītas apmēram 900 000 automašīnu vēstures, visbiežāk krāpšanās ar nobraukumu ir sastopama tieši Latvijā. 24% no pārbaudītajiem transporta līdzekļiem vietējā tirgū uzrāda odometra manipulācijas pazīmes. No tā neatpaliek arī pārējās Baltijas valstis, ieņemot 3. un 4. vietu – Igaunija ar 19% un Lietuva ar 18%. Kopumā tieši Centrāleiropa un Austrumeiropa ir centrs krāpniecībai ar automašīnu nobraukumiem. Lai jaunais pirkums nesagādātu nepatīkamus pārsteigumus, drošāk auto iegādāties pie sertificētiem dīleriem. Turklāt tieši Moller Auto mazlietotajiem spēkratiem, kuri nav vecāki par pieciem gadiem un to nobraukums nepārsniedz 150 tūkstošus kilometru, tiek piešķirta 12 mēnešu garantija.



[1] Datus apkopojis AutoTyrimai Baltijas valstīs 2021. gadā.
[2] Pētījumu veicis carVertical 2022. gada janvārī, apkopojot apmēram 900 000 automobiļu vēstures ziņojumus no 23 pasaules valstīm.

 
Visi komentāri
 
Mehs 1.aprīlis 2022 12:56
6 0 Atbildēt

Manas domas, pārāk optimistisks pieņēmums. Ticamāki nobraukumi mazās klases un nepopulāriem auto. Vidējā klase vācu, zviedru auto maz oriģināla. 10 gadīgi - gandrīz visi kruķīti. Tas ir apburtais loks, klients baidās pirkt ar lielu nobraukumu, jo pēc pāris gadiem nevienam nepārdos, jo būs vēl lielāks nobraukums. Pircējs nav kompetents saprast cik ilgi auto brauks, ja tam 400 tk oriģināls nobraukums, jo pazīstamais sādžas mehs saka, ka pēc 300 AMBA, kaut pats 300 nobraukušu nav nekad redzējis, jo lielākoties tiem 180 niekiem visiem patiesais 400 pāri.

X 1.aprīlis 2022 13:09
5 1 Atbildēt

Nu ar jaunākiem auto ir vieglāk, jo kvēpu filtri un turbinas iet pa pieskari pie 250, savukārt vācietis neturēs auto tik ilgi, lai ieguldītu šādos remontos.

Turklāt tie pat nav nekādi jaunie auto:

Bmw f10/11, d530d(ar šiem mazāk, jo pārsvarā brauc sēnes), 535d, m50d, kuri tiek ražoti jau no 2012 gada, pie nobraukuma ~ 250k ir jāmaina gan ķēdes gan dpf filtri un turbīnas ar sprauslām jau sāk iet uz galu.

Tādēļ saņemt šādu auto ar nobrauktiem 400kkm un ar orģinālajām iekšām vienkārši nav iespējams.

R(8) 1.aprīlis 2022 13:16
4 6 Atbildēt

Nevis katrs ceturtais , bet visi 99,9% lietotie auto Latvija ir ar sagrozitu vesturi

Kanibaals 1.aprīlis 2022 14:30
0 1 Atbildēt

Jā pabraucu brīdi bez spidometra, tagad man arī nepatiess nobraukums.

Krotow 1.aprīlis 2022 18:16
2 0 Atbildēt

Kopš parādījās borta datori un auto paneļi ar digitālajiem indikatoriem, nobraukumu saglabā borta datorā. Jaunakām mašīnām - papilldus vēl šur tur citur. Spidometri nobraukumu tikai parāda.

Kanibaals 3.aprīlis 2022 13:16
0 0 Atbildēt

Manam lūznim iet pa taisno uz spidometru.

Mx5 1.aprīlis 2022 14:41
4 0 Atbildēt

Groza jau parpirceji … ir pat makslinieki panem jaunu kas gada nobrauc 100 tk panem kompi pastrada un ludzu sanak mmazlietots auto …

Tapec panemu jaunu un braucu - un kapec mainit ik pec 3-5 gadi ja auto ir labs un patik

Asaris 1.aprīlis 2022 16:43
1 1 Atbildēt

Māri, kļūda rakstā. Katra 4. ir ar patiesu nobraukumu

. 1.aprīlis 2022 17:40
0 1 Atbildēt

Es vairākus gadus brucu ar reni, kam bija nepatiess nobraukums. Pataisīju to nobraukumu vēl nepatiesāku, jo tam sūdam ik pa laikam atslēdzās spidometrs, kā jau francūzim.

Rexx 1.aprīlis 2022 22:41
2 0 Atbildēt

Ja auto vecums ir virs 10 gadiem,, kādā vairs tur nozīmē odometra rādījumiem? Tāpat taču skaidrs, auto būs jālabo.

Mx5 1.aprīlis 2022 23:33
0 0 Atbildēt

Tagad 7g pie 150 tk un tt un zinot savu auto -es nobrauksu vel 20 gadus ar daudz km

Latvietis 2.aprīlis 2022 8:25
1 0 Atbildēt

Kamēr Valstī nemainīsies PssR Domāšana! tikmēr cilvēki būs viens liels apsēju bars!!!!

. 2.aprīlis 2022 13:49
1 0 Atbildēt

Pilnīgi nacistiska domāšana!

Puse, ja ne vairāk, no lietotajiem notītajiem auto tādi jau iebrauc Latvijā. Eiropas valstu plačos ir pilns ar vietējiem nobraukuma tinējiem un konstruēšanas speciālistiem. Ja Vācijas placis pieder turkam, polim vai citam morim, tad var pat iekšā neiet. Arī dīleru komisijas plačos var uzrauties uz netītiem un nesistiem auto.

650 2.aprīlis 2022 17:38
1 0 Atbildēt

Piekrīītu, lieta suudīga.Mjuller,Šellenberg unt tml plači vairs nevar pārdot savulaik apmaiņā/pret pieņemtos mazlietotos hlamus.Ar bombārveida komplektāciju, aber pa oligarhveida Cenu.Kaut kā galīg neiet.Oi.

Lohiem laikam vairs nav par/ko.Un viņi pat negrib vispār nemaz/neko.Jo konkrēti taču JŪS pašrocīgi viņiem tepat nesen iezombējāt, ka lietotu auto pērk tikai Lohi.Jā.Hmm.

Sen nava dzirdēts tas Uļmangatves O-kgs.Kuŗš pirms gada pusotra tepat iA titullapā solīja Nāves Spriedumu.Vai viņš, kā jau piedien īstenam gibrīd/fanam, pa saviem sētas vārtiem turpina iztirgot lietotos hlamus.Pa 600gab/gadā.Pie kam,daļu ar nāves spriedumam pakļauto kompresijass aizdedzes nespēka agregātu.Nulles vērtības hlamu, tāteikt.Jā.

kasinsh79 2.aprīlis 2022 22:55
3 0 Atbildēt

Pieredze liecina, tādu grozītu datu ir absolūtajam vairumam ievesto auto. Bieži odometru “salabo” jau leiši ;)

Tomēr ne visi mauc garus kilometrus. Piemēram, Latvijā jau nav īsti, kur braukt. Man šobrīd lietošanā 2016.gada Passat B8 Tdi ar oriģinālajiem 223tkm. Pilnīgi nekāda kosmosa. Vidēji nobraukti ap 35tkm gadā.

Kaposts 3.aprīlis 2022 14:48
0 1 Atbildēt

Runa jau par ievestajiem un sevišķi premium tipa.

Iedomājies Tev 2016 gada latvju pasātam 223tkm, ss.com ir pilns ar 2010+ gada audi a6 un bmw 5. Ser. 3.0 dīzeļiem kuriem arī ir tie paši 200-250tkm, kmoon tur tak jābūt stulbam, lai ticētu tiem nobraukumiem, protams kāds eksemplāts ir bet lielākoties tīteņi.

Un iedomājies tu pirktu to a6to pa 20k un ar 250+ tkm nobraukumu?

650 3.aprīlis 2022 20:15
1 0 Atbildēt

Pa 20k ar 250kkm to 6g veco audi iespējams nopirktu ne viens vien interesents.Ar nosacījumu, ka tas būtu pienācīgi komplektēts un godīgi uzturēts.Jo,ja lietotājs nav lohs, tas itin mierīgi nobrauks vēl nākamos 200k.Tikai problēma ir tā, ka tas 6g vecais sen jau maksā nevis 20, bet gan bieži vien visus virs 30.

Kā arī, tieši šis ne-loha nosacījums attiecībā pret lietotāju te ir pats tas utipiskākais un neizpildāmākais.Jo tas lohs ir apzināti kutivēts, lolots un audzināts no dažādu eiforijas pārņemtu ieinteresēto personu puses.Tāpēc tie daži te tipa millerdīleri tieši tagd plūks savas šīs te gadiem ilgās melu demagoģijas saldos rezultātus.Tagad tos palietotos a6 viņi vairumā varēs savos vipplačos iesālīt vai noziedot ukraiņiem.

Ģirts 2.aprīlis 2022 23:44
0 0 Atbildēt

Labi, ja katri 5- tajai tas ir patiess.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 19

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti